Skocz do zawartości

Recommended Posts

6 godzin temu, bajbaga napisał:

Niekoniecznie - co to znaczy huśta się (strop).

Jak stanę na środku pokoju i tąpnę piętami, to czuje jak podłoga drga, cała podłoga. Ważę 80 kg

Jak sie chodzi spokojnie, to wszystko jest ok

32 minuty temu, mhtyl napisał:

Ten temat jest bardzo męczący, dawno nie było tak męczącego tematu.

Czy to jest odpowiedź godna wachowca ?

Link do komentarza
2 godziny temu, Genesis72 napisał:

Jak stanę na środku pokoju i tąpnę piętami, to czuje jak podłoga drga, cała podłoga. Ważę 80 kg

Jak sie chodzi spokojnie, to wszystko jest ok

 

To cała diagnoza.

Żartujesz, prawda?

 

 

1 godzinę temu, joks napisał:

Jeśli nie zrobisz odkrywki i nie wstawisz zdjęć z tego wzniosłego wydarzenia to myślę że chyba na teraz temat wyczerpany .Nikt nie będzie w stanie Ci czegoś sensownego doradzić.

Zauważ że mu chyba nie chodzi o doradzanie, tylko o aprobatę jego pomysłu.

A pomysł wziął się z  - bo tak mi się podoba i tak mi się wydaje że będzie akurat dobrze.

Ale czy takie rozwiązanie będzie akurat dobre w tym przypadku ? - do tych danych @Genesis72 i jego znajomy fachowiec od stropów nie chcą nas dopuścić.

Ale z tego co napisał powyżej, wnioskuję też że żadnych innych danych na obecną chwilę może nie być.

Link do komentarza

Tak naprawdę to nawet nie wiadomo co jest na tych belkach ani pod nimi 

Ciekawe, że do tej pory nie odezwał się też żaden z ekspertów

no cóż

pozostaje jeszcze zgłosić się na jakąś politechnikę

może jakiś magister przebada te belki i coś wydedukuje a przy okazji doktorat zrobi ... 

Link do komentarza
22 godziny temu, bajbaga napisał:

 

Dopuszczalne ugięcie drewnianego stropu belki na środku wynosi coś około 1,5 cm.

Chyba żartujesz. Wg mnie o wiele więcej. 1 - 1.5 cm to on się od razu ugnie, przy budowie. Oczywiście wg mnie.

1. To zależy od rozpiętości stropu.

2. 1.5 cm to się żelbet ugnie przy np 4 m rozpiętości.

22 godziny temu, bajbaga napisał:

 

Jak ugina się więcej - podciąg na środku podparty słupami przy ścianach.

Podciąg to jest raczej żelbetowy albo stalowy, wydaje mi się.

I na czym oprzesz te słupy - na podłodze ????:)

Link do komentarza
2 godziny temu, zenek napisał:

Chyba żartujesz. Wg mnie o wiele więcej.

 

Jeśli o wiele więcej to bardzo, bardzo źle

Maksymalne ugięcie belek nie może przekroczyć 1/300 ich rozpiętości.

Przy max rozpiętości 6m dla belek sosnowych to 2cm.

Przytoczone 1,5cm to maksymalne ugięcie przy rozpiętość 4,5m.

Ale mówimy o cały czas o maksymalnym dopuszczalnym ugięciu, a nie o ugięciu jakie powinno/może wystąpić zaraz po ułożeniu belek w gniazdach z zachowaniem długości oparcia równej lub większej od wysokości belki.

Link do komentarza
Cytat

Gdybym wstawiam- wzmacnial stropbelkami lub ceownikami przykrecowymi do starej belki, czy trzeba podlewarowac sufit i dopiero wzmacniać belki ?

Delikatnie ujmując, wk...:wallbash: mnie jak mam pół godziny zastanawiać się i rozszyfrowywać co autor pytania ma na myśli pisząc tak niechlujnie. Rozumiecie o co mu chodzi?

Link do komentarza

Tylko rola doradzającego nie polega na domyślaniu się tylko na konkretnej odpowiedzi na konkretne i poprawne napisane pytanie.

Przecież czy pisanie w miarę składnie po polsku i z użyciem polskich liter w dzisiejszych skomputeryzowanych czasach jest naprawdę tak zajeb... trudne?

Link do komentarza

Ale trzeba oddać Mu sprawiedliwość.Inny pytający już dawno zrezygnowałby z porad,obraził się,wypiął się na nas i zniknął.Były takie przypadki.
A ten trwa na posterunku.Trzeba to docenić.
Tylko niech do pioruna czy czegoś tam zerwie chociaż jedną deskę i przekaże nam stan belek :D

Link do komentarza
18 godzin temu, uroboros napisał:

To zależy od osobnika piszącego... chyba...

