Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
MrTomo

Jakiej gładzi użyć do tynków cementowo wapiennych

Recommended Posts

4 minuty temu, MrTomo napisał:

Jest coś rakiego?

 

Jest. Poczytaj o gładzi na mokro. Trzeba mieć do tego wprawną rękę, ale można to wykonać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, MrTomo napisał:

Chyba wszystkie sa na mokro?

Zgadza się, ale mi chodzi o gładź gdzie kładzie się na mokro i nie trzeba jej szlifować. Kiedyś o takiej gładzi czytałem. Jest też gładź bezpyłowa ale nie wiem jak ona ma sie w praktyce czy faktycznie jest bezpyłowa :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat rodzaj gładzi zależy przede wszystkim od miejsca jej zastosowania, a nie od tego, na czym będzie położony...
Do mokrego pomieszczenia - kuchnia, łazienka, pralnia - możesz zastosować Atlas Rekord, cementowa zaprawa na bardzo drobnoziarnistym wypełniaczu, do innych pomieszczeń może być na gipsie.

Rozprowadzisz ją pacą stalową gładką, ale tego ideału jednorazowego raczej nie uzyskasz - tu potrzeba praktyki i cierpliwości...

Na pewno potrzebne będzie doszlifowanie i poprawka  w rozkładaniu...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może nie używać żadnej gładzi??

Tylko farba?

 

Tylko, że szpalety okien + narożniki mam wyprowadzone na gładko (gładź wyszlifowana)  a ściany szorstkawe.

Sam nie wiem.

 

Co radzicie?

Dawać gładź?

Wapienną? Cementową? Polimerową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tynki cementowo-wapienne tradycyjne. Tez chciałem kłaść gładź, ale pomijając względy finansowe i czasowe bo to sam bym robił to bylem w między czasie u znajomego i to co zobaczyłem u niego przekonało mnie abym gładzi nie kładł. Miał on tez położone tynki cementowo-wapienne i wyglądały gorzej niż moje ale jemu sie podobały bo teraz taka moda jak to ujął :) 

Mam pomalowane i wcale tragicznie nie wyglądają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hm.

Właśnie wczoraj czytałem w necie podobne opinie, tylko nie wiem jak to będzie wyglądać.

Okolice okien gładkie jak "pupa niemowlaka" a reszta ściany jak "świeżo ogolony zarost"?? 

 

czy ta różna faktura nie będzie rzucała się w oczy?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, MrTomo napisał:

Hm.

Właśnie wczoraj czytałem w necie podobne opinie, tylko nie wiem jak to będzie wyglądać.

Okolice okien gładkie jak "pupa niemowlaka" a reszta ściany jak "świeżo ogolony zarost"?? 

 

czy ta różna faktura nie będzie rzucała się w oczy?

 

Mam dokładnie tak samo, nawet otwory drzwiowe mam też "wygładzone" i nic się ze sobą nie żre o ile można tak to nazwać :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może i będzie, ale możesz to traktować jako TWOJĄ stylizację :icon_mrgreen:

 

Ludzie na gładkie ściany kładą sztuczne cegły, sztuczne kamienie, panele 3D, a Ty masz to już na ścianach :icon_mrgreen:, no, to co masz...

Możesz te gładkie fragmenty odciąć, tzn dorównać do jakiegoś pionu 30-40 cm, podkreślić tę gładkość ciut innym odcieniem koloru ściany, czy coś... resztę wałkiem długowłosym zamalować i... mówić wszystkim, że dekorator wnętrz za grube pieniądze tak wymyślił, tffu, zaaranżował i pytać: "Fajnie wymyślił, no nie?"

  • Dziękuję 1
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nooo, powiem nieskromnie że myślałem ciut podobnie..

I sporo roboty mniej.

 

Technicznie to jak to ogarnąć?

Tynk zagruntowac czy na pierwsza warstwę jakąś farbę gruntujaca?

A może farbe z gruntem jak pisze joks?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, MrTomo napisał:

Technicznie to jak to ogarnąć?

Tynk zagruntowac czy na pierwsza warstwę jakąś farbę gruntujaca?

Ja bym zagruntował Uni Gruntem i pomalował na biało całość a potem na odpowiedni kolor. Żadnej farby gruntującej. Ale to jest moje zdanie.

 

3 minuty temu, MrTomo napisał:

Nooo, powiem nieskromnie że myślałem ciut podobnie..

I sporo roboty mniej.

