Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Mam pytanie. Potrzebuję porady. Chcę zrobić ze "Stodoły" (jej części ok 2 metry szeroka, 12 długa) garaż na samochód- tylko samochód osobowy. Posadzka jest wylana betonem, jest oczywiście nie równa, wylewana była pewnie na szybko i z 15 lat temu - nie chcę się rozpisywać.
Chciałbym wyrównać całość, żeby było równo, i gładko, żeby dało się wymieść wszystko. Lubię przy aucie kręcić, polerka, wosk, żeby utrzymać czystość.
Oglądałem wiele filmów na yt, przeglądam allegro, ale szczerze chciałbym to zrobić tanio, ten garaż będzie na 3 lata może, ale chcę tam auto stawiać, czyścić, polerować, woskować. Chodzi mi głównie o podłogę, mam potem jedną ścianę ale gruntem zrobię i pomaluję na biało, jakiej ledy żeby oświetlić, półki na chemię samochodową itp..
Jeśli możecie poradźcie czym wyrównać obecny, nie równy beton.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Lucyfer napisał:

czym wyrównać obecny, nie równy beton. 

Najlepiej nowym, równym betonem...

Ten stary zamieść, zagruntować, ułożyć i wypoziomować (albo wyważyć z lekkim spadkiem w stronę wrót stodoły) i wylać nowy beton, wymieszany w betoniarce, a po paru godzinach zatrzeć na "błysk".

Ułożyć oczywiście jakieś rurki, albo grubsze listwy metalowe, podtynkowe.

 

Ten nowy beton po wysezonowaniu pomalować farbą do posadzek według zaleceń producenta farby.

 

I już...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak ale wylanie nowego betonu podniesie poziom posadzki o min. 5cm i brakuje mi w przepisie siatki zbrojeniowej.

Byc moze jakiejs dylatacji.

Sa produkty do naprawy betonu. Ja stosowalem atlas ten 10. Mozna zrobić cienka warstwe ok. 1cm-3cm. Nie jest to tani produkt ale przy cienkiej warstwie może wyjść opłacalne. Zależy w jakim stanie jest obecna wylewka.

Ostatecznie można wyrownac miejscami i przykleic na to płytki.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Lucyfer napisał:

Chcę zrobić ze "Stodoły" (jej części ok 2 metry szeroka, 12 długa) garaż na samochód- tylko samochód osobowy.

Ten garaż przy takiej szerokości to raczej na tramwaj anie na samochód i w dodatku jak piszesz że chcesz przy nim coś majstrować. Do takich celów powinien być szeroki około 4 m abyś mógł swobodnie wokół niego coś zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wpadł mi jeden pomysł:

 

Jeśli ten "garaż" ma Ci służyć dwa - trzy lata, to może najprościej i najtaniej będzie wyrównać nieco posadzkę (można np. wypożyczyć frezarkę do betonu :)) i - po zagruntowaniu - na nią położyć trzymetrowej szerokości wykładzinę PCV i na ten czas powinna wytrzymać...

Na zakres prac, który sobie wymyśliłeś wystarczy "placyk" 3m szerokości i 6. może 7 m długości - zależnie od tego, czym jeździsz, na allegro są wykładziny po ok 20 zł/m2,  i za 20 m2 masz ok 400 zł... Jak coś uszkodzisz - położysz drugą warstwę...

 

W "KOMFORCIE" czasem można trafić na promocje "nieidących" wzorów wykładzin, tobie niepotrzebny jest - chyba - jakiś wyszukany wzór, więc łatwiej będzie skorzystać z takiej promocji :)

 

A taką wykładzinę łatwo zmieciesz, umyjesz, wysuszysz...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

dokładną instrukcję naprawy podłoża i układania posadzki w garażu znajdzie Pan na stronie:

https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/jak-naprawic-stara-popekana-posadzke-w-domu-lub-garazu

https://www.pl.weber/garaz-przydomowy

 

W skrócie: frezujemy istniejącą posadzkę, potem stabilizujemy podłoże (spękania i rysy), następnie gruntujemy i układamy podkład podłogowy, np. zbrojony włóknem weber.floor 4310. Jest to świetny produkt, który również wykorzystuje się w posadzkach przemysłowych. Grubość układania w tym przypadku to 2-50 mm. W przypadku układania płytek, należy wybierać płytki mrozoodporne, w wysokiej klasie antypoślizgowości i odporności na ścieranie. Przed położeniem płytek zaleca się wykonanie izolacji podpłytkowej, chroniącej jastrych przed wnikaniem wody i innych cieczy.

