Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Georgo

Regulacja przepływomierzami w podłogówce

Recommended Posts

Witam,

już od 8 lat użytkuję swoją podłogówkę z mieszaczami TeCe i ciągle coś odkrywam... Właśnie dotarło do mnie, że nie mam wyregulowanych rotametrów. Nie mam też dokumentacji, jedynie zdjęcia z instalacji. Problem w tym, że w międzyczasie strasznie się zabrudziły i nie jestem w stanie ich odczytać. W dostępnych instrukcjach czytam o ustawach miedzy 1 a 3. I tu moje nieśmiałe pytania:

1. Czy wykręcając pierścień rotametru (do góry) zwiększam przepływ obwodu i tym samym skuteczność grzania tej pętli?

2. O ile orientacyjnie przekręcać celem obserwacji zmian?

3. Ustawianie zacząć od wszystkich przekręconych (w dół)?

 

Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi.

 

IMG_20181105_224022.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

8 lat użytkujesz podłogówkę  i dopiero teraz zauważyłeś że nie masz wyregulowanych rotametrów? A po czym to poznałeś, że są nie wyregulowane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niedogodności aż takich nie ma, ale potencjał jest i chciałbym wyczuć logikę. Dzwoniłem dziś do producenta i o dziwo nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. 3-dniowe testy sugerują raczej otwarcie pętli poprzez odkręcanie do góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety mój model nie nadaje się do czyszczenia. Planuję zlecić wymianę na magnetyczne.

Co do pomiaru temperatury, to tu mam otwarty dół. Podzielony jest na 3 pętle sterowane 3 termostatami. Kilku już fachowców stwierdziło, że to nie ma sensu i lepiej spiąć pod jeden. Stąd też moje pytania o te rotametry. Nie mogę ich tak wyregulować aby cały dół nagrzewał się równomiernie. Widzę temperatury na tych 3 termostatach i mam równicę do 1 stopnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli też masz TeCe to potwierdź mi proszę tylko jedno: czy kręcenie tymi pierścieniami to góry (tu na zdjęciu wykręcony na 1cm) powoduje zwiększenie przepływu pęti czy zmniejszenie? Resztę mam ogarniętą.

 

IMG_20181117_081538.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kręcenie do góry zwiększa przepływ. Masz skalę i czerwony "daszek" w środku który pokazuje Ci przepływ w L/min. Jeśli nie były ruszane od dawna to pokręć kilka razy od góry do dołu, bo te wskaźniki lubią się przytrzasnąć 

IMG_20181117_112943.jpg

Edytowano przez nocturnus (zobacz historię edycji)
  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie, wielkie dzięki ! ! ! Niby mi tak z moich testów wychodziło, ale pewności nie miałem a i samo TeCe dawało mi wymijające odpowiedzi. Problem z moimi to głównie zabrudzenie, przez które nic nie widzę. Za 2-3 tygodnie ma do mnie podejść fachowiec celem wymiany samych rotametrów na magnetyczne. Pobawię się jeszcze parę dni i jak się uda ustawić na wyczucie, to zostane z brudasami ;)

Edytowano przez Georgo
literówki (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, W ofertach na zakup blachodachówek mogą pojawiać się dwa różne określenia metrów kwadratowych - m2 całkowity lub m2 efektywny. W ofertach czy cennikach będą to dwie różne wartości wynikające z tego, że montaż blachodachówki wymaga zakładania części arkusza jeden na drugim (na zakład), co oznacza stratę części arkusza. Cena za metr całkowity to cena arkuszy przed montażem. Cena podawana za m2 całkowity będzie więc niższa niż ta podawana za m2 efektywny. W cennikach Blachy Pruszyński podawane są zarówno ceny za m2 całkowity jak i za m2 efektywny.  
    • Czym się różnią te dwie wartości. Co jest ważniejsze przy wyborze pokrycia, dlaczego w cennikach są różne ceny przy tych wartościach?
    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...