Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Fafikdog

Instalacja - jak dobrać długość rur/kolanek?

Recommended Posts

W załączniku przykład instalacji, która musi zostać stworzona (wymiary przykładowe).
Biorąc pod uwagę, że instalacja ma wyglądać jak na obrazku czyli: odcinek poziomy długość po zmontowaniu 400mm, pionowy 1800mm i kolejny poziomy 400mm (wymiary mierzone po zewnętrznej krawędzi rur - wymiar/długość maksymalna), jak należy dobrać długości rur gwintowanych w marketach?
Mierzyć odcinek rury w markecie z gwintem, bez gwintu, z jego częscią tak, żeby po skręceniu uzyskać wymiary jak na obrazku? Do tego dochodzi długość kolanka.
Jak to wszystko poprawnie policzyć/dopasować?

instalacja.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz miarkę, rurkę z regału, kolanko, nakręcasz i mierzysz... uwzględniasz poprawkę na ilość zwojów gwintu, które umkną ci przez to, że po nawinięciu pakułów, czy nitki silikonowej nie możesz dokręcić za bardzo... mierzysz co wyszło, zmieniasz odpowiednio długość rurki...

 

Wiesz chyba, że te gwintowane rurki wykonywane są w długościach co 5 cm, tak że bez dodatkowego docinania i gwintowania nie uzyskasz dokładności do milimetra... można kombinować z nyplami, mufami, przedłużkami, ale dodaje się kolejne połączenia, które mogą się rozszczelnić...

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Po kilkunastu latach skręcania rurek, jakoś samo się docina i składa tak jak trzeba...

 

Czy ta instalacja musi być ze stali? Ostatnio robiłem tylko z PP zgrzewanego - tu łatwiej uzyskać taką dużą dokładność wykonania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładność nie jest wymagana co do milimetra, tak żeby instalacja biegła w miarę przy ścianie.

Do PP nie mam sprzętu.

I jeszcze jedna prośba o radę: jak dokręcać kolanko w rogu pomieszczenia?

Jeżeli rura ma biec przy ścianie to przecież nie ma miejsca na kręcenie kolankiem, które jest dużo większe niż średnica rury...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bywało, że podkuwałem ścianę w miejscu, gdzie wkręcałem rurkę z nakręconym kolankiem, czy trójnikiem, a potem zaklejałem dziurę...

 

W krytycznej sytuacji można posłużyć się śrubunkiem - kluczem płaskim jakoś się dojdzie, a w razie uszkodzenia ściany, łatwiej ją załatać.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, W ofertach na zakup blachodachówek mogą pojawiać się dwa różne określenia metrów kwadratowych - m2 całkowity lub m2 efektywny. W ofertach czy cennikach będą to dwie różne wartości wynikające z tego, że montaż blachodachówki wymaga zakładania części arkusza jeden na drugim (na zakład), co oznacza stratę części arkusza. Cena za metr całkowity to cena arkuszy przed montażem. Cena podawana za m2 całkowity będzie więc niższa niż ta podawana za m2 efektywny. W cennikach Blachy Pruszyński podawane są zarówno ceny za m2 całkowity jak i za m2 efektywny.  
    • Czym się różnią te dwie wartości. Co jest ważniejsze przy wyborze pokrycia, dlaczego w cennikach są różne ceny przy tych wartościach?
    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...