Skocz do zawartości

Recommended Posts

Zaczynam u siebie serial "Łoooo Panie, a kto to tak Panu spierdooooolił"

Taras na słupach żelbetowych, pod tarasem mam taką dużą wnękę na nasiadówki grillowe i nie tylko.

Płyta była wylana niestarannie, dlatego pan od glazury powklejał sobie w celu wyrównania kawałki dachówek, kafelki a nawet kawałki płyt gipsowych.

Co było pod ręką.

Na efekty nie trzeba było czekać długo.

Taras się rozleciał.

 

Zdejmuję wszystko co odpada a co nie odpada - do skucia.

Mam kilka pytań do tych którzy potrafią podzielić się wiedzą i mają doświadczenie

 

1. Jak i czym wyrównać teraz płytę (w jaki sposób poziomować, dylatacje, czego użyć aby dobrze związało ze starym podłożem)

 

Reszta pytań pewnie w trakcie

Za wszystkie uwagi i porady będę wdzięczny

 

 

 

WIN_20180526_10_51_19_Pro.jpg

WIN_20180526_10_51_49_Pro.jpg

WIN_20180526_10_52_35_Pro.jpg

WIN_20180526_10_52_24_Pro.jpg

Link do komentarza
Napisano (edytowany)

Rozkminiłem dzisiaj trochę tej fuszerki.

Katastrofa.

Na tym tarasie po wylaniu żelbetu jest tak.

2x papa

Na to styropian (nie wiem po jakiego wuja)

Na to folia

Na folię zazbrojona wylewka

Na niej byłyl kafle, wyrównywane czymsiedało od spodu (dachówki wyciągalem.CAŁE se podkladał) i cała gama różności.

Ale tego już nie ma.

Ten niepotrzebny styropian (no bo co on izoluje?) kończy się w miejscach gdzie kończyć się nie powinien, czyli przed oknem i przed murem.

 

WIN_20180528_20_48_22_Pro.jpg

 

 

 

 

Tak wyglądają te warstwy papy, styropian, folia, wylewka.

WIN_20180528_20_47_16_Pro.jpg

 

 

Doszły pęknięcia na tej warstwie dociskowej

Tam gdzie głucho - waliłem młotem i odrywałem co odpada.

 

 

 

Teraz pytanie.

Pewnie będę musiał wyciąć ostatni pasek plytek klinkierowych, zeby to dobrze potem izolować.

Mam tam ułożyć co.

Styropian dleo ramy okiennej i do tej szpary przy murze?

A ta warstwa naprawcza - dylatować to od ściany?

Czym?

Paski styropianu? Czy jest inny sposób?

Albo wcale?

 

 

WIN_20180528_20_47_50_Pro.jpg

WIN_20180528_20_47_28_Pro.jpg

WIN_20180528_13_37_51_Pro.jpg

WIN_20180528_13_38_05_Pro.jpg

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

No Witojcie Prezesie .

odpowiedź na jakiego wuja jest następująca :

balkon - taras przypuszczam jest kontynuacją płyty stropowej

znaczy mostek termiczny który warto ograniczyć.

przy obecnym trendzie balkony izoluje się także od dołu i ze szczytów.

Z Animusem zgadam się w propozycji zejścia do dna czyli do stropu bo jakoś chwalebnie ta papa mi nie wygląda

po dojściu do stropu 

1 warstwa spadkowa

2 izolacja hydro ( poszedłbym w  mapelastic ) (wspomnę że nie wszystkie papy są obojętne dla styropianu)

3 izolacja termo

4 płyta dociskowa (jako że warstwę spadkową wykonałeś wcześniej to jest podobnej grubości i podobnie się zachowuje na całej powierzchni )

5 izolacja hydro - elastyczna  np mapelastic 2 mm - góra 4 mm z taśmami do łączenia z pionami 

a na wierzch kafle jakie tam sobie chcesz na kleju mrozo-odpornym i elastycznym ważne aby fuga była cementowa nie żywiczna .

 

 

Link do komentarza

Myślę o wersji bardziej dla mnie korzystniejszej finansowo i czasowo.

To znaczy skuć to co nie przylega, ponaprawiać miejscowo grubsze ubytki, wyrównać górę czymś co dobrze zwiąże z tym co zostanie.

I wtedy punkt 5 zrealizować.

Nie chcę już kafli. Kupiłem cały stos drewnianych podeścików i mam zamiar nimi wyłożyć wykończoną powierzchnię. Nawet mam opcję chowania tego na zime pod tarasem aby nie mokło i nie gniło.

Martwi mnie czy ta powłoka wierzchnia wytrzyma spadający z dachu na taras śnieg. Potrafi w trakcie odwilży spaść na niego kilka ton na raz (jak się zsunie nagle )

Link do komentarza
13 minut temu, bobiczek napisał:

wersji bardziej dla mnie korzystniejszej finansowo i czasowo.

