Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
MrTomo

drzwi przesuwne

Recommended Posts

Ma ktoś doświadczenie w montażu drzwi przesuwnych?

Coś w tym rodzaju

 

image.thumb.png.2a20a4e2dcb3887bde80aaa0510a4c3f.png

 

Chciałbym zamontować coś takiego u siebie.

Zastanawiam się jaki odstęp powstaje pomiędzy ścianą a drzwiami?

Przy podłodze mogę dać normalnie listwę przypodłogową czy w miejscu przesuwu drzwi listwa nie wejdzie?

Ta deska pod prowadnicą górną robi specjalnie taki dystans?

Jak wygląda prowadnica dolna - to szyna czy jakieś rolki/kółeczka?

Jak zamykać te drzwi? Z jednej strony będzie jakaś rączka a jak z drugiej?

Jak przesunę drzwi poza otwór, to za co złapać? No chyba, że wychodząc zostawiam otwarte :scratching:

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co chcesz zamykać tymi drzwiami?

 

 

20 minut temu, MrTomo napisał:

Ta deska pod prowadnicą górną robi specjalnie taki dystans?

do tej deski mocowana jest - nie do muru - szyna, po której jeździ wózek drzwi.

 

 

Ale są to raczej drzwi PRZESŁANIAJĄCE, niż ZAMYKAJĄCE...

z izolacją akustyczną taką sobie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kupisz firmowe okucia do drzwi przesuwnych nie będziesz miał problemu z ich montażem. Gorzej jeżeli będziesz chciał wszystko zrobić sam, wtedy proponuje abyś podglądnął jak wygląda montaż systemowych i pod ten montaż coś pod pasował.

Z tego co wiem to musi być prowadnik górny i prowadnik dolny, to na pewno i jakieś ograniczniki/zatrzaski aby te drzwi zamknęły sie w danym momencie i samoistnie sie nie przesuwały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, uroboros napisał:

Co chcesz zamykać tymi drzwiami?

 

Sypialnię...

 

12 minut temu, uroboros napisał:

Ale są to raczej drzwi PRZESŁANIAJĄCE, niż ZAMYKAJĄCE...

z izolacją akustyczną taką sobie...

izolacja akustyczna żadna, ale nie zależy mi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, mhtyl napisał:

Znalazłem coś co może Cię zainteresować. W tym rozwiązaniu nie ma prowadnicy dolnej o dziwo, a uważam, że powinna być.

To odwrotnie niż ja bo myślałem, że nie ma i zdziwiłem się, że jest w komplecie

3 minuty temu, uroboros napisał:

https://allegro.pl/system-jezdny-do-drzwi-przesuwnych-z-szyna-i7495398474.html

 

Prowadnica dolna ogranicza ruchy drzwi w przeciągu...

Na takiej prowadnicy mam drzwi ze zwykłego skrzydła, zamontowanego wewnątrz ściany.

A u córki wiszą - i jeżdżą - drzwi "kuchenne" z płyty meblowej.

U mnie musi to być rustykalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, MrTomo napisał:

 

U mnie musi to być rustykalne

Jak rustykalne to ofert jest multum w necie, kwestia to wybór pod względem podobamisie :) i cena.

HTB10khlNVXXXXcCXFXXq6xXFXXXS.jpg

Możesz zafundować sobie takie cacko :) robi wrażenie

system-drzwi-przesuwnych-stare-okucia-ko

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym nie ma problemu.

Technicznie się zastanawiam. 

O ile muszę się odsunąć od ściany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy tej prowadnicy dolnej będzie spodem jakaś szpara?

Chodzi o wentylację...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na dole nie ma prowadnicy tylko wzdłuż skrzydła jest wycięty felc , do podłogi montuje się taki niewielki dzyndzel który jest w tym felcu

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, MrTomo napisał:

Przy tej prowadnicy dolnej będzie spodem jakaś szpara?

Chodzi o wentylację...

Będzie spokojnie, bo prowadnica dolna nie jest ciągła i nie musi być w porównaniu z górną. Prowadnica dolna może być np jako rolki z krawędziami po to aby utrzymać drzwi.

Prowadnik-dolny-U-main.jpg

Może być też taki, tylko wtedy w drzwiach należałoby wyciąć równo wzdłuż rowek

007577.jpg

 

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

1 minutę temu, joks napisał:

na dole nie ma prowadnicy tylko wzdłuż skrzydła jest wycięty felc , do podłogi montuje się taki niewielki dzyndzel który jest w tym felcu

To zależy od producenta systemu i jego systemu :)

 

Szpara wyjdzie Ci sama, przecież nie będziesz rysował skrzydłem podłogi... w tym allegrowym systemie prowadnica jest przy odrzwiach, a ma ona ok. 5 mm grubości + luz.

