Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

10 godzin temu, Jarek Nowikowski napisał:

Czy jest możliwość docieplenia takiego dachu?Nadmienię że nie mam poddasza i nie chcę tego robić od środka budynku. 

Po co ocieplać dach jeżeli poddasze nieużytkowe? Wystarczy ocieplić strop na całej powierzchni, łatwiej i prościej i taniej bo mniej m2 aniżeli przy ociepleniu połaci dachowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytamy ze zrozumieniem 😅 nie ma poddasza i nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać.

Co do metody na krokwiowej fajna jeżeli robimy nowy dach .Nie przejdzie to u mnie bez wymiany lub wzmocnienia krokiew niestety. 

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Patrzę na twój dach i mam takie oto refleksje:

 

1. Skoro ocieplasz od zewnątrz, to raczej warto liczyć się z tym, że trzeba będzie kłaść nowe pokrycie dachu. Raz użytego gontu raczej nie da się powtórnie użyć. Nie musisz zrywać starego pokrycia.

2. Wzmocnienie konstrukcji twojego dachu nie musi być kłopotliwe, bo masz dość nisko okapy: z tego wynika, tak sobie dumam, że możesz spokojnie położyć coś na kształt dodatkowej konstrukcji dachowej, której kalenica pokryje istniejącą kalenicę, a podstawę oprzesz na słupach. Niejako powtórzysz istniejący ustrój.

3. Ocieplenie dachu wypadłoby w grubości nowej konstrukcji, co daje uczciwe pogrubienie istniejącego ocieplenia. Bo chyba słusznie zakładam, że skoro docieplasz, to jakieś ocieplenie dachu już masz.

3a. Ocieplając od zewnątrz, na goncie możesz spokojnie kłaść płyty styropianowe - wówczas nie trzeba martwić się zapewnieniem szczeliny wentylacyjnej w połaci.

[dopisałem:] 3b. Płyty ocieplenia ubyłyby układane pomiędzy krokwiami nowego ustroju.

4. Wg mnie wyzwanie jest prostsze, niżby to z początku wyglądało.

[dopisałem:] 5. Wg mnie nie ominie cię konieczność wzmacniania konstrukcji i kładzenia nowego pokrycia. Kładź blachę!

 

Dobrze, żeby moje pomysły zweryfikował rozgarnięty specjalista  i grono forumowe - jest tu kilka aktywnych, pomocnych i kompetentnych osób.

 

Pozdrowienia, PeZet

 

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Jarek Nowikowski napisał:

Czytamy ze zrozumieniem 😅 nie ma poddasza i nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać.

Ano czytamy ze zrozumieniem :) To że pisałeś że nie masz poddasza nie jest jednoznaczne że nie ma stropu, prawda? A dlaczego  chcesz ocieplić od zewnątrz a nie od wewnątrz niestety nie napisałeś a ja jasnowidzem jeszcze nie jestem :) 

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.09.2018 o 16:41, Jarek Nowikowski napisał:

fajne metody ale rozumiem że muszę zerwać obecną warstwę przykrycia dachowego?

Nie rozumiem, zaprawdę. Od spodu nie, bo nie. Z wierzchu nie, bo się gont bitumiczny uszkodzi... No to ocieplaj z boku, bo tyle zostało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2018 o 16:55, mhtyl napisał:

Ano czytamy ze zrozumieniem :) To że pisałeś że nie masz poddasza nie jest jednoznaczne że nie ma stropu, prawda? A dlaczego  chcesz ocieplić od zewnątrz a nie od wewnątrz niestety nie napisałeś a ja jasnowidzem jeszcze nie jestem :) 

"nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać."

Czyli pozostaje opcja ocieplenia od zewnątrz, co wiąże się z koniecznością ułożenia nowego pokrycia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

"nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać."

Czyli pozostaje opcja ocieplenia od zewnątrz, co wiąże się z koniecznością ułożenia nowego pokrycia.

Czyli ciąg dalszy czytania ze zrozumieniem :) Otóż owe słowa  "nie chce robić tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać." zostały napisane w poście #6  po moim poście w którym doradziłem aby ocieplił strop w poście #5.

 

A jak nie chce zrywać pokrycia to  niech da płytę obornicką, nic prostszego  chyba w tym przypadku nie zdziała. Nie ma ryzyka zalania domu podczas wymiany i ocieplenia w razie opadów deszczu, szybkość i prostota układania płyt przemawia za tym aby je zastosować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Co myślicie o takim wykonaniu izolacji dachu:

płyty fermacell - na krokwie

łaty i kontrłaty - na płyty

piana PUR - na płyty, do wysokości łat i kontrłat 

 

jeszcze pomiędzy płytą a pianą myślałem o memranie, jakiejś grubej

?

