Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Ttadzik

Regipsy - zabudowa poddasza

Recommended Posts

Witam,

 

Remontuję poddasze i jestem na etapie montowania stelaży pod regips. Czy możecie mi powiedzieć w jaki sposób zbudować ściankę działową pomiędzy np dwoma drewnianymi słupami ? O ile sama konstrukcja ścianki jest dla mnie jasna to mam wątpliwości co do montażu takiej ścianki do właśnie tych drewnianych słupów. Przypuszczam, że przykręca się do nich jak do zwykłej murowanej ściany profil ścienny ( stosować piankę wygłuszającą ? ) a na koniec przykręca regips i tu zastanawiam się jak zaszpachlować miejsce styku regipsu z drewnianą belką. Drewno ma już swoje lata i nie jest oczywiście równe i nie jest w przekroju idealnym równoległobokiem więc i profil będzie się układał różnie i nie przytnę idealnie samej płyty na łączeniu z belką. Czy do szpachlowania tego łączenia należy użyć taśmy ślizgowej ? jakiegoś specjalnego gipsu ? Czy może większe szczeliny uzupełnić pianką montażową a na nią położyć gładź szpachlową ?

 

Drugi przykład jest taki, mam słupy drewniane a na nich leży płatew. Od pionowych słupów do płatwi są jeszcze przymocowane miecze, które tworzą trójkątną przestrzeń. Jak zabudować właśnie takie miejsca ? UD30 po obwodzie trójkąta, włożyć w nie CD60 i do tego przykręcać płytę gipsową ? Jak szpachlować miejsce połączenia płyty gipsowej z drewnem ?

 

Poproszę o jakieś sugestie w tym temacie. Może ktoś z Was praktykował takie zabudowy i ma może jakieś zdjęcia albo link do jakiegoś dziennika budowy ?

 

Pozdrawiam s

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy to można projektować gdy się wszystko widzi. Mnie na przykład Twoje tłumaczenie niewiele daje. Nie mam wyobraźni przestrzennej, nie potrafię sobie wyobrazić tego co opisujesz. Więc daj rysunek albo fotografię.

Parę lat temu robiliśmy ze szwagrem poddasze, ale owszem, belki drewniane bywały wykorzystywane jako podtrzymanie całości, jednak płyty g/k nie były do nich mocowane w żadnym miejscu. Ani jednym wkrętem. Wyłącznie do profili.

Belki czy słupy drewniane są zbyt nierówne aby mocować do nich g/k bezpośrednio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołączam przykładową realizację tego o czym piszę. Na pierwszym widać miecze idące pod kątem 45 stopni do płatwi i właśnie o zabudowę powstałego trójkąta mi chodzi. Drugie zdjęcie to stojące słupy a pomiędzy chcę zbudować ściankę z regipsu.

przyklad.jpg

przyklad2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To że płytę montuje się tylko i wyłącznie do stelaża a nie do drewnianej konstrukcji jest dla mnie oczywiste. Ale czym właśnie uzupełniać szczeliny powstałe na styku drewna i płyty gipsowej. Takie szczeliny mogą był różne tzn od kilku mm i szersze. Czy jeśli płyta będzie miała luz powiedzmy 1 cm w jednym miejscu przy drewnie to mogę to wypełnić pianką montażową a po jej utwardzeniu zakryć to masą szpachlową ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli będzie duży luz to oklejasz belkę taśmą malarską jeżeli ma być nie pobrudzona , gruntujesz gruntem , zapychasz to albo Vario albo Uniflotem z fizeliną , fizelinę dając na styk do drewna a raczej taśmy papierowej która je zabezpiecza , szpachlujesz do gładkości , przecierasz papierem ściernym , gruntujesz , malujesz na pożądany kolor pierwszy raz , odcinasz taśmę nożykiem w samym rogu , naklejasz z 2mm luzem nową taśmę na belkę , kładziesz akryl , zrywasz taśmę od razu po akrylowaniu , jak akryl wyschnie naklejasz znowu taśmę do akrylu i malujesz drugi raz

Szast prast i po robocie ....:D

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, joks napisał:

Szast prast i po robocie ....:D

Taaaak.. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajnie dzięki za informacje. Mam tylko kilka krótkich uzupełniających pytań:

 

a. nie lepiej zamiast taśmy papierowej użyć taśmy ślizgowej ?

b. płyty GK nie przykręcać o profili obwodowych ?

c. gruntować drewnianą belkę ? zwykły unigrunt jest OK ?

d. co przy mniejszych szczelinach, metoda taka sama ?

e. stawiając ściankę pomiędzy drewnianymi słupami podklejać wszystkie profile obwodowe pianką ?

f. jakiś konkretny akryl powinienem użyć ?

 

Proszę o info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Ttadzik napisał:

Fajnie dzięki za informacje. Mam tylko kilka krótkich uzupełniających pytań:

 

a. nie lepiej zamiast taśmy papierowej użyć taśmy ślizgowej ?

b. płyty GK nie przykręcać o profili obwodowych ?

c. gruntować drewnianą belkę ? zwykły unigrunt jest OK ?

d. co przy mniejszych szczelinach, metoda taka sama ?

e. stawiając ściankę pomiędzy drewnianymi słupami podklejać wszystkie profile obwodowe pianką ?

f. jakiś konkretny akryl powinienem użyć ?

