Skocz do zawartości

ocieplanie ścian nowodubudowanego domu?


Recommended Posts

W sumie można zapytać

Ile wilgoci oddadzą tynki wewnętrzne do ścian?

Jak wilgotne będą ściany bez ocieplenia i czy jest sens tynkować wewnątrz przed ociepleniem budynku?

Kolejne pytanie - jak ta wilgoć zostanie usunięta ze ścian po ociepleniu świeżych murów i otynkowaniu ich dodatkowo od środka?

 

 

Takie dylematy ma dociekliwy inwestor. Dodatkowo naczyta się o oddychaniu ścian i noc z głowy :)

 

Link do komentarza

Nie ma jednoznacznie określonego okresu czasu po jakim można przystąpić do prac związanych z  ocieplaniem styropianem  ścian zewnętrznych. Tym samym nie ma przesłanek by ocieplenia nie robić od razu jeśli  jest taka potrzeba. Ściany wznoszone w mokrej technologii łączenia pustaków lub bloczków (zaprawa klejowa) mogą zawierać  wilgoć technologiczną. Stan zawilgocenia pustaków podczas murowania zależy też od kilku innych czynników jak np. ilość opadów atmosferycznych podczas prowadzonych prac, itp. Izolacja styropianem nie spowoduje zamknięcia wilgoci w ścianie, jedynie proces wysychania może być minimalnie dłuższy.  Nie ma to jednak większego znaczenia na funkcjonowanie całej przegrody budowlanej, wystarczy zapewnić systematyczne wietrzenie pomieszczeń by wilgoć mogła szybko odparować. Prace ociepleniowe powinno się wykonywać dopiero po zamocowaniu  stolarki okiennej. System ociepleń zapewnia ścianom odporność np. przed zamakaniem w wyniku zacinającego deszczu i to jest z korzyścią dla stabilizacji zawartości wilgoci w przegrodzie. Materiały izolacyjne Termo Organika takie jak styropian fasadowy, styropian grafitowy, są odporne na zawilgocenie i nawet jak będą klejone na „mokre” mury, nie stracą swoich właściwości izolacyjnych, nie ulegną zawilgoceniu.

Link do komentarza
12 godzin temu, Eksperci Termo Organika napisał:

jedynie proces wysychania może być minimalnie dłuższy

Minimalny jest pojęciem względny, szczególnie, gdy ktoś faktycznie robi od razu po wymurowaniu elewację, tynki wewnętrzne i chce się wprowadzić po miesiącu. 

 

Murować, docieplać, tynkować, pieniążków na wentylację nie żałować. 🙂

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...