Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Bob-budowniczy

Wełna a wentylacja na poddaszu

Recommended Posts

Jak uzyskać szczelinę wentylacyjną pomiędzy wełną a folią paroprzepuszczalną na poddaszu gdy grubość krokiew wynosi zwykle 14 cm a wełny nawet 25 cm.Masz pomysł podziel się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam
wykonanie szczeliny nad wełną mineralną jest bbbardzo ważne, najprościej można to uzyskać stosując technologię rygips ( konstrukcja łyżeczkowa montażu profili ), obniżamy zabudowę płyt g-k zwiększając prześwit nad ociepleniem, jeżeli dach był kryty papą a na papie leży dachówka lub blacha to na szczycie kalenicy pod gąsiorami należy przeciąć papę, żeby para miała ujście lub wykonać parę na każdą stronę wyjść odpowietrzających nad obróbkę dachu. pozdr. piotrekk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mąż mówi że dobry patent to cienki drut przeciągnięty przez dziurki nawiercone w krokwiach min 3 cm od wierzchu,trzeba drut naciągnąć jak strunę.Drut trzeba dać co 25 cm.Układając wełnę dopychamy ją do owych drutów i otrzymujemy prawidłową przestrzeń wentylacyjną. icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
My zrobiliśmy tak: w odległości 2-3 cm od folii wbiliśmy haczyki, przez które przeciągnęliśmy (mocno naciągając) sznurek do snopowiązałki, a w niektórych miejscach nabiliśmy listewki o grubości ok. 2,5 cm. Krokwie mają 18 cm. Miedzy krokwie położyliśmy wełnę o grubości 15 cm, a w poprzek (już na krokwie) drugi rodzaj wełny o grubości 10 cm. Rocwool ma określone rodzaje wełny do takiego położenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak uzyskać szczelinę wentylacyjną pomiędzy wełną a folią paroprzepuszczalną na poddaszu gdy grubość krokiew wynosi zwykle 14 cm a wełny nawet 25 cm.Masz pomysł podziel się.


Cze.to dobre patenty/Sznurki,drut/a jak przytrzymać drugą warstwę wełny żeby nie spadała w czasie montażu?Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Cze.to dobre patenty/Sznurki,drut/a jak przytrzymać drugą warstwę wełny żeby nie spadała w czasie montażu?Pozdro


Trzeba nasadzić wełnę na zaczepy od mocowań szyn sufitowych i wiązać sznurek na krzyż od zaczepu do zaczepu .Bob icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja osobiście nie pozwoliłbym sobie założyć wełny mineralnej o grubości 25cm na 14 cm krokwie. Przecież zgnieciona welna ma gorsze właściwości i dodatkowo podatna jest na gnicie.
Masz jakiegoś artystę inwestora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja osobiście nie pozwoliłbym sobie założyć wełny mineralnej o grubości 25cm na 14 cm krokwie. Przecież zgnieciona welna ma gorsze właściwości i dodatkowo podatna jest na gnicie.
Masz jakiegoś artystę inwestora?


A kto tu mówił o gnieceniu wełny?Wełna np 15cm pomiędzy krokwie,podbitka z łat 4cm dla uzyskania wysokości krokwi 18cm,czyli dla wełny i 3cm wentylacji ponad wełną.Pod to 10cm wełny w poprzek pod krokwie i mamy 25cm izolacji cieplnej.Bob icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A kto tu mówił o gnieceniu wełny?Wełna np 15cm pomiędzy krokwie,podbitka z łat 4cm dla uzyskania wysokości krokwi 18cm,czyli dla wełny i 3cm wentylacji ponad wełną.Pod to 10cm wełny w poprzek pod krokwie i mamy 25cm izolacji cieplnej.Bob icon_biggrin.gif



Na razie czytam czytam i nic nie rozumiem. Jedna warstwa poziomo, druga w poprzek.. to się układa jak kilim na krosnach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy nie jest tak że jeżeli mamy dobrze wykonany dach z przstrzenią wentylacyjną pomiędzy pokryciem a folią paroprzepuszczalną to wtedy wełnę można docisnąć do tej folii ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bob no to co to za problem jak możesz zejść z sufitem w dół? Było od razu tak pisać, ja sądziłem, że ktoś chce sufit od razu pod krokwiami. Dylot istnieją systemy w których nie musi być przerwy, jednak zwykle trzeba jednak zachowac odstep.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy nie jest tak że jeżeli mamy dobrze wykonany dach z przstrzenią wentylacyjną pomiędzy pokryciem a folią paroprzepuszczalną to wtedy wełnę można docisnąć do tej folii ?


Nie dociskamy pozostawiamy przestrzeń ok3cm.Bob icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogólnie w necie można znaleźć informacje, że wełnę dociska się do foli wysokoparoprzepuszczalnych (np. "Murator"). Z drugiej strony wiele osób twierdzi że szczelina musi być. I teraz nie wiem, czy po prostu niewielu stosuje takie folie czy jednak jaka ta folia by nie była to wolą żeby ta szczelina jednak była...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ogólnie w necie można znaleźć informacje, że wełnę dociska się do foli wysokoparoprzepuszczalnych (np. "Murator"). Z drugiej strony wiele osób twierdzi że szczelina musi być. I teraz nie wiem, czy po prostu niewielu stosuje takie folie czy jednak jaka ta folia by nie była to wolą żeby ta szczelina jednak była...



