Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Tercja / MTM Styl


Recommended Posts

Cytat

Dzięki Wam nie tracę wiary w ludzi ;) dziękuje za konkretne odpowiedzi w szczególności przemysław1 i designer001

Ja buduje koło Bielska Białej do Poznania za daleko żeby podglądnąć fundament a przydałoby się - nawet pomóc żeby nabrać doświadczenia...



Zbrojenie i same ławy wyglądają tak

DSC01446.jpg

- Tercja 3

DSC01446.jpg

- "nieco" większy budynek

DSC01446.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziękuje za zdjęcia. Co to są te żółto-czarne profile???
Buduję się na wsi i sąsiedzi zachęcają nas do wykorzystania miejscowych budowniczych - obawiam się o ich kompetencje co do jakości i profesjonalizmu (widoczego na zdjęciach). Jest tylko jedno ale firmy najtaniej zaproponowały fundament za 70 000,00 netto!!! , a nie firmowo to max 25 000,00 brutto icon_wink.gif Wiem że tą decyzję musimy podjąć sami, ale 50 000,00 tysięcy to spora różnica. Jak to ogarnąć robiąc tanim kosztem??? icon_confused.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dziękuje za zdjęcia. Co to są te żółto-czarne profile???



Jest to deskowanie systemowe. Na domek się nie stosuje bo szkoda kasy na wypożyczanie "systemówek".

Cytat

Jak to ogarnąć robiąc tanim kosztem??? icon_confused.gif


0. Geodeta, profile, wysokości, osie ław/ścian
1. Wykop mechaniczny - zwykła koparko-ładowarka z szeroką łyżką - około 80-100zł/godzina
2. Jak chcecie ładne i proste ławy to deski do późniejszego wykorzystania przy innym szalowaniu - około 4m3.
3. Stal zbrojeniowa AIII N - trochę ostatnio podrożała
a). FI 12, 16 ( takie jak w projekcie ) - długości 12m do pocięcia na elementy
b). strzemiona FI 6 z - o zadanych wymiarach - gięte w wytwórni - szybko i taniej niż samemu na budowie ( a przede wszystkim równo )
4. Ekipę 3+1 ( trzech fachmanów i pomocnik ) niech wiążą zbrojenie wg rysunków, potem wykonają betonowanie, izolacje i murowanie ścian fundamentowych
5. Beton towarowy - min B20 - ja wybieram B25 ( droższy o 5zł na 1m3 )
6. Dysperbit
7. Bloczki fundamentowe szerokości 25cm - długości 38cm
8. Zaprawa najlepiej z betoniarni - około 180zł/m3 (netto)
9. Styrodur do ocieplenia ścian fundamentowych - min. 5cm - lepiej 10cm.

Koszt 70 tys ;O - to raczej koszt robocizny stanu surowego całego domu łącznie z dachem - no chyba, że to "pałac" lub będzie miał złote spoiny....

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dziękuje za zdjęcia. Co to są te żółto-czarne profile???
Buduję się na wsi i sąsiedzi zachęcają nas do wykorzystania miejscowych budowniczych - obawiam się o ich kompetencje co do jakości i profesjonalizmu (widoczego na zdjęciach). Jest tylko jedno ale firmy najtaniej zaproponowały fundament za 70 000,00 netto!!! , a nie firmowo to max 25 000,00 brutto ;) Wiem że tą decyzję musimy podjąć sami, ale 50 000,00 tysięcy to spora różnica. Jak to ogarnąć robiąc tanim kosztem??? icon_confused.gif



Witam Was!
Taka kwota to jak sądzę przesada. Poszukaj firmy w Polsce która zechce wykonać Wam tę pracę. Szukał bym w regionach o dużym bezrobociu. Przy takich kwotach wspomnianych powyżej, to wynajmniesz hotel, opłacisz firmę, całodzienne jedzenie i sporo powinno Wam pozostać gotówki.
Dla przykładu podam fakt. Szukam informacji dotyczącej stropu. Złożyłem oferty do iluś firm w tym do 2 niemieckich, (firma Elbe i Dennert). Stropy z płyt ze sprężonego betonu 150m2. W pierwszym wariancie kwota około 27000zł w drugim cena ponad 54000zł. Dla wielu firm dojazd i delegacja tygodniowa to nie problem. Tak czy inaczej przy wielu pracach może Was nie być na budowie, lecz przed i w trakcie zalewania ław powinno siębyć. Ja byłem i wiem jak było rozłożone zbrojenie, jak powiązane. A i tak będąc cały czas na budowie znalazłem (na szczęście przed zalaniem) dodatkowe zbrojenie na narożniki i wszystkie połączenia w trawach. Oczywiście pozostawione całkowićie przypadkiem.
Coż jak mówił Robertu to jest walka. Mam zasadę, że prace które "znikają" zostają przykryte itp, to ja muszę je wpierw zobaczyć. Od tego nie ma odstępstwa. Nawet gdyby gruszke betonu mieli wylać na trawę. Przemko.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
witam! melduję że ściany zrobione ! hura !!!! mąż zrobił elektrykę ,kanalizę ,ogrzewanie podłogowe, centralne i mamy już wylane od wtorku posadzki icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif !!!!!!!!ale styropian i ogrzewanie sami układaliśmy ,przyszły tz.posiłki mama i siostra i teść ,i 2 dni po 12 godzin i wszystko było przygotowane ! to jak na nas rekord świata ! teraz jak pomyśle to ja nie wiem jak to zrobiliśmy ,nie żle poszło nam jak burza ! tak bardzo się cieszę ,teraz robić będziemy sufity i płytki w łazience ale to już szwagra pałeczka icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif mam nadziej że się spisze na medal bo to jego będzie wizytówka jak on to mówi icon_cool.gif ps. Pozdrawiam wszystkich zajętych i dam znać znów za jakiś czas
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gratulacje, jak widzę jak rosną Wasze domki, to aż mnie ssie icon_biggrin.gif Nam wreszcie udało się kupić działkę (choć nie bez problemów, ale to na inną historię) i nawet parę drzewek posadziłem. Co prawda w gminie już pierwszy zonk - linia zabudowy 15m od krawędzi jezdni i z garażu przed domem nici. Ale może choć wiatę się uda postawić icon_smile.gif

