Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
pawstone

Regulator pokojowy sterujący pompą obiegową co pieca zasypowego

Recommended Posts

Witam
Czy można sterowac pompą obiegowa przez regulator pokojowy? Chialbym podlaczyć pompe obiegowa do regulatora pokojowego ponadto chcę aby pompa rowniez wspolpracowala z elektronicznym miarkownikiem ciagu KEPAS(ma funkcje obslugi pompy oraz przedmuchu pieca). Bedzie to dzialać w ten sposób; nawet jesli regulator pokojowy poda sygnal na pompe gdy piec bedzie wygaszony to ta nie załączy sie i tak bo obwód bedzie przerwany przez sterownik/miarkownik pieca. Problem jest tylko w tym, że jest to piec zasypowy (stałopalnosć od 16 do 24h). Przy piecu jest założony zawór 4d, rura bezpieczeństwa 1" wychodzaca z pieca bezpośrednio do naczynia. Piec zasila tez grawitacyjnie bojler 120l. Temperatura na piecu to 65 stopni, na wyjsciu na instalacie ok.40 stopni. Elektozawór otwiera zasilanie bojlera przy 60stopniach.
Wczoraj napilem i wyłączyłem na próbe pompe. Temperatura na piecu wzrosła do 76 stopni. Instalacja nie zadziałała przez zawór rożnicowy.
Nie chce podlączać zaworu 4d pod sterownik i regulator ze względu na koszt.

Czy podlaczenie pompy obiegowej co pod regulator pokojowy bedzie dobrym i BEZPIECZNYM pomysłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wiesz co czego  służy regulator pokojowy?

Co do zaworu różnicowego, zadziałał na  pewno, gdyby nie zadziałał wywaliła by woda poprzez zawór bezpieczeństwa.

 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, mhtyl napisał:

Co do zaworu różnicowego, zadziałał na  pewno, gdyby nie zadziałał wywaliła by woda poprzez zawór bezpieczeństwa.

Zawór bezpieczeństwa nie ma szans sie otworzyć bo jak pisalem; bezpośrednio z pieca do naczynia wychodzi rura bezpieczeństwa calowa. Gdy wyłączyłem na próbe pompe to wskazówka na barometrze ani nie drgneła. Zawór bezpieczeństwa mam 1.5 bar a w instalacji 0,5 bara - to w jaki sposób zawór ma się otworzyć??????

16 minut temu, mhtyl napisał:

A wiesz co czego  służy regulator pokojowy?

No chyba do regulowania temperatury w pokoju. I są też takie ze stykami pod które można podłączyć pompe. Jeśli pompa wyłączona to woda nie krąży i temperatura w pomieszczeniu nie wzrośnie. Temperatura spada poniżej zadanej to regulator daje sygnal i pompa tłoczy wode a co za tym idzie; temperatura w pomieszczeniu wzrasta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego, masz mgliste pojęcie o instalacji a jeszcze bardziej mgliste o urządzeniach które wchodzą w skład instalacji c.o. i za co są odpowiedzialne i jak działają.

Jaka rura bezpieczeństwa? jest to rura do naczynia wyrównawczego i nie ma nic wspólnego z jakimś bezpieczeństwem. Jeżeli na piecu miałeś  wartość 0,5 bara to zawór różnicowy zadziałał bo jest on po w instalacji aby w razie braku prądu gdy pompa nie chodzi nie rozwaliło pieca i woda wtedy krąży grawitacyjnie a że rurki są małego przekroju to i grzanie marne. I  ie spodziewaj sie że jak wyłączysz pompkę to w ciągu kilku minut  ciśnienie wzrośnie.

Regulator pokojowy na pewno nie służy do regulacji pracy pompki. I wytłumacz mi jak to ująłeś pompka chodzi temperatura wzrasta w pokoju, pompka nie chodzi temperatura spada, a co odpowiada za temperaturę w pokoju? pompka która pracuje albo nie czy temperatura wody w instalacji c.o.?

Masz przekombinowaną instalację i jeszcze bardziej chcesz ja przekombinować.

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, pawstone napisał:

Zawór bezpieczeństwa nie ma szans sie otworzyć bo jak pisalem; bezpośrednio z pieca do naczynia wychodzi rura bezpieczeństwa calowa. Gdy wyłączyłem na próbe pompe to wskazówka na barometrze ani nie drgneła. Zawór bezpieczeństwa mam 1.5 bar a w instalacji 0,5 bara - to w jaki sposób zawór ma się otworzyć??????

No chyba do regulowania temperatury w pokoju. I są też takie ze stykami pod które można podłączyć pompe. Jeśli pompa wyłączona to woda nie krąży i temperatura w pomieszczeniu nie wzrośnie. Temperatura spada poniżej zadanej to regulator daje sygnal i pompa tłoczy wode a co za tym idzie; temperatura w pomieszczeniu wzrasta.