Wyraźnie są dwie szkoły. Tylko która lepsza? icon_rolleyes.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z robieniem szczeliny jest jednak trochę roboty... Moze ktoś z doświadczeniem spróbuje przedstawić za i przeciw zastosowaniu szczeliny przy foliach wysokoparoprzepuszczalnych oraz stosowaniu tych folii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wyraźnie są dwie szkoły. Tylko która lepsza? icon_rolleyes.gif


Szkoła jest jedna .Przy stosowaniy folii wysokoparoprzepuszczalnej możemy docisnąć wełnę do folii gdyż jest w stanie odprowadzic calą pare wodną .Przy folii niskoparoprzepuszczalnej musimy pozostawić szczelinę wentylacyjną gdyż taka folia nie odprowadza pary w całości .Wybór należy do inwestora bo jest spora różnica w cenie.Bob icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z robieniem szczeliny jest jednak trochę roboty... Moze ktoś z doświadczeniem spróbuje przedstawić za i przeciw zastosowaniu szczeliny przy foliach wysokoparoprzepuszczalnych oraz stosowaniu tych folii?


Dla wykonawcy folia wysokoparoprzepuszczalna jest wygodniejsza w robocie , potrzeba mniej czasu na wykonanie ocieplenia bo nie potrzeba tworzyć szczeliny wentylacyjnej.Bob icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Szkoła jest jedna .Przy stosowaniy folii wysokoparoprzepuszczalnej możemy docisnąć wełnę do folii gdyż jest w stanie odprowadzic calą pare wodną .Przy folii niskoparoprzepuszczalnej musimy pozostawić szczelinę wentylacyjną gdyż taka folia nie odprowadza pary w całości .Wybór należy do inwestora bo jest spora różnica w cenie.Bob icon_biggrin.gif



Aha! Nareszcie kawa na ławę. Dzięki Bob. icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dla wykonawcy folia wysokoparoprzepuszczalna jest wygodniejsza w robocie , potrzeba mniej czasu na wykonanie ocieplenia bo nie potrzeba tworzyć szczeliny wentylacyjnej.Bob icon_biggrin.gif



Tworzenie szczeliny wentylacyjnej jest aż tak skomplikowane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tworzenie szczeliny wentylacyjnej jest aż tak skomplikowane?



Szybciej, łatwiej i prościej jest wepchnąć wełnę między krokwie i już, niż mocować i ciągnąć linki,sznurki, druty czy kto co tam woli między krokwiami, a jeszcze jak wymiar nie pasuje i przez te 2 cm trzeba kobinowć albo z wełną albo z nadbijaniem krokwi... Tak mi się wydaje bo nigdy tego nie robiłem - czytałem gdzieś w necie i tak to sobie wyobrażam... icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak uzyskać szczelinę wentylacyjną pomiędzy wełną a folią paroprzepuszczalną na poddaszu gdy grubość krokiew wynosi zwykle 14 cm a wełny nawet 25 cm.Masz pomysł podziel się.



Stosuje sie tzw kontrłaty, a w ogóle to wełna powinna być przełożona systemem łat (drewn. lub met.), bo krokwie i tak by stanowiły mostki termiczne.
Szczegóły znajdziesz w BudujemyDom , jesli dobrze pamietam , 1 lub 2 numery wstecz (dom pasywny)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Stosuje sie tzw kontrłaty, a w ogóle to wełna powinna być przełożona systemem łat (drewn. lub met.), bo krokwie i tak by stanowiły mostki termiczne.
Szczegóły znajdziesz w BudujemyDom , jesli dobrze pamietam , 1 lub 2 numery wstecz (dom pasywny)