Plis, bez hejtu i naigrawania się. Bardzo proszę o merytoryczne uwagi dla takiego pomysłu.  Łaty i kontrłaty mogłyby mieć w sumie wysokość 15 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro uparłeś się na piankę to jest alternatywa a raczej gotowe rozwiązanie  - płyty PUR/PIR dedykowane do krycia/izolacji dachu z oferty RECTICEL Insulation.

POWERROOF

albo L-Ments® samonośne izolacyjne elementy dachowe na dach skośny.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam też gotowe rozwiązanie- płyty Thermano. Mamy na naszym dachu.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.01.2019 o 08:58, Alians napisał:

Łaty i kontrłaty mogłyby mieć w sumie wysokość 15 cm

Nie widziałem jeszcze kontraty i łaty aby miały w sumie wysokość 15 cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niżej załączam obrazki, wybaczcie ze nie jest to rys techniczny ale chyba wystarczy. Mieszkanie małe 43m, sklada sie z wc i dwoch pokoi w tym aneks kuchenny. Panele położone są po całości z wyjątkiem wc. Tak jak piszesz. Jednym ciągiem. Na obrazku zaznaczyłem kółkami miejsca unoszenia. Sypialni to nie dotyczy. Odkleiłem też próg na łączeniu z wc gdzie jest łączenie dwóch paneli, jeden ma sporą przerwę - ok 1cm, drugi miał jej minimum, więc złapałem za szlifierke żeby mu troszke pomóc z nadzieją że się ro wszystko upoziomuje i teraz to dopiero odstaje... Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
    • Gość Roman
      Dzień dobry, Mam taki kłopot. Poszukuję instalatora, który mógłby wykonać instalację fotowoltaiczną na moim dachu. Mam parę ofert (w granicach 30 tys zł) ale nie wiem jak je porównać. Każda oferta opiera się na innych założeniach. Jedyne parametry, które mogę porównać do cena i moc instalacji. Ale to przecież nie jest wszystko. Moc może z czasem się obniżyć, do tego dochodzą straty falownika, straty na modułach, serwisowanie itp. Ważne są gwarancje, certyfikacje itd. Każdy instalator oferuje sprzęt innej marki i w związku z tym nie zna cen i jakości sprzętu innych ofertenów więc nie mogę dostać oferty porównawczej. Więc mam pytanie, czy znacie jakiś serwis internetowy, z którego mógłbym otrzymać oferty od instalatorów w tej samej formie i zrobione przy tych samych założeniach? Chciałbym móc porównać te oferty jedna obok drugiej tak jak to jest w porównywarkach telefonów komórkowych. Myślę, że to by mi pomogło podjąć decyzję. Będę wdzięczny za odpowiedź.
    • Ważnym elementem instalacji jest inwerter, odbierający od absorberów słonecznych prąd stały i "czytający" jego parametry, a następnie przetwarzający go na prąd przemienny o częstotliwości sieci i napięciu sieci. Licznik z łączem radiowym wskazał, że od 13 sierpnia do 18 listopada 2015 r. przesłałem do sieci 600 kWh energii elektrycznej. Nie było to dużo, bo staram się kierować wyprodukowany prąd na tzw. samozaopatrzenie. Licząc 1 kWh po 16 gr, powinienem otrzymać w rozliczeniu 96 zł. Nawet taki zarobek się liczy! - mówi Grzegorz, Członek Klubu Budujących Dom, który ogniwa fotowoltaiczne użytkuje od października 2014 r. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/kolektory-sloneczne-i-fotowoltaika/a/21563-ile-zyskalem-na-instalacji-ogniw-fotowoltaicznych
    • No to napisz, jak naprawdę jest...
    • Czy panele zamontowane są bez dylatacji przy otworach drzwiowych, w sensie, że cała powierzchnia jest ułożona  jednym ciągiem?   Jak pasowane są styki/połączenia paneli z płytkami przy wejściu do łazienki, czy WC? Może jakieś fotki... Może układ pomieszczeń...   Miałem w rodzinie taki przypadek, że panele przy drzwiach do łazienki spasowane były na styk, do przeciwnej ściany było ok. 7 m, okoliczności z grzaniem podobne i telefon: - wujku przyjedź bo trzeba podciąć drzwi w łazience, bo chyba się opuściły. A to na długości korytarza panele naciągnęły wilgoci i zabrakło tej dylatacji - panele w tym miejscu uniosły się i drzwi zaczepiały dolną krawędzią...     Zaznaczam, że to nie ja układałem tam podłogi... Zrobiłem dodatkową dylatację i nie trzeba było podcinać drzwi. Panele są wyrobem drewnopochodnym i są bardzo wrażliwe na zmiany wilgotności powietrza w pomieszczeniach. Te u Ciebie były bardzo wysuszone, przezimowały w suchej atmosferze, a teraz dostały wody i sie ruszyły. To, że za lodówką jest dylatacja, to świadczy tylko o tym, że ta podłoga, jako PŁYWAJĄCA - dociśnięta przez lodówkę i inne meble kuchenne -  "odpłynęła," w drugą stronę i tam uniosła się.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...