Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam, mogę się podpiąć do pytania w temacie?
Otóż u mnie sprawa wygląda tak, że jest dachówka (w przeciętnym stanie) 20 letnia jak nie lepiej (nie znam się) i pod nią nie ma nic. Co dać pod dachówkę w celu dalszej pracy z ocieplaniem? Zadaję pytanie tutaj ponieważ chcę mieć jakieś pojęcie na temat ocieplenia, nie chciał bym brać firmy, zrobił bym sam, dach nie jest za duży, ale..co pod tą dachówkę pierw dać?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Co to zaczy nic?

Nie ma folii?

 

Najpierw musiałbyś je zdjąć tj. dachowki, zerwać łaty, dac folie wstępnego krycia na to dopiero łaty i dachówka.

Musisz poczytac o wentylacji dachu.

 

Bo od środka sobie nie wyobrażam.

 

Natomiast od góry po zdjęciu dachówek przy dobrej pogodzie można by wkładać wełnę jeśli masz już wykończone sufity.

 

A może myślisz o pianowaniu?

 

Za dużo niewiadomych.

 

Napisz dokladniej co masz zrobione na dachu, na poddaszu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Typowa technologia ocieplenia takiego dachu (wariant dla poddasza użytkowego)

  • folia paroprzepuszczalna rozciągnięta między krokwiami (mocowana do boków)  w odstępie ok. 3 cm od spodu dachówek
  • wełna mineralna o grubości odpowiedniej do krokwi
  • ewentualnie druga warstwa ocieplenia + stelaż
  • folia paroszczelna i pokrycie z płyt g-k

W przypadku strychu gospodarczego ocieplenie robi się na stropie, strych wentylowany, a ewentualna ochrona przed nagrzewaniem to jak wyżej bez stelaża, płyt .

  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Typowa technologia ocieplenia takiego dachu (wariant dla poddasza użytkowego)

  • folia paroprzepuszczalna rozciągnięta między krokwiami (mocowana do boków)  w odstępie ok. 3 cm od spodu dachówek
  • wełna mineralna o grubości odpowiedniej do krokwi
  • ewentualnie druga warstwa ocieplenia + stelaż
  • folia paroszczelna i pokrycie z płyt g-k

W przypadku strychu gospodarczego ocieplenie robi się na stropie, strych wentylowany, a ewentualna ochrona przed nagrzewaniem to jak wyżej bez stelaża, płyt .

Mamy teraz na rynku ogromny wybór materiałów do izolacji termicznej. W tym przypadku skupiamy się na wełnie mineralnej. Producenci tego typu izolacji oferują ogromną gamę dedykowanych produktów.

Ta sama sytuacja dotyczy producentów folii dachowych (ogólnie nazwałem grupę produktów) oraz płyt G-K, G-W a nawet OSB.

Najważniejsza jest odpowiednia grubość izolacji termicznej zabezpieczonej przed wilgocią. Jak wiadomo  - zamoknięta izolacja termiczna to żadna izolacja termiczna.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej warstwie najlepiej sprawdzą się zrolowane maty TOPROCK SUPER    https://www.rockwool.pl/produkty/toprock-super/ z uwagi na róże rozstawy między krokwiami ... jeśli są powyżej 1000 mm wtedy rolka sprawdzi się najbardziej bowiem można docinać pod konkretny wymiar w świetle miedzy krokwiami.

Natomiast w drugiej warstwie polecam płyty SUPEEROCK https://www.rockwool.pl/produkty/superrock-7f3a59b3/ z uwagii na łatwość pracy wymiar 1000 x 610 mm.

Warto wziąć pod uwagę grubości około 30 cm, które z jednej strony spełnią już wymagania techniczne na 2021 względem współczynnika przenikania ciepła, i tym samym tworzą nam przegrodę wymaganą pod kątem ubiegania się o dotację z programu "czyste powietrze". https://www.mos.gov.pl/czyste-powietrze/o-programie/

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
Dnia 9.10.2018 o 10:22, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

Tu dla zobrazowania jeden z wariantów, ale z prawidłowymi warstwami na krokwiach: https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/a/891-ocieplenie-dachu-skosnego-w-11-krokach

Tylko, że na zdjęcia jest już jakaś płyta położona, u mnie nie ma nic. Jest dachówka, która nawet nie ma dziur, i od razu krokwie.

Tak jak widać, krokwie (w odstępie 1metra) na krokwiach przybite łaty, a na łatach położona dachówka.

Czyli polecacie wariant:

1.folia paroprzepuszczalna

2.wełna

3.stelaż (jakbym darował sobie drugą warstwę

4.płyty regipsowe

IMG_20181027_175113.jpg

IMG_20181027_175120.jpg

 

Dodam, że nie mam zbyt wielu funduszy, i interesuje mnie wersja żeby było bezpiecznie zrobione. Ze względu na brak funduszy, chcę to robić stopniowo, po kawałku (od miejsca na strychu, gdzie planuję pokój zrobić) samemu.

Edytowano przez Lucyfer (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Lucyfer napisał:

Dodam, że nie mam zbyt wielu funduszy, i interesuje mnie wersja żeby było bezpiecznie zrobione. Ze względu na brak funduszy, chcę to robić stopniowo, po kawałku (od miejsca na strychu, gdzie planuję pokój zrobić) samemu.

Chcesz to zrobić stopniowo czy dobrze?

Stopniowo to będzie ciężko. 

Poza tym dach to dach, trudno tu mówić o oszczędzaniu.

Koszty są spore.

