Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
MrTomo

szukam pomysłu na drewnianą okładzinę

Recommended Posts

Aby to jakoś zobrazować:

1. Deska (wyobraźmy sobie, że ten szary styrodur to kawał długiej dechy) docięta pod kątem 45 stopni, docięta równo, bez szpary i przykręcona do styku z płytą

IMG_20181016_195804.thumb.jpg.010ee5fcf4641cda34d30d6ec81e0d36.jpg

 

IMG_20181016_195753.thumb.jpg.a5864a18ae7d22508927072fbacba86d.jpg

 

 

 

 

2. długi ćwierćwałek, albo coś podobnego i deska dochodzi od spodu do niego, oczywiście bez pióra

 

IMG_20181016_200043.thumb.jpg.9c4af6a9cfeb1b2abf54eb001805a08d.jpg

 

IMG_20181016_200122.thumb.jpg.8ed756187228bab2e9e5dac8b9a43b0f.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dylemat co do oleju

 

Po dłuższych poszukiwaniach skupiłem się na dwóch:

 

1. TIKKURILA VALTTI WOOD OIL AKVA- wodorozcieńczalny olej do drewna.

Opis ładny np. tutaj  opis

ale piszą, że do zastosowania na zewnątrz, do tego

"Działa szkodliwie na organizmy wodne,  5-chloro-2-metylo-4-izotiazolin-3-onu [nr WE 247-500-7] i 2-metylo-4-izotiazolin-3-onu [nr WE 220-239-6] (3:1), bis (2-etyloheksanian) kobaltu i butylokarbaminian 3-jodo-2-propynylu. " i takie tam...

 

Chociaż na bazie wody.... ciekawe

 

albo

 

2. Olej lniany, 5L za około 70zł.

Tylko olej lniany nie chroni przed promieniami uv np., grzybami etc.

Za to bezpieczny dla otoczenia. Ale znalazłem też olej lniany za 200zł, a w tych tańszych podobno jes Bóg wie ile oleju lnianego a reszta np. rzepak

 

??

 

Ogólnie mało jest olejów do wewnątrz

 

ktoś coś doradzi?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, MrTomo napisał:

2. Olej lniany, 5L za około 70zł.

Tylko olej lniany nie chroni przed promieniami uv np., grzybami etc.

Za to bezpieczny dla otoczenia. Ale znalazłem też olej lniany za 200zł, a w tych tańszych podobno jes Bóg wie ile oleju lnianego a reszta np. rzepa

Dlatego  jak "zagruntujesz" impregnatem bezbarwnym ale na bazie rozpuszczalnika a nie wody przed olejowaniem drewno nie będzie aż tak bardzo ciemnieć i będzie miało ochronę przed grzybami i innym dziadostwem. Impregnować z dwóch stron.

22 minuty temu, MrTomo napisał:

TIKKURILA VALTTI WOOD OIL AKVA- wodorozcieńczalny olej do drewna.

Już sama nazwa dyskryminuje  u mnie taki produkt, widziałeś aby jakikolwiek olej można rozcieńczyć wodą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, mhtyl napisał:

Dlatego  jak "zagruntujesz" impregnatem bezbarwnym ale na bazie rozpuszczalnika a nie wody przed olejowaniem drewno nie będzie aż tak bardzo ciemnieć i będzie miało ochronę przed grzybami i innym dziadostwem. Impregnować z dwóch stron.

Już sama nazwa dyskryminuje  u mnie taki produkt, widziałeś aby jakikolwiek olej można rozcieńczyć wodą?

Malowałem kiedyś lakierem wodnym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.09.2018 o 18:50, MrTomo napisał:

Będę robić drewnianą okładzinę w pomieszczeniu.

3/4 ścian w drewnie (tj, 3 pełne ściany z czterech) + częściowo sufit (wstawki połączenie trochę drewno - boki i środek a reszta gk biały)

Generalnie szukam jakiejś koncepcji, bo nie chcę standardowej wąskiej boazerii czy podbitki.

Szukam raczej w kierunku szerokich desek, (raczej drewno naturalne) coś jak na elewację ale nie mogę znaleźć żadnego ciekawego wzoru, coś na styku desek, może jakiś ciekawy frez, może jakiś wałek, może szczelina ??

Przeglądam google, przeglądam i nic nie rzuciło mi się w oczy.

Wszystko jakieś takie "otrzaskane".. 

Może ktoś ma więcej szczęścia, może spotkał coś ciekawego?

 

U znajomej widziałem na zdjęciach jej banderozy coś takiego.

Mnie się podoba.

Pytać o szczegóły?

 

44216992_10213014656583419_2602382308837

 

 

44303577_10213014657023430_8519974702939

 

 

44159394_10213014657703447_1552867905727

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, bobiczek napisał:

U znajomej widziałem na zdjęciach jej banderozy coś takiego.

Mnie się podoba.

Pytać o szczegóły?

 

44216992_10213014656583419_2602382308837

 

 

44303577_10213014657023430_8519974702939

 

 

44159394_10213014657703447_1552867905727

Nie

Ten etap już mam za sobą

 

Powoli zabieram się za krecenie desek

 

Zamowilem też olej lniany

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyglądałem się tym produktom, ale nie znalazłem bez rozpuszczalników

 

A propos malowania

 

Co do samego malowania desek, to jeśli chodzi o deski sufitowe to warto malować wcześniej, natomiast ścienne polecam malować po zamontowaniu.

