Skocz do zawartości

Kilka pytań przed zrobieniem tynków


Recommended Posts

Witam za kilka dni wchodzi ekipa od tynków cały czas myślę czy o czymś nie zapomniałem ( może nie :-) okaże się po tynkach ) chciałem was podpytać o cenne informacje  na które należy zwrócić uwagę podczas wykonywania tynków cementowo-wapiennych (bo na takie się zdecydowałem)

 

1 czy wszędzie gdzie jest połączenie materiałów  musi być dana  siatka wzmacniająca ? chodzi mi o takie połączenia :

a) nadproży z gazobetonem H+H

b) komina ze ściankami działowymi 

c) wieniec (tam nadmurowałem bloczkami przy murłacie ścianę kolankową) i będę chciał aby dali mi siatkę metalową w tynk czyli wzmocnia tą nadmurówkę szerokim pasem siatki 

d) miejsca gdzie idzie więcej kabli elektrycznych obok siebie

e) zapiankowane podejścia rur wodnych o kranów 

 

2 Teraz nasuwają mi się kolejne pytania:

a) czy w miejscach gdzie idzie jakiś peszel czy rura wkuta w ścianę też musi być siatka czy w takich miejscach nie ?

b) czy wszędzie gdzie są rogi ścian przy takich tynkach musi być dawany narożnik wzmacniający ? 

c) czy w miejscach gdzie będą otwory na drzwi tynk powinien być wykonany do przystawionej przez tynkarzy deski czy tez jakieś wzmocnienia ?

d) jak mają być przymocowane skrzynki rozdzielnic np elektrycznej czy rozdzielaczy wody czy mają być przymocowane po wypoziomowaniu jakimiś śrubami czy na piankę ?

 

3  jak nisko powinien być wykonany tynk czy do wysokości styropianu który będzie położony na chudziaku ? czy do wysokości wylewki która będzie lana na ten styropian? jak będzie lepiej dla wywinięcia folij izolacyjnej chudziaka ? 

 

czy tynk pod  parapet wewnętrzny powinien być na równo z zaczynającą się listwą pod okienna parapetową ?

 

5 czy do puszek elektrycznych pakować jakiś papier i na to zaślepki tynkarskie aby nie dostał się tynk do puszek i nie zachlapał przewodów ?

 

ktoś mi podpowiadał że na sufity powinna iść siatka wzmacniająca czy to prawda ? bo nigdy nie widziałem aby taką dawano na całe sufity 

 

PROSZĘ O PODPOWIEDZI NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS WYKONYWANIA TYCH PRAC TYNKARSKICH 

 

 

 

Link do komentarza

Ad. 1 Wszystkie ściany i sufity powinny być zagruntowane. Na to obrzutka i tynk. Wówczas połączenia nadproża i wieńca (beton zwykły) z betonem komórkowym nie trzeba wzmacniać siatką, o ile deskowanie było zrobione ze zwykłych desek i powierzchnia jest szorstka. W pozostałych przypadkach siatkę tynkarską trzeba dać.

Ad. 2

a) Nie ma takiej potrzeby. Jednak bruzdę najlepiej wypełnić (nawet zwykłą zaprawą) przed nałożeniem tynku na ścianę. Inaczej warstwa w tym miejscu może być bardzo gruba, a takiej lepiej nie kłaść na jeden raz.

b) Tak.

c) Wzmocnienia przy krawędziach płaszczyzny ściany z którą nie będzie licowana ościeżnica.

d) Zwykle na kołki rozporowe. Tak najłatwiej dobrze je wypoziomować i zlicować, jeśli są wpuszczane w ścianę.

Ad. 3 Do wysokości przyszłej wylewki. Na jakiej wysokości jest izolacja pozioma ścian? Izolacja podłogi i ścian powinna być połączona.

Ad.4 Do dolnej krawędzi otworu. I tak ostateczna obróbkę zrobi się po obsadzeniu parapetów.

Ad.5 Same zaślepki. Są szczelne.

Ad. 6 Przesada. Czasem na belkach stropowych daje się siatkę.

 

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Punkt 6 - dawało się siatkę ale w blokach budowanych za czasów Gierka. W największych pokojach przeważnie na środku wychodziło łączenie płyt i była taka bruzda, która nawet po tynkowaniu była widoczna. Dlatego ktoś wpadł na pomysł żeby to wyrównać podczas tynkowania i malowania. Bez siatki nie dało rady ponieważ tynk w tym miejscu pękał przeważnie i "od nowa Polska Ludowa".

Takie to były czasy :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...