Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
karolnoakowski

kołkowanie

Recommended Posts

Jeśli ktoś za Ciebie to zrobi, możesz nie kołkować. Bez kołków będzie się trzymać do najbliższego wiatru.

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.06.2018 o 10:25, retrofood napisał:

Bez kołków będzie się trzymać do najbliższego wiatru.

Prawdziwy bajkopisarz

Dnia 12.06.2018 o 11:16, demo napisał:

Wydaje mi się że tu masz dobrą i pełną odpowiedź na Twoje pytanie:

https://termoorganika.pl/kiedy-kolkowac-styropian

 

Tu jest prawidłowe podejście. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Kafelkarz napisał:

Prawdziwy bajkopisarz

Życzę szczęścia i miłej zabawy! :icon_biggrin:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co tu ma do rzeczy szczęście i miła zabawa to chyba nawet ty sam nie wiesz, więc nie pisz o niczym.;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, demo napisał:

Co tu ma do rzeczy szczęście i miła zabawa to chyba nawet ty sam nie wiesz, więc nie pisz o niczym.;)

Skoro sobie tego nie życzysz to nie życzę Ci szczęścia, ani miłej zabawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ocieplając ściany zewnętrzne nowo budowanego domu jednorodzinnego, mocowanie  płyt styropianowych odbywa się zasadniczo przy pomocy kleju do styropianu, natomiast zastosowanie łączników mechanicznych potocznie nazywane „kołkowaniem” można pominąć, o ile projektant nie przewidział inaczej, i producent kompletnego systemu ociepleń przy pomocy którego budynek zostanie zaizolowany, przewiduje mocowanie płyt przy użyciu zaprawy klejowej. W przypadku systemu ociepleń Termo Organika można pominąć kołkowanie przyklejając płyty na kleju uniwersalnym TO-KU. O ile ściany nowego budynku wystarczy zagruntować gruntem uniwersalnym w celu zmniejszenia chłonności podłoża przed przystąpieniem do klejenia izolacji, to w przypadku domów starszych,  które ze względu na niski poziom komfortu i wysokie koszty ogrzewania wymagają docieplenia, sytuacja może wymagać zastosowania różnych wariantów mocowania izolacji, w tym kołkowania. Przed przystąpieniem do prac ocieplania ścian zewnętrznych „starego” domu wymaga się bardzo dokładnego sprawdzenia powierzchni ścian (podłoża), do których będą klejone płyty styropianowe lub inny rodzaj materiału izolacyjnego. Wykonanie oceny technicznej powierzchni ścian powinno być obowiązkowo wykonane i stanowić podstawę do wykonania projektu ocieplenia. W praktyce niestety projekt ocieplenia dla domów jednorodzinnych lub kilkurodzinnych jest wykonywany sporadycznie stąd często dochodzi do złego doboru odpowiednich rozwiązań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak, wjazd od poludnia, od wjazdu skarpa, po lewej tez jest wyzej, z tej strony rosnie kilka brzozek, oslaniaja dzialke od tej strony. Z drugiej strony, od wschodu, jest las a od polnocy, za budynkiem,  wieksza kepa choinek, ktora tez oslania dzialke. Projektant pisze, ze jesli wybuduje sie w dziurze, to bede miala kiepskie widoki z okna. Rzecz w tym, ze mnie sie wlasciwie w tej dzialce calkiem spodobalo to, ze jest "schowana", zadnych sasiadow nie widze bedac w dziurze, i bardzo mi to odpowiada  A jesli bym sie zdecydowala z tej dziury podciagnac do gory to wlasnie na widok sasiadow i drogi sie narazam...to nie wiem czy nie wole ogladac skarpy.. Kolejna kwestia, jaka poruszyl projektant jest taka, ze zostajac w dziurze bede miala utrudniona kwestie podlaczenia do kanalizacji ze wzgledu na ta roznice poziomow potrzebna moze sie okazac pompa. Na ten temat niestety tez zbyt wiele nie wiem..tak wiec kilka rzeczy do ogarniecia z tego sie zrobilo..
    • Na załączonym rysunku jego góra pokrywa się z północnym kierunkiem? wjazd na działkę jest od południa?
    • Przekrój więźby masz do blachy a nie do dachówki. Deski na pełne deskowanie powinny być 2,5  3 cm grubości a Ty dajesz płytę grubości 1,5 cm więc co porównujesz? Odchudzaj wszystko a na końcu odchudzisz swój portfel jak dom sie zawali. Piszesz że drewno impregnowane kosztuje 750 zł, ale po co Ci drewno I sortu, ty potrzebujesz deski do wstępnego deskowania. Z m3 desek o grubości 2,5 cm masz około 40 m2 czyli załóżmy że m3 kosztuje 750 zł to m2 zakładając że wyjdzie 40 m2 to m2 wychodzi około 18,75 zl. Płyta osb ma wymiary  1250 x 2500 czyli ma powierzchnię 3,125 m2 przyjmując 53 zł za płytę co daję cenę za m2 16,92 zł przy grubości 1,5 cm a weź sobie porównaj cenę płyty osb grubości 2,5 czy 3 cm. Wtedy zobaczysz co wychodzi taniej!!!!!!!!!!!!!!!!! Rysunek sorki ale nie wchodzi, coś źle wkleiłeś. a co Twój kierownik na takie odchudzanie? Wiesz, budowa może być tania ale np budując własnymi rekami ale nie tania odchudzając materiał bo chyba do zaprawy murarskiej nie dałeś tylko sam piach i wodę bo cement był za drogi
    • Ja jednak jestem zwolennikiem płytek w łazience:) Co prawda w kuchni mam tapetę, która dobrzesię myje, to jednak drugi raz nie zastosowałbym takiego wariantu
  • Popularne tematy

×