Skocz do zawartości

Ilość żeberek na metr kwadratowy


Niewiem

Recommended Posts

Cytat

Witam.
Mam stare grzejniki żeliwne, po ociepleniu domu okazało się że w pomieszczeniach jest za gorąco.
Jak obliczyć ile potrzeba żeberek na 1 metr kwadratowy?




witam
Aby obliczyć ilość potrzebnych żeberek należy wykonać audyt cieplny. jakie pytanie taka odpowiedź , pytanie powinno zawierać więcej szczegółów:
jaka jest wys. pomieszczeń - czyli kubatura do ogrzania
temp. czynnika grzejnego i sposób regulacji
domek jednorodzinny czy większy
rodzaj , typ pieca i sposób sterowania ???
pozdr. piotrekk
Link do komentarza
Zadałem pytanie w ten sposób bo się na tym nie znam, a słyszałem kiedyś że jest lub był taki przelicznik żeberek na metry kwadratowe.
W tym przypadku nie ma znaczenia wysokość pomieszczenia, ale jeśli jest potrzebna to wynosi ona chyba 2.7m.
A jakie ma znaczenie czy to domek jednorodzinny czy wielorodzinny? mi chodzi o jedno pomieszczenie.
To nie musi być aż tak dokładne, chodzi o to że w pokoju 20m.2 mam 22 żeberka, czy wystarczy np. 1 żeberko na 2m.2?
Link do komentarza
Cytat

Zadałem pytanie w ten sposób bo się na tym nie znam, a słyszałem kiedyś że jest lub był taki przelicznik żeberek na metry kwadratowe.
W tym przypadku nie ma znaczenia wysokość pomieszczenia, ale jeśli jest potrzebna to wynosi ona chyba 2.7m.
A jakie ma znaczenie czy to domek jednorodzinny czy wielorodzinny? mi chodzi o jedno pomieszczenie.
To nie musi być aż tak dokładne, chodzi o to że w pokoju 20m.2 mam 22 żeberka, czy wystarczy np. 1 żeberko na 2m.2?


Mąż mówi że najprościej to założyć zawór z termoregulatorem który odetnie zasilanie po osiągnięciu zakładanej temp.
Link do komentarza
Problem postawiony na "głowie" bo nadmierne grzanie najłatwiej zredukować przez zamontowanie zaworu przygrzejnikowego sterowanego ręcznie lub za pomocą głowicy termostatycznej. Dla informacji przeciętne żeberko żeliwne ma moc 130 - 150 W przy parametrach 90/70/20 (temperatury wody zasilającej, powrotnej i pomieszczenia). Straty ciepła pomieszczenia mogą być bardzo rożne i np. istotne jest czy pomieszczenie znajduje się w domu wielorodzinnym czy w jednorodzinnym - inne są powierzchnie przegród zewnętrznych stykające się powietrzem zewnętrznym. Dla orientacji można przyjąć, że w obecnie budowanych domach jednorodzinnych maksymalne zapotrzebowanie na moc grzewczą wynosi 60 - 80 W/m2
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...