 

Izolację wykonuje się z mikrozaprawy uszczelniającej weber.tec 824 lub weber.tec Superflex D2. Wszystkie połączenia ze ścianami oraz dylatacje przeciwskurczowe należy dodatkowo zabezpieczyć taśmami uszczelniającymi.

 

Jeśli natomiast chciałby Pan uzyskać posadzkę żywiczną, może Pan posiłkować się instrukcją krok po kroku:

https://www.pl.weber/garaz-przydomowy

gdzie, jako alternatywę dla posadzki betonowej, przygotowaliśmy instrukcję wykonania powłoki żywicznej.

 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu.

 

Pozdrawiamy!

 

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy szerokości 2 m to samochód ledwo się mieści nie mówiąc o otwarciu drzwi i jakichkolwiek pracach. Chyba, że to wymiar  w świetle słupów, a dostęp jest na większej szerokości.  Do ewentualnego wyrównania podłogi są gotowe wylewki podłogowe o różnych grubościach i sposobie aplikacji  - niestety drogie.  Alternatywnie - zeszlifowanie i impregnacja, malowanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Złe wymiary podałem. Szerokość 5 metrów, długość ok 10. Beton jest dobry, twardy, ale nie jest równy, na siłę mógłby taki zostać, ale żeby dało się utrzymać porządne, nie wymiotę dokładnie spod tych wystających kamyczków, nie równości. Myślę, że tą wylewkę samopoziomującą, ale nie wiem jaki wyjdzie mi koszt.

A ściany jak zrobić? Obstukać tynk i zrobić zaprawę w betoniarce piach, cement i wapno? Czy są jakieś materiały żeby obeszło się bez betoniarki, wożenia piasku?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Lucyfer napisał:

Złe wymiary podałem. Szerokość 5 metrów, długość ok 10. Beton jest dobry, twardy, ale nie jest równy, na siłę mógłby taki zostać, ale żeby dało się utrzymać porządne, nie wymiotę dokładnie spod tych wystających kamyczków, nie równości. Myślę, że tą wylewkę samopoziomującą, ale nie wiem jaki wyjdzie mi koszt.

A ściany jak zrobić? Obstukać tynk i zrobić zaprawę w betoniarce piach, cement i wapno? Czy są jakieś materiały żeby obeszło się bez betoniarki, wożenia piasku?

 

O tym jak poprawnie wykonać ściany wewnętrzne piszemy tu:

https://www.pl.weber/prace-wykonczeniowe-na-scianach-wewnetrznych

 

Zapraszamy do lektury i do kontaktu. :)

 