Tak patrząc na zdjęcia mam dwa pytania:
- zrezygnowaliście z jednego schodka do salonu, czy zrobicie go potem troszkę dalej w głąb salonu? Bo nad takim rozwiązaniem się sam zastanawiam...
- jeśli dobrze widzę, macie drewnianą konstrukcję stropu - dużo było zachodu z przeprojektowaniem? Bo w projekcie więźba jest płatwiowa i do tego kilka podciągów, więc ciekaw jestem jak to teraz konstrukcyjnie wygląda.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WITAM !odpowiadam na pytanie Danthe- schodek będzie zrobiony tak jak jest w projekcie na dniach , -zamieniliśmy strop betonowy na drewniany ponieważ jest to tańsze rozwiązaniem i konstrukcyjnie łatwiejszym do wykonani ,co do przeprojektowania nie ma większego zachodu robi to kierownik budowy jako zmianę stropu jest to ujęte w projekcie zamiennym ( nie zapłaciliśmy za to nic ) ,podciągi jest tylko jeden który został bez zmian ,Pozdrawiam
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

NASZA TERCJA


Witam marcines0!
Chcę rozpocząć na początku maja stawianie murów. Puki co to zmagam się z energetyką o podłączenie prądu.
Miałbym pytanie ile sztuk ceramiki pochłonęły Wasze ściany zewnętrzne. Cz wolno zapytać Was o szacunkowa kwotę wykonania ścian parteru? Przemko
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam prośbę do Was.
Czy może ktoś zamieścić zdjęcia strychu żebym mógł zobaczyć jak jest duża przestrzeń.
Z góry dziękuje za spełnienie prośby.

Marcines0 na ostatnim zdjęciu elewacji domu widzę rolety schowane w nadproża. Na targach firmy od okien sugerowały robienie nadproży w kształcie litery odwrócone U w celu ułatwienia kotwienia okna w górnej jego części. Czy Ty miałeś też takie kombinacje z nadprożami?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

NASZA TERCJA


Rozmawiałem z wujkiem budowlańcem i powiedział że strop drewniany drożej mnie wyjdzie niż ten betonowy, który jest w projekcie.
Poza tym jest jeszcze sprawa bezpieczeństwa, zanim mi powiedział że jest droższy to przestrzegł przed ewentualnym skutkami pożaru - dach razem ze stropem wpadną do pomieszczeń mieszkalnych... icon_surprised.gif kopara mi opadła i tyle było z rozmyślań nad stropem drewnianym....
Teraz z innej beczki - byłem w odwiedzinach u znajomego który maluje dom wewnątrz, gadam sobie z malarzem i mówię mu, że zastanawiam się nad ścianami z ytonga - popatrzył na mnie i mówi: "to się będziemy często widywać" ??? pytam czemu a on mówi że klej na którym się buduje ytonga jest twardy i nie ma takiej przepuszczalności jak sam bloczek i efekt tego jest taki że jak by tynk wewnątrz nie położyć to pęka i się odznacza w miejscach gdzie bloczki są klejone - powstaje taka mozaika na ścianach i nie pomaga klejenie dodatkowych siatek itp. wyłazi to non stop.
Sam teraz nie wiem co o tym myśleć........................

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

mówi: "to się będziemy często widywać" ??? pytam czemu a on mówi że klej na którym się buduje ytonga jest twardy i nie ma takiej przepuszczalności jak sam bloczek i efekt tego jest taki że jak by tynk wewnątrz nie położyć to pęka i się odznacza w miejscach gdzie bloczki są klejone - powstaje taka mozaika na ścianach i nie pomaga klejenie dodatkowych siatek itp. wyłazi to non stop.
Sam teraz nie wiem co o tym myśleć........................



