Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
mrbartas15

Jak poradzić sobie z zagruntowaną gładzią?

Recommended Posts

Cześć wszystkim!

Przechodze od razu do rzeczy bo nie chcę sie rozwodzić, ale musicie znać pewne fakty:

1.mieszkanie w stanie deweloperskim
2.na ścianach tynki maszynowe
3. zagruntowane i położona gładź cekol C45
4. wyszlifowane i tutaj pojawia sie błąd, ściany zostaly ponownie zagruntowane nierozcieńczonym uni gruntem Atlasa w dodatku nieumiejętnie co spowodowało powstanie w niektórych miejscach wżerów, takie kaniony po zaciekach z gruntu i przetarcia w miejscach gdzie spłynęły krople i facet przetarł krople pędzlem...
I TERAZ TAK:
Problemy są dwa - podczas malowania białą emulsją eko śnieżka w niektórych miejscach zwyczajnie sie oderwało i zostało na wałku, w jednym miejscu mniej w drugim bardziej, w tych miejscach zostaly zrobione zaprawki. Druga rzecz to te wzery i przetarcia gdzie ewidentnie widac tak jakby roznice poziomów pomiedzy gładzią a przetarciem lub zaciekiem.

To co ja zrobilem to przeszlifowalem te miejsca żeby wyrównać poziomy i wyszlo to nawet dobrze aczkolwiek mimo wszystko widać różnice chłonności w tych wżerach i na gladkiej ścianie. Wiem bo specjalnie malowalem tam próbki farby żeby zobaczyć.

 

No i teraz co zrobić? 
To co ja bym zrobil i wydaje mi sie to sensowne to pomalowanie tych zaprawionych miejsc i przeszlifowanych farbą podkładową. (Jaką polecacie?) Wydaje mi sie, że chociaż trochę wyrówna chłonność, potem zrobić jeszcze raz drobne zaprawki rys i innych niedopatrzonych miejsc lub miejsc, które ewentualnie też by sie podniosły no i potem kolor. (Czy takie zaprawki robić  po pierwszej warstwie  koloru?)

Zaznaczam, gruntowane Atlasem i no mam obawę czy jak dam farbę podkładową na grunt to czy znowu sie coś nie odwali..

 

Jeżeli macie inne rady, pomysły jak to odratować, śmiało, potrzebuje kazdej nawet najmniejszej pomocy. Prosze darujcie sobie komenatrze typu słaby fachowiec itd bo ja wiem, że nie jest do odpowiednio wykonane, ale teraz trzeba sie skupic na tym jak to ogarnąć.

 

PS. bede malował pasy pionowe na ścianie, czy jak pomaluje jasniejszy pas śnieżką a ciemniejszy Duluxem to farby moga w jakiś sposób zareagować nieporządnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym przemalował wszystko na biało jakąkolwiek farbą i patrzył co będzie się działo . Gdzie spuchnie to zeskrobać , załatać , zagruntować .Obejrzeć wszystko przy dobrej żarówce ( przenośce ) i malować farbą docelową .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli dawać jeszcze jedną warstwę białej farby? W łazience też mam świeżo gładzie zrobione, ale później i zastrzegłem sobie żeby tam nie gruntowac po szlifowaniu, tam też malować od razu białą emulsją?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co odpadało to podejrzewam że są to miejsca nie do końca zagruntowane .Kup Śnieżka Grunt , na 10 litrów tej farby wlej 0,7 litra Unigruntu i tym zagruntuj na biało . Tak do końca białe toto nie będzie ale pozwoli wychwycić przy świetle lampy wszystkie niedoróbki .Niedoróbki poprawić i je zagruntować , i potem rób co chcesz .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Boje się trochę tej Śnieżki grunt - słynny smród kocich sików.. jak dam eko Śnieżkę i dodam te 700ml gruntu to też będzie ok? Pozatym jak potraktuje tą powierzchnie jeszcze raz "gruntem" to nic się nie zeszkli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, mrbartas15 napisał:

To co ja bym zrobil i wydaje mi sie to sensowne to pomalowanie tych zaprawionych miejsc i przeszlifowanych farbą podkładową. (Jaką polecacie?) Wydaje mi sie, że chociaż trochę wyrówna chłonność, potem zrobić jeszcze raz drobne zaprawki rys i innych niedopatrzonych miejsc lub miejsc, które ewentualnie też by sie podniosły no i potem kolor. (Czy takie zaprawki robić  po pierwszej warstwie  koloru?)

