Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Duda

W jakiej technologii stawiać dom???

Recommended Posts

Mam projekt 140-metrowego domu szkieletowego. Co do rozkładu i bryły nie mam żadnych zastrzeżeń, ale myślę nad „przekwalifikowaniem” budynku na murowany. Mam wygodne mieszkanie więc z decyzją, ani z budową nie muszę się spieszyć. Najważniejsze dla mnie jest to, żeby mój przyszły dom był solidny i ciepły, a wydaje mi się, że murowany lepiej spełni moje oczekiwania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trzeba kolego wybrać nowy projekt. Zamiana szkieletu na mur to prawie cała robota od nowa: inne są wymiary elementów, grubość ścian, inny ciężar co nie będzie obojętne dla fundamentów, inne wytrzymałości etc. Nie mówiąc już o prowadzeniu instalacji - całkiem inna bajka! W szkielecie wiadomo, rury i kable biegną tam gdzie ci wygodniej. Zaś w murze to już nie tak proste. Moim zdaniem naprawdę nie warto. Warto jednak zamówić inny projekt domu murowanego. Co do ciepła to zależy od tego jak Ci go postawią. Solidnie zbudowany szkieletowy może się okazać cieplejszy, no i szybciej go można ogrzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja mam przykre doświadczenia z firmą. Każda ekipa idealnie potrafi zamaskować błędy poprzedniej, żeby było na korzyść wszystkich Dekarze poprawiają cieśli, tynkarze murarzy itd. Po 2 latach zaczął mi odpadać tynk z sufitu, który miejscami dochodził do 5,5cm. Firma jest już na drugim krańcu Polski a po takim czasie to jakiejkolwiek reklamacji nawet nie uznają. Kolejne koszty...

w jakiej technologii to jest mało ważne trzeba mieć dobrych fachowców

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Co sądzicie o prefabrykatach? Ściślej mówiąc chodzą mi po głowie keramzyt. Ostatnio często poruszany temat na forach. Słyszałam, że to dobry sposób na zbudowanie domu murowanego przy tempie budowy szkieletowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uważam, że najlepsze domy są ze ścian murowanych najlepiej trójwarstwowych, składających się z pustaków ceramicznych i ze styropianem pośrodku. W taki sposób buduje się najwięcej osób. Jest to nie tylko popularny ale i sprawdzony sposób na ciepły i zdrowy dom (ceramika jest zdrowsza od chociażby gazobetonu). No i fachowców przybywa do takiego stylu budowania i budują szybciej, równiej i solidniej. 6 lat temu nie było ich tyle a dałem się namówić na taki dom i szczerze mówiąc nie żałuje. Śmiem nawet stwierdzić, że prefabrykaty jak np. keramzytobetonowe to może i technicznie dobre rozwiązanie, ale na pewno drogie. Trzeba zastosować ciężki sprzęt, znaleźć odpowiednią firmę, która się zajmie budową. No i zawrzeć kompleksową umowę. Ściany przyjeżdżają już z gotową perforacją więc wszystko musi być co do centymetra ustalone i rozpracowane. Chyba nie muszę mówić ile będzie kosztować zawarcie takiej kompleksowej umowy. Dla większości osób sposób ten jest po prostu niedostępny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bloczki z wkładką izolacyjną. Technologia rewelacja! Stawianie ścian idzie szybko i prosto. Mur jednowarstwowy więc i cieńszy, więc ryzyko błędów jest nikłe. Producent zapowiada, że trzyma ciepło tak jak warstwowa. Cenowy wszyło drożej niż za pustaki 24 cm z ociepleniem, jednak przy porównaniu z innymi kosztami różnica jest niewielka – 9-10 tys. zł przy domu 150 m2. Zaznaczę, że kupowaliśmy je z rok temu po namowie znajomego murarza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś ma dom budowany metodą tzw. szalunku traconego. Zastanawiam się jak wygląda budowa taka ściana. Jest stawiana z kształtek styropianowych wypełnianych od środka betonem, to wtedy wewnętrzne ściany mamy ze styropianu. Jak na tym cokolwiek powiesić? Szafki kuchenne odpadają. Daje się jakiś specjalny mocny tynk?????????????????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przecież ten styropian nie jest taki gruby. Ktoś kto to wymyślił musiał zdawać sobie sprawę z tego. Co do tynku pewnie daję się zwykły jak na ściany wewnętrzne, ale z siatką jak na zewnętrznych. Szafki kuchenne można powiesić na dłuższych kołkach. Chociaż do takich rzeczy sam nie dał bym krótszych niż 5cm. icon_cool.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Daje się jakiś specjalny mocny tynk?????????????????????


