Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
proszącyoradę

Kosztorys wykonawcy za fundamenty - proszę o poradę

Recommended Posts

Witam. Stawiam dom jednorodzinny niepodpiwniczony. Wedug projektu koszt fundamentów (chodzi mi o samą robocizne) zamyka się w kwocie do10.000 zl jednak wykonawca podaje kwotę 36.662.50 zl. Oto przykady z jego kosztorysu:
1 Wykonanie lawy fundamentowej (wykopy ręczne+piasek+chudy beton+ szalowanie+ zbrojenie+betonowanie+rozszalowanie) 83.5 mb x 65 zl/mb = 5472.50
2 Wykonanie izolacji poziomej lawy fund. (emulbit+papa termozgrzewalna) = 1000.00
3 Murowanie ścian fundamentowych 70.5 m2 x 45 zl/m2 = 3172.50
4 Wykonanie wieńca fund. (szalowanie+zbrojenie+betonowanie+rozszalowanie) 83.5 mb x 55 zl/mb = 4592.50
5 Tynkowanie fundamentu 75m2 x 20 zl/m2 + 105m2 x 10zl.m2 =2550.00
6 Wykonanie izolacji pionowej i poziomej (emulbit) 200m2 x 7zl/m2 = 1400.00
7 Wykonanie izolacji termicznej (styrodur+kolki+siatka+klej 2x) 75m2 x 35zl = 2625.00
8 Wykonanie izolacji pionowej 50m2 x 7zl/m2 = 350.00
9 Montaz membrany kubelkowej (guttabeta) 75m2 x 10zl/m2 = 750.00
10 Wykopy ręczne pod drenaże+montaż studni rewizyjnych+betonowanie studni+ podsypka żwirowa+ ulożenie rur z obsypaniem żwirowym (żwir 25 ton) + obsypanie calego budynku z zewnątrz = 6000.00
11 Wprowadzenie i wyprowadzenie instalacji WOD KAN budynku = 2200.00
12 Zasypanie fundamentów zgromadzonym materialem z wykopu + zagęszczenie + piasek zasypowy gr 30 cm + zagęszczenie (ok 250 ton) = 3100.00
13 Wylanie plyty z chudego betonu 170 m2 x 12zl/m2 = 2040.00
14 Wykop - koparka ok 14 godz x 65 zl/godz + nadzór 500zl/szt = 1410.00

Przypominam, że są to koszta tylko samej robocizny bez materialów. Wymiary domu to 20m x 10m pow. zabudowy 194 m2.

Materialy:

bloczki betonowe 1300szt x 3.20 zl 4160 zl
stal ok 5000 zl
beton ok 11000 zl
deski do szalowania ok 2500 zl (4m3)
kruszywa (żwir 2000 + piasek zas. 2300 +piasek 2350 +pospal 1000) 7650 zl
druty + śr4by + gwoździe+kolki papy termo ok 2000 zl
styrodur +klej+siatka+kolki+klej ok 4500 zl
maty guttabeta + listwy + siatki zbrojeniowe 70 szt ok 1600 zl
cement + plastyfikatory +emulbity ok 3200 zl
materialy do drenażu i WOD KAN ok 3500 zl

Proszę o rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W mojej okolicy firmy biorą kasę ok, 120 zł za każdy wylany m3 fundamentu, jesli chodzi o szczegóły:
dzień 1: koparka wykopała jeden duży dołek ok 1m głęboki
dzień 2: przyszli ludzie przywieźli stalowe płyty szalunkowe (arov) zrobili szalowanie pod ławę ułożyli zbrojenie, po południu przyjechał beton, zalali
dzień 3: ława sobie stała w szalunku
dzień 4: rozebrali szalunek ław i ustawili szalunek ścian fundamentowych
dzień 5: przyjechała grucha zalała ściany
dzień 6: ściany sobie stały w szalunku
dzień 7: rozebrali szalunek
dzień 8: zadzwoniłem do betoniarni wyszło 27m3 betonu B20 (dom 13,70 x 8,70 m)
dzień 9: pojechałem do firmy zapłaciłem 120 zł x 27 = 3240 zł za robocizne

teraz muszę tylko skończyć ocieplać i zasypać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja dziś otrzymał koszt robocizny stanu zerowego (fundamenty). Budynek niepodpiwniczony, ok 10x15, powierzchnia 150 m2. Koszt robocizny 10 000 zł. Szczegóły będę miała w środę. Z twojego opisu wynika, że u nas bez punktu 9 i 10.