Zaznaczam, gruntowane Atlasem i no mam obawę czy jak dam farbę podkładową na grunt to czy znowu sie coś nie odwali..

Po pierwsze to zmień farbę, po drugie żadnej farby gruntującej. Wszelakie poprawki, zaprawki zrób przed malowaniem i gruntowaniem. Po tym wszystkim przemaluj całość białą farbą, najlepiej lateksową, żadnych emulsji. Lateksowa bo jest to silna farba i nie powinna się odspajać a zarazem wzmacnia podłoże, a potem możesz dać na to kolor. Nie maluj żadnymi emulsjami bo one powodują odwarstwienia i co ważne nie maluj powierzchni która jeszcze nie wyschła dwa razy, takim zabiegiem powodujesz że wałek zabiera gładź z farbą.

Co do gruntowania to Atlas Uni Grunt jest dobrym gruntem, możesz go spokojnie rozcieńczyć 1:1 z wodą.

1 godzinę temu, mrbartas15 napisał:

Boje się trochę tej Śnieżki grunt - słynny smród kocich sików.. jak dam eko Śnieżkę i dodam te 700ml gruntu to też będzie ok? Pozatym jak potraktuje tą powierzchnie jeszcze raz "gruntem" to nic się nie zeszkli?

I dobrze, że się boisz  tego produktu. Nie mieszaj farby z gruntem, nie wiem kto to wymyślił ale to się nie sprawdza.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale jeszcze raz całe ściany wymalować ta lateksową farba? Polecasz jakąś konkretną? Czy tylko miejsca zaprawiane? I potem jeszcze raz gruntowac? Już się gubię troszkę z tym gruntowaniem.. powtarzam że w tej chwili na ścianach jest grunt, zostało to pomalowane białą emulsją, a teraz jeszcze miejscowo zostały zrobione zaprawki i zostały wyszlifowane, a rzeczywiście chciałbym wyrównać tą chłonność pomiędzy zaciekami z gruntu, które jednak delikatnie przebijają..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zagruntuj miejsca tylko zaprawione Uni Gruntem z woda w proporcji 1:1. Całość ja bym pomalował farbą lateksową. Mi osobiście podchodzi farba Dekorala, ale malowałem też Dulexem czy Beckersem albo możesz sięgnąć po wyższą półkę, wspominałem niedawno w innym temacie SIGMA Superlatex lub Scala.

I rada na przyszłość, nie maluj nigdy ścian czy sufitu emulsją.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że jak dam farbę lateksową na tą emulsję to nic mi nie spuchnie itd? 

A co z pozostałymi miejscami gdzie "przebija" grunt? Raz biała i dwa razy kolor może pokryje te miejsca?

 

Bardzo dziękuję za rady obydwóm Panom :)

 

Niemniej liczę, że ktoś jeszcze coś poradzi, im więcej tym lepiej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, mrbartas15 napisał:

Rozumiem, że jak dam farbę lateksową na tą emulsję to nic mi nie spuchnie itd? 

Nic nie rozumiesz! Nie dawaj żadnej goownianej emulsji. Coś się tak jej  uczepił?

Pomaluj całość białą, biały kolor lepiej uwidacznia kolor, potem pomaluj kolorem. Jeżeli będzie to jasny to w zasadzie możesz tylko raz o ile zadowalający  będzie efekt, ciemne kolory musisz malować co najmniej dwa razy. I nie maluj miejscowo tylko całość, starając się rozprowadzać równomiernie farbę po powierzchni.

I jeszcze uprzedzę Twoje zapędy cobyś nie dolewał wody do farby, tylko dobrze wymieszał farbę przed malowaniem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytam o tą emulsję bo już wymalowalem całość na raz tą emulsja Śnieżki, żeby właśnie te poprawki były widoczne, stąd pojawiły się oderwania, które trzeba było zaprawiać, dlatego teraz pytam czy jak to jest raz pociągnięte emulsją to jak teraz dam jeszcze raz na całość biała farbę lateksową to nic mi nie spuchnie i czy wyrówna to chłonność ściany?

Edytowano przez mrbartas15 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem tkwi w przyczepności farby do podłoża, a jej rodzaj nie ma tu istotnego znaczenia. Prawdopodobnie  podłoże jest zbyt mokre o czym mogą świadczyć zacieki gruntu - spływa a nie wchłania się w podłoże. Sprawdzić wilgotność muru i dopiero brać się za malowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z joksem, w tym właśnie jest problem.