Ale taka prowadnica jest tylko po to, żeby drzwi się nie "majtały" :icon_mrgreen: w przeciągu...

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wladnie miałem napisac, że potrzebuje ze 2cm dołem ale kurka, te drzwi to atrapa drzwi ze szparami wkoło...

Tak że już jest jasność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, uroboros napisał:

Ale są to raczej drzwi PRZESŁANIAJĄCE, niż ZAMYKAJĄCE...

:bezradny:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

No chyba, że zrobisz "rustykalną ramę" z listew prostopadle ustawionych do ściany. Do tych listew dosuwać się będzie skrzydło.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, uroboros napisał:

 

No chyba, że zrobisz "rustykalną ramę" z listew prostopadle ustawionych do ściany. Do tych listew dosuwać się będzie skrzydło.

Można pomyśleć

Drzwi będę robił sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ będę robił te przesuwne drzwi, muszę wykończyć wnęki (szpalety), gdzie miała być osadzona ościeżnica.

Chciałbym je tynkować, bo ściany z obu stron pokryte są tynkiem.

Jak się do tego zabrać? 

Co najpierw tynkować, część nad głową (belkę) czy boczne ścianki?

Z czego zrobić boczne prowadnice dla tynku - z desek?

 

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, joks napisał:

Kątowniki aluminiowe do gipsu

Co z nimi, osadzic na gipsie i potem tynk?

Czy przykręcić do ścian i wystawić 10mm?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, MrTomo napisał:

Co z nimi, osadzic na gipsie i potem tynk?

Czy przykręcić do ścian i wystawić 10mm?

trzeba coś wystawić 10 mm?

i czemu koniecznie tynk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, joks napisał:

trzeba coś wystawić 10 mm?

i czemu koniecznie tynk?

Bo ściany są z tynku.

Chcę zachowac strukturę.

Poza tym mam awersje do gk 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz

IMG_20190105_194221.thumb.jpg.c517c8b2d1edf9e486233ce3a22b4a0f.jpg

Chciałem tak:

deska z jednej, deska z drugiej, wysunięte o 5-10mm i środek zatynkować

Tak się to robi fachowo?

 

No i co pierwsze - "sufit" czy boki, czy wszystko jedno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, MrTomo napisał:

Tak się to robi fachowo?

Tak:icon_biggrin:

 

4 minuty temu, MrTomo napisał:

No i co pierwsze - "sufit" czy boki, czy wszystko jedno

wszystko na raz , ale zacznij od góry :icon_biggrin:

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie systemy ostatnio pojawiły się w Castorami albo w Leroyu. Jest tam sama góra, bez dolnego prowadzenia czyli dla mnie lipa, bo przy tym rodzaju systemu na górze, skrzydło dołem będzie wesoło łopotać po ścianie. To system drzwi przesuwno - łomotnych.
Nie myślałeś nad droższymi systemami z Leona czy Eclisse? Tego używają największe firmy typu Erkado, Invado czy Porta. Znacznie mniej z tym problemu jest.

 

Ten system co pokazujesz jest bardzo prosty ale ostatni stał się modny i każdy lepi coś takiego w małych firmach i każdy z tych systemów może być trochę różny. Prowadzenie samą górą bez dołu, z dodatkowym dolnym prowadzenie jak Ci wcześniej pokazywali. Możesz mieć też różne odległości od ściany i tu pytanie czy chcesz montować do ściany czy chcesz dawać jakąś dechę jako dystans. 
Pytanie kolejne co z ościeżnicą tunelową? Robisz same tynki na ścianach, czy otwór wykładasz deską? Jeśli tak to dobrze byłoby abyś zamknął otwór na zewnątrz, czyli znowu skrzydło odsuwa się od ściany kolejne 1-2cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mazwoj napisał:

To system drzwi przesuwno - łomotnych.

Mają te drzwi taki pypek u dołu montowany w podłogę i wchodzący w rowek na spodzie skrzydła więc nic nie łomocze i nie wiewa .

obraz.png.97a2114e2b043ac85dba739570545c8d.png

zdjęcie jest z postu Mhtyla które zamieścił ciut wyżej ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Fajne są te drzwi. Widziałem na YouTube, jak ktoś je montował... właśnie znalazłem ten filmik:  https://www.youtube.com/watch?v=_hhrBgLhFB4.
Wydaje mi się jednak, że takie drzwi po pierwsze nie wygłuszają a po drugie mogą być przeciągi. Nie mniej jednak to może być dobre rozwiązanie w industrialnych pomieszczeniach, gdzie dwie powyższe kwestie nie są ważne.