Dlaczego? Dlatego że klika razy potrzeb owałem użyć kleju do drewna i miałem problem po olejowaniu desek. Tak samo z przyklejeniem taśmy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2018 o 12:16, mhtyl napisał:

Poszperałem bo własnie przypomniałem sobie że te dechy występują w max dł do 6 m (4m, 5m, 6m i w trzech grubościach  27 mm,
 35 mm, 45 mm  ) i faktycznie tak jest bo teraz sprawdziłem.

Co do łączenia to znalazłem coś takiego jak pisałem wyżej (coś w ten deseń bo to nie to samo)

2c504c5640f1be95eafec5ad3264

Chciałbym użyć takiego sznura zamiastw listw przy styku sciany i sufitu.

 

To zwykły sznur jutowy?

 

Czym go przykleić do tynku? 

 

Tam gdzie będzie się dało, przebiję cienkim gwoździem do deski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej nic innego nie wymyślili :) Z tego co się orientuje to są w sprzedaży różnej grubości sznury jutowe.

Ja bym spróbował przykleić go klejem montażowym z tuby. Firma Soundal ma dość bogatą ofertę klejów, podejrzewam że 49A byłby odpowiedni. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tylko czy papa nie gryzie się ze styropianem? Dziś dzwoniłem do hurtowni z zapytaniem czy mają jakąś informację czy ich papa Izobud 5mm reaguje ze styropianem to powiedzieli mi że raczej tak a jak się dowiedzieli że stosowałam ja na łatwy fundamentowe to dostałem odpowiedź która zbiła mnie z tropu. Mianowicie że na ławy nie powinno się dawać papy tylko folie fundamentową bo papa pod wpływem nacisku ścian ulega ściśnięciu i zolacja jesteś wtedy wątpliwa. Trochę mnie to przerazilo bo ja już dałem pape 5mm na ławy i na tym stoją ściany z bloczka (tak mi z resztą doradzil kierownik budowy że papa zawsze będzie lepsza niż jakieś wymysly). Ale później sobie myślę że co z tego że zostanie ściśnięta, przecież nie ulegnie przerwaniu przez to a masa i tak zostaje pomiędzy boczkiem a ława więc czemu niby miało nie być izolacji wilgociowej? Co uważacie? 
    • Niepoprawnym rozwiązaniem jest ocieplanie styropianem w dwóch warstwach 2x10 cm i  jest to niezgodne z dokumentem odniesienia jakim jest Krajowa lub Europejska Ocena Techniczna (KOT, EOT) do niedawana nazywana Aprobatą Techniczną . Nie ma też żadnych innych argumentów świadczących o korzyściach wynikających z zastosowania takiej techniki, a wręcz jest to tylko generowanie niepotrzebnych kosztów. Ewentualne straty na połączeniu płyt styropianowych (zakładając poprawne przyklejenie i uzupełnienie ewentualnych szczelin pianką poliuretanową) są praktycznie pomijalne. System ociepleń należy mocować w jednej warstwie, płyty styropianowe w jednej grubości. Taki też sposób przewidują wszystkie wytyczne i instrukcje dotyczące metody ocieplania ETICS. Kompletny System Ociepleń Termo Organika, podobnie jak wszystkie systemy innych producentów, przewidują zastosowanie izolacji w jednej grubości. Wykonanie inaczej niż stanowią zalecenia i wytyczne producentów, tylko na odpowiedzialność osoby stosującej własne rozwiązanie. Łączniki mechaniczne należy zastosować opcjonalnie w zależności potrzeby, np. kiedy płyty styropianowe są klejone do podłoża na którym są warstwy mogące osłabić przyczepność (najczęściej starsze budynki poddawane termomodernizacji).
    • Teoretycznie to możemy poteoretyzować, ale praktycznie i tak trzeba pomijanego przez Ciebie konstruktora w to zaangażować i powyjaśniać parę spraw...
    • Planuję ocieplić budynek styropianem o grubości 2x10cm na zakładkę. W efekcie, żeby dobrze zakotwiczyć styropian, potrzebowałbym do kołkowania dybli o dł. 30cm, których zakup jest trudny i kosztowny. Budulcem ścian jest suporeks i częściowo kamień wapienny, ponieważ jest to stary, wyremontowany budynek. Myślałem o zakołkowaniu pierwszej warstwy kołkami 20 cm i na tak przygotowane podłoże przykleić drugą warstwę ocieplenia. Czy jest to dobry pomysł?
    • Fundament miałby wisieć na czas zasypania wykopów jeśli bym wybrał opcję robienia przed skończeniem drenażu. Ale wtedy pojawia się problem jak zagęścić grunt pod wylanymi już ławami. Tak na prawdę mało w internecie można znaleźć nawet filmów czy opisu jak się łączy dom podpiwniczony z garażem. Widocznie mało jest takich domów. A czy zastosowanie płyty pod garażem nie było by pewniejsze? Kolejna sprawa - pytanie o folię kubełkową. Czy jeśli będę miał taras z jednej strony i garaż z drugiej to czy w tym miejscu jest sens stosowania folii jeśli będzie ona zabetonowana od góry?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...