Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Łączenie ścianki działowej


Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

Mam problem z wybraniem technologi wykonania ścianki i łączenia.

Obecnie mam wykonane mieszkanie w stanie deweloperskim z tynkiem maszynowym na ścianach (rys 1). Chciałbym dobudować ściankę o długości ok 60 cm i szerokości 7-8 cm wysokości do sufitu 268 cm (rys 1a).

Nie wiem czy lepiej postawić ją z płyt gk i stelażu aluminiowego czy z betonu komórkowego (o wymiarach 60 x 20 x 7,5).

Problem polega na wykonaniu łączenia ponieważ będzie to jakby przedłużenie ściany w przedpokoju i nie chciałbym by łączenie było narażone na pękanie co polecacie wykonać w takiej sytuacji.

 

1.JPG

1a.JPG

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bloczki z gazobetonu . Wykuć bruzdę w posadzce aby ścianka nie stała na posadzce tylko na stropie . Skuć tynk do czysta w miejscu gdzie będzie łączona ta nowa ścianka ze starą . Powierzchnię odpylić , kleić na klej do glazury bądź klej do gazobetonu.W spoinach dać kotwy do starej ściany z najcieńszego żebrowanego drutu ( 6mm ) , powierzchnie klejone zwilżyć lekko wodą .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 2
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I takie rozwiązanie będzie wymagało mniej zachodu, niż zabawa ze stelażem i płytami g/k!

Ścianka starannie wykonana np. z ytonga, jest gotowa, po zagruntowaniu, do wygładzenia cieniutką warstewką gładzi i malowania.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja murowana nie dość, że bardzo pracochłonna i brudna, to na dodatek mało stabilna jeśli nie będzie zbrojona. Stelaż do g-k wystarczy przykręcić do  sufitu i podłogi oraz ściany, a wolną krawędź zaślepić płytą g- k przykręconą do profilu.  Połączenie płyty ze starym tynkiem można zazbroić i zaszpachlować, ale łatwiej wstawić tam np. listwę maskującą lub wyprofilować wypełnienie akrylem.

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie się z tym nie zgadzam, szczególnie w TYM przypadku!!!

Doklejenie tej ścianki z jednego bloczka 60 cm, bez dodatkowego cięcia  bloczka, dodając kotwy tak jak pisze joks, nie spowoduje więcej pracy i brudu, niż robienie stelaża i docinanie płyty, jej skręcania! Brud i kurz przy płytach g/k i tak będzie, bo przecież trzeba będzie szpachlować połączenia płyt, szlifować gips, wiercić pod kołki do mocowania stelaża! A o stabilność na tej długości ścianki zupełnie nie bałbym się... A połączenie ze starym tynkiem, oczywiście przy starannym wykonaniu ściany - będzie dziecinnie proste!

 

 

Chyba, że pisząc:

33 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Konstrukcja murowana

myślisz o murowaniu murka z czerwone cegły :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściankę z betonu komórkowego można ewentualnie zazbroić płaskownikiem stalowym wpuszczonym w spoiny pomiędzy bloczkami. Ja osobiście polecałbym zrobienie z płaskownika kotew w kształcie mocno wydłużonego L. Krótkie ramię (10-15 cm) łączymy na kołki rozporowe z istniejącą ścianą, długie (35-40 cm) układamy w spoinie na warstwie zaprawy i następnie murujemy kolejną warstwę bloczków. W miejscu łączenia starej i nowej ściany najlepiej lekko skuć tynk, pas z 10 cm. Następnie otynkować całość, a miejsce łaączenia wzmocnić zatopioną siatką.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super bardzo dziękuje za pomoc :) mam tylko jedno pytanie co do skuwania wylewki czy jest to konieczne i czy jeśli stawiałbym ściankę na już wylanej podłodze to czy spowoduje to duże różnice, domyślam się że będzie bardziej pracować ale czy będzie to bardzo znacząca różnica?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym robił tę ściankę z KG, ale do tego trzeba posiadać zestaw potrzebnych narzędzi jak wiertarka udarowa, zakrętak, piłka do metalu , wiertła, których pewnie Adam nie posiada.

Więc, pozostają bloczki. Na narożniki daj kątownik, będzie łatwiej.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, uroboros napisał:

Jaki z grubsza jest powód dobudowania tej ścianki w tym miejscu i w tym rozmiarze?

Założę się że ma zasłonić z jednej strony lodówkę ..

Albo po prostu wyznaczyć aneks kuchenny .

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, joks napisał:

Założę się że ma zasłonić z jednej strony lodówkę ..

Albo po prostu wyznaczyć aneks kuchenny .

Do tych celów, to zrobiłbym ciut dłuższą, 65, nawet 70 cm, coby ta lodówka nie wystawała za ściankę...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ściankę z betonu komórkowego można ewentualnie zazbroić płaskownikiem stalowym wpuszczonym w spoiny pomiędzy bloczkami. Ja osobiście polecałbym zrobienie z płaskownika kotew w kształcie mocno wydłużonego L. Krótkie ramię (10-15 cm) łączymy na kołki rozporowe z istniejącą ścianą, długie (35-40 cm) układamy w spoinie na warstwie zaprawy i następnie murujemy kolejną warstwę bloczków. W miejscu łączenia starej i nowej ściany najlepiej lekko skuć tynk, pas z 10 cm. Następnie otynkować całość, a miejsce łaączenia wzmocnić zatopioną siatką.

