Skocz do zawartości

Ściany zewnętrzne z pustaka U-220 plus styropian a zamiana na Porotherm 44 P+W


Recommended Posts

Właśnie tak czytam i mam też taki dylemat w projekcie mam ściany zewnętrzne z pustaka U-220 -25 cm ceramicznego plus 15cm styropian, a chciałbym to zamienić na ścianę jednowarstwową z Porothermu 44cm P+W lub Poroton 44 P+W. na zaprawie ciepłochronnej Porotherm.
Nie wiem co powie architekt adaptujący projekt i czy taka adaptacja jest droga.
Czy ktoś wie jakie są własności zdrowotne Porothermu , czy zawiera jakieś uboczne składniki:
Mam na razie taki projekt upatrzony:
Moja strona
Czy naprawdę tak trudno coś powiesić na ścianach z ceramiki poryzowanej, czy nie
Pozdro.
Link do komentarza
Pewnie ze byloby lepiej, ale moze drozej?
Nie znam cen, ja bede dawal porotherm 25 i 20cm styropianu co powinno teoretycznie dac wynik dla sciany co najmniej U=0,16
Dla porothermu 25 i styropianu 15cm moze wyjsc ponizej U=0,2, wiec przyzwoicie. Nalezy pamietac jednak przy takim ocieplaniu o dobrej wentylacji (mechaniczna albo poprawnie wykonana grawitacyjna) zeby grzybki nie urosly na scianach.

Pzdr.
Link do komentarza
Pustak ceramiczny i poryzowany to w gruncie rzeczy ten sam materiał tyle ze ten drugi ma "pory" zwiększające izolacyjność i inaczej ukształtowane drążenia. Adaptacji materiałowej nie musi dokonywać projektant - wystarczy wpis kierownika budowy.

Pozostaje jeszcze pytanie co przyświeca takiej koncepcji zamiany - ściana z ceramiki poryzowanej będzie miała znacznie mniejszą ciepłochronność niż warstwowa a przy budowie łatwo mogą powstać tzw. mostki cieplne dodatkowo obniżające ciepłochronność domu.
Link do komentarza
Zamienić na Porotherm 25 P+W chciałem dlatego że zaprawę klei się tylko poziomo, pionowej spoiny nie ma no i dlatego że Porotherm 25 P+W jest większy od U-220.
Natomiast jeśli chodzi o ścianę jednowarstwową Porotherm 44 P+W, to sądzę że byłaby tańsza niż ściana dwuwarstwowa z ociepleniem styropianem i siatka, kleje, struktura., no i bardziej solidna w końcu to 44 cm ściany plus tynki cementowo wapienne po nie wiem 1 cm z każdej strony.
Pozdro
Link do komentarza
Teoretycznie-sciana 25 musi byc jedna "polacia" bez zadnej sciany w srodku i pewnie z 20 mb dlugosci zeby mozna bylo sie martwic o jej statecznosc.
w "normalnych" przypadkach sa sciany nosne tez w srodku domow, w poprzek scian zewnetrznych a to je dodatkowo wzmacnia przed naporem silnego wiatru. Scianki dzialowe w poprzek tez nie oslabiaja, a wrecz przeciwnie, poprawiaja te wlasciwosci. Ja na Twoim miejscu skupilbyk sie na dachu, bo wg mnie on bedzie narazony na obciazenia oraz na oknach lub dfrzwiach od nawietrznej
Pewnie dajac izolacje np. 20cm styropianu moze on byc narazony w sktrajnych przypadkach na zerwanie ale ze scian wzdluz ktorych wiej/podwiewa po ociepleni jezeli bedzie niedokladnie wykonane.
Mysle,ze nic nie powinno sie zlego dziac,ale musisz pilnowac robotnikow zeby dokladnie wykonali Swoje prace,szczegolnie ocieplenia i obrobki otworow oraz dachu.
No coz,zawsze moge sie mylic, nie jestem fachowcem ale ot tak na chlopski rozum sobie to skalkulowalem icon_smile.gif

