Skocz do zawartości

Porównanie kosztów dachu - 3 warianty


Recommended Posts

Gość Januszewski
Im więcej spadów tym droższy dach, to oczywiste. Więcej roboty, wiecej dodatkowych elementów, zagięć. To wszystko są oczywiste koszta. O tym nalezy pamietać. Wybór rodzaju pokrycia to też różnica w cenie. Jak sami zauważyliście to betonowe dachówki potrafią całkiem ładnie obniżyć koszty. Moim zdaniem takie dachówki z powłoką Duratop pro Creatona nie ustępuje jakościowo ceramicznym angobowanym. Estetycznie też wyglądają podobnie.
Link do komentarza
47 minut temu, Gość Januszewski napisał:

Moim zdaniem takie dachówki z powłoką Duratop pro Creatona nie ustępuje jakościowo ceramicznym angobowanym. Estetycznie też wyglądają podobnie.

Cement będzie zawsze cementem, nie liczy się to co na zewnątrz tylko w środku. Tobie sie tylko wydaje że cementowa nie ustępuje ceramicznej i niech tak zostanie bo prawda jest całkiem inna.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Gość Lipiński

Ceramika jest lepsza ale i cementowe dachówki są całkiem dobre. Tańsze to na pewno. Lżejsze też, wiec w niektórych przypadkach nawet bardziej polecane, bo nie zawsze da się położyć ciężką ceramikę. Do blachy nie będę się odnosił bo dla mnie to się nie nadaje za bardzo na dach. Nie podoba się i tyle. Z punktu widzenia estetycznego trochę tu wyszło złe porównanie. Bo jak widzę dachówkę cementową jednej z firm to powłoka błyszcząca, więc raczej do glazury należałoby porównywać. Estetycznie oczywiście ;) Parametrami to tylko ceramika.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość Cybulski

Oj tam, ze od razu się naraziłem. Po prostu mieszkałem kiedyś w domu z blachą i pamiętam sytuacje nagłego gradobicia w nocy. A że sypialnia na poddaszu (jak w większosci domów) to pobudka była dość nagła. Cement czy ceramika w takim przypadku wypadają dużo lepiej. Może to też przez to, że blacha łatwiej przenosi dźwięki i lepiej jest ze sobą połaczona. Jednak każda dachówka to osobny element. No i dużo cieższy materiał. Jakbym miał wysoki budżet na dach to tylko ceramika. Przy niższym to cement. Ale na blachę to raczej się nie zdecyduję. A czy to będzie glazura czy angoba w ceramice  czy inna powłoka to już chyba aż takiej różnicy nie bedzie. Główna będzie tylko w samym materiale.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...