Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
adrian_krc

Klejenie płytek cegłopodobnych gipsowych z fugą na farbie lateksowej

Recommended Posts

Witam,

 

Mam już wykończoną sypialnie (pomalowaną i położone panele).

 

Ściany są pomalowane matową farbą lateksową dekoral. 

Żona jednak zmieniła nieco wizje i na jednej ścianie muszę położyć płytki cegłopodobne gipsowe z fugą.

 

Mam już te płytki i klej do nich ( Kreisel wielofunkcyjny klej dyspersyjny --> https://www.kreisel.pl/PRODUKTY/KLEJE-DO-PLYTEK/GOTOWY-KLEJ-DO-PLYTEK-111-Wielofunkcyjny-gotowy-klej-do-plytek-ceramicznych-gipsowych-kamiennych-itp )

 

Czy mogę przykleić te płytki na tą farbę, czy muszę zrywać farbę?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jak nie jesteś pewien - najpierw sprawdź.

Są teraz na rynku nowoczesne kleje poliuretanowe, które prawdopodobnie przykleją wszystko :) Miałem kiedyś klej, który śmierdział jak butapren - do przyklejania listew przypodłogowych. Pamiętam zapach do tej pory :) Skuteczny był bardzo. Sprawdziłem skład właśnie  - kauczuk chloroprenowy. Listwy kleiłem w zasadzie do tynku z farbą. Nie wiem czy na olejnej farbie też tak łatwo pójdzie bo pewno tu wymagana jest pewna chłonność podłoża (możliwe, że nie).

Dlatego wracamy do rady Eksperta Cezarego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, adrian_krc napisał:

Żona jednak zmieniła nieco wizje i na jednej ścianie muszę położyć płytki cegłopodobne gipsowe z fugą.

Mam już te płytki i klej do nich ( Kreisel wielofunkcyjny klej dyspersyjny --> https://www.kreisel.pl/PRODUKTY/KLEJE-DO-PLYTEK/GOTOWY-KLEJ-DO-PLYTEK-111-Wielofunkcyjny-gotowy-klej-do-plytek-ceramicznych-gipsowych-kamiennych-itp )

Czy mogę przykleić te płytki na tą farbę, czy muszę zrywać farbę?

 

Dzień dobry Adrianie :)

Farba nie przenosi obciążeń, więc należałoby się jej pozbyć a powierzchnie wyrównać. Kolejny etap to gruntowanie i odczekanie aż do wyschnięcia (zazwyczaj 24h) przed klejeniem płytek. Co do samego kleju do płytek cegłopodobnych to wszystko zależy od tego, kto jest ich producentem. Pamiętaj, że większość producentów wskazuje dedykowane kleje dla swoich produktów. Jeśli wykorzystasz inny klej nie masz gwarancji, że zadziała odpowiednio a dodatkowo producent może nie przyjąć gwarancji np. w przypadku problemu z samymi płytkami.

Jeśli miałbyś jeszcze jakieś pytania lub niejasności to pisz śmiało. Z chęcią pomożemy :)

Powodzenia w dalszych pracach!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Eksperci Stegu napisał:

Dzień dobry Adrianie :)

Farba nie przenosi obciążeń, więc należałoby się jej pozbyć a powierzchnie wyrównać. Kolejny etap to gruntowanie i odczekanie aż do wyschnięcia (zazwyczaj 24h) przed klejeniem płytek. Co do samego kleju do płytek cegłopodobnych to wszystko zależy od tego, kto jest ich producentem. Pamiętaj, że większość producentów wskazuje dedykowane kleje dla swoich produktów. Jeśli wykorzystasz inny klej nie masz gwarancji, że zadziała odpowiednio a dodatkowo producent może nie przyjąć gwarancji np. w przypadku problemu z samymi płytkami.

Jeśli miałbyś jeszcze jakieś pytania lub niejasności to pisz śmiało. Z chęcią pomożemy :)

Powodzenia w dalszych pracach!

Witam,

 

W takim razie jak najlepiej usunac farbę lateksową ze ściany? Szczerze powiedziawszy chcialem tego uniknąć, bo już wszystko wykonczone, ale jak mus to mus. 

Są jakieś sprawdzone metody, żeby się strasznie z tym nie męczyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz usuwać farbę, napisz jak wykańczana była ściana przed pomalowaniem jej tą farbą lateksową. Możliwe, że jak zrobisz próbę, jak podpowiada Cezary w poście #2 - nie ma konieczności usuwania farby. Wiem, że to o te dwa, trzy dni przesunie rozpoczęcie roboty, ale będzie - ewentualnie - jej mniej...

A co do usuwania farby - nie jest konieczne zdrapywanie jej z całej ściany.

Wystarczy, że powierzchnię, na krórej mają znaleźć się "cegły", głęboko (do twardego tynku, do ściany ceglanej, czy z czego ona tam była stawiana) zarysujesz ostrym i twardym narzędziem w kratkę liniami co 4, może 5 cm,odkurzysz te rysy i zagruntujesz głęboko penetrującym gruntem. To zapewni Ci dobrą, wystarczającą przyczepność klejonych " cegiełek".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, uroboros napisał:

Zanim zaczniesz usuwać farbę, napisz jak wykańczana była ściana przed pomalowaniem jej tą farbą lateksową. Możliwe, że jak zrobisz próbę, jak podpowiada Cezary w poście #2 - nie ma konieczności usuwania farby. Wiem, że to o te dwa, trzy dni przesunie rozpoczęcie roboty, ale będzie - ewentualnie - jej mniej...

