Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts


Dokładnie to jaki rodzaj pokrycia z blachy wybrać?

 

Czy na dach jednospadowy na budynku gospodarczym o spadku 12 stopni ( nie procent) można zastosować jakiś rodzaj blachodachówki?

 

Na dachu jest pełne deskowanie i papa podkładowa. Połać dachowa jest skierowana dokładnie na zachód - nacinające deszcze od zachodu. 

 

Wprawdzie Pruszyński podaje że jego blachodachówki można stosować od 9 stopni ale sprzedawca twierdzi spadek jest zbyt mały i mogą być przecieki i nieszczelności pokrycia.

 

Sprzedawca proponuje blachę trapezową albo blachę na rąbek

 

Blacha trapezowa nie za bardzo mi się podoba natomiast trudno znaleźć wykonawcę na blachę na rąbek. 

 

Poza tym boję się błędów wykonawczych przy montażu blachy na rąbek i widocznego falowania blachy. 

 

Czy brać blachodachówkę czy szukać dobrego wykonawcy blachy na rąbek. 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dach będzie miał podwójne krycie (blacha, papa, deskowanie) zatem spadek w zupełności wystarczy, na dowolne pokrycie pod warunkiem układu -  kontrłaty i łaty.  Na rąbek łączone są też gotowe panele - a montaż zatrzaskowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blacha trapezowa dzięki większej grubości jest odporniejsza na uszkodzenia mechaniczne, intensywne opady gradu itp.

Zadowalający jest również stosunek ceny do jakości.

Trzeba jednak zaakceptować industrialny, nieco przemysłowy charakter takiego pokrycia dachowego.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zamów trapez, ale o wyższym przetłoczeniu np t35.

5 godzin temu, Budujemy Dom - otoczenie domu napisał:

Blacha trapezowa dzięki większej grubości jest odporniejsza na uszkodzenia mechaniczne, intensywne opady gradu itp.

Zadowalający jest również stosunek ceny do jakości.

Trzeba jednak zaakceptować industrialny, nieco przemysłowy charakter takiego pokrycia dachowego. 

 

Pani chyba blachę dachową tylko w katalogu widziała...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Dach będzie miał podwójne krycie (blacha, papa, deskowanie) zatem spadek w zupełności wystarczy, na dowolne pokrycie pod warunkiem układu -  kontrłaty i łaty.  Na rąbek łączone są też gotowe panele - a montaż zatrzaskowy.

Tak to się zgadzam że papa i deskowanie daje dodatkowe zabezpieczenie ale przy blachodachówce podobno trudno jest zrobić obróbkę komina przy takim małym spadku żeby nie było przecieków.

 

Np. na tym filmie instruktażowym Ruukki podaję że blacha na rąbek jest od 8 stopni ale jak jest komin albo okno to już musi być 15 stopni. 

Jak dla mnie ciekawe to dość ciekawe zastrzeżenie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Jckr1wb_XMQ

 

 

7 godzin temu, Budujemy Dom - otoczenie domu napisał:

Blacha trapezowa dzięki większej grubości jest odporniejsza na uszkodzenia mechaniczne, intensywne opady gradu itp.

Zadowalający jest również stosunek ceny do jakości.

Trzeba jednak zaakceptować industrialny, nieco przemysłowy charakter takiego pokrycia dachowego.

 

No właśnie blacha trapezowa kojarzy mi się z hala przemysłową. 

 

 

Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Budujemy Dom - otoczenie domu napisał:

Blacha trapezowa dzięki większej grubości jest odporniejsza na uszkodzenia mechaniczne...

Ciekawe spostrzeżenie. Szanowna Pani Małgorzato może Pani podać przykładową grubość blachy trapezowej?

Wracając do meritum przy kryciu wstępnym wykonanym papą każde pokrycie będzie dobre i przy tym kącie nachylenia połaci żadnego nie będzie widać. Wybierz takie, które ci się podoba. Najtaniej wyjdzie blachodachówka. Blachodachówka jess pokryciem dość szczelnym ale dla pewności można na deskach najpierw nabić kontrłaty i dopiero wówczas pokryć papą podkładową termozgrzewalną. Wszystkie połączenia powinny być zgrzane i żadne papiaki nie mogą być widoczne. Natomiast "klik" nie ma widocznych żadnych wkrętów, jest pokryciem płaskim co umożliwia swobodny bez żadnych zakłóceń spływ wody. Profesjonalny wykonawca nie będzie miał żadnych problemów ze szczelnym obrobieniem komina. Pozdrawiam.

Edytowano przez Witand - pokrycia dachowe (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A myślicie że blacha na rąbek w kolorze czekoladowobrązowy RAL 8017 to bobry pomysł.

 

Wszystkie dachy z blachy na rąbek jakie widziałem były w kolorze grafitowym

29 minut temu, Takiowaki napisał:

Pokaż rzut połaci tego budynku

Tak na szybko nic nie ma ale dach jest jednospadowy z ogniomurkiem z jednego boku i z tyłu.