Nie wiadomo w jakim stanie jest dachówka.

 

Chcesz dać folię to trzeba zdjąć dachówkę, odbić łaty i zrobić to tak jak należy tj. folia, kontrłaty równolegle do krokwi i dopiero łaty w poprzek.

Oczywiście tych samych raczej nie wykorzystasz.

Jakoś trzeba ten dach wentylować inaczej zgniją krokwie.

Jest tych tematów w sieci tysiące.

Poczytaj

 

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.10.2018 o 10:02, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Typowa technologia ocieplenia takiego dachu (wariant dla poddasza użytkowego)

  • folia paroprzepuszczalna rozciągnięta między krokwiami (mocowana do boków)  w odstępie ok. 3 cm od spodu dachówek
  • wełna mineralna o grubości odpowiedniej do krokwi
  • ewentualnie druga warstwa ocieplenia + stelaż
  • folia paroszczelna i pokrycie z płyt g-k

W przypadku strychu gospodarczego ocieplenie robi się na stropie, strych wentylowany, a ewentualna ochrona przed nagrzewaniem to jak wyżej bez stelaża, płyt .

Dodałbym tylko, że tą folię pod dachówkami trzeba wypuścić na zewnątrz, tak, by w razie czego woda (awaryjnie tam spływająca) mogła spłynąć na zewnątrz budynku, a nie na poddasze czy ścianę. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.10.2018 o 18:16, Lucyfer napisał:

Tylko, że na zdjęcia jest już jakaś płyta położona, u mnie nie ma nic. Jest dachówka, która nawet nie ma dziur, i od razu krokwie.

Tak jak widać, krokwie (w odstępie 1metra) na krokwiach przybite łaty, a na łatach położona dachówka.

Czyli polecacie wariant:

1.folia paroprzepuszczalna

2.wełna

3.stelaż (jakbym darował sobie drugą warstwę

4.płyty regipsowe

IMG_20181027_175113.jpg

IMG_20181027_175120.jpg

 

Dodam, że nie mam zbyt wielu funduszy, i interesuje mnie wersja żeby było bezpiecznie zrobione. Ze względu na brak funduszy, chcę to robić stopniowo, po kawałku (od miejsca na strychu, gdzie planuję pokój zrobić) samemu.

Brakuje tu folii paroszczelnej, którą daje się na ocieplenie, pod płytami g-k.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie ma kratki. Mam okap i para z gotowania powinna się wydostać przez okap na dwór, mam także otwarte okno i też nic nie daje. Z tym że jak wspomniałam nigdzie indziej nie ma tych plam, nigdzie w kuchni tylko w salonie na tej jednej ścianie gdzie są regipsy na klej położone. Miesiąc temu malowałam ściany, wcześniej miałam żółte i były tylko delikatnie widocznie, takie odcienie mokrego ale nie aż tak jak jest teraz. Teraz je widać bardzo. Wyszły jakieś 2 tygodnie po malowaniu.  Dodam jeszcze że szwagierka też ma przerobione na mieszkanie z połowy wspólnego budynku, nie ma kratki wentylacyjnej i jej nie wychodzą takie plamy a mieszkają dłużej niż my.
    • Jeśli masz projekt z wentylacja mechaniczną z reku, to bym już nie kombinowała, tylko robiła jak jest. Zwłaszcza, że z tymi kominkami wentylacyjnymi to będzie jeszcze sporo roboty. Poza tym: 1. Kominki wentylacyjne, to kolejne dziury w dachu, czyli potencjalne miejsca przecieków. 2. Mieszkałam kiedyś w domu piętrowym, gdzie zimą, gdy spadało ciśnienie, to przez kanały wentylacyjne napływało z zewnątrz zimne powietrze, a do tego pełne wyziewów kominowych z osiedla. 3. Moi rodzice dorabiali komin wentylacyjny w łazience - puszczony w bok też ok. 4 m rurą spiro do nowego głównego komina w kalenicy (z wolnymi kanałami went.). Wszystko fajnie, tyle tylko, że ta wentylacja... NIE DZIAŁAŁA! Założyli zatem wspomagacz w postaci wiatraczka wywiewnego. Poza sezonem grzewczym jest ok, ale zimą trzeba otwierać okno w łazience, aby wspomagana wentylacja miała skąd czerpać powietrze. No i albo wyziębi się łazienkę, albo wyhodujemy grzyba
    • Możliwe, że taka jest cyrkulacja powietrza i tam się wykrapla na suficie. Ciekawostka. W kuchni jest prawidłowa wentylacja? Czy jest kratka wentylacyjna?
    • Tak miało być regipsy. Plamy są w salonie, nie w kuchni. Odległość plam od kuchenki jakieś 7 m. Nie mogę załadować zdjec, wyskakuje błąd. Okrągłe plamy, które robią się mokre tylko podczas dluzszego gotowania czyli tak jakby była za duża wilgotność w mieszkaniu. I niestety się powiekszaja Udało się, dodaje zdjecia. Dzisiaj właśnie gotowałam zupę i zrobiłam zdjęcie po gotowaniu
    • Czy powietrze z tego okapu (pochłaniacza) jest kierowane na tą ścianę z plamami? Tak zgaduję, bo nie wiem, czy masz okap czy pochłaniacz. Słowo regiony to miały byc regipsy? Sposób mocowania płyt g-k nie powinien mieć znaczenia, o ile ściana jest sucha i się nic na niej nie wykrapla pod płytami. Masz zdjęcia tych plam? Tak będzie łatwiej "zgadywać".
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...