Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Wełna a wentylacja na poddaszu


Recommended Posts

witam
wykonanie szczeliny nad wełną mineralną jest bbbardzo ważne, najprościej można to uzyskać stosując technologię rygips ( konstrukcja łyżeczkowa montażu profili ), obniżamy zabudowę płyt g-k zwiększając prześwit nad ociepleniem, jeżeli dach był kryty papą a na papie leży dachówka lub blacha to na szczycie kalenicy pod gąsiorami należy przeciąć papę, żeby para miała ujście lub wykonać parę na każdą stronę wyjść odpowietrzających nad obróbkę dachu. pozdr. piotrekk
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mąż mówi że dobry patent to cienki drut przeciągnięty przez dziurki nawiercone w krokwiach min 3 cm od wierzchu,trzeba drut naciągnąć jak strunę.Drut trzeba dać co 25 cm.Układając wełnę dopychamy ją do owych drutów i otrzymujemy prawidłową przestrzeń wentylacyjną. icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
My zrobiliśmy tak: w odległości 2-3 cm od folii wbiliśmy haczyki, przez które przeciągnęliśmy (mocno naciągając) sznurek do snopowiązałki, a w niektórych miejscach nabiliśmy listewki o grubości ok. 2,5 cm. Krokwie mają 18 cm. Miedzy krokwie położyliśmy wełnę o grubości 15 cm, a w poprzek (już na krokwie) drugi rodzaj wełny o grubości 10 cm. Rocwool ma określone rodzaje wełny do takiego położenia.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak uzyskać szczelinę wentylacyjną pomiędzy wełną a folią paroprzepuszczalną na poddaszu gdy grubość krokiew wynosi zwykle 14 cm a wełny nawet 25 cm.Masz pomysł podziel się.


Cze.to dobre patenty/Sznurki,drut/a jak przytrzymać drugą warstwę wełny żeby nie spadała w czasie montażu?Pozdro
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 8 miesiące temu...
Ja osobiście nie pozwoliłbym sobie założyć wełny mineralnej o grubości 25cm na 14 cm krokwie. Przecież zgnieciona welna ma gorsze właściwości i dodatkowo podatna jest na gnicie.
Masz jakiegoś artystę inwestora?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja osobiście nie pozwoliłbym sobie założyć wełny mineralnej o grubości 25cm na 14 cm krokwie. Przecież zgnieciona welna ma gorsze właściwości i dodatkowo podatna jest na gnicie.
Masz jakiegoś artystę inwestora?


A kto tu mówił o gnieceniu wełny?Wełna np 15cm pomiędzy krokwie,podbitka z łat 4cm dla uzyskania wysokości krokwi 18cm,czyli dla wełny i 3cm wentylacji ponad wełną.Pod to 10cm wełny w poprzek pod krokwie i mamy 25cm izolacji cieplnej.Bob icon_biggrin.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A kto tu mówił o gnieceniu wełny?Wełna np 15cm pomiędzy krokwie,podbitka z łat 4cm dla uzyskania wysokości krokwi 18cm,czyli dla wełny i 3cm wentylacji ponad wełną.Pod to 10cm wełny w poprzek pod krokwie i mamy 25cm izolacji cieplnej.Bob icon_biggrin.gif



Na razie czytam czytam i nic nie rozumiem. Jedna warstwa poziomo, druga w poprzek.. to się układa jak kilim na krosnach?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bob no to co to za problem jak możesz zejść z sufitem w dół? Było od razu tak pisać, ja sądziłem, że ktoś chce sufit od razu pod krokwiami. Dylot istnieją systemy w których nie musi być przerwy, jednak zwykle trzeba jednak zachowac odstep.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogólnie w necie można znaleźć informacje, że wełnę dociska się do foli wysokoparoprzepuszczalnych (np. "Murator"). Z drugiej strony wiele osób twierdzi że szczelina musi być. I teraz nie wiem, czy po prostu niewielu stosuje takie folie czy jednak jaka ta folia by nie była to wolą żeby ta szczelina jednak była...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ogólnie w necie można znaleźć informacje, że wełnę dociska się do foli wysokoparoprzepuszczalnych (np. "Murator"). Z drugiej strony wiele osób twierdzi że szczelina musi być. I teraz nie wiem, czy po prostu niewielu stosuje takie folie czy jednak jaka ta folia by nie była to wolą żeby ta szczelina jednak była...



Wyraźnie są dwie szkoły. Tylko która lepsza? icon_rolleyes.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wyraźnie są dwie szkoły. Tylko która lepsza? icon_rolleyes.gif


Szkoła jest jedna .Przy stosowaniy folii wysokoparoprzepuszczalnej możemy docisnąć wełnę do folii gdyż jest w stanie odprowadzic calą pare wodną .Przy folii niskoparoprzepuszczalnej musimy pozostawić szczelinę wentylacyjną gdyż taka folia nie odprowadza pary w całości .Wybór należy do inwestora bo jest spora różnica w cenie.Bob icon_biggrin.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z robieniem szczeliny jest jednak trochę roboty... Moze ktoś z doświadczeniem spróbuje przedstawić za i przeciw zastosowaniu szczeliny przy foliach wysokoparoprzepuszczalnych oraz stosowaniu tych folii?