Widzę że w swej bezsilności i brakiem wiedzy nadrabiasz to dawaniem wyśmiewnych reputacji, bo gdybyś miał jako taką wiedzę to inaczej byś się odnosił do  moich uwag.

5 minut temu, pawstone napisał:

6dc45b1cdb9edd51.jpg

instalacja wykonana według schematu animusa.

Prosze daruj sobie te twoje kiepskie wypowiedzi.

Fajny ten schemat, szczególnie fajne podłączenie bojlera z tym śmiesznym elektrozaworem i z trzema rurami w naczyniu wyrównawczym fi 17.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, mhtyl napisał:

Fajny ten schemat, szczególnie fajne podłączenie bojlera z tym śmiesznym elektrozaworem i z trzema rurami w naczyniu wyrównawczym fi 17.

To przerobka byla. Animus wszystko madrze pisal a Ty masz jakies problemy bo nie wiesz ze np. ustawiajac zawór 4d w pozycji "0" czyli tzw. Krótki obieg to pompa co jest poza tym obiegiem i nic nie wybucha? Dlaczego??? Bo jest rura z pieca do naczynia. Nic nie wiesz a chcesz dawac rady. 

No i jak widzisz na schemacie(o ile w ogole cos widzisz) zawór różnicowy jest calkowicie odciety na krótkim obiegu.

Edytowano przez pawstone (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rura z pieca do naczynia wyrównawczego ma każda instalacja w układzie otwartym i to żadne cuda a zawór bezpieczeństwa musi być w każdym piecu pracującym czy w układzie zamkniętym czy otwartym. I po co ten elektrozawór, podziękuj mu za to że poniosłeś niepotrzebne koszty bo załatwił by to zawór zwrotny i o wiele tańszy od tego elektrozaworu.

Zawory 4D czy 3D są zawsze montowane przed pompką więc też mi tu żadnej nowości nie zaserwowałeś.

15 minut temu, pawstone napisał:

No i jak widzisz na schemacie(o ile w ogole cos widzisz) zawór różnicowy jest calkowicie odciety na krótkim obiegu.

A co  Ci napisałem wyżej na temat zaworu różnicowego? Zrób sobie test, rozpal do 70 stopni i wyłącz pompkę nie wygaszając pieca i poczekaj z pół dnia ale wcześniej wywal ten zawór różnicowy, zobaczysz wtedy różnicę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, pawstone napisał:

Czy podlaczenie pompy obiegowej co pod regulator pokojowy bedzie dobrym i BEZPIECZNYM pomysłem?

Sterowanie pompa z regulatora pokojowego w twoim przypadku odpads wg. mnie.

Co innego gdybyś miał bufor po drodze, jak ja, wtedy mógłbyś sterować pompką.

U ciebie buforem sa grzejniki i mieszkanie, gdzieś ciepło musisz odprowadzać.

Może jak nie chcesz miec zbyt ciepło w sypialni zainstaluj tam głowicę termostatyczna i ewentualnie nia steruj automatycznie lub ręcznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to on chyba ma głowice termo.

Co do sterowania, przecież jest to zwykły  piec zasypowy a sterowanie chce zrobić jak by to był kocioł na gaz czy PCi.

I jeszcze z innego  tematu poruszę wątek, otóż ma za duży piec i palenisko wykłada szamotem aby zmniejszyć je, tylko co to da? Wielkość (gabaryty) pieca sama z siebie wynika z mocy pieca, a moc pieca określa wielkość wymiennika (m2), więc jeżeli chciałby zmniejszyć moc pieca to musiałby pomniejszyć wymiennik a nie komorę paleniska. To taka uwaga na marginesie, a nawiązuje do przeróbek których uważam, że nie powinno być u kolegi pawstone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, mhtyl napisał:

Z tego co pamiętam to on chyba ma głowice termo.

Co do sterowania, przecież jest to zwykły  piec zasypowy a sterowanie chce zrobić jak by to był kocioł na gaz czy PCi.

I jeszcze z innego  tematu poruszę wątek, otóż ma za duży piec i palenisko wykłada szamotem aby zmniejszyć je, tylko co to da? Wielkość (gabaryty) pieca sama z siebie wynika z mocy pieca, a moc pieca określa wielkość wymiennika (m2), więc jeżeli chciałby zmniejszyć moc pieca to musiałby pomniejszyć wymiennik a nie komorę paleniska. To taka uwaga na marginesie, a nawiązuje do przeróbek których uważam, że nie powinno być u kolegi pawstone.

Tu się nie zgodzę.