Z całym szacunkiem, ale tego fachowca zostaw w spokoju. Ja stawiałem na klej z betonu komórkowego firmy Solbet i po trzech latach nic nie pęka, poza tym grubość kleju to jakieś 2 mm (a może mniej) z odległości 30 m dom wyglądał jakby był postawiony bez zaprawy. Dodam, że mam tradycyjne tynki wapienne, jak i "próbę" gładzi gipsowej i na żadnym rodzaju nie widać pęknięć, więc nie rozumiem, o czym Twój znajomy mówił.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pewnie jeszcze nie jedno usłyszę na temat budowy domu i materiałów - słucham pseudo "fachowców" i forumowiczów z doświadczeniem jak Ty Robertu i wyciągam wnioski. Wiem na pewno że na własnej skórze muszę się przekonać....
Na razie jeszcze nie wyszedłem z ziemi więc o ścianach na razie słucham - upierał bym się przy jednowarstwowej ścianie Ytong energo lub Porotherm 50 ale też jeszcze nie liczyłem ile mnie to może kosztować.
Jak już już rozmawiamy to czy jest szansa na zdjęcia strychu - ładnie proszę.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam ! i odpowiadam na pytanie zadane trochę temu ,ale niestety my całymi dniami na budowie (-: nasza cena postawienia murów z wieńcem dla robotników bez materiału 14 tyś , i odpowiadam Robertu tak mam dwa rozdzielacze jeden do grzejników a drugi do podgrzewanej podłogi . U nas leci jak burza ale już jesteśmy bardzo zmęczeni ale coś kosztem czegoś ! łazienka zrobiona , kafelki na podłogach tez ,sufity ,luksfery ,drzwi powstawiane ,teraz przygotowujemy pokoje chłopców pod malowanie, meble już odebrane do kuchni i do pokoików także czekają na swój moment , no i cała reszta dalej aby do przodu . Także jesteśmy już blisko bardzo upragniętego momentu wprowadzenia się icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertu dziękuję za zainteresowanie i czekam na zdjęcia.
Marcines0 trzymam kciuki i dzięki za informacje- tak myślałem że jesteś zapracowany icon_biggrin.gif ale przecież o to chodzi samo sie nie wybuduje.
My dalej czekamy na pozwolenie ale to PIKUŚ bo jakbym je dostał w kwietniu to pewnie teraz pompował bym wodę z wykopów pod fundament.
MAM NADZIEJĘ ŻE ŻADNA TERCJA NIE ZOSTAŁA ZALANA.....u mnie na działce jest ok.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drenaż, to podstawa dla suchych stóp Tercji. U nas (na wsi) woda równo z ziemią, ale nie zalewa domów tylko piwnice. Moje podwórko suche, podkreślam drenaż w tych warunkach to super sprawa. icon_smile.gif
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Drenaż, to podstawa dla suchych stóp Tercji. U nas (na wsi) woda równo z ziemią, ale nie zalewa domów tylko piwnice. Moje podwórko suche, podkreślam drenaż w tych warunkach to super sprawa. icon_smile.gif



Witam Wszystkich!
Potwierdzam słowa Robertu. Moja działka to teren bardziej gliniasty, więc woda nie ma gdzie wsiąkać. Postawiłem na wywyższenie delikatne terenu. Zbyt późno przeczytałem post Robertu o fundamentach "wszystko co w ziemi to monolit".
Podliczając rachunki doszedłem do wniosku, że gdybym wylał ścianę fundamentową z betonu B20+dodatek W6+zbrojenie, wypożyczając stalowe szalunki zaoszczędził bym ponad 12000zł. Przeliczjąc ilość wymurowanych bloczków betonowych, piasek, cement, izolację poziomą i pionową, pracę murarzy i inne dodatkowe koszty i mój czas postąpił bym bardziej racjonalnie. Robertu napisał swego czasu "żadnych kompromisów" dodam i asertywność.
Jeżeli przyszło by mi się budować ponownie, to wylewał bym betonowe ściany fundamentowe. Oczywiście kartka, ołówek i kalkulator są w takim wypadku podstawą.
Bardziej optymistyczna informacja to ta, że ściany zaczeły się wznosić. małe problemy techniczne po drodze lecz to kosmetyka. Pozdrawiam wszystkich budujących Przemko.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez przemysław1 (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcines0, WIELKI GRATULACJE, wstawiaj foty, będziemy Was wspierać. A jak już się wprowadzisz, to się przygotuj na wielkie "opalanie".
Nasz domek tynkowany był w czerwcu, a wprowadzaliśmy się w grudniu i stara prawda wyszła... na suficie. Wilgoć była zbyt duża i nic nie pomogło, nawet 20cm ocieplenia na poddaszu. Wilgoć pokazała się dopiero następnej zimy (delikatne zmiany koloru na suficie w narożnikach, ale nie wszędzie), nic z tym nie robiłem, bo byłem ciekaw szybkości postępowania procesu. Jako ciekawostkę podam, że już rok minął, a wilgoć nie zwiększa się, więc uznaję to za potwierdzenie, że gotowy dom powinien sezon czekać na gospodarza lub przez zimę grzanie do 28 stopni, a potem wietrzenie... i tak do lata.
Ja teraz zrywam "chore" placki tynku i kładę nowy. Na szczęście ten największy ma jakieś 10 cm2, a w sumie mam ich 5.

Proponuję też rozważyć izolowane kanały wentylacyjne, ja u siebie będę zmieniał, bo tej zimy komin zrobił się mokry na poddaszu.

Pozdrawiam.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam... pięknie domek rośnie przemysławie - co to za zbrojenia w ścianach i na rogach???
Co radzicie na te fundamenty (bloczki? system?) desiger001 pisał że drogo ale może lepiej te systemowe??? - jak najlepiej je zrobić? - każdy mi mówi żebym na tym nie oszczędzał...

Robertu ile giga mają te zdjęcia strychu że tak długo się ładują?