W systemie "thermodom" przewidywane są "tynki" z płyt gipskartonowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podobno "thermodom" jest bardzo szybkim sposobem na postawienie domu. Porównując inne sposoby, nie jest to droga metoda. Mniej pracy, a w tym pieniędzy i czasu traci się na ocieplenie bo po prostu już ono jest. I choć grubość betonu ma jakieś 10cm to jest "ciepła". Tyle słyszałem, niestety z własnego doświadczenia nie mogę pomóc. Sam jestem ciekawy czy to naprawdę jest taki dobry system budowy (?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Podobno "thermodom" jest bardzo szybkim sposobem na postawienie domu. Porównując inne sposoby, nie jest to droga metoda. Mniej pracy, a w tym pieniędzy i czasu traci się na ocieplenie bo po prostu już ono jest. I choć grubość betonu ma jakieś 10cm to jest "ciepła". Tyle słyszałem, niestety z własnego doświadczenia nie mogę pomóc. Sam jestem ciekawy czy to naprawdę jest taki dobry system budowy (?)



Mówiąc szczerze - niewiele brakowało bym budował w tym systemie - zrezygnowałem praktycznie ze względu na ..plotki.
Plotki o tym, że styropian jest wyjadany przez gryzonie icon_rolleyes.gif
Nie wiem czy słusznie zrobiłem rezygnując z systemu - trudno mi powiedzieć na obecnym etapie.
Tym bardziej, że miałem okazję poznać taki dom.
Domy z "thermodomu" to domy bardzo ciepłe oraz dość proste w realizacji gdzie można zbić koszty przy tym gdy nie boi się ktoś włożyć własnej pracy w dom - jednak mają i swoje mankamenty.
Podwójna warstwa styropianu to potencjalny grzyb - wymagają wiec doskonałego zabezpieczenia przeciwwilgociowego murów oraz dobrej wentylacji pomieszczeń.
Potrzeba również dobrej solidnej firmy która prościutko wypoziomuje fundamenty.
Mogą być również pewne kłopoty "dnia codziennego" - np. przy próbie zawieszenia szafki (twardy beton przecież jest pod styropianem icon_confused.gif )
Ogólnie - uważam że warto wziąć się za budowę w tym systemie - szczególnie jeżeli komuś brak pieniędzy a chce mieć solidny, mocny dom lub chce szybko wybudować.
System bywa dość często krytykowany - podobnie jak i inny system - tzw "prefabet".
W moim przekonaniu - bardzo niesłusznie zresztą i na kruchych podstawach (jak np ten styropian rzekomo wyjadany przez myszy icon_wink.gif - czy też rzekome "zwiększone promieniowanie "prefabetów")
Można zatem również zastanowić się nad "prefabetem" (szczególne zaś z Kolbuszowej lub z Bielska - Białej)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mówiąc szczerze - niewiele brakowało bym budował w tym systemie - zrezygnowałem praktycznie ze względu na ..plotki.



Przekazujemy odpowiedź Szymona Cieślika, Kierownika Działu Obsługi Klienta Thermodom Sp. z o.o. PPUH:

Hmmm…

Wszystkim przyszłym inwestorom polecam odrzucenie plotek na rzecz kontaktu z tymi, którzy już wybudowali i mieszkają. Nie znam użytkownika budynku zrealizowanego w systemie thermomur, który byłby niezadowolony. Rzeczywiście mógł mieć wątpliwości przy wyborze – „bo te plotki”…ale już po podjęciu decyzji, po realizacji jest klientem zadowolonym – niejednokrotnie fascynatem systemu. W odniesieniu do treści tego wątku można jednoznacznie stwierdzić, że powtórzyły się najczęstsze wątpliwości (niejasności)…Po pierwsze grzyb, wilgoć czyli temat pt. „ Oddychanie ścian”. W temacie wentylacji, technologia thermomur nie różni się od technologii określanych mianem tradycyjnych (a która z nich tak naprawdę jest tradycyjna?). Wielu inwestorów, pozostaje pod wpływem mitu tzw. "oddychania ścian". W rzeczywistości - ściany - bez względu na ich rodzaj - biorą znikomy udział w procesach "transportowania" pary wodnej poza budynek. Zadaniem podstawowym ścian zewnętrznych jest - poza tworzeniem konstrukcji budynku - ochrona użytkowników przed czynnikami zewnętrznymi: atmosferycznym (deszcz, śnieg, wiatr, zimno, ciepło) i hałasem. Stosowane dzisiaj w budownictwie rozwiązania materiałowe są zorientowane na minimalizowanie start ciepła (oszczędności energii, ochrona środowiska). A udział nawet dość słabo izolowanej ściany (np. 0,5W/m2K) w wyprowadzeniu, koniecznej do usunięcia z budynku pary wodnej wynosi mniej niż 10%. A co z resztą...??? Tu w głównej roli musi wystąpić dobrze zaprojektowany, sprawny system wentylacji. Rolą projektanta budynku jest napisanie scenariusza, czyli zaprojektowanie takiego układu wentylacji, który dostarczy użytkownikom obiektu wymaganą ilość świeżego powietrza (mikrowentylacja w stolarce okiennej) i wyprowadzi "powietrze zużyte" oraz nadmiar pary wodnej wygenerowanej w procesach użytkowania obiektu. W systemie thermomur th250 (0,28W/m2K) i th300 (<0,20W/m2K) wystarczy w zupełności tradycyjna wentylacja grawitacyjna (podkreślamy jeszcze raz: sprawna i dobrze zaprojektowana). Systemy th400 i th450 (można by do tej grupy włączyć też system th300) pozwalają praktycznie "wyzerować" straty ciepła na powierzchniach ścian. Niestety straty te generuje także grawitacyjny system wentylacji. I tu - aby nadać budynkowi charakter ekstremalnie energooszczędnego dobrze jest zastosować wentylację mechaniczną (nawiewno-wywiewną) z odzyskiem ciepła (tu: rola rekuperacji). Można oczywiście - korzystając z systemów najcieplejszych - th400 czy th450 - realizować budynki pasywne (szeroko opisywane na wielu stronach www) - trzeba jednak liczyć się z większymi nakładami na urządzenia techniczne (np. pompy ciepła, solary) i rozwiązania materiałowe (np. w obszarze stolarki okiennej), które praktycznie wyeliminują straty ciepła.

A teraz przykład na to, jak "słabymi płucami" są ściany. Pod uwagę weźmy ścianę z "wielkiej płyty" czyli taką, która stanowiła podstawowy budulec PRLowskich apartamentowców (miejskich blokowisk). Żelbet (materiał paroprzepuszczalny), ani grama izolacji termicznej (styropianu czy wełny); dość nieszczelna stolarka okienna. I w kwestii wentylacji - prawie bezproblemowo (czasem jakieś usterki). Użytkownik mieszkania decyduje się na wymianę okien na nowe - ładne i szczelne. Po wymianie okazuje się, że w czasie gotowania, przyjmowania większej ilości znajomych - na szybach wykrapla się nadmiar pary wodnej. Źle gdy wilgoć ta zaczyna się pojawiać na ścianach doprowadzając niejednokrotnie do zagrzybienia. A przecież ściana powinna "oddychać". Niestety. To system wentylacji nie jest sprawny. I trzeba wykorzystać mikrowentylację z okien (nawietrzaki, wycięcie fragmentów uszczelek w górnej części, rozszczelnienie przez odpowiednie ustawienie klamki) i oczywiście sprawdzić drożność kanałów wentylacyjnych.

Następna kwestia – mocowanie. W opinii wielu producentów systemów zamocowań system thermomur jest tym, który gwarantuje - za sprawą konstrukcji betonowej - najlepsze – stabilne - mocowanie. A kołki muszą być trochę dłuższe (ok. 5cm) tak aby kotwienie nastąpiło w konstrukcji.

Aha…myszy i inne gryzonie thermomuru nie jedzą J - okładziny wewnętrzne i zewnętrzne stanowią całkowite zabezpieczenie – a i styropian dla tych gryzonie nie ma wartości odżywczych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mam projekt 140-metrowego domu szkieletowego. Co do rozkładu i bryły nie mam żadnych zastrzeżeń, ale myślę nad „przekwalifikowaniem” budynku na murowany. Mam wygodne mieszkanie więc z decyzją, ani z budową nie muszę się spieszyć. Najważniejsze dla mnie jest to, żeby mój przyszły dom był solidny i ciepły, a wydaje mi się, że murowany lepiej spełni moje oczekiwania.



