Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Jak zabezpieczać betonowe nawierzchnie przed zimą?

Recommended Posts

Warto wykonać kilka kroków, które pozwolą zimą zadbać o betonowe nawierzchnie.

Pielęgnację kostki zaczynamy od oczyszczania z piasku i innych zabrudzeń. Najlepiej użyć do tego miotły. Błoto i plamy z oleju należy najlepiej usunąć myjką ciśnieniową.

 

Betonowe nawierzchnie można zabezpieczać specjalnym środkiem impregnującym. Dzięki temu powierzchnia będzie odporna na zabrudzenia i działanie czynników atmosferycznych. Przed zabiegiem nawierzchnia powinna być czysta i wolna od wykwitów. Ważnym warunkiem podczas impregnacji jest dodatnia temperatura otoczenia. Zakup ten lepiej przemyśleć, by dobrać do rodzaju kostki odpowiedni produkt. Dużą popularnością cieszy się Polbruk Efekt, dzięki któremu zabezpieczone elementy nie nasiąkają wodą. Co ważne środek wnika głęboko w impregnowaną powierzchnię, jest odporny na alkalia i umożliwia oddychanie betonu. Polbruk Efekt schnie zaledwie 20 minut.

 

Ważne jest też odśnieżanie. Używanie do tego metalowych narzędzi może prowadzić do zarysowań kostki. Metalowe łopaty lepiej zastąpić takimi, których zakończenia mają gumowe elementy. Do odśnieżania możemy wykorzystać preparaty przeznaczone do rozpuszczania śniegu, które eliminują powstanie trudnego do usunięcia błota pośniegowego.

Najbardziej niebezpieczny dla podjazdu jest lód. Jednym z najczęstszych sposobów odladzania podjazdu jest posypanie go solą, ale ta może powodować przebarwienia. Zdecydowanie bezpieczniejszym rozwiązaniem jest użycie piasku, który dodatkowo zabezpiecza przed poślizgnięciami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Na wolnym powietrzu pewnie z sezon, ale w parę dni w suszarni w tartaku...
    • Dokładnie,zaczynając od poprzednich swoich rządów wciąż to samo. Taka sama nieczysta gra. Pamiętasz próbę wrobienia Leppera?    Aha,dodam że Lepper to absolutnie nie była moja bajka.
    • Gość Marek2000
      100% polecam, firma godna polecenia. Szybko i tanio.Polecam
    • Na bank pod wytczne, ONI są wszędzie. Wszystko to jeden wielki spisek, no co ty nie czytasz głównego dostawcy spiskowych teorii retrofooda. 
    • Mniej więcej o takim rozwiązaniu myślę. Tylko obsybkę żwirową planuje podciągnąć do poziomu gruntu o szerokości ok 10cm oddzielając wszystko geowłókniną.   System odprowadzania mam gotowy po byłym szambie, kwestia tylko podłączenia rurami ze studzienki rewizyjnej. Studzienki będą 4 i osobno rury od rynien też połączone ze zbiornikiem po szambie. Narazie będzie to sobie odpływało wolno w pole rolne. Docelowo muszę wykopać jakiś zbiornik na wodę, bo sąsiad już sobie zastrzegł że nie chce tej wody. Przy spadzie 8-10% powinno to działać bez zarzutu. Woda z opisanej wyżej studni ma być wypompowywana z kolei na nasze małe pole uprawne, lub na jakieś inne potrzeby typu mycie auta itp. To będzie zupełnie odzielna instalacja.   Doradźcie mi proszę, jaką rure drenażową kupić, będę kupował w osłonie z geowłókniny, czy po prostu kupić najtańszą? 110mm znalazłem po 2zł za metr, tylko czy to nie jest jakaś kupa? Bo niby wygląda to na geowłóknine, ale to może być zwykła szmata która niekoniecznie będzie dobrze przepuszczać.     Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka            
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...