W czwartek ma już być pozytywna decyzja pozwolenia na budowę - czekamy od 20 marca.... ehhh Edytowano przez Szymony:) (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ups... tak mi czas poleciał, że nawet nie zrobiłem tych fotek, ale skoro mnie pogoniłeś, to powiedz, jak mam zrobić perspektywę, przecież same fotki niewiele Ci dadzą. Najlepiej, to zapraszam w odwiedziny wtedy dokładnie zobaczysz. Dla mnie lepiej, bo nie muszę na forum pokazywać jak schnie pranie icon_wink.gif.

A na poważnie, to wielkość poddasza i jego funkcjonalność zależą od konstrukcji jaką zastosują wykonawcy, ponieważ dla niektórych rysunki w projekcie kończą się na stronie widoku zewnętrznego.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zgadzam się z Tobą - dużo zależy od wykończenia i projektanta - na moją prośbę architekt maxymalnie powiększył okrągłe okna na strychu i przeprojektował tak więźbę żeby koło tych okien było maksymalnie dużo przestrzeni nad głową - stworzą się z tego dwa małe pomieszczenia do ciekawego zaaranżowanie na "samotnie" ponieważ strych dalej będzie strychem.
A jestem ciekaw jakie macie subiektywne odczucia co do wielkości strychu???
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam... pięknie domek rośnie przemysławie - co to za zbrojenia w ścianach i na rogach???
Co radzicie na te fundamenty (bloczki? system?) desiger001 pisał że drogo ale może lepiej te systemowe??? - jak najlepiej je zrobić? - każdy mi mówi żebym na tym nie oszczędzał...

Robertu ile giga mają te zdjęcia strychu że tak długo się ładują?

W czwartek ma już być pozytywna decyzja pozwolenia na budowę - czekamy od 20 marca.... ehhh



Witam Szymony!
W chwili kiedy pękła mi ściana fundamentowa w 3 miejscach poprzedni kierownik budowy nastawał na rozwiązanie polegające na powiązaniu wieńca górnego z dolnym. Oto cała geneza zmian w ścianach. Osobiście skłonił bym się ( po konsultacjach z fachowcami ) iż można było pozbyć się przynajmiej rdzeni narożnikowych.
Co do Waszego pytania dotyczącego fundamentów, patrząc na moje zmagania z tym domem lał bym wszysko z betonu B20 z dodatkiem przeciw wodnym. Wylał bym ławy jak i ścianę fundamentową. W moim przypadku sam koszt betonu byłby porównywalny z ceną bloczków betonowych 38x24x14cm. A doliczyć do tego musiałem cement, piasek i pracę murarzy. Ja płaciłem za bloczek około 2.3zł w minionym roku. Jeżeli ławy dobrze przezbrojone zalejesz i znajdziesz firmę która wypożyczy szalunek systemowy abyś mógł wylać ściany fundamentowe + ewentualne zbrojenie to koszty powinny być niższe lub przynajmiej porównywalne. W moim przypadku zaoszczędził bym sporo czasu, i pieiędzy. Niewątpliwy zysk z takiego zabiegu to ściana monolit o zdecydowanej mniejszej nasiąkliwości wodą niż bloczki betonowe.
Tak czy inaczej pamiętajcie o pozostawieniu kilku przepustów przez mur do różnej maści mediów, kanalizy wody, prądu, ewentualnej wody do podlewania ogrodu, dla kabelków do sterowania czymś "tam", telefonów itd.
Pozdrawiam Przemko. Edytowano przez przemysław1 (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Po mału przygotowuję sie do wykonania stropu. Chciałem zapytać czy macie Państwo jakieś sugestie, uwagi i poprawki do wprowadzenia podczas realizacji patrząc na Wasz już wykonany strop. Czy jakieś szczegóły można poprawić?
Szukam przybliżonych kosztorysów materiału i pracy murarzy przy stropie. Edytowano przez przemysław1 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Po mału przygotowuję sie do wykonania stropu. Chciałem zapytać czy macie Państwo jakieś sugestie, uwagi i poprawki do wprowadzenia podczas realizacji patrząc na Wasz już wykonany strop. Czy jakieś szczegóły można poprawić?
Szukam przybliżonych kosztorysów materiału i pracy murarzy przy stropie.




Nie wiem, jak jest w nowych projektach, ale u mnie był wielki dwuteownik w stropie w salonie. Zrezygnowałem z niego, a w to miejsce zalana została belka z betonu. Miałem kontakty w hutach i koszt takiego dwuteownika nawet ze znajomościami przekraczał jakiekolwiek przyzwoite normy.
Strop teriva zalany betonem B40. Dach z dachówki betonowej + wielkie śniegi tej zimy (czyli dużo ponad 20 ton na stropie), a sufit czysty, nawet jednej ryski nie ma. icon_smile.gif To tak, gdyby jakiś mądry mówił, że teriva się rysuje, bo pracuje. Mój od trzech lat leniuchuje icon_biggrin.gif.
Koniecznie przy wykonaniu stropu zaznaczyć miejsce belki w salonie, żeby słup więźby trafił w odpowiednie miejsce.
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie wiem, jak jest w nowych projektach, ale u mnie był wielki dwuteownik w stropie w salonie. Zrezygnowałem z niego, a w to miejsce zalana została belka z betonu. Miałem kontakty w hutach i koszt takiego dwuteownika nawet ze znajomościami przekraczał jakiekolwiek przyzwoite normy.
Strop teriva zalany betonem B40. Dach z dachówki betonowej + wielkie śniegi tej zimy (czyli dużo ponad 20 ton na stropie), a sufit czysty, nawet jednej ryski nie ma. icon_smile.gif To tak, gdyby jakiś mądry mówił, że teriva się rysuje, bo pracuje. Mój od trzech lat leniuchuje icon_biggrin.gif.
Koniecznie przy wykonaniu stropu zaznaczyć miejsce belki w salonie, żeby słup więźby trafił w odpowiednie miejsce.