Dla wykonawcy folia wysokoparoprzepuszczalna jest wygodniejsza w robocie , potrzeba mniej czasu na wykonanie ocieplenia bo nie potrzeba tworzyć szczeliny wentylacyjnej.Bob icon_biggrin.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Szkoła jest jedna .Przy stosowaniy folii wysokoparoprzepuszczalnej możemy docisnąć wełnę do folii gdyż jest w stanie odprowadzic calą pare wodną .Przy folii niskoparoprzepuszczalnej musimy pozostawić szczelinę wentylacyjną gdyż taka folia nie odprowadza pary w całości .Wybór należy do inwestora bo jest spora różnica w cenie.Bob icon_biggrin.gif



Aha! Nareszcie kawa na ławę. Dzięki Bob. icon_biggrin.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tworzenie szczeliny wentylacyjnej jest aż tak skomplikowane?



Szybciej, łatwiej i prościej jest wepchnąć wełnę między krokwie i już, niż mocować i ciągnąć linki,sznurki, druty czy kto co tam woli między krokwiami, a jeszcze jak wymiar nie pasuje i przez te 2 cm trzeba kobinowć albo z wełną albo z nadbijaniem krokwi... Tak mi się wydaje bo nigdy tego nie robiłem - czytałem gdzieś w necie i tak to sobie wyobrażam... icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Jak uzyskać szczelinę wentylacyjną pomiędzy wełną a folią paroprzepuszczalną na poddaszu gdy grubość krokiew wynosi zwykle 14 cm a wełny nawet 25 cm.Masz pomysł podziel się.



Stosuje sie tzw kontrłaty, a w ogóle to wełna powinna być przełożona systemem łat (drewn. lub met.), bo krokwie i tak by stanowiły mostki termiczne.
Szczegóły znajdziesz w BudujemyDom , jesli dobrze pamietam , 1 lub 2 numery wstecz (dom pasywny)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Stosuje sie tzw kontrłaty, a w ogóle to wełna powinna być przełożona systemem łat (drewn. lub met.), bo krokwie i tak by stanowiły mostki termiczne.
Szczegóły znajdziesz w BudujemyDom , jesli dobrze pamietam , 1 lub 2 numery wstecz (dom pasywny)


Kontrłaty tworzą przestrzeń wentylacyjną pomiędzy folią a pokryciem dachowym np blachodachówką.Mostków zimna na krokwiach unikamy rozkładając ocieplenie na dwie warstwy,pomiędzy i pod krokwiami.Bob icon_biggrin.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No to masz problem. Przegląd spożywki i wyrzucenie wszystkich staroci radzę zrobić natychmiast. I zakupić co najmniej kilka pułapek. Chociaż określenie "spożywcze" trzeba brać bardzo szeroko. U mnie okazało się, że zagnieździły się w... ręcznym młynku do pieprzu. Jakim cudem to im posmakowało, tego nie potrafię zrozumieć.  W ogóle, to wszelkie produkty spożywcze muszą być przechowywane w szczelnych opakowaniach. I nie żadna folia, to przegryzą bez trudu. Słoiki albo grube pojemniki plastykowe.  Albo w lodówce.
    • Skoro nie masz wybranego projektu domu, to jak masz niby zrobić Plan Zagospodarowania Terenu? Przekaż podwykonawcy taką informację i już. Najwyżej możesz mu opowiedzieć, gdzie planujesz lokalizację budynku. Musi mu wystarczyć.
    • Wykonawca chce wiedzieć gdzie zlokalizować przyłącze względem budynku. Nie jest to wymóg konieczny, ale jakieś wstępne ustalenia   lokalizacji domu i wjazdu  będą konieczne.
    • Największym problemem jest chyba grubość wylewki, obecnie ma ok. 4cm, a wylewając 3cm ponad rury, bo mówimy o podłogówce wodnej + 14mm rura, to już wychodzi 44mm, a gdzie izolacja od spodu? Brak. Nie wiem też, czy ogrzewanie podłogowe można wogóle kłaść bezpośrednio na stropie. Inna sprawa, że to dom z lat 70 ze stropem żerańskim i nie wiem, czy robiąc płynna wylewkę nie obciążę go zbyt mocno. Nie wiem też czy strop jest krzywy, czy tylko obecna wylewka na nim jest taka niedoskonała. Zakładam możliwe oba scenariusze. Dlatego biorę pod uwagę suchy jastrych, bo 25mm mają dwie płyty Knaufa i zostaje miejsce na ogrzewanie podłogowe, np. Purmo TS14R, który ma tylko 17mm, albo Sander System Renovation, który ma 18mm. W obu przypadkach podłoga na gotowo wynosi 42-43mm. Jeżeli w takiej grubości da się zrobić podłogówkę i wylać płynną wylewkę, która aż nadto nie obciąży stropu to jestem za. Poza tym, nie we wszystkich pomieszczeniach planuję podłogówkę i tam mógłbym dać 2cm płyty, aby choć troche oddzielić wylewkę od stropu i go z jednej strony (w niewielkim jednak stopniu) ocieplić, a z drugiej wygłuszyć.   Dom to kostka z lat 70, dwa piętra, w całości podpiwniczony. Jeżeli potrzeba więcej detali, to proszę napisać jakie informacje są niezbędne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...