Skocz do zawartości

dach


Recommended Posts

10 godzin temu, Jarek Nowikowski napisał:

Czy jest możliwość docieplenia takiego dachu?Nadmienię że nie mam poddasza i nie chcę tego robić od środka budynku. 

Po co ocieplać dach jeżeli poddasze nieużytkowe? Wystarczy ocieplić strop na całej powierzchni, łatwiej i prościej i taniej bo mniej m2 aniżeli przy ociepleniu połaci dachowej.

Link do komentarza

Cześć. Patrzę na twój dach i mam takie oto refleksje:

 

1. Skoro ocieplasz od zewnątrz, to raczej warto liczyć się z tym, że trzeba będzie kłaść nowe pokrycie dachu. Raz użytego gontu raczej nie da się powtórnie użyć. Nie musisz zrywać starego pokrycia.

2. Wzmocnienie konstrukcji twojego dachu nie musi być kłopotliwe, bo masz dość nisko okapy: z tego wynika, tak sobie dumam, że możesz spokojnie położyć coś na kształt dodatkowej konstrukcji dachowej, której kalenica pokryje istniejącą kalenicę, a podstawę oprzesz na słupach. Niejako powtórzysz istniejący ustrój.

3. Ocieplenie dachu wypadłoby w grubości nowej konstrukcji, co daje uczciwe pogrubienie istniejącego ocieplenia. Bo chyba słusznie zakładam, że skoro docieplasz, to jakieś ocieplenie dachu już masz.

3a. Ocieplając od zewnątrz, na goncie możesz spokojnie kłaść płyty styropianowe - wówczas nie trzeba martwić się zapewnieniem szczeliny wentylacyjnej w połaci.

[dopisałem:] 3b. Płyty ocieplenia ubyłyby układane pomiędzy krokwiami nowego ustroju.

4. Wg mnie wyzwanie jest prostsze, niżby to z początku wyglądało.

[dopisałem:] 5. Wg mnie nie ominie cię konieczność wzmacniania konstrukcji i kładzenia nowego pokrycia. Kładź blachę!

 

Dobrze, żeby moje pomysły zweryfikował rozgarnięty specjalista  i grono forumowe - jest tu kilka aktywnych, pomocnych i kompetentnych osób.

 

Pozdrowienia, PeZet

 

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
7 godzin temu, Jarek Nowikowski napisał:

Czytamy ze zrozumieniem 😅 nie ma poddasza i nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać.

Ano czytamy ze zrozumieniem :) To że pisałeś że nie masz poddasza nie jest jednoznaczne że nie ma stropu, prawda? A dlaczego  chcesz ocieplić od zewnątrz a nie od wewnątrz niestety nie napisałeś a ja jasnowidzem jeszcze nie jestem :) 

Link do komentarza
Dnia 12.09.2018 o 16:55, mhtyl napisał:

Ano czytamy ze zrozumieniem :) To że pisałeś że nie masz poddasza nie jest jednoznaczne że nie ma stropu, prawda? A dlaczego  chcesz ocieplić od zewnątrz a nie od wewnątrz niestety nie napisałeś a ja jasnowidzem jeszcze nie jestem :) 

"nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać."

Czyli pozostaje opcja ocieplenia od zewnątrz, co wiąże się z koniecznością ułożenia nowego pokrycia.

Link do komentarza
7 godzin temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

"nie chce robic tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać."

Czyli pozostaje opcja ocieplenia od zewnątrz, co wiąże się z koniecznością ułożenia nowego pokrycia.

Czyli ciąg dalszy czytania ze zrozumieniem :) Otóż owe słowa  "nie chce robić tego od wewnątrz bo mam ładne drewno na suficie którego nie chcę zrywać." zostały napisane w poście #6  po moim poście w którym doradziłem aby ocieplił strop w poście #5.

 

A jak nie chce zrywać pokrycia to  niech da płytę obornicką, nic prostszego  chyba w tym przypadku nie zdziała. Nie ma ryzyka zalania domu podczas wymiany i ocieplenia w razie opadów deszczu, szybkość i prostota układania płyt przemawia za tym aby je zastosować.

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Cześć,

Co myślicie o takim wykonaniu izolacji dachu:

płyty fermacell - na krokwie

łaty i kontrłaty - na płyty

piana PUR - na płyty, do wysokości łat i kontrłat 

 

jeszcze pomiędzy płytą a pianą myślałem o memranie, jakiejś grubej

?

Plis, bez hejtu i naigrawania się. Bardzo proszę o merytoryczne uwagi dla takiego pomysłu.  Łaty i kontrłaty mogłyby mieć w sumie wysokość 15 cm

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...