Witam!
Ja swoją "Tercję" trochę zmodyfikowałem, tak więc zmienił się trochę układ ścian nośnych wewnątrz domu. Pozostała prawie bez zmian ściana nośna wzdłóż domu, poszerzyłem kuchnię (niestety kosztem salonu - ach te kompromisy) , i wystawiłem klatkę schodową na korytarz. Jak na razie to pilnuję wznoszenie ścian nośnych. Edytowano przez przemysław1 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Po pierwsze to na pewno fundament robie monolit z betonu wodoodpornego szalowanego systemowo (w pupie mam ile to będzie kosztowało), ściana fundamentowa na grubość ścian zewnętrznych (jednowarstwowych), zamierzam się też z tym fundamentem wkopać głębiej (co by mi domek nie popłynął tak jak to miało miejsce przy powodzi), wykop zrobie szeroko przestrzenny żeby wykonać bez problemu porządny drenaż.

Zdecydowałem się też skorzystać z usługi geotechnika - jak już będzie po to poinformuje o koszcie i wynikach tej usługi.

Nie wiem ile mnie to będzie wszystko kosztowało ale mam nadzieję że się zwróci w postaci spokojnego użytkowania domu....

Jeżeli macie uwagi do mojego pomysłu na fundament to już uważnie słucham krytyki i rad - zaznaczam że jestem laikiem budowlanym i moje pomysły biorą się z obserwacji innych budów i opini ludzi już wybudowanych. Edytowano przez Szymony:) (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pierwsza sprawa, jak coś postanowisz, to zapisz i tego się trzymaj, bo fachowcy Cię zakręcą i zgodzisz się na inne rozwiązania, które normalnie odrzuciłeś.
Ja w czasie budowy myślałem o domu, jak o człowieku... zachorujesz, jak nogi przemrozisz, więc wpakowałem solidne fundamenty, a teraz się cieszę.
Przemysław1 pisał o pękającej ścianie fundamentowej, ja też to miałem i dlatego zastosowałem wieniec na ścianie fundamentowej z betonu B45 i jest spokój. Proponuję, żebyście to zrobili od razu i nie czekali na objawy takie, jak u nas.
16m długości, to chyba wystarczająco, żeby tak się robiło.
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Po pierwsze to na pewno fundament robie monolit z betonu wodoodpornego szalowanego systemowo (w pupie mam ile to będzie kosztowało), ściana fundamentowa na grubość ścian zewnętrznych (jednowarstwowych), zamierzam się też z tym fundamentem wkopać głębiej (co by mi domek nie popłynął tak jak to miało miejsce przy powodzi), wykop zrobie szeroko przestrzenny żeby wykonać bez problemu porządny drenaż.

Zdecydowałem się też skorzystać z usługi geotechnika - jak już będzie po to poinformuje o koszcie i wynikach tej usługi.

Nie wiem ile mnie to będzie wszystko kosztowało ale mam nadzieję że się zwróci w postaci spokojnego użytkowania domu....

Jeżeli macie uwagi do mojego pomysłu na fundament to już uważnie słucham krytyki i rad - zaznaczam że jestem laikiem budowlanym i moje pomysły biorą się z obserwacji innych budów i opini ludzi już wybudowanych.



W mojej okolicy ceny za usługi geotechniczne kształtują się w granicach od 1800zł w górę. Jak już pisałem zastanowił bym się czy tej kwoty nie zamienić, inaczej ją wydać. Zamiana papieru z piecząkami i informacją o gruncie na beton+stal na poszeżenie ław fundamentowych a tym samym zwiększenie nośności fundamentu. To tak jak gdyby grunt był bardziej wytrzymały właśnie "nośny" Cena usługi geotechnicznej będzie wypadkową ilości wywierconych otworów w ziemi. Im więcej tym lepiej, ponieważ jest pełniejszy obraz i wiedza o gruńcie lecz DROŻEJ ! Wykonanie jednego czy dwuch odwiertów chyba jest pozbawiona sensu. Kwota 2000 czy 3000 zł to ekwiwalent około 10m3 betonu+pompa. Ja ostatnio zapłaciłem za beton B20+W6+pompa 260zł. Obecnie nie dawał bym papy Icopala na ławę tylko folię 0.5mm, taką basenową jako I izolacja pozioma. Różnica w cenie kolosalna. Jedna rolka papy Icopał w Poznaniu to cena około 220zł. Tak czy inaczej prawie cały fundament jest w ziemi i ciągnie wodę bokami. Lejąc ławę płacąc za beton brutto poprosił bym o atest! kolejny raz już nie, taniej będzie ( netto). Solidną izolację z papy wykonał bym dopiero na górze ściany fundamentowej. Sądzę że przy wylewaniu ściany fundamentowej lanej z betonu można rozważyć celowość ( sprawa ekonomiczna, czas, praca ) wykonywania izolacji pionowej przeciwwodnej. Raczej skupił bym się na przewymiarowanej izolacji poziomej na wysokości podbetonu. Może trzeba spojrzeć inaczej na kilka rozwiązań technicznych. Nic tak mnie nie w.. tak zwyczajnie denerwuje na budowie jak stwierdzenie magików "o panie tak się tego nie robi, my zawsze robimy to tak". Mógłbym zabić wówczas dżentelmena. Tak na marginesie, to w prawie budowanym powinien być zawarty zapis pozwalający inwestorowi dwa razy podczas procesu inwestycyjnego bez ponoszenia odpowiedzialności karnej na "pogonienie" majstrów budowlanych. Nie koniecznie ręką. Edytowano przez przemysław1 (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję za informacje.
Robertu z tym zapisywaniem to prawda - łatwiej będzie wszystko ogarnąć. Wieniec tak jak mówisz na pewno zrobie. Tylko nie rozumiem jak to ma być technicznie i logistycznie rozwiązane tzn. czy moge go zalać w ścianie fundamentowej??? czy dodać po zrobieniu ściany fundamentowej??