Skoro rozważa Pan budowę w konstrukcji, zapraszam na stronę www.amtech.com.pl . Proszę napisać, skąd Pan jest - napiszę , gdzie może Pan zobaczyć osiedla wybudowane w technologii konstrukcji stalowej. Pozdrawiam
dorota@amtech.com.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

z kształtek styropianowych wypełnianych od środka betonem



naprawdę jest taki materiał budowlany? Rozumiem styropian do oceplania ale żeby z niego dom budować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

naprawdę jest taki materiał budowlany? Rozumiem styropian do oceplania ale żeby z niego dom budować?


1. tak
2. to sprawdzona technologia od ok. 15 lat z okładem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To znaczy że taka "cegiełka" jest formą ze styropianu wypełnioną betonem... Jest to dla mnie na tyle dziwne ,że nie umiem sobie wyobrazić połączeń. Normalnie się to łączy na zaprawę jak zwykle cegły? Potem na wszystko tynk i jest ściana?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sądzę, że najlepiej dowiedzieć się wprost u producenta icon_wink.gif
Cytat

system THERMOMUR - informacje ogólne

Idea naszego systemu wykorzystuje zasady układania klocków "Lego". Polega na niezwykle prostym i szybkim montażu styropianowych elementów izolacyjno-szalunkowych systemu "thermomur", które następnie wypełnienia się betonem. Powstaje w ten sposób solidna konstrukcja ścian (beton) posiadająca rewelacyjne właściwości izolacyjne (styropian) - od U0=0,28 W/(m2K) do U0=0,105 W/(m2K) dla porównania, by osiągnąć ten sam współczynnik przenikania ciepła, ściana z cegły pełnej musiałaby mieć grubość od około 180 cm do 500 cm!!!
(...)


http://www.thermodom.com.pl/ informacje ogólne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przekazujemy odpowiedź Szymona Cieślika, Kierownika Działu Obsługi Klienta Thermodom Sp. z o.o. PPUH:
Użytkownik mieszkania decyduje się na wymianę okien na nowe - ładne i szczelne. Po wymianie okazuje się, że w czasie gotowania, przyjmowania większej ilości znajomych - na szybach wykrapla się nadmiar pary wodnej.



Jak sobie z tym radzić.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak sobie z tym radzić.?


Odpowiednia wentylacja plus (najlepiej) rekuperator.
Pełny luksus i mozliwie minimalne koszty uzyskania ciepła w domu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mam projekt 140-metrowego domu szkieletowego. Co do rozkładu i bryły nie mam żadnych zastrzeżeń, ale myślę nad „przekwalifikowaniem” budynku na murowany. Mam wygodne mieszkanie więc z decyzją, ani z budową nie muszę się spieszyć. Najważniejsze dla mnie jest to, żeby mój przyszły dom był solidny i ciepły, a wydaje mi się, że murowany lepiej spełni moje oczekiwania.


masz projekt to juz duzo teraz uwzględnij szersze fundamenty i obmuruj szkieleciaka cegłą elewacyjna uwzgledniając miejsce na izolacje innym sposobem jest dokręcenie kotwami kątownika do istniejących ścian piwnicznych (jeśli są odpowiednie konstrukcyjnie ), cała "murowana" rezydencjonalna Ameryka wschodnia jest tak budowana (zajmowałem się tym przez wiele lat ) a także domy w Norwegii ( z widoczna cegłą licową lub drewnem wykańczany ) czas budowy to około 5tyg dla 2-3 murarzy (jeśli nie ma detali architektonicznych to szybciej dla tej wielkości domu ) efekt jest piękny polecam pełne cegły tzw rustikalne np Weinerbergera i ciemne gotowe zaprawy efekt jest bajeczny z dobrze dobrana dachówką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

masz projekt to juz duzo teraz uwzględnij szersze fundamenty i obmuruj szkieleciaka cegłą elewacyjna uwzgledniając miejsce na izolacje innym sposobem jest dokręcenie kotwami kątownika do istniejących ścian piwnicznych (jeśli są odpowiednie konstrukcyjnie ), cała "murowana" rezydencjonalna Ameryka wschodnia jest tak budowana (zajmowałem się tym przez wiele lat ) a także domy w Norwegii ( z widoczna cegłą licową lub drewnem wykańczany ) czas budowy to około 5tyg dla 2-3 murarzy (jeśli nie ma detali architektonicznych to szybciej dla tej wielkości domu ) efekt jest piękny polecam pełne cegły tzw rustikalne np Weinerbergera i ciemne gotowe zaprawy efekt jest bajeczny z dobrze dobrana dachówką


i jeszcze jedno szkielet musi być postawiony z wstawionymi oknami i uwzględnionymi miejscami do kotwień cegły tak więc murowanie odbywa się na końcu i ten czas około 5 tyg dotyczy murowania szkielet też można w tak szybkim czasie postawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zawsze powiny być otwarte? To z kolei ciepło ucieka z domu......