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hej
jesteśmy po spotkaniu z budowlańcem, ostatecznie cena fundamentów z zalaniem płyty = 8500 zł. Tak więc wydaje mi się, że twoja cena trochę przesadzona, może ten gość podał z materiałami?? Choć piszesz, że nie icon_neutral.gif
Buduję dom LEO II , więc możesz sobie porównać:
http://www.domus.wroc.pl/projekt1.html?id=99

W jakich okolicach budujesz? My w okolicach Wroclawia, a nie jest tu najtaniej.
życzę powodzenia w negocjacjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Niestety nie ta cena dotyczy tylko samej robocizny, z materiałami kwota zamyka się w okolicach 75,000 zł icon_sad.gif(( Budynek typu "Libra" plus ocieplanie styrodurem i drenaż.
Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odpowiem w temacie na którym na 100% się znam.
na samych bloczkach betonowych naciągna cię na 600 zł....
cena bloczka betonowego dziś zaczyna się od 2,7 zł za szt.
to pomyśl po ile naciąga cię na każdej innej pozycji....

poza tym co on ma na myśłi pisząc w pozycji 11 Wprowadzenie i wyprowadzenie instalacji WOD KAN budynku = 2200.00
bo jeśli tylko przeciągnięcie pod fundamentem odpowiedniej średnicy rur to chyba sobie za dużo policzył za operację która zajmuje tak około 10 minut

generalnie rozumiem że może to być bardzo skomplikowana bryła czy super materiały ale niektórzy za te pieniądze budują stan surowy otwarty. ja bym co najmniej upenił się u innych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czytam o cenie fundamentów w projekcie: 10 tys. Gdzieś dalej jest informacja o domu w stanie surowym za 14 tys. Różnice w cenach zależą od regionu ale jak wypośrodkować te wydatki i nie dać się oszukać? . Bo chyba nie opłaca się sprowadzać ekipy z drugiego końca polski do wylania fundamentów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam, wydaje mi się ze facet chce cie dobrze naciagnac, jak masz czas i ci nie spieszno z ta robota to postaraj się uzyskać ceny wykonania innych firm najlepiej 2-3 z dalszych stron i tak aby nie miały ze sobą kontaktu, bo to co ci ta firma obliczyła to chyba cena robocizny całego podpiwniczenia (albo gościu byl na dobrej bani jak to obliczal) a najlepiej zmien wykonawce
jeszcze znalazłem cennik usług: http://www.dobrebudowanie.pl/lista.php?a=105

