Skocz do zawartości

Budowa dachu czy pietra


Recommended Posts

Witam

Chciałbym sie dowiedzieć czy jest lepsze i bardziej opłacalne i jak to wygląda finansowo

 

W załączniku dodałem zdjęcia starej części domu gdzie aktualnie jest dach z starych dachówek

Konstrukcja drewniana jest w bardzo dobry stanie wiec w role wchodziło by tylko podmiana na blachodachówkę.

Czy ktoś w przybliżeniu nie chodzi o dokładna sumę powiedział by ile by to kosztowało. Na pewno trzeba policzyć mate (folie) która sie stosuje i deski do których sie przykręca blachodachówkę i cała resztę z nia związana.

I jak to wygląda prawnie czy coś muszę zgłaszać ?

 

2 opcja jest wybudowanie piętra

Jak to wygląda prawnie i jaki byłby koszt w porównaniu do 1 opcji ?

 

 

 

przod domu.jpg

tyl domu2.jpg

tył domu 1.jpg

wymiary.jpg

Link do komentarza

Jeśli chodzi o samą blachę i elementy do obróbki, policzą Ci to w każdym punkcie, gdzie sprzedają blachę.

Łaty trzeba będzie zerwać, żeby położyć fwk. Dolicz zatem koszty nowych łat i kontrłat.

Cenę za mb dowiesz się na tartaku ,pewnie w okolicach 2zł/mb, w zależności od grubości.

Poza tym, sam będziesz to robił?

Spytaj dekarza, powie czego ile potrzeba

fwk, gwoździe, wkręty, farmery, uszczelniacze, jakieś rynny? itp.

 

Zastanów się jeśli np. nie masz izolacji termicznej dachu, czy to nie dobra okazja by ją założyć.

 

Wydaje mi się, że nie trzeba zgłaszać samej wymiany pokrycia.

Może koledzy podpowiedzą. 

 

Co do budowy piętra to najpierw ekspertyza, czy w ogóle można byłoby je dobudować, potem pozwolenie na budowę. 

Wtedy raczej dach od podstaw, może uda się wykorzystać część konstrukcji...

 

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Pierwsza opcja będzie dużo tańsza. Jeśli konstrukcja dachu jest w dobrym stanie (powinien to stwierdzić konstruktor), wystarczy tylko folia dachowa oraz ruszt z łat i kontrłat (pod blachodachówkę nie trzeba wykonywać pełnego deskowania). Koszt najtańszego pokrycia to ok. 30 zł/m2, więc całość zależy od powierzchni dachu.

Link do komentarza

dziękuje za tak szybkie odpowiedzi.

jest jeszcze jeden problem po zmianie dachu trzeba było by wylać podłogę na poddaszu. Która jest wielu letnia i posiada pęknięcia oraz słomę..(chyba kiedyś byłą taka technika)

Czy lepiej znalesc experta który stwierdzi czy wogole mozna zaczac jakies prace ??

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...