To, że wymiennik nie zostanie pomniejszony, gwarantuje mu tą samą sprawność.

Zmniejszenie komory paleniska zmniejszy moc kotła, o ile nie wiem.

To też zależy od budowy kotła.

Za to poprawi "jakość" spalania bo temperatura spalania się podniesie.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Tu się nie zgodzę.

To, że wymiennik nie zostanie pomniejszony, gwarantuje mu tą samą sprawność.

Zmniejszenie komory paleniska zmniejszy moc kotła, o ile nie wiem.

To też zależy od budowy kotła.

Za to poprawi "jakość" spalania bo temperatura spalania się podniesie.

Zwróć uwagę na moce kotły na paliwo stałe w czym jest wyrażana i co ma na to wpływ. Im wyższej mocy kocioł tym większą ma powierzchnię wymiennika w m2. Dla przykładu podam dane pieców na ekogroszek z podajnikiem jednej z wiodących firm na naszym rynku i tak kocioł o mocy 12 kW ma pow wymiennika 1,7 m2 a następny większy o mocy 20 kW ma pow grzewczą 2,4 m2. Zmniejszając komorę spalania robi na odwrót. Dla porównania jakbyś chciał zmniejszyć moc auta dawkując mu połowę dawki paliwa. 

Zmniejszeniem komory spalania zrobi sobie krzywdę w ten sposób że zamiast dokładać co np 12 godzin będzie dokładał co 7 gdz.

I jeszcze jeden ważny i chyba trafiony argument aby nie stosować szamotu do zmniejszenia komory paleniska, szamot kumuluje ciepło i tym samym sterowność pieca będzie mało kontrolowana a trzeba przypomnieć że to piec zasypowy, więc biedy może sobie narobić autor tematu, bo woda będzie ciepła (akumulacja szamotu) więc sterownik nie będzie załanczał wentylatora ani miarkownik ciągu będzie zamknięty czyli piec wygaśnie a gdy będzie potrzeba rozpalenia to z  tlącego  się węgla czy ekogroszku będzie wydobywał się zagęszczony dym/opary i wtedy wystarczy dopływ tlenu i mała iskra aby pierdyknęło. Oczywiście to nie zdarzać się będzie non stop ale na pewno z własnego doświadczenia wiesz o co chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MrTomo pisał o sprawności.

Moc wymiennika i moc paleniska są wartościami maksymalnymi dla określonych parametrów paliwa i temperatury.

Mocą kotła można "manipulować" np. ilością paliwa, co ma wpływ na moc kotła za wymiennikiem.

Moc wymiennika i jego sprawność zależna jest od temperatury przed i za wymiennikiem.

Niewątpliwie zmniejszenie powierzchni komory spalania, jest związana z mniejszą ilością paliwa, a co za tym idzie, zmniejszeniem mocy na wymienniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to jak w aucie zmniejszę dawkę paliwa o połowę to co na to silnik? Będzie słabszy o połowę czy będzie mulny i  bardziej paliwożerny i szybciej się zamuli? To samo dotyczy zmniejszenia pojemności komory spalania. Trzeba by było zmniejszyć powierzchnie wymiennika a to jest mało opłacalne i raczej mało wykonalne, chyba, że piec posiada ruszt wodny wtedy można go odizolować tracąc pow. wymiennika i tym samym zmniejszając moc kotła.

11 minut temu, bajbaga napisał:

MrTomo pisał o sprawności.

 

2 godziny temu, MrTomo napisał:

To, że wymiennik nie zostanie pomniejszony, gwarantuje mu tą samą sprawność.

Zmniejszenie komory paleniska zmniejszy moc kotła, o ile nie wiem.

Pisał o jednym i o drugim :icon_cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zasobnik jest to zbiornik o pojemności min. 25 litrów/kW mocy kotła, w którym magazynowana jest woda ogrzana przez kocioł. Instalacja grzewcza pobiera z zasobnika tyle ciepła, ile w danej chwili potrzebuje budynek do jego ogrzania (w zależności od temperatur zewnętrznych). Dzięki temu kocioł może pracować z mocą zbliżoną do optymalnej, a nadwyżki ciepła są magazynowane w zasobniku. Wpływa to korzystnie na lepsze wykorzystanie paliwa (wysoka sprawność kotła), na wydłużenie czasu pomiędzy kolejnym załadunkiem paliwa oraz wydłuża trwałość kotła. Dzięki zasobnikom akumulacji ciepła oszczędności w zużyciu paliwa mogą wynieść nawet 30%.  
Read more at http://kotly.pl/sprawnosc-kotlow-na-paliwo-stale-a-koszty-ogrzewania/#IZ0LASmxFTJi6sYb.99

Cytat pochodzi z 

http://kotly.pl/sprawnosc-kotlow-na-paliwo-stale-a-koszty-ogrzewania/

21 godzin temu, MrTomo napisał:

Co innego gdybyś miał bufor po drodze, jak ja, wtedy mógłbyś sterować pompką.

