Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Adam Siwiński

Łączenie ścianki działowej

Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

Mam problem z wybraniem technologi wykonania ścianki i łączenia.

Obecnie mam wykonane mieszkanie w stanie deweloperskim z tynkiem maszynowym na ścianach (rys 1). Chciałbym dobudować ściankę o długości ok 60 cm i szerokości 7-8 cm wysokości do sufitu 268 cm (rys 1a).

Nie wiem czy lepiej postawić ją z płyt gk i stelażu aluminiowego czy z betonu komórkowego (o wymiarach 60 x 20 x 7,5).

Problem polega na wykonaniu łączenia ponieważ będzie to jakby przedłużenie ściany w przedpokoju i nie chciałbym by łączenie było narażone na pękanie co polecacie wykonać w takiej sytuacji.

 

1.JPG

1a.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bloczki z gazobetonu . Wykuć bruzdę w posadzce aby ścianka nie stała na posadzce tylko na stropie . Skuć tynk do czysta w miejscu gdzie będzie łączona ta nowa ścianka ze starą . Powierzchnię odpylić , kleić na klej do glazury bądź klej do gazobetonu.W spoinach dać kotwy do starej ściany z najcieńszego żebrowanego drutu ( 6mm ) , powierzchnie klejone zwilżyć lekko wodą .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I takie rozwiązanie będzie wymagało mniej zachodu, niż zabawa ze stelażem i płytami g/k!

Ścianka starannie wykonana np. z ytonga, jest gotowa, po zagruntowaniu, do wygładzenia cieniutką warstewką gładzi i malowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja murowana nie dość, że bardzo pracochłonna i brudna, to na dodatek mało stabilna jeśli nie będzie zbrojona. Stelaż do g-k wystarczy przykręcić do  sufitu i podłogi oraz ściany, a wolną krawędź zaślepić płytą g- k przykręconą do profilu.  Połączenie płyty ze starym tynkiem można zazbroić i zaszpachlować, ale łatwiej wstawić tam np. listwę maskującą lub wyprofilować wypełnienie akrylem.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie się z tym nie zgadzam, szczególnie w TYM przypadku!!!

Doklejenie tej ścianki z jednego bloczka 60 cm, bez dodatkowego cięcia  bloczka, dodając kotwy tak jak pisze joks, nie spowoduje więcej pracy i brudu, niż robienie stelaża i docinanie płyty, jej skręcania! Brud i kurz przy płytach g/k i tak będzie, bo przecież trzeba będzie szpachlować połączenia płyt, szlifować gips, wiercić pod kołki do mocowania stelaża! A o stabilność na tej długości ścianki zupełnie nie bałbym się... A połączenie ze starym tynkiem, oczywiście przy starannym wykonaniu ściany - będzie dziecinnie proste!

 

 

Chyba, że pisząc:

33 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Konstrukcja murowana

myślisz o murowaniu murka z czerwone cegły :)

  • Dziękuję 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, uroboros napisał:

Absolutnie się z tym nie zgadzam, szczególnie w TYM przypadku!!!

Zgadzam się, choć nie jestem specjalistą, zaznaczam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściankę z betonu komórkowego można ewentualnie zazbroić płaskownikiem stalowym wpuszczonym w spoiny pomiędzy bloczkami. Ja osobiście polecałbym zrobienie z płaskownika kotew w kształcie mocno wydłużonego L. Krótkie ramię (10-15 cm) łączymy na kołki rozporowe z istniejącą ścianą, długie (35-40 cm) układamy w spoinie na warstwie zaprawy i następnie murujemy kolejną warstwę bloczków. W miejscu łączenia starej i nowej ściany najlepiej lekko skuć tynk, pas z 10 cm. Następnie otynkować całość, a miejsce łaączenia wzmocnić zatopioną siatką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super bardzo dziękuje za pomoc :) mam tylko jedno pytanie co do skuwania wylewki czy jest to konieczne i czy jeśli stawiałbym ściankę na już wylanej podłodze to czy spowoduje to duże różnice, domyślam się że będzie bardziej pracować ale czy będzie to bardzo znacząca różnica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Adam Siwiński napisał:

czy będzie to bardzo znacząca różnica?

Będzie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym robił tę ściankę z KG, ale do tego trzeba posiadać zestaw potrzebnych narzędzi jak wiertarka udarowa, zakrętak, piłka do metalu , wiertła, których pewnie Adam nie posiada.

Więc, pozostają bloczki. Na narożniki daj kątownik, będzie łatwiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.01.2019 o 11:17, Adam Siwiński napisał:

Chciałbym dobudować ściankę

Jaki z grubsza jest powód dobudowania tej ścianki w tym miejscu i w tym rozmiarze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, uroboros napisał:

Jaki z grubsza jest powód dobudowania tej ścianki w tym miejscu i w tym rozmiarze?

Założę się że ma zasłonić z jednej strony lodówkę ..

Albo po prostu wyznaczyć aneks kuchenny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, uroboros napisał:

Chodzi mi o to, czy będzie narażona na jakieś obciążenia mechaniczne.

Założę się że nie ..:icon_biggrin:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, joks napisał:

Założę się że ma zasłonić z jednej strony lodówkę ..

Albo po prostu wyznaczyć aneks kuchenny .

Do tych celów, to zrobiłbym ciut dłuższą, 65, nawet 70 cm, coby ta lodówka nie wystawała za ściankę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ściankę z betonu komórkowego można ewentualnie zazbroić płaskownikiem stalowym wpuszczonym w spoiny pomiędzy bloczkami. Ja osobiście polecałbym zrobienie z płaskownika kotew w kształcie mocno wydłużonego L. Krótkie ramię (10-15 cm) łączymy na kołki rozporowe z istniejącą ścianą, długie (35-40 cm) układamy w spoinie na warstwie zaprawy i następnie murujemy kolejną warstwę bloczków. W miejscu łączenia starej i nowej ściany najlepiej lekko skuć tynk, pas z 10 cm. Następnie otynkować całość, a miejsce łaączenia wzmocnić zatopioną siatką.

Wyjdzie PANCERNA ścianka :zalamka:

 

W podobnych sytuacjach wierciłem otwór o średnicy drutu zbrojeniowego na głębokość ok. 10 cm, wbijałem/wklejałem kotew z drutu zbrojeniowego (robiłem płytkie nacięcie we wstawianym bloczku w miejscu tej kotwy, tak aby kotew  miała wokół siebie więcej kleju użytego do murowania) o długości ok 30 cm pomiędzy spojenia nowego murka i te murki stoją i niczego się nie boją :icon_mrgreen:

Nowe bloczki były niemal licowane ze starą ścianą, te bloczki po zagruntowaniu zaciągałem gładzią, łącznie z sąsiadującą starą ścianą, bez żadnej siatki i nic nie pęka. Śladu łączenia nie widać.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie wiemy do czego ta ścianka ma służyć. A zazbrojonej tak jak napisałem nic nie ruszy. :) Takie zbrojenie z płaskownika robi się zaś łatwo.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dalej nie wiemy do czego ta ścianka ma służy. A zazbrojonej tak jak napisałem nic nie ruszy. :) Takie zbrojenie z płaskownika robi się zaś łatwo.

Ścianka tak jak pisaliście wcześniej ma zasłaniać bok lodówki w zabudowie. Tak więc nie będzie narażona na obciążenia mechaniczne.
Co do długości będzie to 62 cm (wymiar wewnętrzny)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...