Skocz do zawartości

styropian na chudziaku, grubość, jaki?


Recommended Posts

10 cm to takie minimum, opcjonalnie to 15 a najlepiej 20 cm. Styropian  dedykowany na podłogę tzw twardy EPS100 albo XPS. Jeżeli chciałbyś dać XPS-a to nie musi być aż taka gruba jego warstwa bo jest on po pierwsze twardy i cieplejszy od styropianu.

Jak masz w projekcie, ile przewiduje projekt ocieplenia podłogi?

Link do komentarza

Informacja o grubości i rodzaju izolacji każdej części budynku powinna być określona w projekcie budowlanym.  Nie zawsze prace np. remontowe są prowadzone według projektu i co wtedy zrobić? Największe straty ciepła (oprócz okien i wentylacji) są przez ściany zewnętrzne, dach-poddasze, fundament,a później dopiero podłogi na gruncie. Grunt pod budynkiem ma ustabilizowaną temperaturę w granicach kilku-kilkunastu stopni C. zatem strata w kierunku gruntu w porównaniu z innymi przegrodami budowlanymi typu ściana zewnętrzna lub poddasze będzie zdecydowanie mniejsza.   Nie ma więc sensu stosować na podłogę styropianu o grubości 20 cm jeżeli ściana zewnętrzna będzie ocieplona styropianem o takich samych parametrach izolacyjnych w grubości np. 15 cm.  Do ocieplenia podłóg w tym podłóg na gruncie firma Termo Organika dedykuje wszystkie rodzaje płyt styropianowych w kategorii "dach-podłoga". Płyty różnią się między sobą właściwościami izolacyjnymi i wytrzymałością mechaniczną. W przypadku ocieplenia styropianem o grubości 10 cm bardzo zasadne będzie wykonanie tych prac przy użyciu płyt styropianu grafitowego o najlepszych właściwościach izolacyjnych TERMONIUM PLUS dach-podłoga lub TERMONIUM dach-podłoga. Oba rodzaje mają takie same właściwości izolacyjne (współczynnik lambda = 0,031 W/mK), ale różnią się parametrem wytrzymałości na ściskanie lub prościej ujmując obciążeniem użytkowym, które wynosi odpowiednio: dla TERMONIUM PLUS dach-podłoga 3000 KG/m2 i dla TERMONIUM dach-podłoga 1800 KG/m2. Zakładając, że obciążenie użytkowe dla podłóg w budynkach mieszkalnych przyjmuje się na poziomie 150-300 KG/m2, podane powyżej wartości obciążenia dla płyt styropianowych z co najmniej kilku krotnym zapasem spełniają wymagania.

Link do komentarza
18 godzin temu, mhtyl napisał:

10 cm to takie minimum, opcjonalnie to 15 a najlepiej 20 cm. Styropian  dedykowany na podłogę tzw twardy EPS100 albo XPS. Jeżeli chciałbyś dać XPS-a to nie musi być aż taka gruba jego warstwa bo jest on po pierwsze twardy i cieplejszy od styropianu.

Jak masz w projekcie, ile przewiduje projekt ocieplenia podłogi?

Dwa sprostowania; Nie koniecznie na podłogę musi być tzw. "twardy EPS 100", ponieważ rodzaj materiału powinien wynikać z założeń wytyczonych przez projektanta i przyjmując zastosowanie styropianu do izolacji w budownictwie mieszkaniowym zastosowanie płyt styropianowych o mniejszej niż EPS 100 wartości wytrzymałości na ściskanie jest rozwiązaniem optymalnym.

I drugi wątek dotyczący stosowania płyt typu XPS; W budownictwie mieszkaniowym stosowanie płyt XPS jako izolacja podłogi na gruncie jest irracjonalne z uwagi na niepotrzebne, aż tak dużą wytrzymałość na ściskanie rzędu 300 kPa (styropian EPS 100 to 100 kPa, a to już nie zawsze jest optymalne rozwiązanie). Płyty XPS nie mają lepszych właściwości izolacyjnych niż styropian grafitowy, a ze wzrostem grubości w przypadku XPS wzrasta (pogarsza) się współczynnik przewodzenia ciepła lambda. Do tego trzeba doliczyć znacznie większą cenę zakupu, co sprawia że nie jest to optymalne rozwiązanie (przewymiarowane).