 

pozdrawiam,

Grzegorz

Edytowano przez Grzegorz z Fashion-home.pl (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie można zastosować takie drzwi w mieszkaniu? Czy będą pasowały do łazienki? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, OlaPacz napisał:

Gdzie można zastosować takie drzwi w mieszkaniu? Czy będą pasowały do łazienki? 

Na pewno nie jako drzwi wejściowe - ale wewnątrz - jak najbardziej. Do łazienki - chyba z systemem jakichś uszczelek - szczotek?, przylg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie można zamontować drzwi przesuwne gdzie jest tylko na to miejsce. Do łazienki też ludzie montują i nawet widziałem szklane przesuwne w łazience więc nic mnie nie zdziwi. No chyba tylko brak drzwi do łazienki.
Systemy są różne. Główny podział to naścienne i chowane w ścianę.
Chowane występują zazwyczaj w opcji 1 lub 2 skrzydłowej z synchronizatorem odsuwania lub bez. Reszta to tak na prawdę zabudowa która może być od razu zrobiona przy budowie domu, albo później np. z GK.

Drzwi suwane naścienne masz w kilku opcjach. Na systemach z widoczną szyną (każdy kto ma suwane drzwi ma taką kasetę), albo w systemie z ukrytym mechanizmem jak np. Magic w Erkado lub jak produkuje to Eclisse pod tą samą nazwą. Są też systemy Loftowe które pojawiają się niemrawo u producentów lub masz dostępne to w sieciówkach typu Leroy za 200-250zł (sam system bez skrzydła i ościeżnicy). 
Co do samych systemów najpopularniejsze w drzwiach jest Eclisse i Leon. Oba używane przez duże firmy takie jak Porta czy Erkado. Oba mogę śmiało polecić jak ktoś chce swoje skrzydło na tym wieszać.
A kwestia tego gdzie to zamontować to już pytanie do samego siebie. Ja np. nie widzę drzwi suwanych w miejscu o dużym natężeniu ruchu. Są mniej ergonomiczne. Mają też plusy swoje jak ktoś ma np. mały pokój i jak zrobi sobie system chowany to do ściany może dosunąć meble i mu drzwi nie zawadzają jak to ma często miejsce na blokach.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2019 o 11:23, zenek napisał:

Na pewno nie jako drzwi wejściowe - ale wewnątrz - jak najbardziej. Do łazienki - chyba z systemem jakichś uszczelek - szczotek?, przylg?

Do czego (kogo) te przylgi mają przylegać i po co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, retrofood napisał:

Do czego (kogo) te przylgi mają przylegać i po co?

No do futryny, oscieznicy, czegokolwiek. Po co - żeby nie bylo słychać np. pierdzenia :takaemotka: ale też innych odgłosów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zenek napisał:

No do futryny, oscieznicy, czegokolwiek. Po co - żeby nie bylo słychać np. pierdzenia :takaemotka: ale też innych odgłosów...

Paranoja. Drzwi łazienkowe winny posiadać otwory wentylacyjne, przepisy mówią wyraźnie jaka jest ich minimalna powierzchnia, a Ty chcesz serwować im przylgi jak u pijawki, pewnie żeby tylko generować koszty. Bezsens.

 

A szczotki u dołu drzwi spotykamy u drzwi chłodni, np. przechowalni jabłek.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, retrofood napisał:

Drzwi łazienkowe winny posiadać otwory wentylacyjne, przepisy mówią wyraźnie jaka jest ich minimalna powierzchnia

No właśnie - i wystarczy tych otworów (przez które dźwiek też przechodzi).

Ale to tylko moje zdanie - jak ktoś lubi takie audio, no to nikt mu nie zabroni :12_slight_smile:

Poza tym jestem zwolennikiem przedsionka do łazienki, WC - jeśli tylko jest taka możliwość. I nie lubię z tych powodów - też zapachów - łączenia kuchni z salonem. Z jadalnią tak. Taki staromodny jestem w tym zakresie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie że tu też specjalnie ktoś robi wszystko aby temat rozpier.. na drobne po to tylko aby sie pokłócić i dolać żółci.