ściślej - od jego kultury... chyba...

osobistej...

To jest nic innego jak obrażanie i brak poszanowania, bo obrażać można na wiele sposobów.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
21 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Skoro w nazwie jest beton to chyba można wnioskować, że to może być cieplejsza niż betonowa warstwa dociskowa lub/i podłoże do kolejnej warstwy - wylewki, posadzki etc.

Dodatek perlitu sugeruje, ze będzie cieplej niż bez perlitu.

Pytanie moje:

1.Czy taka wylewka nie obciąży za bardzo mi stropu?

2. czy go również wzmocni, czy pelitobeton morze byc również używany do wzmocnienia konstrukcji wraz z ociepleniem?

 

Czy w tym wypadku będzie lepszy styrobeton?

Link do komentarza

Zapomnij o jakiejkolwiek wylewce na stropie drewnianym.

1 godzinę temu, Genesis72 napisał:

 

Czy perlitobeton może być używany do zalania stropu, wzmocni go, czy tylko ociepli  ?

A czy to jest beton konstrukcyjny? raczej nie, więc się nie nadaje aby wylewać nim strop.

Link do komentarza
20 godzin temu, Genesis72 napisał:

1.Czy taka wylewka nie obciąży za bardzo mi stropu?

2. czy go również wzmocni, czy pelitobeton morze byc również używany do wzmocnienia konstrukcji wraz z ociepleniem?

 

Czy w tym wypadku będzie lepszy styrobeton?

Perlitobeto to beton z perlitem, a styrobeton, to beton ze styropianem. Nie jest betonem konstrukcyjnym, nie stosuje się go do konstrukcji  i nie wzmocni konstrukcji - natomiast jest o wiele twardszy niż sam styropian (a więc wytrzymalszy na nacisk - choć są wystarczająco twrde styropiany podłogowe).

Służy do ocieplania i wylewek, nie do konstrukcji. 

 

Czy nie obciąży za bardzo stropu - obciąży na pewno o wiele bardziej, niż styropian - a czy bardzo - to zależy od konstrukcji stropu. Musi obliczyć fachowiec, znając parametry istniejącego stropu.

Link do komentarza
13 minut temu, zenek napisał:

Czy nie obciąży za bardzo stropu - obciąży na pewno o wiele bardziej, niż styropian - a czy bardzo - to zależy od konstrukcji stropu. Musi obliczyć fachowiec, znając parametry istniejącego stropu.

Nie doczytałeś, że mowa tu o stropie drewnianym? chcesz robić wylewkę na stropie drewnianym?

Link do komentarza
4 minuty temu, zenek napisał:

A to sorry - jeśli to strop drewniany - nie należy wylewać go wylewkami z betonem. Chyba że to jakiś szczególny przypadek.

Po pierwsze, że to strop drewniany jest pisane od początku założenia tematu, sam się tu wypowiadałeś wielokrotnie ale jak zwykle nie pamiętasz co piszesz i o czym piszesz wcześniej.

Nie ma szczególnego przypadku aby strop drewniany zalewać betonem.

Link do komentarza
19 minut temu, zenek napisał:

Jest - wyjątek zawsze potwierdza regułę. 

Np wymóg, by zapewnić niepalność i twardość podłoża - a strop jest wystarczająco silny, potężny.

 

 

Zlituj się, przy stropie drewnianym mówisz o niepalności :icon_eek:

Link do komentarza
Dnia 18.01.2019 o 15:49, Genesis72 napisał:

Jakie macie doświadczenie z perlitobetonem?

Czy perlitobeton może być używany do zalania stropu, wzmocni go, czy tylko ociepli  ?

Uderzono ręką w stół i noży... tfu, perlit się odzywa

 

Po kolei:

  1. Tak, perlitobeton może być używany do "zalania" stropu ale patrz p. 2.
  2. Perlitobeton nie jest to beton konstrukcyjny - jego zadaniem jest wykonanie lekkiego podkładu podłogowego; warstwy termoizolacyjnej, izolacyjnej akustycznie na podłożu betonowym lub innym o odpowiedniej nośności - problem w tym, że w opisywanym przypadku tematowi powinien przyjrzeć się profesjonalista na miejscu a nie kumpel, ponieważ wybór niewłaściwej technologii może skończyć się tragicznie.
  3. Perlitobeton przez swoją budowę - jak Termobeton TB2 - bazującą na ultra lekkim perlicie ekspandowanym ma właściwości termoizolacyjne, ale ta cecha jest raczej wisienką na torcie niż daniem głównym. Istotny jest bardzo niski ciężar, izolacyjność akustyczna, szybki przyrost wytrzymałości.

Przyłączę się zatem do innych: wezwij fachowca niech oceni stan twojej inwestycji oraz dobierze technologię i trzymaj się tego.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...