A co do usuwania farby - nie jest konieczne zdrapywanie jej z całej ściany.

Wystarczy, że powierzchnię, na krórej mają znaleźć się "cegły", głęboko (do twardego tynku, do ściany ceglanej, czy z czego ona tam była stawiana) zarysujesz ostrym i twardym narzędziem w kratkę liniami co 4, może 5 cm,odkurzysz te rysy i zagruntujesz głęboko penetrującym gruntem. To zapewni Ci dobrą, wystarczającą przyczepność klejonych " cegiełek".

Ściana:

Goła cegła, na to był jakiś grunt taki kwarcowy z piaskiem, na to tynk MP75L, a w nim zatopiona siatka taka jak na elewację na styropian. Potem gladz, grunt taki bardziej wodnisty I farba... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, uroboros napisał:

jak wykańczana była ściana przed pomalowaniem

Wytrzymałość ściany jest taka, jak wytrzymała jest NAJSŁABSZY element całej "układanki" - czy pod lateksową farbą jest nieusunięta i nie wzmocniona  warstwa starej, słabszej farby, nieodkurzona warstwa słabo zagruntowanej gładzi, gatunek tej gładzi...

 

Zaczęliśmy razem pisać :icon_mrgreen:

 

Pamiętasz, czym robiona była gładź?

To może być najsłabszą warstwą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, uroboros napisał:

Wytrzymałość ściany jest taka, jak wytrzymała jest NAJSŁABSZY element całej "układanki" - czy pod lateksową farbą jest nieusunięta i nie wzmocniona  warstwa starej, słabszej farby, nieodkurzona warstwa słabo zagruntowanej gładzi, gatunek tej gładzi...

 

Zaczęliśmy razem pisać :icon_mrgreen:

 

Pamiętasz, czym robiona była gładź?

To może być najsłabszą warstwą...

Gładź z tego co pamiętam była gotowa we wiadrach Knauf. Przy każdej nowej warstwie wszystko odkurzałem odkurzaczem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość rom_eko
      Potwierdzam, że budowa przydomowej oczyszczalni ścieków to bardzo dobra inwestycja. Ja swoją kupiłem u producenta Wobet-Hydret - posiadają naprawdę dobrą ofertę, oczyszczalnia się nie psuje, jej utrzymanie jest łatwe i przede wszystkim niedrogie. Do tego wszystko działa bez zarzutu od kilku lat.
    • Budowę przydomowej oczyszczalni ścieków doradzili nam wykonawcy instalacji c.o. z pompą ciepła. Podczas budowania kolektora dolnego dla pompy ciepła, zaoferowali, że przy okazji operowania ciężkim sprzętem do prac ziemnych na działce, przygotują od razu wykopy pod tanią w eksploatacji oczyszczalnię. To był doskonały ruch, zmniejszający koszty budowy oczyszczalni, które zamortyzowały się już po półtora roku - mówią Ania i Michał, Członkowie Klubu Budujących Dom, którzy przydomową oczyszczalnię użytkują od 2004 r.
      Pełna treść artykułu pod adresem:
      https://www.budujemydom.pl/woda-i-kanalizacja/20954-koszty-budowy-oczyszczalni-sciekow-szybko-sie-zwrocily
    • Nie jestem przekonany do słów "tylko i wyłącznie okna aluminiowe" natomiast zgadzam się, że drzwi tarasowe przesuwne to wygoda. Znam producenta, który proponuje drzwi przesuwne zintegrowane na profilach drewnianych.   Na FB znalazłem ankietę, którą zainicjowała firma Krispol. Z ankiety wynika, ze użytkownicy zdecydowanie wybierają przesuwne drzwi tarasowe a rezygnują z tradycyjnych systemów U+R. Wynik ankiety na chwilę obecną 71:29 na korzyść systemów przesuwnych.
    • Jeśli chcemy, by temperatura w garażu, który znajduje się w bryle budynku była wyższa, musimy pomyśleć nie tylko o dobrej izolacji przylegających do części mieszkalnej ścian i sufitu oraz o bardzo ciepłych drzwiach łączących go z domem, ale także o ograniczeniu strat ciepła przez powierzchnię bramy garażowej. Powinniśmy wtedy zamontować bardzo dobrze izolowaną termicznie bramę segmentową, taką jak brama LPU 67 Thermo firmy Hörmann.   Współczynnik przenikania ciepła tej bramy, zbudowanej z segmentów o grubości 67 mm z przegrodą termiczną oraz wyposażonej w podwójne uszczelki wargowe na łączeniach segmentów i w podwójną uszczelkę progową, wynosi około 1,0 W/(m2K).   Ale izolacyjność cieplna bramy może być jeszcze wyższa, jeśli podczas montażu zabezpieczymy jej połączenie z murem, do którego jest zamocowana. Najlepszym rozwiązaniem jest tu montaż zestawu ThermoFrame firmy Hörmann. Składający się z dodatkowych uszczelek na obwodzie bramy oraz z kątownika z tworzywa sztucznego zestaw ogranicza do minimum powstawanie mostków termicznych, jakie tworzą się pomiędzy ścianą garażu a ościeżnicą, a tym samym znacząco wpływa na dodatkową poprawę izolacyjności cieplnej bramy.  
    • Gość Dociekliwy
      Co oferuje konkurencja? Chyba nie tylko Wiśniowski ma takie ciepłe bramy?
  • Popularne tematy

×