Skocz do zawartości

wyjście na balkon


MrTomo

Recommended Posts

Potrzebuję instrukcji jak wykończyć wyjście na balkon.

Za dwa tygodnie przyjadą drzwi.

 

Jak na zdjęciach.

Wylewka kończy się w pokoju, jest dylatacja.

Następnie dziura i kawałek dalej balkon drewniany.

W dziurze jakieś cegły i drewniana belka. 

Na belce spoczywają dechy tarasu.

Dechy będą wymieniane na grubsze.

Poziom tarasu będzie około 5 cm wyżej od podłogi w pokoju :icon_confused:  (można przyjąć, że belka będzie równa poziomowi podłogi)

 

Co potrzebuję - potrzebuję przygotować podłogę pod osadzenie drzwi.

 

Nie wiem czy robić jakąś konstrukcję drewnianą czy podmurować, może wylać beton?

 

 

 

IMG_20181104_133312.jpg

IMG_20181104_133222.jpg

IMG_20181104_133227.jpg

IMG_20181104_133239.jpg

IMG_20181104_133245.jpg

IMG_20181104_133248.jpg

IMG_20181104_133307.jpg

wyszło mi z obliczeń, że wystarczyłoby domurować dwie brakujące cegły i wylać około 4,5cm zaprawy wyrównującej na cegły.

Tylko czy to dobry kierunek?

Link do komentarza

MrTomo,

Jesteś w momencie, w którym łatwo powołać gigantyczny mostek termiczny. Pod drzwiami powinno być jak najmniej zimnych elementów, czyli jak najmniej betonu, stali, podmurówek. Powinno być jak najwięcej ciepłego materiału - styropian, pianka, ewentualnie drewno, gazobeton w ostateczności. Drzwi stawia się na kątownikach stalowych, które znikną w warstwie ocieplenia.

 

Tak jest wg mnie, takie porady zebrałem kiedyś. I namawiam cię, żebyś drzwi podpierał punktowo np od biedy cegłami, jesli nie na kątowniku, a całą resztę wypełnisz ciepłą izolacją. W marketach są fajne kątowniki takie około 2cmx2cm grube, do skręcania, nierdzewne, różne długości.

 

Tylko trzeba pamiętać o myszach i o mrówkach, bo potrafią narozrabiać. I tu nie wiem jak to pogodzić- u mnie co roku jest wojna z mrówkami, bo lezą pod drzwiami tarasowymi i chcą kraść cukier z kuchni. Wojna jest na śmierć i życie.

 

Jedno jest pewne: rób na ciepło. Nie lałbym betonu i nie kładłbym całych rzędów cegieł. Po konsultacjach na FM skuwałem kiedyś taki murek co go powołałem pod drzwiami wejściowymi.

 

Pozdrowienia,

PeZet

 

Link do komentarza
11 minut temu, PeZet napisał:

Tylko trzeba pamiętać o myszach i o mrówkach, bo potrafią narozrabiać. I tu nie wiem jak to pogodzić- u mnie co roku jest wojna z mrówkami, bo lezą pod drzwiami tarasowymi i chcą kraść cukier z kuchni. Wojna jest na śmierć i życie.

 

Trzeba też pamiętać o izolacji przeciwwilgociowej bo widzę, że z balkonu może coś wpływać do wewnątrz. Przy okazji zagrodzisz drogę mrówkom.

Link do komentarza
20 minut temu, retrofood napisał:

Trzeba też pamiętać o izolacji przeciwwilgociowej bo widzę, że z balkonu może coś wpływać do wewnątrz. Przy okazji zagrodzisz drogę mrówkom.

W ciągu 10 lat od kiedy tu mieszkam, nie miałem od tej strony ani kropli deszczu na oknie. Dach wysunięty jest jeszcze z 1m nad balkonem.

Ale jak będę robił to pomyślę i tym

33 minuty temu, PeZet napisał:

MrTomo,

Jesteś w momencie, w którym łatwo powołać gigantyczny mostek termiczny. Pod drzwiami powinno być jak najmniej zimnych elementów, czyli jak najmniej betonu, stali, podmurówek. Powinno być jak najwięcej ciepłego materiału - styropian, pianka, ewentualnie drewno, gazobeton w ostateczności. Drzwi stawia się na kątownikach stalowych, które znikną w warstwie ocieplenia.

 

...

 

Jedno jest pewne: rób na ciepło. Nie lałbym betonu i nie kładłbym całych rzędów cegieł. Po konsultacjach na FM skuwałem kiedyś taki murek co go powołałem pod drzwiami wejściowymi.

 

Pozdrowienia,

PeZet

 

To może wyrównam brakujące cegły a na to dam kawał styroduru?

Edytowano przez MrTomo
poprawka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dogrzeb się do spodu styropianu który masz pod posadzką , chodzi o te cegły , i tak jeszcze ze dwa - trzy centy niżej .Najlepiej jakbyś się dogrzebał do izolacji przeciwwilgociowej pod styropianem . Wyrównać ten murek z cegieł jakąś zaprawą ale dalej żeby było trochę poniżej izolacji pod styro z lekkim spadkiem na zewnątrz , na to izolacja przeciwwilgociowa którą najlepiej byłoby wcisnąć pod izolację styropianu .Jak trzeba to wymazać Dysperbitem  . Na to styrodur .Przyjadą magicy wstawiać drzwi to se poradzą jak to zakotwić dołem , mają swoje myki :icon_biggrin:  . Wstawią co mają wstawić to wtedy uzupełnisz posadzkę .Będziesz wymieniał taras wtedy w pionie dołożysz styroduru na fundament który połączysz ze styrodurem pod drzwiami , dorobisz resztę izolacji pionowej i po robocie....

Link do komentarza
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Zapomniałem o jednej dość istotnej informacji.

To jest na piętrze 

Nie chcę być uszczypliwy ale balkony są przeważnie na piętrze/piętrach :) na parterze to taras.

Link do komentarza
12 minut temu, mhtyl napisał:

Nie chcę być uszczypliwy ale balkony są przeważnie na piętrze/piętrach :) na parterze to taras.

😀 

Słusznie prawisz

Sam już nie wiem co piszę

 

Ale jak czytałem o tym żeby dogrzebać się do  izolacji przeciwwilgociowej, pomyslałem, że jefnak identyfikowane jest to z wyjściem na taras

Link do komentarza
14 minut temu, MrTomo napisał:

Ale jak czytałem o tym żeby dogrzebać się do  izolacji przeciwwilgociowej, pomyslałem, że jefnak identyfikowane jest to z wyjściem na taras

Uważam aby dobrze  odizolować powierzchnie balkonu od ramy, zresztą już takie wyżej porady były.

Link do komentarza
5 godzin temu, MrTomo napisał:

Zapomniałem o jednej dość istotnej informacji.

To jest na piętrze 

No, ja czytałem: balkon, a myślałem: taras. Jakoś tak wyszło. Izolacja przeciwwilgociowa alkonu to niezła łamigłówka, bo się warstwy papy - PAPY! - mają nakładać raz na poziomo, raz na ścianę, raz znowu poziomo. Przydałby sie Animus - Animus!!! - on ma taką bibliotekę rysunków, że od razu byś zobaczył.

 

Zgadzam się z Retro, że kłopot jest z tym wyższym poziomem balkonu względem wnętrza.

Choć, skoro piszesz, że nie pada, to pewnie nie pada - wierzę, bo tak mam na górze - choćby nie wiem jak zacinało, nie leci.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...