Skocz do zawartości

Jak osuszyć izolację? Po deszczu ściana pod styropianem jest mokra.


Recommended Posts

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Witam,

mam problem po deszczu na ścianie, cieknie pod styropianem a dokładnej między ściana a styropianem. Mieszkam w bloku, w którym źle została wykonana izolacja, Firma, która ocieplała nie przyznaje się do winy, twierdzi ze wszystko gra, spółdzielnia też. Mieszka w których jest ten problem jest 4 na 20. Za mało nas, aby coś zrobić, sądzić się, nie chcą ludzie i jest pat . Powoli zaczyna przemakać mur, ściana wewnątrz mieszkania (sufit i okna), a niedługo tynk odpadnie, ale poradzę sobie z szpachlowaniem.

Czy istnieją jakieś sposoby, aby jakoś to naprawić? Kładzenie od nowa nie wchodzi w grę, nie wiem może nawiercić dziury w tynku i styropianie, aby to parowało? Proszę o pomoc.

Link do komentarza

W pierwszej kolejności należy ustalić przyczynę powstałego zawilgocenia (skąd woda dostaje się w te części budynku, gdzie jest źródło problemu) i zapobiec dostawaniu się wody pod warstwę izolacji. Jeżeli to nie zostanie usunięte, to żadne dalsze czynności nie powinny być podjęte. Być może zawilgocenie nie jest z przyczyny wody opadowej, a np. nieszczelności w instalacjach ? Poprawnie wykonane ocieplenie nie "przepuści" wody opadowej w głąb przegrody, nawet przy mocno zacinającym deszczu. Tynki zewnętrzne i ich cechy  jak np. tynk silikonowy GOLD Termo Organika wręcz "odpychają" wodę zapobiegając przedostawaniu się wgłąb. Kolejne zabezpieczenie przed wodą stanowi warstwa styropianu, który ma dużą  odporność  na zawilgocenie.  

Link do komentarza
  • 4 lata temu...

 

Dnia 6.08.2018 o 10:48, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Technicznie bez zerwania ocieplenia ścian skutecznie osuszyć się nie da. Ewentualne wstawienie do mieszkań osuszaczy może poprawić sytuację, ale to proces długotrwały i uciążliwy.

 

Czy to oznacza, że zgodnie ze sztuką powinno się zerwać izolację lub ewentualnie podpiąć pod styropian jakąś maszynę, aby "zebrała" wilgoć? Jak to się robi "zgodnie ze sztuką"? Pytam nie bez powodu. Przez dłuższy czas woda opadowa dostawała się między warstwę ocieplenia (styropianu), a ścianę w moim bloku.
W wyniku czego doszło do dużego zawilgocenia ścian w mieszkaniach. Co należy zrobić, aby skutecznie i profesjonalnie je osuszyć? Dodam, że awaria jest podobno usunięta.
Trzeba zastosować jedynie osuszacze wewnątrz pomieszczeń, czy też powinno się również osuszać ścianę od zewnątrz (od strony styropianu)?
 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...