Przemysławie masz rację że można lepiej zagospodarować kasę dla geotechnika - zakładam z góry że będzie grunt mokry i robie monolit z betonu wododpornego + wieniec na górze. Jeżeli chodzi o izolację to myślę że dobrze jest zrobić pion i poziom bo nie tylko woda szkodzi fundamentom. Zapis w prawie budowlanym o "gonieniu" wykonawców po placu budowy bez żadnych konsekwencji już jest przegłosowany icon_wink.gif))
Pozwolenia dalej nie mam może za tydzień potem 14 dni na uprawomocnienie i 7 dni powiadomienie urzędu..... ale ten czas nie jest stracony bo dużo się od WAS dowiaduję DZIĘKI
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dziękuję za informacje.
Robertu z tym zapisywaniem to prawda - łatwiej będzie wszystko ogarnąć. Wieniec tak jak mówisz na pewno zrobie. Tylko nie rozumiem jak to ma być technicznie i logistycznie rozwiązane tzn. czy moge go zalać w ścianie fundamentowej??? czy dodać po zrobieniu ściany fundamentowej??

Przemysławie masz rację że można lepiej zagospodarować kasę dla geotechnika - zakładam z góry że będzie grunt mokry i robie monolit z betonu wododpornego + wieniec na górze. Jeżeli chodzi o izolację to myślę że dobrze jest zrobić pion i poziom bo nie tylko woda szkodzi fundamentom. Zapis w prawie budowlanym o "gonieniu" wykonawców po placu budowy bez żadnych konsekwencji już jest przegłosowany ;)))
Pozwolenia dalej nie mam może za tydzień potem 14 dni na uprawomocnienie i 7 dni powiadomienie urzędu..... ale ten czas nie jest stracony bo dużo się od WAS dowiaduję DZIĘKI



Na pewno powinieneś jak najwięcej szukać informacji fachowej. Nikt z nas nie ma patentu na niemylność. To co piszę to są moje prywatne doświadczenia z placu budowy. Konkretnej budowy, określonego domu. Warunki brzegowe dla innej budowy moga być diametralnie inne. Jeżeli będziesz budował (wylewał) z betonu ścianę fundamentową to może warto pomyśleć o włożeniu w nią zbrojenia na górze za jednym rozstawianiem czy robieniem szalunków. Zbrojenie zawieszone bylo by na drucie wiązałkowym do listew poprzecznie kładzionych na szalunku. Wieniec sensu stricto robi się w mojej ocenie w sytuacji kiedy masz murowaną ścianę aby ją wzmocnić i zabezpiecyć sie przed ewentualnym pękaniem. Tak, ja wstawił bym cztery druty fi12 na górze i pionową siatkę z drutów fi 10 w pionie po obwodzie. Jeżeli kroczysz tą drogą, to może warto zrobić ten krok dalej. Patrząc na stare kamienice czy inne budowle np. na Śląsku z murowanymi z cegieł fundamentami na zaprawie wapiennej lub wapienno cementowej można się zastanawiać nad naszymi wyczynami. Jak odstawimy fobie i obawy to powinien wyjść dobry złoty środek. Moim hobby jest żeglarstwo tak więc widziałem sporo budowli technicznych z betonu stojących w wodzie latami (zatopiona barka poniemiecka BETONOWA na torze wodnym Szczecin - Świnoujście). Bez wyraźnych widocznych skutków ubocznych dla ich funkcji. Sądzę, że mosty, śluzy nie mają izolacji pionowej w części podwodnej i na styku z wodą. Lecz mogę się mylić. Uczciwy beton i jedna lub dwie warstwy solidnych izolacji poziomych oddzielonych od siebie warstwą betonu, może to jest rozwiązanie? Warto pomyśleć! Czasami boję się u siebie przerostu formy nad treścią. Efektu przedobrzenia. Rozważ czy nie wylać, wymurować obniżonej podłogi w kotłowni na tyle aby zmieścił sie duży zbiornik na paliwo do pieca. Taka wanna na wypadek rozszczelniena zbiornika obojętnie z jakiej przyczyny.
Doczytałem się w Waszym poście "Szymony" że chcesz zrobić ścianę fundamentową na grubość ścian nośnych. Tylko wtedy co z cokołem wokół domu? Będzie wystawał poza lico ściany. Przypominam, nie zapomnij o przepustach! Później już tylko pozostnie dobry młot udarowy i sporo potu w koszuli. Edytowano przez przemysław1 (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U mnie "pierwszy" wieniec zrobiono w "korycie" z cegieł (w pierwszym moim poście na fotkach widać przy stanie surowym pas z cegieł na wysokości stanu zerowego). Trzyma się i jest dobrze, tylko przypomnę, że wszelki beton stosowany na mojej budowie był zdecydowanie mocniejszy niż przewiduje projekt. Zbrojenia wykonane były według projektu, chociaż kierownik budowy twierdził, że takie zbrojenia to na szkodach górniczych się stosuje. Ja się uparłem, że jest to pierwszy i ostatni mój dom, więc wolę przesadzić w tą dobrą stronę.
W odróżnieniu od kupowanego domu, tutaj wszystko opisałem i nad wszystkim miałem kontrolę, jeśli nie osobiście, to przez bardzo dobrego kierownika budowy.
Właśnie, odpowiedni kierownik budowy, to podstawa.
  • Lubię to 2
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich!
Jestem cichą podglądaczką forum "Tercja" już od dwóch lat.
Wiele ciekawych rzeczy dowiedziałam sie o budowie dzięki Wam.
Teraz moja Tercja już stoi i czekamy na okna.
Chciałam podziękować wszystkim za rady, które czasem bardzo sie przydały.
Fajnie jest budować dom patrząc jak wygląda efekt końcowy.
Załączam kilka zdjęć mojego wiejskiego dworku. icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Pozdrawiam serdecznie