Ten grunt, gdzie widać różnicę w chłonności jest suchy, wysechł w pełni, ale mimo wszystko widać że ta farba inaczej tam tak jakby wysycha.

 

Dzisiaj postaram się zamalować zaprawki i łazienkę po prostu farbą białą i zobaczymy jak to będzie wyglądać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mrbartas15 napisał:

 

 

Dzisiaj postaram się zamalować zaprawki i łazienkę po prostu farbą białą i zobaczymy jak to będzie wyglądać.

Jak masz niezagruntowane to bedzie lipa jak położysz od razu farbę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to ja już jestem glupi, przeszukałem masę tematów z takimi rzeczami i ludzie piszą że gruntowanie gładzi unigruntem to błąd.. i że nie robi się takich rzeczy, już nie wiem co zrobić żeby tego nie schrzanić, pozatym mam wygładzoną i wyszlifowaną łazienkę i to samo nie wiem czy gruntowac czy kłaść od razu białą farbę.

 

Kolega mhtyl też mi poradził nie używać mojej ukochanej ekosniezki ;) tylko farby lateksowej. Możecie się wypowiedzieć na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zrób Unigrunt Atlasa pół na pół z wodą i przeleć pędzlem ( tzw. ławkowcem ) to co masz do malowania . Uważaj żeby nie porobić zacieków .I maluj .

Drugi sposób to tak jak pisałem wcześniej Śniezka Grunt z Unigruntem i wałkiem .

W kantach pędzelkiem .

Mi Śnieżka się sprawdza .

Śnieżka Grunt też jest farbą lateksową .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mrbartas15 napisał:

Ławkowiec nie zostawi przetarć charakterystycznych dla pędzla?

Jak zrobisz to umiejętnie to nie .

W trakcie pędzlowania będziesz zbierał pył z gładzi który został po przetarciu , trzeba go tylko rozciągnąć porządnie .Jak zaczniesz pędzlować to zajarzysz o co chodzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, joks napisał:

zrób Unigrunt Atlasa pół na pół z wodą i przeleć pędzlem ( tzw. ławkowcem ) to co masz do malowania . Uważaj żeby nie porobić zacieków .I maluj .

Drugi sposób to tak jak pisałem wcześniej Śniezka Grunt z Unigruntem i wałkiem .

W kantach pędzelkiem .

Mi Śnieżka się sprawdza .

Śnieżka Grunt też jest farbą lateksową .

Nie będę negował Twoich prac, bo wiem że robisz to zawodowo, ale na mój rozum i moje doświadczenie to jak pisałem wcześniej farba gruntująca jest do bani z powodu takiego że nie wzmacnia podłoża tak jak grunt a to z prostego  powodu, jest gęściejsza niż sam grunt  przez co za płytko penetruje  w materiał. Grunt jest konsystencji o ile można nazwać to konsystencją wody i penetruje głęboko w podłoże przez co wzmacnia je prawidłowo.

Jeszcze zgodzę się użycia farby gruntującej na tynki cementowo-wapienne bo te tynki maja porowatą powierzchnie i są dość chłonne ale do gładzi czy płyt kartongips ta farba się nie nadaje.

Co do gruntowania gruntem też jestem zdania, że ławkowiec nada się do tego lepiej aniżeli wałek.

6 godzin temu, mrbartas15 napisał:

No to ja już jestem glupi, przeszukałem masę tematów z takimi rzeczami i ludzie piszą że gruntowanie gładzi unigruntem to błąd.. i że nie robi się takich rzeczy, już nie wiem co zrobić żeby tego nie schrzanić, pozatym mam wygładzoną i wyszlifowaną łazienkę i to samo nie wiem czy gruntowac czy kłaść od razu białą farbę.

Co do internetu to prawda, im więcej czytasz tym bardziej stajesz się głupi (bez urazy :) ) , mój znajomy kiedyś chciał kupić auto konkretny model i jak naczytał się opinii i testów w necie to stwierdził, że jest po tej lekturze głupszy niż był przed i jakby miał się sugerować tym co piszą to by musiał nic nie kupić :) 

Do łazienki kup dobrej jakości farbę lateksową lub jak niektórzy producenci farb dedykują specjalne farby do łazienek i oczywiście zagruntuj ściany.