Pozdrawiamy serdecznie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem gdzie zapytać o takie rzeczy.... Można tu wstawiać linki do allegro i YouTube?   Bo mi kiedyś posta usunięto a nie wiem z jakiego powodu bo były oba w/w linki
    • Ściany przyziemia bez piwnicy są przedłużeniem ław, na tym opiera się budynek. Ty masz inną sytuację, są piwnice, dlatego potrzebna jest przekładka termiczna, piwnice masz zbudowane z bloczka betonowego, a to jest dobry przewodnik taki jak ta płyta. Przekładka termiczna to nie jest wielki wydatek, zresztą z czasem się spłaci, a włożenie jej do budynku remontowanego to poważny wydatek. Szkoda pieniędzy tam płyta jest głęboko obsypana ziemią.    Tu chodzi o jedną ścianę stykającą się ze schodami, o miejsce odsłonięte, tego nie zasypiesz ziemią, bo masz schody. To ma być przegroda ze styropianu przed mostkiem na głębokość 1 m w pionie przed wysadzaniem płyty fundamentowej. Chodzi o przemarzanie, bez podsypki i posadowienia na odpowiedniej głębokości, zimą te elementy będą podnoszone do góry, w niektórych miejscach mniej w innych więcej a beton to nie guma więc powstaną pęknięcia posadzki schodów czy ściany fundamentowej.
    • Chodziło mi o to, jak opisany, zareklamowane były te produkty na stoisku... tu się ewentualne można czegoś przyczepić...
    • Ale ja nie buduję domu pasywnego bo mnie na to nie stać, gdybym tego chciał to pewnie wcześniej bym się zainteresował bloczkami Thermo. Tak na prawdę gdybym miał usuwać wszystkie mostki i stosować najlepsze termicznie materiały gdzie to tylko możliwe to wydałbym tyle kasy że zaczęło by mi się to zwracać pewnie dopiero na emeryturze. Będę się starał o ogrzewanie gazowe z sieci.   Płyta fundamentowa zejścia ma 20 cm grubości a na obrzeżach jest głębsza ława 35x35 czy chyba nawet 40 cm bo tak mi doradził kolega pracujący w Niemczech żeby zrobić głębsze ławy płyty w ochronie przed mrozem. Co da odizolowanie jak pokazałeś płyty zejścia metr w ziemi skoro i tak nie mam pierwszej warstwy bloczka thermo? Negujesz ocieplanie fundamentu a teraz proponujesz styropian na styku płyta-fundament. Czy podobnego efektu nie uzyskam kładąc pionowo płyty XPS na całą płytę zejścia i łącząc w ciągłości ze styropianem elewacji oraz ze styropianem posadzkowym w piwnicy? Jedynymi mostkami wtedy został by tylko styk słupów żelbetowych z ławą piwnicy. Czemu negujesz wylewanie betonu na zwartą glinę? Przecież ona ma bardzo dobrą nośność. Chyba że masz na myśli niską izolacyjność płyty i możliwość wysadzenia w mróz stąd też, chcąc niechcąc (bo koparka wykopała głębiej przy zejściu), dałem podsypkę na połowę płyty w miejscu otwartym na warunki atmosferyczne przy drzwiach. Natomiast tam gdzie będą schody, płyta leży na glinie, gdyż schody, które najpewniej będą wykonane z kostki brukowej będą same izolatorem w tym miejscu. O tym pomyślałem wcześniej. Ale póki nie ma schodów muszę to miejsce jakoś odizolować, zasypać czy położyć styropian w obawie przed wysadzeniem mrozowym. Napisałeś kiedyś "A przecież wystarczy przykleić 5 cm izolacji cieplnej do ścian przyziemia żeby wygładzić krzywą dobowych wahań temperatury tego obszaru." Przez ścianę przyziemia rozumiesz ścianę fundamentową w gruncie?    
    • Hahaha rozbawiłeś mnie kolego do łez  Ale w sumie teraz nie wiem, czy Ty tak na serio, czy mnie trollujesz...   Szczególnie, że filmik, który Wam tutaj udostępniłem, jest NIEPUBLICZNY (nawet go nie można wyszukać) i widzą go tylko osoby, którym go wysłałem - czyli moją intencją na pewno nie było zareklamowanie mojego konta i nabicie lajków, człowieku     Aha, no i to forum budowlane ma dział ŚWIAT KUCHNI, cytuję: "Kuchnie nowoczesne, aranżacje kuchni, projekty kuchni, sprzęt AGD, meble kuchenne." Więc pozwoliłem sobie garnki przypisać do sprzętu AGD i tyle - bo przykro mi, gawel, ale nie znalazłem forum dla miłośników garnków i patelni, a to forum jest pierwsze, które mi wyskoczyło po wpisaniu "forum kuchenki indukcyjne"   Zresztą, z tego, co widać w tym temacie, jest bardzo duży i pomocny odzew, za który bardzo dziękuję. Wiec gawel, zacytuję, tylko się nie obraź - ''idź pan w c***"  - i skończ walić offtop, bo powinieneś dostać ostrzeżenie za takie coś         No właśnie się zastanawiam. Do makro nie mam po drodze, jest to jakieś 40 minut specjalnej jazdy. Ogólnie garnek i patelnia spełniają swoją funkcję - z tym, że o wiele wolniej, niż to producent zadeklarował. Fakturę mam i oryginalne opakowania, więc chyba pakuję rzeczy do samochodu i przy najbliższej okazji idę ''reklamować''.   Przy zakupie? Całkiem normalnie, towar na taśmę, nabite i zapłacone - nic szczególnego się nie wydarzyło, bez pytań z mojej strony.  Jasne, że wpadam, tylko nie siedzę non stop na kompie (a laptopa mam w biurze), także sorki, że tak późno odpowiadam      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...