Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Dom w/g projektu Przygoda 2. Czy się uda zmieścić w 300 tyś ?


Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Zacząłem budowę domu w/g projektu Przygoda 2 warjant B czyli z podniesioną ścianką kolankową. Link do projektu https://www.mgprojekt.com.pl/przygoda-2

Bardzo mało jest informacji na temat tego projektu dlatego założyłem ten temat licząc na merytoryczną dyskusję i pomoc ze strony doświadczonych osób.

Generalnie założenie jest takie żeby zmieścić się w 300 tyś. nie licząc działki. W tym celu szukałem przez dłuższy czas projektu który będzie prosty w budowie i jednocześnie wystarczający dla rodziny 2+2 ale docelowo 2+1 bo córka idzie na studia w innym mieście. Szukałem projektu bez balkonów, wykuszy, lukarn itp. a także z dachem dwuspadowym żeby ograniczyć koszty budowy i mostki termiczne ponieważ dom planuje ogrzewać pompą ciepła PW.

Na obecną chwilę wykonałem:

- Wszystkie formalności prawno-techniczne łącznie z pozwoleniem na budowę

- Wykonane ławy fundamentowe wraz z izolacją poziomą ław ( dwie warstwy dysperbitu dn + papa asfaltowa )

- Jetem w trakcie kończenia murowania ścian fundamentowych

 

I tu pojawiły się pewne problemy i pytania.

W projekcie jest obniżenie ścian fundamentów przy drzwiach wejściowych i wyjściu na taras. Niby wszystko ok, bo styropian z podłogi ma wchodzić w te miejsca żeby docieplić te newralgiczne punkty, ale z drugiej strony jak zachować ciągłość izolacji poziomej na ścianie fundamentowej w tych miejscach ? Kolejna sprawa to czy stopa pod komin ma być wymurowana do wysokości posadzki i bezpośrednio stawiać na nią komin, czy należy dać warstwę izolacji ( np styropian EPS 120) żeby nie było mostka termicznego.

Pozdrawiam wszystkich i liczę na rzeczową dyskusję i pomoc w razie czego służe zdjęciami.   

WP_20180519_18_28_23_Pro.jpg

V__517F.jpg

V__8C27.jpg

V__749F.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odp 1) Wszystko zależy od tego jaką będziesz miał posadzkę. Z tego co widzę na zdjęciach to za nisko masz izolację poziomą w stosunku do poziomu gruntu - powinno być 15-30cm nad poziom gruntu - u ciebie planowany jest stopień więc dobrze by było dać tak na 17,5 cm. Albo dasz wysunięty okap dachu, albo ziemię wybierzesz - bo inaczej ściany będą ci nasiąkać podczas deszczu. A za 10 lat izolację poziomą będziesz miał po osadzaniu budynku równo z gruntem

Odp 2) fundament pod komin dobrze zaizoluj - nie dawaj styropianu - co najwyżej możesz obłożyć  te 5cm w koło fundamentu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz.

 

Również zauważyłem że fundamenty będą za nisko wystawać ponad grunt wiec podniosłem je o jeden bloczek. Oczywiście po konsultacji z KB. 
Zrezygnowałem z obniżenia ścianki fundamentowej i teraz jest wszędzie na równo. Ostatni bloczek fundamentów będzie poziomem chudziaka natomiast styropian oraz wylewka z posadzki będzie już w głównej ścianie, która będzie budowana z bloczków z gazobetonu.

Obecnie ściany są pomalowane 3 x Dysperbitem DN, zrobione przepusty pod wodę, prąd i kanalizacje oraz przywieziona pospółka do zaspania.    

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to na budowie pojawiły się kolejne dylematy i pytania które kieruje do doświadczonych osób.

 

1. Fundamenty ocieplam styropianem Yetico Aqua EPS 120 który ma nacięcia ( ryflowanie ). Wiem że takie ryflowanie sprawdza się przy foli kubełkowej jednak ja jej nie będę stosował wiec zaciągnąłem klejem i siatką oraz przesmarowałem 2 warstwy dysperbitu. Wszystko po to żeby uszczelnić połączenia styropianu i zabezpieczyć przed gryzoniami w gruncie.  Czy położenie kleju w ten sposób nie jest błędem ?

2. Po zasypaniu i zagęszczeniu oraz wykonaniu kanalizacji muszę zrobić wylewkę z chudego betonu. W projekcie nie ma nic na temat jego klasy i wiem że chudy zazwyczaj oznacza B10 natomiast spotkałem się z opiniami że powinien być to beton B15. Na tą wylewkę z chudego idzie jeszcze styropian i właściwa wylewka z posadzką. 

 

Proszę o sugestie i odpowiedzi

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytania zadaje się przed a nie po robocie.

ad1. Niezwykle dziwne rozwiązanie - wyrzucone pieniądze i praktycznie brak zabezpieczenia ocieplenia

ad2. Klasa betonu podkładowego zależy od przewidywanych obciążeń i stabilności gruntu - z reguły daje się B15

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pierwszego punktu - dlaczego bez folii kubełkowej? Ona stanowi zabezpieczenie dla styropianu przed uszkodzeniami mechanicznymi. Styropian układa się ryflowaną stroną do ściany. Zastosowanie płyt ryflowanych, czyli z pionowymi rowkami na całej powierzchni, ma sens przy ocieplaniu niektórych rodzajów ścian nadziemia, w przypadku fundamentów niebardzo.