W życiu często bywają sprzeczności - buduje się coraz cieplejsze domy - jednak zawsze należało zadbać o właściwą wymianę powietrza wewnątrz.
Wentylacja pomieszczeń zawsze była niezbędna -niezależnie od technologii w jakiej postawiony został budynek.
Przez okna i kominy zawsze była wypuszczana wraz ze zużytym powietrzem pewna ilość ciepła z domu.
Można to oczywiście zminimalizować np. stosując tzw "mikrouchył" w oknach lub stosując np. rekuperator.
Rzecz w tym, że ciepło z domu "ucieka" w sposób przez nas przewidywalny i kontrolowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Rzecz w tym, że ciepło z domu "ucieka" w sposób przez nas przewidywalny i kontrolowany.



To ładnie brzmi "kontrolowana ucieczka ciepła". Tylko jak to kontrolować 100%?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja mam przykre doświadczenia z firmą. Każda ekipa idealnie potrafi zamaskować błędy poprzedniej, żeby było na korzyść wszystkich Dekarze poprawiają cieśli, tynkarze murarzy itd. Po 2 latach zaczął mi odpadać tynk z sufitu, który miejscami dochodził do 5,5cm. Firma jest już na drugim krańcu Polski a po takim czasie to jakiejkolwiek reklamacji nawet nie uznają. Kolejne koszty...



Hmm.. To sprawia że zaczynam się bać icon_sad.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

w jakiej technologii to jest mało ważne trzeba mieć dobrych fachowców



Każdy , no większość, mówi że ma dobrych fachowców a jednocześnie wszyscy na nich narzekają. Jak z tym jest naprawdę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Każdy , no większość, mówi że ma dobrych fachowców a jednocześnie wszyscy na nich narzekają. Jak z tym jest naprawdę?


Mążmówi że fachowiec też człowiek i może mieć zły dzień,a że na nas akurat trafi.Wola wyższa. icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mążmówi że fachowiec też człowiek i może mieć zły dzień,a że na nas akurat trafi.Wola wyższa. icon_biggrin.gif



Dzięki wielkie za wolę wyższą która usprawiedliwia niedoróbstwo. icon_sad.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dzięki wielkie za wolę wyższą która usprawiedliwia niedoróbstwo. icon_sad.gif


Mąż mówi że ,,niechaj pierwszy rzuci kamieniem kto jest bez winy" icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dzięki wielkie za wolę wyższą która usprawiedliwia niedoróbstwo. icon_sad.gif