Przecież ludzie tak jak pisał uroboros robią gładzie a potem wala na to farby strukturalne, imitacje betonu, piasku, jakieś spękania starej farby. Możesz spojrzeć na to z innej strony. Kilkadziesiąt lat temu nie było gładzi, były tylko tynki cementowo-wapienne i ludziska sobie chwalili bo nie było wyboru a dzisiaj jest za dużo i nie wiadomo co wybrać i co zrobić :) 

Roboty mniej, syfu wcale no i kasa zostaje :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, MrTomo napisał:

A może farbe z gruntem jak pisze joks?

On ma to przetrenowane, tak myślę... to trochę nie tak jak piszą producenci farb, ale jest parę myków wykonawczych, do których rzadko kto publicznie się przyzna...

 

To jest zupełnie goły tynk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie golutki

 

Ten patent z mieszaniem farby z gruntem znam juz z 15 lat, jeszcze z czasów jak malarz malował nam mieszkanie rodzinne.

Wiec cos w tym jest. Tyle, ze wtedy inne farby były

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tylko czy papa nie gryzie się ze styropianem? Dziś dzwoniłem do hurtowni z zapytaniem czy mają jakąś informację czy ich papa Izobud 5mm reaguje ze styropianem to powiedzieli mi że raczej tak a jak się dowiedzieli że stosowałam ja na łatwy fundamentowe to dostałem odpowiedź która zbiła mnie z tropu. Mianowicie że na ławy nie powinno się dawać papy tylko folie fundamentową bo papa pod wpływem nacisku ścian ulega ściśnięciu i zolacja jesteś wtedy wątpliwa. Trochę mnie to przerazilo bo ja już dałem pape 5mm na ławy i na tym stoją ściany z bloczka (tak mi z resztą doradzil kierownik budowy że papa zawsze będzie lepsza niż jakieś wymysly). Ale później sobie myślę że co z tego że zostanie ściśnięta, przecież nie ulegnie przerwaniu przez to a masa i tak zostaje pomiędzy boczkiem a ława więc czemu niby miało nie być izolacji wilgociowej? Co uważacie? 
    • Niepoprawnym rozwiązaniem jest ocieplanie styropianem w dwóch warstwach 2x10 cm i  jest to niezgodne z dokumentem odniesienia jakim jest Krajowa lub Europejska Ocena Techniczna (KOT, EOT) do niedawana nazywana Aprobatą Techniczną . Nie ma też żadnych innych argumentów świadczących o korzyściach wynikających z zastosowania takiej techniki, a wręcz jest to tylko generowanie niepotrzebnych kosztów. Ewentualne straty na połączeniu płyt styropianowych (zakładając poprawne przyklejenie i uzupełnienie ewentualnych szczelin pianką poliuretanową) są praktycznie pomijalne. System ociepleń należy mocować w jednej warstwie, płyty styropianowe w jednej grubości. Taki też sposób przewidują wszystkie wytyczne i instrukcje dotyczące metody ocieplania ETICS. Kompletny System Ociepleń Termo Organika, podobnie jak wszystkie systemy innych producentów, przewidują zastosowanie izolacji w jednej grubości. Wykonanie inaczej niż stanowią zalecenia i wytyczne producentów, tylko na odpowiedzialność osoby stosującej własne rozwiązanie. Łączniki mechaniczne należy zastosować opcjonalnie w zależności potrzeby, np. kiedy płyty styropianowe są klejone do podłoża na którym są warstwy mogące osłabić przyczepność (najczęściej starsze budynki poddawane termomodernizacji).
    • Teoretycznie to możemy poteoretyzować, ale praktycznie i tak trzeba pomijanego przez Ciebie konstruktora w to zaangażować i powyjaśniać parę spraw...
    • Planuję ocieplić budynek styropianem o grubości 2x10cm na zakładkę. W efekcie, żeby dobrze zakotwiczyć styropian, potrzebowałbym do kołkowania dybli o dł. 30cm, których zakup jest trudny i kosztowny. Budulcem ścian jest suporeks i częściowo kamień wapienny, ponieważ jest to stary, wyremontowany budynek. Myślałem o zakołkowaniu pierwszej warstwy kołkami 20 cm i na tak przygotowane podłoże przykleić drugą warstwę ocieplenia. Czy jest to dobry pomysł?
    • Fundament miałby wisieć na czas zasypania wykopów jeśli bym wybrał opcję robienia przed skończeniem drenażu. Ale wtedy pojawia się problem jak zagęścić grunt pod wylanymi już ławami. Tak na prawdę mało w internecie można znaleźć nawet filmów czy opisu jak się łączy dom podpiwniczony z garażem. Widocznie mało jest takich domów. A czy zastosowanie płyty pod garażem nie było by pewniejsze? Kolejna sprawa - pytanie o folię kubełkową. Czy jeśli będę miał taras z jednej strony i garaż z drugiej to czy w tym miejscu jest sens stosowania folii jeśli będzie ona zabetonowana od góry?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...