Wyjdzie PANCERNA ścianka :zalamka:

 

W podobnych sytuacjach wierciłem otwór o średnicy drutu zbrojeniowego na głębokość ok. 10 cm, wbijałem/wklejałem kotew z drutu zbrojeniowego (robiłem płytkie nacięcie we wstawianym bloczku w miejscu tej kotwy, tak aby kotew  miała wokół siebie więcej kleju użytego do murowania) o długości ok 30 cm pomiędzy spojenia nowego murka i te murki stoją i niczego się nie boją :icon_mrgreen:

Nowe bloczki były niemal licowane ze starą ścianą, te bloczki po zagruntowaniu zaciągałem gładzią, łącznie z sąsiadującą starą ścianą, bez żadnej siatki i nic nie pęka. Śladu łączenia nie widać.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie wiemy do czego ta ścianka ma służyć. A zazbrojonej tak jak napisałem nic nie ruszy. :) Takie zbrojenie z płaskownika robi się zaś łatwo.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dalej nie wiemy do czego ta ścianka ma służy. A zazbrojonej tak jak napisałem nic nie ruszy. :) Takie zbrojenie z płaskownika robi się zaś łatwo.

Ścianka tak jak pisaliście wcześniej ma zasłaniać bok lodówki w zabudowie. Tak więc nie będzie narażona na obciążenia mechaniczne.
Co do długości będzie to 62 cm (wymiar wewnętrzny)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Te foty nadają się do galerii fuszerki, choć jak widać są miejsca na ziemi gdzie woda płynie do góry. Powiem Wam że dobry sposób zrobienia komuś na złość. Jak mój dziadek, jak widział że z kasą za robotę będzie problem, wkładał szmatę w odpływ i za parę dni kasa była przygotowana. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • W każdym razie wywalam te sprężyny i dam samą piankę. Myślę że miękkość T35 będzie odpowiednia. To kanapa do siedzenia i do spania. Zastanawiam się jeszcze nad grubością, bo fabrycznie tam powinno wejść 10 cm pianki (po wywaleniu sprężyn). Ale 6-7 cm powinno wystarczyć, prawda?
    • Cześć, chciałbym żeby ktoś wycenił mój remont w mieszkaniu z wielkiej płyty. W sumie 3 pokoje, przedpokój, ubikacja i kuchnia (bez łazienki). Remont był zrobiony całkowicie przeze mnie na powierzchni 54 m2.    Spis prac:   - Naklejenie 27 rolek tapety (w tym zdarcie starej tapety, oczyszczenie ścian, szpachlowanie, gruntowanie) - Malowanie całego sufitu 54m2 - Montaż 6 skrzydeł drzwi na starych ościeżnicach (wymagało dużo kombinowania) + montaż 1 drzwi przesuwnych - Cyklinowanie podłogi 25 m2 wraz z lakierowaniem - Instalacja listew przypodłogowych (ok 20 metrów). - Renowacja boazerii 5m2 (lakierowanie) + wykończenie listwami 7 m. - Instalacja 2 gniazdek elektrycznych od zera i renowacja 4 innych - Renowacja 3 parapetów (założenie nakładek PCV) - Wymiana uszczelek (potrójnych) w 8 otworach okiennych   Drobne sprawy: - Instalacja lampy sufitowej - Malowanie 6 ościeżnic drzwi - Malowanie 3 kaloryferów  - Miejscowe szpachlowanie ścian (około 5 kg gipsu i trochę gładzi zużyte) - Wyrównywanie wnęk okiennych kątownikami podtynkowymi - Skuwanie 1 m2 cokolika z cegły i płytek w WC - Instalacja regału, półki międzyściennej, listw maskujących różne szczeliny, chowanie kabli w ścianie, i mniejsze drobnostki, które wyniknęły podczas prac.     Swoją drogą mogę powiedzieć że remont był bezcenny, bo dużo uwagi i serca włożyłem w detale, które pochłonęły dziesiątki godzin.  To mój pierwszy remont, więc dużo uczyłem się na błędach i jakieś 10% roboty wyszło nie tak jak powinno (szczególnie nie zapłaciłbym sobie za spartaczoną pierwszą podłogę, którą "cyklinowałem") - reszta to drobne szczegóły, na które bez pokazania palcem nikt nie zwraca uwagi. Ale jeśli chodzi o spis wszystkich prac, które wykonałem, to mniej więcej w jakiej kwocie zamknęliby mi to fachowcy?
    • Remont musi być droższy trzeba rozebrać żeby zamontować. 
    • Możliwe... Ale z drugiej strony, to będzie ZUPEŁNIE JAK NOWY!!! pozostanie tylko konstrukcja (też nie wiadomo, czy coś nie będzie do wymiany...), a przecież dochodzi transport, demontaż, utylizacja śmieci... i 200 zł taniej niż Twój nowy...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...