Link do komentarza
5 godzin temu, Eksperci Termo Organika napisał:

Nie koniecznie na podłogę musi być tzw. "twardy EPS 100",

Nie koniecznie nie oznacza, że nie może :) 

5 godzin temu, Eksperci Termo Organika napisał:

Do tego trzeba doliczyć znacznie większą cenę zakupu, co sprawia że nie jest to optymalne rozwiązanie (przewymiarowane).

A kto bogatemu zabroni? :) 

Co do czy xps jest czy nie jest cieplejszy to bym polemizował a co do cen zakupu to xps względem zwykłego białego styropianu jest oczywiście wyższa ale już jakby porównując z grafitowym to róznica jest znikomai

Link do komentarza
7 godzin temu, Eksperci Termo Organika napisał:

Zakładając, że obciążenie użytkowe dla podłóg w budynkach mieszkalnych przyjmuje się na poziomie 150-300 KG/m2, podane powyżej wartości obciążenia dla płyt styropianowych z co najmniej kilku krotnym zapasem spełniają wymagania.

No tak - ale w mieszkaniu może sie zdarzyć np. Fortepian - i ten ma obciążenie punktowe na kilku cm2 większe, niż 350kg/m2. Oczywiście jest jeszcze kwestia - co na styropianie położymy, jakie warstwy. Ja się ten ciężar rozłoży.

Są też szafy biblioteczne na nóżkach, itp. 

Ja bym jednak dołożył na twardy EPS100 lub inny. Ale twardy.

 

Ostatnia rzecz - jeśli jest miejsce, to te min 15 cm izolacji pod podłogę bym dał. Nie tylko kwestia w tych różnicach temperatur, ale i w komforcie "ciepłej podłogi". Oczywiście też jest tu kwestia, co na styropianie.

7 godzin temu, Eksperci Termo Organika napisał:

Grunt pod budynkiem ma ustabilizowaną temperaturę w granicach kilku-kilkunastu stopni C. zatem strata w kierunku gruntu w porównaniu z innymi przegrodami budowlanymi typu ściana zewnętrzna lub poddasze będzie zdecydowanie mniejsza.

Ta różnica - to zależy. Jeśli będzie tam ogrzewanie podłogowe - zdecydowanie będzie większa, niż bez ogrzewania podłogowego. Wtedy nawet 15 cm to mało. Wg mnie, oczywiście.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Grubość styropianu nie jest jedynym parametrem, jaki należy wziąć pod uwagę - liczy się też współczynnik przewodzenia ciepła lambda zastosowanego materiału.

Grubość i lambda powinny być dobrane w taki sposób, aby podłoga posiadała minimalny współczynnik przenikania ciepła wskazany w warunkach technicznych U =0,3 W/m2K i projektant powinien to wyliczyć. Warto jednak podkreślić, że teraz jest tendencja do lepszego ocieplania podłóg na gruncie niż niezbędne minimum.

 

Grubość 10 cm może się wydawać w obecnych czasach niewystarczającą, ale przecież jeszcze zależy, jaki współczynnik lambda ma ten materiał?

Jeśli chodzi o twardość, minimalny współczynnik ściskania CS dla styropianu podłogowego wynosi 70 kPa i zarówno ze względów ekonomicznych, jak i praktycznych można go jak najbardziej zastosować w przypadku podłóg normalnie użytkowanych (domowych, ale już nie w warsztatach, parkingach czy składach). Mówimy tu jednak cały czas o minimalnych wymaganiach.

 

Nic nie stoi na przeszkodzie, by zastosować twardszy styropian EPS 100 o grubości np. 15 cm i współczynniku lambda 0,036 W/mK, podaję link do styropianów dedykowanych.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...