 

Czy tu jest temat o drzwiach łazienkowych???????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przeczytajcie i piszcie w temacie, temat jest o drzwiach przesuwnych do sypialni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.01.2019 o 19:15, MrTomo napisał:

Ma ktoś doświadczenie w montażu drzwi przesuwnych?

 

Dnia 1.01.2019 o 19:33, uroboros napisał:

Co chcesz zamykać tymi drzwiami?

 

Dnia 1.01.2019 o 19:45, MrTomo napisał:

Sypialnię...

Gdzie widział łazienkę? bo jak dla mnie wątkiem głównym dyskusji jest montaż drzwi przesuwnych do sypialni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tylko czy papa nie gryzie się ze styropianem? Dziś dzwoniłem do hurtowni z zapytaniem czy mają jakąś informację czy ich papa Izobud 5mm reaguje ze styropianem to powiedzieli mi że raczej tak a jak się dowiedzieli że stosowałam ja na łatwy fundamentowe to dostałem odpowiedź która zbiła mnie z tropu. Mianowicie że na ławy nie powinno się dawać papy tylko folie fundamentową bo papa pod wpływem nacisku ścian ulega ściśnięciu i zolacja jesteś wtedy wątpliwa. Trochę mnie to przerazilo bo ja już dałem pape 5mm na ławy i na tym stoją ściany z bloczka (tak mi z resztą doradzil kierownik budowy że papa zawsze będzie lepsza niż jakieś wymysly). Ale później sobie myślę że co z tego że zostanie ściśnięta, przecież nie ulegnie przerwaniu przez to a masa i tak zostaje pomiędzy boczkiem a ława więc czemu niby miało nie być izolacji wilgociowej? Co uważacie? 
    • Niepoprawnym rozwiązaniem jest ocieplanie styropianem w dwóch warstwach 2x10 cm i  jest to niezgodne z dokumentem odniesienia jakim jest Krajowa lub Europejska Ocena Techniczna (KOT, EOT) do niedawana nazywana Aprobatą Techniczną . Nie ma też żadnych innych argumentów świadczących o korzyściach wynikających z zastosowania takiej techniki, a wręcz jest to tylko generowanie niepotrzebnych kosztów. Ewentualne straty na połączeniu płyt styropianowych (zakładając poprawne przyklejenie i uzupełnienie ewentualnych szczelin pianką poliuretanową) są praktycznie pomijalne. System ociepleń należy mocować w jednej warstwie, płyty styropianowe w jednej grubości. Taki też sposób przewidują wszystkie wytyczne i instrukcje dotyczące metody ocieplania ETICS. Kompletny System Ociepleń Termo Organika, podobnie jak wszystkie systemy innych producentów, przewidują zastosowanie izolacji w jednej grubości. Wykonanie inaczej niż stanowią zalecenia i wytyczne producentów, tylko na odpowiedzialność osoby stosującej własne rozwiązanie. Łączniki mechaniczne należy zastosować opcjonalnie w zależności potrzeby, np. kiedy płyty styropianowe są klejone do podłoża na którym są warstwy mogące osłabić przyczepność (najczęściej starsze budynki poddawane termomodernizacji).
    • Teoretycznie to możemy poteoretyzować, ale praktycznie i tak trzeba pomijanego przez Ciebie konstruktora w to zaangażować i powyjaśniać parę spraw...
    • Planuję ocieplić budynek styropianem o grubości 2x10cm na zakładkę. W efekcie, żeby dobrze zakotwiczyć styropian, potrzebowałbym do kołkowania dybli o dł. 30cm, których zakup jest trudny i kosztowny. Budulcem ścian jest suporeks i częściowo kamień wapienny, ponieważ jest to stary, wyremontowany budynek. Myślałem o zakołkowaniu pierwszej warstwy kołkami 20 cm i na tak przygotowane podłoże przykleić drugą warstwę ocieplenia. Czy jest to dobry pomysł?
    • Fundament miałby wisieć na czas zasypania wykopów jeśli bym wybrał opcję robienia przed skończeniem drenażu. Ale wtedy pojawia się problem jak zagęścić grunt pod wylanymi już ławami. Tak na prawdę mało w internecie można znaleźć nawet filmów czy opisu jak się łączy dom podpiwniczony z garażem. Widocznie mało jest takich domów. A czy zastosowanie płyty pod garażem nie było by pewniejsze? Kolejna sprawa - pytanie o folię kubełkową. Czy jeśli będę miał taras z jednej strony i garaż z drugiej to czy w tym miejscu jest sens stosowania folii jeśli będzie ona zabetonowana od góry?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...