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez AgnieszkaTomek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam, nowych forumowiczów.
AgnieszkaTomek, gratuluję cierpliwości w budowie elewacji icon_smile.gif. Zostanie cegiełka, czy zakryjecie ją tynkiem?
Bardzo mądra decyzja - garaż na dwa samochody, ja niestety się pośpieszyłem i teraz mój zawsze pod chmurką.

Kurcze, to ja już trzy lata na tym forum....

Idę robić fotki poddasza.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertu mam właśnie obawy co do kierownika budowy - niektórym pasuje jak się nie interesuje tym co się dzieje na budowie a ja bym wolał jakby dobrze ją prowadził i doradzał - a nawet zastanawiam się nad wzięciem inspektora nadzoru - to by wyeliminowało konszachty kierownika z budowlańcami. (czekam na zdjęcia - mogą być też z budowy)
AgnieszkaTomek piękny domek - szkoda tylko że się ukrywaliście... Ściany macie trójwarstwowe tak jak w projekcie?
Ja też mam projekt na taki garaż(dwa stanowiska i daszek kopertowy jak na Tercji). Nie mam podzielonego wjazdu - będzie jedna brama rolowana na bok.

Pozwolenie na budowę może już w poniedziałek happy.gif


Znowu coś nowego - macie jakieś zdanie na temat uziomów???
http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika..._w_budynkach,33 Edytowano przez Szymony:) (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Nasz domek jest postawiony metodą tradycyjną mianowicie cegła, styropian i pustak.
Oczywiście cegła budowana na czysto nie bez przyczyny. Domek zostaje bez elewacji.
Jeśli chodzi o garaż, miał nim być, jednak w ostateczności z jednej strony bedzie kotłownia a z drugiej mała działaność gospodarcza. Za garażem stanie wiata na samochody.
Pomysłów tysiące i wszystko zmienia się z czasem.
Jaki będzie efekt końcowy nie wie tego nikt.
Plany takie: dach przykryty czarną blachą, okna białe ze szprosami, filary białe a schody - kto to wie. Brak zgodności.
Co do strychu to faktycznie jest duży.
icon_biggrin.gif

P.S. Nie mam zdjęć z budowy icon_sad.gif
Edytowano przez AgnieszkaTomek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgnieszkaTomek, nie dobrze, jeśli nie macie fotek z budowy. Jak za kilka lat będziecie chcieli coś w domu zrobić i padnie pytanie o przewody, albo rury, to będziecie się zastanawiać, ja mam wszystko sfotografowane i zapisane na płycie, taki mały załącznik do zeszytu z budowy.

Szymony:), mój kierownik budowy był dostawcą betonu towarowego, więc wszystko miał pod ręką, bo odpowiadał nie tylko podpisem na papierze, ale też użytym materiałem, jako firma.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
[quote name='beatawacek' date='3.06.2010, 21:45 ' post='105839']
Pozdrawiam wszystkich Tercjowiczów - starych i nowych


Pamiętacie mnie jeszcze ???