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
moja rada bo jestem budowlańcem. posieć sobie w necie i wejdż w książkę cen budowlanych za robociznę a następnie jak ty kupujesz towar to warto w składach popytać się o mniej markowe produkty a z takim samymi parametrami. Ceny podał z materiałem ale jeżeli robi dobrze to ci się wzróci bo nie będziesz musiał potem poprawiać, a inna ekipa która np. bedzie robiła tynki, glazurę itp. nie stwięrdzą np. że ściana jest tak krzywa że szok bądż są peknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zdarza się ,ze sprzedawcy nie mają pojęcia o parametrach. Człowiek zna nazwy kilku producentów wie że oni są dobrzy i nic więcej. Nie doradzi i nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry  Poszukuję podpowiedzi w sprawie ogrzewania domu, który będę użytkował w weekendy, święta, długie weekendy, itp., ale przez cały rok. Pozwolę sobie zacząć od konkretów, a później przejść do pytań, o odpowiedź na które chciałbym Was prosić. - Dom jest wybudowany z betonu komórkowego 24cm + styropian 20cm - Okna trzyszybowe, siedmiokomorowe PVC - Parter 80m2 + poddasze użytkowe z sypialniami 40m2 - W okolicy nie ma gazu, MPZP nie pozwala spalać paliw stałych - W projekcie dom ogrzewany jest grzejnikami elektrycznymi i dodatkowo jest kominek z DGP - Według projektu zapotrzebowanie ciepła na cele ogrzewania to Qco = 9,6 kW W domu chciałbym w prosty sposób utrzymywać temp. ok. 10 stopni w tygodniu, a podnosić ją tylko na weekendy, gdy będę na miejscu. Idealne wydaje mi się więc połączenie ogrzewania elektrycznego i kominka. Ale nie chciałbym bazować na zwykłych grzejnikach konwektorowych. Do tej pory wymyśliłem dwa warianty: 1) Ogrzewanie podłogowe akumulacyjne kablami + kominek DGP aby podgrzać w weekendy.  a) Tutaj chciałbym spytać o konieczną grubość wylewki. Mam do zagospodarowania 23 cm wysokości podłogi na parterze: według projektu to styropian 15cm, wylewka 6cm, wykończenie 2cm. Na stropie to styropian 5cm + wylewka 6cm + wykończenie 2cm. b) Czy kable grzejne układa się na poddaszu użytkowym, czy tam powinienem pomyśleć o jakiś grzejnikach? c) Zastanawiam się też jakie są możliwości sterowania temperaturą przy ogrzewaniu kablami grzejnymi? Ustawia się jak bardzo mają grzać podłogę w nocy, a za dnia jest zbyt ciepło lub zbyt zimno i nie ma się już na to wpływu? 2)) Ogrzewanie wodne podłogowe bazujące na zbiorniku akumulacyjnym podgrzewanym w nocnej taryfie + kominek z płaszczem wodnym podłączony do tego samego zbiornika. Pytania związane z tym rozwiązaniem to: a) czy to wykonalne?  b) Jak duży musiałbym mieć zbiornik? Z chęcią poznam też inne racjonalne finansowo alternatywy, jeśli coś przychodzi Wam do głowy. Słyszałem np. o grzejnikach elektrycznych akumulacyjnych, albo o grzaniu klimatyzacją, ale zupełnie nie wiem co o tym myśleć. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Nie chrzań głupot że po budowie to drożej kosztuje bo piszesz tak aby swojemu fachowi naganiać kasę. Akurat murki i mury oporowe to nie broszka architekta krajobrazu więc nie dodawaj sobie animuszu. Jaki jest sens kształtować teren przed budową domu jak w czasie budowy większość takiego ukształtowania może ulec dewastacji, to tak jakbyś zrobił chodniki i podjazdy z kostki czy z puzzli przed budową domu. I dlaczego budowlaniec ma się martwić o efekt końcowy???!!!! Jak budują osiedle bloków to kto martwi się o ukształtowanie terenu wokół tych bloków wraz z infrastrukturą, budowlaniec? Nie wyobrażam sobie bo może mam za małą wyobraźnie aby na placu budowy gdzie jeszcze jest zamiar wybudowania  kilku bloków mieszkalnych kształtować wcześniej teren   ze ścieżkami, chodnikami i jakąś zielenią.
    • Gość www.nawiew.eu
      "trzeba wyczyścić ją wodą, szorując szczotką ze sztywnym włosiem i po wysuszeniu nałożyć środek grzybobójczy." nie wolno dotykać/szorować grzybów ponieważ zarodniki się przemieszczają w powietrzu !!!
    • Gość Rytlanka
      Super firma. Polecam
    • Przecież budowlaniec stawia dom wg projektu, wg zadanych wymiarów poziomych i pionowych, w tym ustawienia do warstwic. Jeśli projektant ma zadany tylko dom i jego ustawienie na działce z dojazdem  - to tak robi. Dzięki temu architekt krajobrazu ma co robić. Gdyby Projektant zaprojektował otoczenie dokładnie z niwelacją całości, skarpami, murkami, palisadami i innymi pierdółkami - to byś kolego nie miał co robić, tylko najwyżej ogrodnik.  Poza tym stok jest sam w sobie wdzięczny dla ogrodu, rozwiązuje zazwyczaj (poza wyjątkami) kwestię wód opadowych, jest "krajobrazowy" - nie wiem w czym problem. To lepiej dla działań twórczych krajobrazowych mieć "nieobrobiony" wcześniej teren. Wg mnie - oczywiście.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...