Kontrłaty tworzą przestrzeń wentylacyjną pomiędzy folią a pokryciem dachowym np blachodachówką.Mostków zimna na krokwiach unikamy rozkładając ocieplenie na dwie warstwy,pomiędzy i pod krokwiami.Bob icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zastanawiam się nad zastosowaniem sterownika: SRM-10, ponieważ on gdzieś najbardziej spełnia moje oczekiwania oraz założenie: "ma to być przewodowo".   Czy taki schemat / rozwiązanie jest poprawne? Najlepiej jakby się wypowiedział wysokiej klasy elektryk np: retrofood
    • Nie widzę żeby sugerował. Może wspominał swoje ciekawe przypadki w karierze.   Z moich wspomnień...przed laty ptak wleciał do tzw zetki,nie miał możliwości wylecieć bo nie mógł rozpostrzeć skrzydeł.Pod kratką wewnątrz budynku leżała masa piór...strasznie było mi go szkoda.
    • spokojnie, dopiero trzeci, zgodnie z powiedzeniem, będzie się nadawał   Ale nie ma co sie meczyć w domu, który ogranicza.
    • Witam   Napalilem sie jakis czas temu na kupno Domku Holenderskiego/Angielskiego - calorocznego w kwocie max do 60tys PLNów/ rozmiar 3,7mx12m... z zalozeniem pomieszkiwania w nim w PL w okresie zima-lato ze wzgledu na posiadanie 2 dzialek w 2 miejscach PL i w pozniejszym czasie przewiezienia go jeszcze w inne miejsce,  lecz po wnikliwej analizie ufff na moje szczescie! kilku producentow z UK calorocznych domkow tzn. od strony kuchni/technicznej, co nie bylo takie oczywiste-proste, aby zweryfikowac w PL necie-sprzedawcow... np. dostac chocby jakikolwiek wycinek wnetrza struktury sciany lub dachu/podlogi...co mocno tez mnie rozaczrowalo ;/...tym jak sa na PL rynku reklamowane-prezentowane-oferowane owe domki, a ogolnie piszac: kup Pan caloroczny i mieszkaj Pan z minimalnymi problemami caly rok tylko oplaty moga byc wyzsze za ogrzewanie... tak samo sprawa po rozmowach od strony kuchni (na 8firm z PL tylko 1-2 byla w 85% szczera, ze caloroczne-ale do niemalej modyfikacji dla dobrego podkreslam dobrego komfortu po zmianach dla mieszkania), ze ma dobre parametry od strony scian - cienkie, ale da sie mieszkac w zimie przy obecnym stanie ocieplenia-dla calorocznego tylko mocniej grzac bedzie trzeba   Coz za oczy w orbite wybilo mi po odnalezieniu owego zdjecia! z linii produkcyjnej akurat tej firmy, ktorej domek spodobal mi sie (tylko chyba inna wersja u ktorej chodzilo glownie o wyposazenie i dlugosc inna) i ktory o malo, co nie kupilem :O.     Reasumujac... zrodzilo to wiele Pytan  w tej materii (juznie wspomne o obrocie o 180stp. i nowej koncepcji nabycia takiego domku) np. do bardziej doswiadczonych/moze bylych pracownikow przy tych budowie takich domkow jak sa na tym forum lub wlascicieli owych Tworow :   1. czy sa w ogole modele np. nowsze takich Domkow Holenderskich/Angielskich - calorocznych  np. od roku 2010 z solidniejszymi scianami i ociepleniem? bo z tego co na dzis widzialem/wiem juz... to trzeba wlozyc niemala kase np. do takiego calorocznego z UK domku w przerobki (jesli sie oczywiscie da), aby dojsc do uzyskania minimum optymalnej formy domku spelniajacego okreslone parametry dla PL klimatu (juz nie wspomne o ruruach-kanalizacji-czy wymianie tego cienkiego saidingu przypominajacego opakowanie butelki po wodzie)   2. czy dobrze mi sie zdaje, ze starsze modele Domkow Holenderskich/Angielskich zalozmy do 2012 to raczej wiekszosc to przerobka z letniskowej formy bryly/grubosci szkieletu-desek domku, w zakresie wnetrza scian/ocieplen itd. dla wersji calorocznej jak na zdjeciu? (oczywiscie nie wliczajac ogrzewania centralnego i innych poza bryla konstrukcji) czy jednak jeszcze ciensza jest wersja szkieletu Domku Angielskiego od tej ze zdjecia? Bo jak na teraz to wyglada na to, ze jest wrecz brak alternatywy na PL klimat z tych domkow w formie calorocznej w ofercie UK firm z tego profilu produktu... i bez wkladu wlasnego w sporo rzeczy to taki domek jest wrecz spora pomylka w zakupie     3. jaka polecilibyscie moze inna Alternatywe (poza domkami ala Holenderski od PL producentow, ktorych musze przynac po zapoznaniu sie iz ich domki sa, co do bryly-szkieletu ogolnie wnetrza scian/parametrow na bardzo wysokim poziomie strikte pod domek caloroczny-PL Klimat) na domek pod PL klimat tzn. cos na parametry ocieplenia jak u Polskich producentow mobilnych-ala holendersko-uk domkow, ale nie o taki mi typ domka chodzi... ktory oczywiscie nie bedzie wymagal fundamentu i np. bedzie na wysokosci postawiony lub max kostce czy na plytkach betonowych. Oraz ktory moglbym zlozyc/przewiesc/bez problemow jak i rozlozyc/skrecic ponownie w miare szybko. Mysle, ze metraz od 35 do max 50m2 no i do kwoty 60tys. oczywiscie licze sie w tym przypadku, ze juz raczej bedzie to golas tzn. bez wyposazenia... i chyba juz nowy - choc uzywany tez moze byc. A moze jest jakas w PL gielda uzywanych takich domkow ktos cos spotkal z Was?     Dzieki wielkie z gory za kazda odpowiedz!          
    • Gość Edyta
      Witam. Pani Justyno, my mamy podobny problem i również zaczelismy się zastanawiać nad sprzedażą obecnego domu i budowa drugiego.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...