 

Na dachu jest duży komin ustawiony dłuższym wymiarem wzdłuż spadku dachu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanie techniczne jak przy blasze na rąbek zrobić prawidłowo wlot dla szczeliny wentylacyjnej pokrycia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

komin ustawiony centralnie, przy którejś ze ścian, czy może przy ogniomurze?

szczelina tak jak zawsze, aczkolwiek bardziej się zastanów nad przeciwległym końcem połaci. Jest wlot, wylot też musi być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak jest podwójny pas nadrynowy?

 

Jeden na papie wstępnego krycia a drugi pod pokryciem z blachy.

 

A co z wylotem szczeliny wentylacyjnej. Po przeciwległej stronie do okapu mam ogniomurek

4 minuty temu, Takiowaki napisał:

komin ustawiony centralnie, przy którejś ze ścian, czy może przy ogniomurze?

szczelina tak jak zawsze, aczkolwiek bardziej się zastanów nad przeciwległym końcem połaci. Jest wlot, wylot też musi być.

Komin jest prawie centralnie

Witand czy stosujesz wkręty do poziomowania łat?

 

https://www.google.pl/search?q=wkręty+do+poziomowania+łat&oq=wkręty+do&aqs=chrome.0.69i59j0j69i57j69i61j69i60l2.8245j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

Co o nich sądzisz?

7 minut temu, Witand - pokrycia dachowe napisał:

Normalnie z pod pasa nadrynowego. Pozdrawiam.

A jak jest rynna zamocowana wysoko na desce okapowej to nie upośldza to ruchu powietrza przy wlocie pod pasem nadrynnyowym?

 

Czy może wtedy trzeba montować rynnę nisko na desce okapowej żeby powietrze mogło się przedostać pod pasem nadrynnowym.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy takim kącie nachylenia połaci i ogniomurze na końcu ruch powietrza sam w sobie będzie "upośledzony". Sam chcesz to pokryć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Takiowaki napisał:

przy takim kącie nachylenia połaci i ogniomurze na końcu ruch powietrza sam w sobie będzie "upośledzony". Sam chcesz to pokryć?

Czyli jak to rozwiązać.

 

Dużo rzeczy na budowie sam robiłem ale dachu się nie podejmuje :) 

Dopytuje bo chce wiedzieć jak to zrobić prawidłowo i nie wysłuchiwać panie zawsze tak robiłem i było dobrzxe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście wolałbym blachę trapezową o wyższym profilu. Przy tak małym kącie nachylenia i tak pokrycia prawie nie widać z dołu. A przy trapezowej wentylacja pod pokryciem jest łatwiejsza do zrobienia. Kolor powłoki może zaś być dowolny.

Myślę, że tu nie obejdzie się bez kominków wentylacyjnych, skoro spadek jest mały a przeciwna strona niż wlot jest zamknięta ogniomurem. Jaka jest wielkość tego dachu? szczególnie wymiar od okapu do ogniomuru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ja osobiście wolałbym blachę trapezową o wyższym profilu. Przy tak małym kącie nachylenia i tak pokrycia prawie nie widać z dołu. A przy trapezowej wentylacja pod pokryciem jest łatwiejsza do zrobienia. Kolor powłoki może zaś być dowolny.

Myślę, że tu nie obejdzie się bez kominków wentylacyjnych, skoro spadek jest mały a przeciwna strona niż wlot jest zamknięta ogniomurem. Jaka jest wielkość tego dachu? szczególnie wymiar od okapu do ogniomuru.

Odległość od okapu do ogniomurka to 8,14m

 

Cały dach ma wymiary 11,13 x 8,14 co daje ok. 91m2 powierzchni połaci plus do tego ogniomurek na dwie strony

 

Niestety mimo niewielkiego nachylenia cały dach jest widoczny z ulicy bo jest od niej oddalony ok. 25m. 

Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie stosuję wkrętów do poziomowania łat. To nie moja bajka. Wyprowadzam połać po swojemu. Przy takim nachyleniu połaci albo rynnę montujemy wyżej i wówczas na hakach nakrokwiowych albo niżej i wówczas można można na hakach doczołowych. Posadowienie deski okapowej musi umożliwić swobodny wypływ skroplin. Przy tak płaskim dachu wysokość posadowienia rynny nie ma żadnego znaczenia. W tym wypadku to tylko walor estetyczny. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Budmat ma ciekawy pas podrynowy razem z listwą startową do blachy płaskiej na rąbek (clik)

 

http://www.budmat.com/pl/produkt/listwa-startowa-do-prime-click-ls-14-142

 

Domyślam się że nawiercone otwory są po to żeby umożliwić wlot powietrza pod połać dachową.

 

Tylko że produkt jest na indywidualne zamówienie czyli w praktyce może być nie osiągalny. 