Właśnie takie rozwiązanie ma MrTomo i taki bufor powoduje że kocioł nic nie traci na swej mocy i sprawności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Ten "baniak" to w jakim celu - do cwu? czy do zmiany bezwładności instalacji?

Do odbioru nadwyżki ciepła a potem do oddania tej nadwyżki na cele grzejne. Inaczej do zmniejszenia mocy kotła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Do odbioru nadwyżki ciepła a potem do oddania tej nadwyżki na cele grzejne. Inaczej do zmniejszenia mocy kotła.

Powiedziałbym raczej, że do całkowitego odbioru energii z kotła.

Kocioł grzeje z pełną mocą i sprawnością a ciepło na dom powolutku jest dozowane z bufora wtedy kiedy trzeba tj. sterowanie pompką z uwzględnieniem temp. wewnętrznej (jak w temacie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, MrTomo napisał:

Powiedziałbym raczej, że do całkowitego odbioru energii z kotła.

Kocioł grzeje z pełną mocą i sprawnością a ciepło na dom powolutku jest dozowane z bufora wtedy kiedy trzeba tj. sterowanie pompką z uwzględnieniem temp. wewnętrznej (jak w temacie)

Tak też można.

Ale gdy kocioł jest przewymiarowany i to sporo to aby nie tłumić/zamulać kotła i pozwolić mu chodzić pełną mocą i sprawnością wstawia sie taki bufor żeby odbierał nadmiar wyprodukowanego ciepła gdy kocioł pracuje a potem po wygaszeniu kotła ciepło zostaje oddawane i wtedy może być zastosowany regulator pokojowy. I uważam że taki bufor zmniejszy moc kotła a nie pomniejszenie komory spalania.

Dyskusja dotyczyła regulacji pracy kotła na paliwo stałe poprzez zatrzymanie pracy pompki za pomocą regulatora pokojowego, ale gdzie podzieje sie ciepło wyprodukowane przez kocioł  w czasie gdy nie będzie pompka pracować, przecie w piecu będzie sie cały czas paliło bo to kocioł zasypowy.

Co innego  regulator pokojowy współpracujący z kotłem na gaz czy przy ogrzewaniu elektrycznym, w tych przypadkach sprawdzi się w 100%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej zastanów się.   Oba mogą być porysowane, pogięte - bez możliwości zwrotu.   W takich widłach cenowych kupisz pełnosprawny sprzęt z ustawową gwarancją (minimum 24 miesiące) - w tym okapy teleskopowe (które polecam z przyczyn praktycznych).   Ps. Z uwagi na to, że wentylacja kuchni jest przez łazienkę (co jest dozwolone), okap kominowy?wyciągowy raczej odpada.   Ps.2. Sugeruję wycieczkę do sklepu z AGD i tam pooglądać, popytać, wybrać typ/rodzaj i dopiero wtedy poszukać najtańszego "dostawcę" takiej maszyny.   Tak na zachętę:  
    • Zaczynasz wreszcie myśleć , jak zrobisz otwór na zewnątrz, to raz kupujesz okap  i  myjesz filtry siatkowe w zmywarce, jak nie robisz otworu na zewnątrz,  to walisz wilgotne powietrze na kuchnię, myjesz filtry siatkowe w zmywarce  i co jakiś czas dokładasz kasę do okapu na filtry węglowe, też je reanimują - myją, ale najlepiej zapachy neutralizuje nowy.
    • Filtry aluminiowe to takie gęste, zbierające opary tłuszczu, a węglowy - zapachowy jest istotny przy pracy cyrkulavyjnej okapu. A przy wywiewowej jest niepotrzebny.
    • Więc życzę powodzenia!!! Mógłbyś pisać w formie jakiegoś "dziennika" jak leci...
    • Teraz króciutko. Wklejam tylko zdjęcie.  Co do okapu wezmę jeden z tych, które zamieściłam. Przy jednym ( już nie pamiętam którym) było napisane , że ma trzy filtry aluminiowe bodaj. Czy to oznacza , że nie trzeba kupować tych węglowych, tylko te myć? Oczywiście chodzi mi o montaż na ten moment, a jak się sprawdzi, to na zawsze "bezdziurzasty". Obawiam się tych filtrów węglowych, bo jak kiedyś zapytałam o cenę do okapu w BRW, to powiedzieli 80 zł i co dwa miesiące konieczność wymiany. Staram się unikać takich kosztów stałych, o ile się da.
  • Popularne tematy

×