Siemka.
Jak się użytkuje Tercje???
A i mam pytanko do wszystkich: mi architekt przed domem zaprojektował rondo jak u "Karingtonów" i we wsi przed inną Tercją też jest rondo - jak jest u Was?
Wklejam link z google - to jest domek na środku ma garaż dołożony z boku
http://maps.google.pl/maps?f=q&source=...mp;t=h&z=18
U mnie nie będzie się dało objechać ronda autem do okoła ale koncepcja nam przypadła do gustu (mamy mniejszą działkę niż sąsiedzi - chyba: my mamy 2226 m) Edytowano przez Szymony:) (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgaTom - na etapie planowania ścian (dalej planujemy) zadzwoniłem do MTM Styl który zaprojektował Tercję i powiedzieli że to jest stary projekt i ze względu na postęp technologiczny odradzają ściany trój warstwowe z powodów ekonomicznych i nie możliwości uniknięcia mostków cieplnych przy takiej konstrukcji..... no i se odpuściliśmy.
Co Was do tego przekonało?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
"inwestorzy zwracają coraz większą uwagę na takie parametry domu, jak energooszczędność, skuteczna izolacja cieplna oraz optymalne wykorzystanie systemu wentylacji.

Budowa ściany trzywarstwowej uważana jest za droższą od jedno- lub dwuwarstwowych. Gdy jednak uwzględnimy późniejsze koszty eksploatacji budynku, ogrzewania oraz renowacji elewacji, decyzja o budowie domu w oparciu o tę technologię okaże się uzasadniona ekonomicznie. Mur trzywarstwowy jest rozwiązaniem gwarantującym izolację cieplną i akustyczną, co nie tylko bezpośrednio przekłada się na energooszczędność budynku i wysokość rachunków za ogrzewanie, ale też komfort użytkowania"

Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę i natychmiast pokazują sie wady i zalety takich ścian.
Ja wybrałam jeden z przykładów dlaczego warto.
Mam nadzieję, że nie będziemy tego żałować.
Jak narazie jesteśmy zachwyceni.
Pozdrawiam.icon_wink.gif
Edytowano przez AgnieszkaTomek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ściany wyglądają super icon_wink.gif i to co zacytowaliście do mnie przemawia tylko co człowiek to inna opinia....
czasami nie mam siły myśleć - zrobię tak jak mnie się podoba a później będę się dzielił wrażeniami...... Mnie ciągnie do jedno warstwowej z ceramiki zarzuconej tylko tynkiem.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DSC01446.jpg

Cytat

Ściany wyglądają super icon_wink.gif i to co zacytowaliście do mnie przemawia tylko co człowiek to inna opinia....
czasami nie mam siły myśleć - zrobię tak jak mnie się podoba a później będę się dzielił wrażeniami...... Mnie ciągnie do jedno warstwowej z ceramiki zarzuconej tylko tynkiem.



Witam,
Sądzę, że to właściwe rozwiązanie postępować wg. własnych przekonań i upodobań.
Dom powoli pnie się do góry, odwrotnie proporcjonalnie do oszczędności!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie znam się na tych elektrycznych, ale też wziąłbym to pod uwagę. Pompę ciepła trzeba liczyć że pewnie z 10 lat będzie się zwracać. Tradycyjne z kotłem gazowym na 130m2 liczę jakieś 25-30tys za całość. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Moim zdaniem za drogo, pc są dobre do przestarzałych budynków z wodnym centralnym, zamiast tego można mieć klimę+maty+konwektory elektryczne +PV (4-5 kwp) i masz ogrzewanie za darmo. Sama PC i wodne co to co najmniej 35 k za drogo i nic nie daje. 
    • Jak nie masz czasu to zapomnij o pojedynczych firmach. Chyba że z polecenia. Widziałem co się działo u jednego i drugiego sąsiada jak zostawił ich samopas, potem sumienie mnie gryzło czy mówić czy nie mówić. To co się działo to nawet "Usterka" wysiada. Nowy sąsiad ma zaufaną ekipę która robi mu wszystko, ale facet zarobiony także ile powiedzą tyle zapłaci, o reszcie tych których tu widziałem książkę bym napisał. Miałem Ci pisać jakie u mnie są stawki bo mieszkam 25km od Krakowa, ale nie będę pisał bo i tak nie będziesz w stanie zapanować nad tym. Prawda jest taka że przynajmniej trzeba mieć minimalne podstawy wiedzy, bo jak nie to w Twoim przypadku to co Ci zaproponowali jest uczciwe i jak ma być zrobione tip top, a napisane jest sensownie, to nawet bym nie szukał bo szkoda czasu i zawracania sobie głowy. Jedyną kwestią do rozważenia do źródło ciepła. Na 130m2 zastanowił bym się nad pompą ciepła. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • @joks może jeszcze sie tu wypowie z polecenia kolegi ;D  @gawel spróbuje ale jak mowie kompletnie nie moja branża  a boje sie ze jak sie zorientuja to beda wszystko wciskac jak sie da i nie znajac sie w tematyce bede sie zgadzał
    • Witam W jaki sposób podłączyć podejscie pralki do pionu kanalizacji. Podejście ma mieć około 8m długości. Przy okazji chciałbym zrobic odpływ do bojlera i pieca (tak jak na rysunku - na czerwono) np na wypadek awarii, wymiany grzalki czy modernizacji. Całkowicie wodę z pieca i bojlera będę mógł spuścić tylko wtedy, gdy podejscie (ze spadkiem 2-3cm/m) podlączę do kolana fi150 na wysokości tak jak zaznaczylem na zdjęciu. Myślałem nad wycięciem otworu pod rurę otwornica a następnie założenie jakies uszczelki zewnętrznej. Czy kanalizacja z tak dlugim podejściem ma prawo działać? O jakim minimalnym przekroju rur muszę użyć? pozdrawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...