 

Proszę o info.

a.  wystarczy zwykła malarska

b.  przykręcać

c.  belkę niczym nie gruntować , ewentualnie jeszcze przed regipsami ją wstępnie przygotować tak jak ma wyglądać , z raz czymś pociągnąć czym ma być wykończona docelowo , pewnie jakaś lakierobejca

d.  ta sama

e.  pianka zbędna

f.  ja używam Ravplug , jest elastyczny po wyschnięciu i nie pęka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołączyłem jeszcze jedno zdjęcie, które znalazłem w sieci. To jest właśnie dokładnie taki efekt, który chciałbym uzyskać. Mam nadzieję, że właściciel się nie pogniewa ale wizualnie pierwsza klasa. Pianka myślę, że jednak może się przydać jako izolator dźwięku do wygłuszenia. Takie zabudowy właśnie mogę wykonać wg twojego opisu "joks" ?

zabudowa.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Ttadzik napisał:

Takie zabudowy właśnie mogę wykonać wg twojego opisu "joks" ?

Śmiało :icon_biggrin:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, joks napisał:

Śmiało :icon_biggrin:

Jemu raczej chodziło o to, czy Twoją metodą osiągnie cel niż o zgodę na wykorzystanie patentu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, MrTomo napisał:

Jemu raczej chodziło o to, czy Twoją metodą osiągnie cel niż o zgodę na wykorzystanie patentu :D

O to mi chodziło że śmiało może tak robić ..:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Będę wykonywał fundament garażu na glinie w związku z czym mam parę pytań.  1. Ława będzie wykonywana w wykopie, czyli bez szalunku deskowego. Wykop ma 100 cm głębokości, po zdjęciu ok 20-30 cm humusu, więc po zasypaniu fundamentów spód ławy będzie znajdować się na głębokości ok 120-130 cm czyli poniżej strefy przemarzania. Czy w związku z tym że wykop jest w prawie czystej glinie mam się przejmować zamarzaniem gliny na zimę? W tym roku zdążymy tylko zalać ławe a dopiero na wiosnę układać bloczki. Czy po wylaniu ławy i związaniu zabezpieczyć to i zasypać ziemia na okres zimy?    2. Czy w przypadku gliny stosować jakieś folie na dno lub same boki? Kierbud uważa że stosowanie folii budowlanej jako izolacja jest na krótka metę bo i tak może zostać przerwana, uszkodzona i że lepiej zamówic beton wodoodporny w betoniarni. Z kolei znajomy, który też się buduję mówi że majtsry zaproponowali mu by na gliniastych podłożach pod folie dać jeszcze podsypke piaskowa gdyż (jeśli dobrze zrozumiałem) piasek ma być poduszką dla ewentualnego zwiększania objętościowo gliny w sytuacji gdy zamarznie. Lub może chodziło o to że gdy jest folia to ewentualna woda która dostanie się pomiędzy folie a ławe mogła wsiąknąć do piasku? Nie pamiętam dokładnie. Więc może folie dać tylko na boki, lub wyłożyć boki folią fundamentowa a później zawinąć na wierzch pod bloczków?    3. Koparkowy wykopał dół na szerokość 45cm gdyż miał taką łyche, więc moje ławy będą mieć wymiary 40cm wysokie i 45 szerokie. Strzemiona dla takiej ławy robić na 25x25cm? Na ławie ściana fundamentową będzie z bloczka szerokości 25cm.   4. Czy pod belkę zbrojeniowa stosować dodatkową kratownice jak miałem w ławach piwnicy (szerszą od belki)? Czy to się robi tylko dla większych obciążeń (3 kondygnacji?). W moim projekcie nie ma rysunku zbrojenia ławy garażu. 
    • Polecam sklep  https://aquawita.pl posiadaja dzbanki dafi ;)
    • Gość Mam sposób
      Problem mam tylko w łazience po gorącej kąpieli, gdy para wodna osadza się wszędzie, na płytkach i na oknie dachowym. O ile płytki, to nie problem, bo zanim woda ścieknie to zdąży odparować, o tyle z okna woda kapie... Normalnie okno wcale nie paruje. Jak dla mnie, jedyny sposób, to zainstalowanie dodatkowego wentylatora powietrza na okno, by poprawić cyrkulację. Eksperymentalnie użyłem wentylatora domowego i to całkowicie załatwia sprawę. Muszę tylko dobrać montowany na ścianie - wnęce okiennej + sterowanie z czujnikiem ruchu i wilgotności.
    • No niestety tak jest. Nie bez kozery w nowych budynkach daje się coraz więcej ocieplenia, dąży do pasywności budynku itd. W zimie jak ściany są odczuwalnie zimne to faktycznie może to wpływać na temperaturę wewnątrz budynku no i oczywiście  komfort mieszkańców  
    • Tutaj nie da się generalizować, bo taka inwestycja nie jest czarna albo biała. Wszystko zależy od zakresu termomodernizacji, od szczelności budynku itd itd  Wstawienie pompy ciepła do starego budynku w którym hula wiatr i jest nieocieplony chyba nikomu nie będzie się opłacało
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...