Ja bym tego wolą wyższą nie nazwała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zastanawiam się nad zastosowaniem sterownika: SRM-10, ponieważ on gdzieś najbardziej spełnia moje oczekiwania oraz założenie: "ma to być przewodowo".   Czy taki schemat / rozwiązanie jest poprawne? Najlepiej jakby się wypowiedział wysokiej klasy elektryk np: retrofood
    • Nie widzę żeby sugerował. Może wspominał swoje ciekawe przypadki w karierze.   Z moich wspomnień...przed laty ptak wleciał do tzw zetki,nie miał możliwości wylecieć bo nie mógł rozpostrzeć skrzydeł.Pod kratką wewnątrz budynku leżała masa piór...strasznie było mi go szkoda.
    • spokojnie, dopiero trzeci, zgodnie z powiedzeniem, będzie się nadawał   Ale nie ma co sie meczyć w domu, który ogranicza.
    • Witam   Napalilem sie jakis czas temu na kupno Domku Holenderskiego/Angielskiego - calorocznego w kwocie max do 60tys PLNów/ rozmiar 3,7mx12m... z zalozeniem pomieszkiwania w nim w PL w okresie zima-lato ze wzgledu na posiadanie 2 dzialek w 2 miejscach PL i w pozniejszym czasie przewiezienia go jeszcze w inne miejsce,  lecz po wnikliwej analizie ufff na moje szczescie! kilku producentow z UK calorocznych domkow tzn. od strony kuchni/technicznej, co nie bylo takie oczywiste-proste, aby zweryfikowac w PL necie-sprzedawcow... np. dostac chocby jakikolwiek wycinek wnetrza struktury sciany lub dachu/podlogi...co mocno tez mnie rozaczrowalo ;/...tym jak sa na PL rynku reklamowane-prezentowane-oferowane owe domki, a ogolnie piszac: kup Pan caloroczny i mieszkaj Pan z minimalnymi problemami caly rok tylko oplaty moga byc wyzsze za ogrzewanie... tak samo sprawa po rozmowach od strony kuchni (na 8firm z PL tylko 1-2 byla w 85% szczera, ze caloroczne-ale do niemalej modyfikacji dla dobrego podkreslam dobrego komfortu po zmianach dla mieszkania), ze ma dobre parametry od strony scian - cienkie, ale da sie mieszkac w zimie przy obecnym stanie ocieplenia-dla calorocznego tylko mocniej grzac bedzie trzeba   Coz za oczy w orbite wybilo mi po odnalezieniu owego zdjecia! z linii produkcyjnej akurat tej firmy, ktorej domek spodobal mi sie (tylko chyba inna wersja u ktorej chodzilo glownie o wyposazenie i dlugosc inna) i ktory o malo, co nie kupilem :O.     Reasumujac... zrodzilo to wiele Pytan  w tej materii (juznie wspomne o obrocie o 180stp. i nowej koncepcji nabycia takiego domku) np. do bardziej doswiadczonych/moze bylych pracownikow przy tych budowie takich domkow jak sa na tym forum lub wlascicieli owych Tworow :   1. czy sa w ogole modele np. nowsze takich Domkow Holenderskich/Angielskich - calorocznych  np. od roku 2010 z solidniejszymi scianami i ociepleniem? bo z tego co na dzis widzialem/wiem juz... to trzeba wlozyc niemala kase np. do takiego calorocznego z UK domku w przerobki (jesli sie oczywiscie da), aby dojsc do uzyskania minimum optymalnej formy domku spelniajacego okreslone parametry dla PL klimatu (juz nie wspomne o ruruach-kanalizacji-czy wymianie tego cienkiego saidingu przypominajacego opakowanie butelki po wodzie)   2. czy dobrze mi sie zdaje, ze starsze modele Domkow Holenderskich/Angielskich zalozmy do 2012 to raczej wiekszosc to przerobka z letniskowej formy bryly/grubosci szkieletu-desek domku, w zakresie wnetrza scian/ocieplen itd. dla wersji calorocznej jak na zdjeciu? (oczywiscie nie wliczajac ogrzewania centralnego i innych poza bryla konstrukcji) czy jednak jeszcze ciensza jest wersja szkieletu Domku Angielskiego od tej ze zdjecia? Bo jak na teraz to wyglada na to, ze jest wrecz brak alternatywy na PL klimat z tych domkow w formie calorocznej w ofercie UK firm z tego profilu produktu... i bez wkladu wlasnego w sporo rzeczy to taki domek jest wrecz spora pomylka w zakupie     3. jaka polecilibyscie moze inna Alternatywe (poza domkami ala Holenderski od PL producentow, ktorych musze przynac po zapoznaniu sie iz ich domki sa, co do bryly-szkieletu ogolnie wnetrza scian/parametrow na bardzo wysokim poziomie strikte pod domek caloroczny-PL Klimat) na domek pod PL klimat tzn. cos na parametry ocieplenia jak u Polskich producentow mobilnych-ala holendersko-uk domkow, ale nie o taki mi typ domka chodzi... ktory oczywiscie nie bedzie wymagal fundamentu i np. bedzie na wysokosci postawiony lub max kostce czy na plytkach betonowych. Oraz ktory moglbym zlozyc/przewiesc/bez problemow jak i rozlozyc/skrecic ponownie w miare szybko. Mysle, ze metraz od 35 do max 50m2 no i do kwoty 60tys. oczywiscie licze sie w tym przypadku, ze juz raczej bedzie to golas tzn. bez wyposazenia... i chyba juz nowy - choc uzywany tez moze byc. A moze jest jakas w PL gielda uzywanych takich domkow ktos cos spotkal z Was?     Dzieki wielkie z gory za kazda odpowiedz!          
    • Gość Edyta
      Witam. Pani Justyno, my mamy podobny problem i również zaczelismy się zastanawiać nad sprzedażą obecnego domu i budowa drugiego.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...