Pzdr.
Link do komentarza
Działka jest w drugiej strefie wiatrowej, w przypadku styropianu, jak założyć rolety na okna zabezpieczające, projekt do którego jest link zamieszczony wyżej "moja strona" zakłada usytuowanie budynku scianą z balkonem do drogi do zachodu, szczytem do drogi, czyli akurat stamtąd wieje.
Dlatego się zastanawiam nad tą ścianą jednowarstwową a nawet jeżeli dwuwarstwową to chyba jednak z Porothermu 25 pióro + wpust, dach to jeszcze inny problem, też musi być zakotwiczony poprawnie.
Tylko cena pustaka U-220 a porotherm to 2 pustaki U-220 a 1 porotherm 25.
Dzięki za rady.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Porotherm może i jest cieplejszy ale nie dotyczy to odmiany 25cm, które nie wiedzieć czemu ma ułożone "dziury" powietrzne w odwrotną stronę niż inne odmiany (30, 38, 44), dzięki czemu osiąga współczynnik U=1,2. Ja mam w projekcie właśnie Porotherm 25 + 14 cm styropianu, jednak mam zamiar zamienić właśnie na cegłę U 25cm lub maxa 29 cm.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Mam zamiar tez budowac z maxa plus styropian no i co z tymi grzybkami? Czy faktycznie mogą wyjść?
Mieszkam teraz w bloku i od kiedy docieplili styropianem blok i zamontowali okna plastikowe zaczęła wychodzic pleśń.Nie chciałbym zeby coś takiego powtórzyło się w nowym domu.Moze lepiej z silikatów budowac? Tego typu pustaków pleśń i grzyby się nie trzymają
Link do komentarza
Cytat

A czym zastąpić styropian? wełną mineralną? jakie są rozwiąnia alternatywne?



Naganne jest wpuszczanie wilgoci w przegrodę termiczną, dlatego wełna czy styropian muszą być od srodka i zabezpieczone folią. Inaczej wilgotność przegrody zimą będzie rosła! Przy okazji nie grzejemy gruntu pod domem i łatwiej sterować ogrzewaniem.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chyba jednak zamowie jakies mazidla. Bo, jesli, ostatecznie, moge sie pobawic w owijanie tasma czegos takiego:        to owijanie krzaczkow przekracza moje mozliwosci, glownie psychiczne           Zwlaszcza, ze te owijania nie bylyby jednorazowe... Tu mi sie przypomina niejaki Syzyf . I nie nalezy ominac zadnej galazki...     Chyba rowniez nie kupie tej pulapki. Mrowki zanosza ten zatruty zel do mrowiska, posilaja sie nim, i gina. A mrowiska sa w korzeniach roslin. Ktore tez nim sie pozywiaja (jak i matrwymi mrowkami) bo nie maja wyboru. Nie bede przeciez zatruwac swoich tak bardzo skromnych upraw. Dopoki jest zimno, nie widzialam mrowek na drzewkach i krzakach. Pewnie nie maja co hodowac, bo mszyc nie ma. Zdaze wiec zamowic i wyprobowac jakies mazidla. Moze rowniez te permetryne ?
    • Mniej niż 90 cm nie uda się uzyskać niestety bo niebezpiecznie blisko będę zbliżał się do zbrojenia ławy. Kanalizacja jest głęboko a do tego mam działkę w dołku i muszę zrobić wysoki fundament żeby zrównać się z drogą. Stąd te problemy.   rewizja w postaci studzienki kanalizacyjnej jest właśnie tym miejscem do którego muszę zrobić ten większy spadek i ona jest na mojej działce więc mam dostęp. Nie do końca w linii proste, myślę że 2 kolana 30 stopni będą potrzebne Jak zmienię trochę projekt wewnętrzny to uda mi się zwiększyć odległość do 9.5 metra Ewentualnie mogę jeszcze przesunąć o 1.5 metra rewizję i uzyskam między domem a rewizją 11 metrów 
    • [url=http://zmkshop.ru/uslugi/stroitelstvo-avtomoyki-i-stantsii-avtozapravki-azs/]завод металлоконструкций здания азс[/url]
    • Chcesz przez to powiedzieć, że bardziej poziomo, zapewne przez różnicę poziomów na działce, nie da się zrobić? Ten siedmiometrowy odcinek z domu do rewizji jest w linii prostej? Rewizja przy wyjściu z domu jest wykonana i dostępna? Dopuszczalny, ale według moich nauczycieli - nieco ryzykowny... Bardziej stałe "odpadki" nie są porywane cieczą, przyklejają się do dna rury, ciecze przepływają nad nimi... Na tych przyklejonych tworzą się zatory i korki... Dlatego pytam o rewizję, które pozwalają na udrażnianie kanalizacji...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...