A może chodzi o płyty jedynie z frezowanymi na zakładkę krawędziami?

Co do podkładu. Zależy co przewiduje projekt. Zastosowanie betonu o większej wytrzymałości w każdym razie nie zaszkodzi.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o styropian to dzwoniłem do producenta i kazał układać ryflowaniem ( rowkami/nacięciami) do zewnątrz. Nie dawałem foli kubełkowej bo sama w sobie nie jest izolacją pionową styropianu tylko pomaga odprowadzić lub odparować wodę.  Widziałem w internecie co się dzieje na powierzchni takiej foli i styropianu po latach. idealne miejsce dla pleśni i innych żyjątek wiec wolałem tego uniknąć i obsypałem styropian pospółką żeby woda swobodnie odpływała niżej.

Chudziak będzie jednak B10 bo dzwoniłem do architekta i stwierdził że wystarczy bo pod właściwą posadzką jest zbrojenie i tam trzeba się skupić na tym żeby nie pękała.

 

Pojawił się natomiast kolejny problem. Moja ekipa położyła po zagęszczeniu pospółki kanalizę z podejściami ale zrobili to na szarych rurach. Wyczytałem że takie rury głównie układa się do instalacji wewnętrznych a w gruncie stosuje się pomarańczowe. Myślicie że wytrzymają i wszystko będzie OK ?  

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Druga ściana wiem, że mogę usunąć.   Z protokołu przeglądu technicznego: "Usunięcie ściany pomiędzy kuchnią a pomieszczeniem obok, może wiązać się z wykonaniem odpowiedniego słupa lub innych dodatkowych elementów wsporczych, który przeniesie naprężenia. Aby uzyskać informację o dalszym działaniu, trzeba będzie rozebrać obecne płyty g-k."   Jeśli trzeba słupie lub innych dodatkowych elementów wsporczych, tylko trzeba poinformować administrację kamienicy (z projektem z architekta), tak? Nie powinien być problemem...  
    • Gość Zyga
      Ja mam akurat moc 10 kW a moc PV dobrałem na 18 kW i jest ok, za prąd praktycznie nie płacę ale ja zamontowałem u siebie magazyn prądu. Gorąco polecam t5akie rozwiązanie,
    • jeżeli to ta na prawo od drabinki to śmiało, rypaj a jeżeli ta druga jest prostopadła do tej to rypaj również  
    • demo Weź, przestań, bo padnę ze śmiechu. Wszystko jest dobre, ale w miarę! Przede wszystkim gratuluję ci oczu z rentgenem i w dodatku z zasięgiem rosyjskich S 400! Naprawdę przestan się kompromitowac publicznie, bo dajesz zbyt dużą dawkę megalomanii, ignorancji, tupetu z nutą arogancji. Rzecz w tym, że to ja nie jestem w stanie zrozumieć twoich zaawansowanych wypowiedzi, a może to ty nie potrafisz się jasno wyrażać ?  Wybacz, ale z dwojga złego stawiam na to drugie!  Naucz się jasno i precyzyjnie wyrażać swoje myśli ! Trochę pokory. Zamiast tych wypowiedzi ex catdhera, może staranniej wyjaśnij, o co ci właściwie chodzi? Więc jeszcze raz miszczu demo! Czy beton jest wodo i mrozoodporny, czy nie jest??? !!! Odpowiedz, jak to jest możliwe, że kropla zacinającego deszczu napotykając opór w postaci szczeliny między daszkiem, a bloczkiem połączona - wg. betonem nieprzepuszczajacym wody (betonem wykonanym zgodnie z technologią, która do kosmicznych nie należy, no chyba, że należy i beton do takich pustaków należy dodawać w warunkach przypominających produkcję procesorów)  pruje ten beton niczym młot pneumatyczny, dalej znajduje ową - demo-szczelinę! i rozrywa putak ...  demo ty się zajmij pisaniem powieći fantastycznonaukowych, gdzie nie obowiązują zasady   cnd ... zasady grawitacji ! wyjaśniam cierpliwie i ze spokojem w 99,999% kropla napotykając opór spłynie w dół; nie dostanie się do pustaka, chyba wypełnienie betonowe przypomina przeciekający PUMEKS. demo czy beton przypomina PUMEKS? demo daruj już sobie te nikomu niepotrzebne wywody, albo wiesz dlaczego coś pękło albo się domyślasz, wydaje ci się, a potem tego bronisz. Sens takich forów jest dwojaki: podzielenie się obserwacjami; w tym wypadku o pękających ogrodzeniach; uzyskanie fachowej wiedzy merytorycznej od osób, które mają o tym pojęcie. Zbędni są ci którym się coś wydaje oraz przedstawiciele producentów!  Mam nadzieję, że wykażesz do której grupy się zaliczasz. Jak nie, to proszę przestań mnie dalej rozśmieszać, zaśmieacać dyskusję swimi pseudo-teoriami  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...