Tutaj też jakieś rozwiązanie wentylacji połaci dachowej

 

9.jpg

Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest siatka do zabezpieczania szczeliny wentylacyjnej. Kupuje ja się w rolkach o pewnej szerokości i iluś tam metrach bieżących w zależności od producenta i materiału ( może być metalowa lub z pvc)

Pas startowy wygina również dekarz (taniej wyjdzie ;) ). Możesz dodatkowo zamówić u producenta podgięcie krawędzi początkowej w panelu na rąbek (w zasadzie przyspieszy montaż)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2018 o 23:00, Witand - pokrycia dachowe napisał:

Wracając do meritum przy kryciu wstępnym wykonanym papą każde pokrycie będzie dobre i przy tym kącie nachylenia połaci żadnego nie będzie widać. Wybierz takie, które ci się podoba. Najtaniej wyjdzie blachodachówka.

Dodam tylko do wypowiedzi Przedmówcy Witanda, że na blaszanym dachu słychać deszcz. Wiem bo mieszkam na poddaszu i słyszę jak dzwoni. O ile Polska nie leży w strefie burz tropikalnych, nie przeszkadza mi to zbytnio. Bardziej natomiast dziwi mnie korozja pokrycia w kilku miejscach. Mieszkam pod dachem krytym blachodachówką - producenta nie znam, wykonawcy też nie - pokrycie ma kilkanaście lat.

Mam możliwość obserwować mój dach często ponieważ mogę wychylać się przez okna dachowe. Przyczyną korozji jest prawdopodobnie przycinanie diaksą. Tak zgaduję.

Dach wygląda OK. Mogę porobić z czasem fotki i możemy poddać analizie wady i zalety. Ameryki pewno drugi raz nie odkryję ale czasem warto zerknąć na dach z lotu ptaka albo chociaż z bliska. Mało kto ma ku temu okazję - poza kominiarzem i dekarzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym konkretnym przypadku chodzi o garaż czyli temat głośności pokrycia dachowego nie ma żadnego znaczenia.

Natomiast jeśli chodzi o korozję to jest ono normalnym zjawiskiem w pokryciach o rdzeniu stalowym.  Korozja spowodowana cięciem występuję najczęściej w koszach. Korozja na połaci najczęściej na przegięciach (przetłoczeniach) wynika z mikro pęknięć powłoki lakierniczej i warstwy ochronnej cynku. Żywotność tych pokryć to około 20~25 lat. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To może warto zamiast po blachę sięgnąć po płytę falista z włóknocementu? Łatwo ją zamontować, jest wykonana z naturalnych surowców i jest niepalna. Widziałam ją w ofercie Creatona, sama się zastanawiam czy nie połozyć jej na dach garażu. Dodatkowym jej plusem jest to, że zapewnia dobrą izolacje akustyczną wiec będzie to dla nas mniej uciążliwe gdyby przyszło nam pracować w garażu podczas ulewy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To jest stan na 2002 r. - czyli to które po 2002r. było wielokroć nowelizowane.   No właśnie tego dotyczył mój link -  nie jest to kolejna modyfikacja/nowela/zmiana, tylko tekst jednolity. Ostatnia nowela/zmiana  rzeczonego Rozporządzenia miała miejsce w listopadzie 2017r. z "ważnością" od stycznia 2018 r.    Ps. I wcześniej nie autorowi  post #2 nie stawiałem zarzutu niekompetencji, tylko sprostowałem oczywisty błąd.   Co do autora post #6 ...................................  mam mieszane odczucia   
    • Nie wiem, ale napisane jest coś takiego:     A co ma to za znaczenie? Rura zaczynać się będzie 70 cm pod ziemią i wchodzi w dół do 160mm na jakieś 150 cm od ziemią. bruzda żeby ukryć rurę w ścianie chociaż w połowie by móc to kiedyś ładnie zabudować.
    • Tu może nie chodzi o nóż na gardle tylko mam mury z gazobetonu H+H gęstości 500 i 600 więc nie chciałbym żeby mi mokły od góry bloczki (co już się dzieje) bo jak przyjdzie duży mróz to kto wie co może się stać. Wiem że można je osłonić folią od góry ale chodzi też o dół, jak pada woda to na posadzce zbiera się woda i bloczki mokną od dołu. Kolejna sprawa chyba lepiej jak strop wzmocni się przez zimę bu można go było obciążać na wiosnę i prowadzić dalsze prace związane z dachem?  
    • Gość Pawel
      Czy elektrownia odpowiada za przyłączenie od słupa do licznika. Czy od słupa do wyłącznika głównego który znajduje się na zewnątrz budynku
    • Gość Pawel
      Mam pytanie mam obecnie łączę energetyczne - stare-jak byli ostatnio elektrycy z elektrowni to przelaczyli mnie na ostatnią fazę i powiedzieli że warkocz jest do wymiany, zrobiłem remont gdzie są polozone nowe kable w domu. Licznik jest nowy ale jeszcze na scianie budynku mam wyłącznik główny i pytanie czy energetyka odpowiada za przyłączenie do licznika czyli że słupa do wyłącznika głównego a pozniej do licznika czy tylko do wyłącznika głównego który znajduje się na zewnątrz na sciane
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...