I jeszcze jedna uwaga, po zagruntowaniu musisz odczekać a ż grunt dobrze wyschnie, nie sugeruj sie że jak dotkniesz ściany po pół godzinie od zagruntowania to ona będzie sucha i można malować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, mhtyl napisał:

jak pisałem wcześniej farba gruntująca jest do bani z powodu takiego że nie wzmacnia podłoża tak jak grunt a to z prostego  powodu, jest gęściejsza niż sam grunt  przez co za płytko penetruje  w materiał

Dla tego dolewam do snieżki unigruntu , robi się rzadsza i lepiej wsiąka , i do tego unigrunt który te wsiąkanie potęguje .O wiele lepiej widać niedoróbki w powierzchni malowanej  jak zagruntowanej samym rozcieńczonym unigruntem . Ot i cały myk ...:icon_biggrin: Sama Śnieżka Grunt jest kiepska ale stuningowana u mnie się sprawdza już kilka lat .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego, który jest przedsiębiorcą i właśnie wykańcza wnętrza, ma zlecenia po całej Polsce i robi to juz dobre 20 lat (wiem, że to trochę brzmi w stylu: "a mój wujek to ma Mercedesa") i poradziłem się go. To co mi powiedział to tak, rozcieńczyć grunt Atlas z woda 1:1, małym wałkiem zagruntować wszystkie zaprawki no i ta łazienkę, poczekasz aż wyschnie, docelowy kolor również rozcieńczyć z wodą i położyć taka lekka warstwę na wszystkie ściany, żeby uwydatnić wszelkie niedoróbki, rysy itd. tutaj moja inwencja, chciałbym wypróbować taka gotowa gładź acryl putza co się nie kurczy jak schnie i te wszystkie niedoskonałości z halogenem poszpachlować, przeszlifować jeszcze raz i wtedy już dać kolor beż rozcieńczania. Co o tym sądzicie?

 

A jeszcze takie pytanie trochę z innej beczki jaką gradacja papieru polecacie szlifować ściany ręcznie? Tak już finiszowo? Bo docierałem te zaprawki 180 i jak próbkę wymalowalem w jednym miejscu to widać te ryski, co prawda próbkę na szybko malowałem małym waleczkiem piankowym i on nie zostawił żadnej struktury może dlatego tak widać..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będziesz miał porobione zaprawki na pierwszej warstwie koloru , i jak coś przeoczysz to zamiast pomalować jeszcze raz to będziesz malował jeszcze dwa razy jak te zaprawki zmatowieją  , a te kolorowe farby mało nie kosztują , a jeszcze nie daj Boże farba typu satyna to gleba ..

Papier 180 będzie ok , ja używam 100 , 120 , ale ja już mam jako takie wyczucie przy przecieraniu :D , kilka metrów zrobiłem ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będę malował Duluxem Kolory Świata - Mroźny Poranek, wykończenie ma matowe rzekomo, pozatym jak ja rozróbie z wodą to dam taką delikatna warstwe..

 

Te rysy są widoczne jak dam intensywne światło ledowe z latarki telefonowej, tak jakby punktowo, tak samo jak sprawdzasz rysy na lakierze samochodowym.

 

Szlifujesz papierem na pacy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, mrbartas15 napisał:

Będę malował Duluxem Kolory Świata - Mroźny Poranek, wykończenie ma matowe rzekomo, pozatym jak ja rozróbie z wodą to dam taką delikatna warstwe..

 

 

 

 

Nie rozrabiaj tej farby z wodą! Ludzie mają jakieś nawiane, i nie ważne że chłop 20 lat w zawodzie jak takie głupoty  doradza. Farb lateksowych nie rozrabia się z wodą. Jak chcesz mieć powtórkę z rozrywki to  rozrób z wodą i maluj, ale potem nie dziw się że może Ci farba będzie odłazić i się łuszczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie po szlifowaniu tych zaprawek widac, że w niektórych miejscach wymaga to nałożenia jeszcze jednej warstwy.. Tylko co teraz? Odpylić i nakładać czy jeszcze gruntowac te miejsca gruntem? Czy nałożyć te poprawki po pierwszym kolorze?

Edytowano przez mrbartas15 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,
Nie należy rozcieńczać farby wodą, gdyż traci ona swoje pierwotne właściwości. Rozcieńczona farba jest słabo przyczepna do podłoża, nie ma dużej siły krycia. Wszelkie poprawki należy wykonać przed aplikacją farby. Po szlifowaniu powierzchnię trzeba dokładnie odpylić. Przed aplikacją farby nawierzchniowej (zalecam farby lateksowe, np. Śnieżka Barwy Natury) podłoże można pokryć farbą podkładową Śnieżka Zacieki-plamy. Proponuję najpierw przeprowadzić prace na próbę, na niewielkim fragmencie podłoża, aby sprawdzić efekt końcowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...