Ta wersja jest prezentowana - jej efekt właściwie - na zdjęciach, które TU zamieściłeś... Jak nie chcesz za  parę lat wracać do tego tematu - zrób DOBRZE! tak jak radzi Orle!

 

A kafle nie jakieś tam, tylko gresowe i  jak najjaśniejsze (mniej nagrzewają się - ciut mniejsze szoki temperaturowe w zimie), nie za duże i fuga 3-4 mm.

Link do komentarza
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, uroboros napisał:

Ta wersja jest prezentowana - jej efekt właściwie - na zdjęciach, które TU zamieściłeś... Jak nie chcesz za  parę lat wracać do tego tematu - zrób DOBRZE! tak jak radzi Orle!

 

A kafle nie jakieś tam, tylko gresowe i  jak najjaśniejsze (mniej nagrzewają się - ciut mniejsze szoki temperaturowe w zimie), nie za duże i fuga 3-4 mm.

Uroboros-ie. Nie do końca jest tak. To wina glazurnika i jego pomysłu na wyrównanie płyty żelbetowej. Zrobił to wklejając na płytę kawałki płyty gipsowej, dachówki i jakieś dziwne inne kawałki. Dlatego to wszystko woda rozpirzyła.

Teraz muszę to naprawić dobrym impregnatem i dobrą zaprawą naprawczą. Wyrównać i nałożyć izolację przeciwwodną

 

Odnośnie kafli piszę przecież że zaplanowałem drewniane podesty na gotową naprawioną powierzchnię. nie będę już kładł kafli.

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
6 minut temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

A co to za drewniane podesty, spytam z ciekawości?

Podest_sosnowy_Blooma_400_x_400_x_28_mm_ Kupiłem identyczne. Nadarzyła się okazja więc pomyślałem że wezmę i położę zamiast glazury

13 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Taras na gruncie 146220-taras_na_gruncie_500.jpg

Mój nie na gruncie. stoi na słupach żelbetowych :)

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, uroboros napisał:

A kafle nie jakieś tam, tylko gresowe i  jak najjaśniejsze (mniej nagrzewają się - ciut mniejsze szoki temperaturowe w zimie), nie za duże i fuga 3-4 mm.

Kafli raczej nie położy mu nikt prawidłowo.

2 godziny temu, bobiczek napisał:

Myślę o wersji bardziej dla mnie korzystniejszej finansowo i czasowo.

Martwi mnie czy ta powłoka wierzchnia wytrzyma spadający z dachu na taras śnieg. Potrafi w trakcie odwilży spaść na niego kilka ton na raz (jak się zsunie nagle )

Może byś ten przybytek zadaszył, sporo problemów z wilgocią zejdzie na margines.  

Link do komentarza
11 godzin temu, bobiczek napisał:

Teraz pytanie.

Pewnie będę musiał wyciąć ostatni pasek plytek klinkierowych, zeby to dobrze potem izolować.

Mam tam ułożyć co.

Styropian dleo ramy okiennej i do tej szpary przy murze?

A ta warstwa naprawcza - dylatować to od ściany?

Czym?

Paski styropianu? Czy jest inny sposób?

Albo wcale?

Bez skucia do płyty, jak radzą @animus i @MTW Orle - osuszanie budynków trudno to będzie dobrze zrobić.

Hydroizolacja ułożona na płycie balkonowej powinna być wyciągnięta na ścianę i najlepiej ułożona na wyobleniu, jak na zdjęciu (tu jest ściana dwuwarstwowa, izolacja idzie pod ocieplenie).

Na to styropian, warstwa dociskowa i znowu hydroizolacja, z wklejoną na styku ze ścianą taśmą uszczelniająca.

Tu to dokładniej opisywaliśmy:

https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/23066-remont-tarasu-nad-pomieszczeniem-krok-po-kroku

IMG_3026.JPG

Link do komentarza

Z wieloletnich doświadczeń wynika, że nawet najbardziej prawidłowo wykonana konstrukcja tarasu na gruncie w pokryciem płytkami ceramicznymi nie jest rozwiązaniem trwałym. W praktyce najlepiej sprawdzają się rozwiązania typu kostka lub płyty na podsypce bądź pokrycia drewniane, łatwe do ewentualnej wymiany.

Link do komentarza
28 minut temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

Ciekawe rozwiązanie. Rozumiem, że nie będzie to mocowane do podłoża? Nie porozłazi się na boki?:)

Myślę że ograniczą je balustrady. Taki jest pomysł. Najważniejsza w tym przypadku będzie idealnie wygładzona warstwa wierzchnia. Czy się uda - czas pokaże.

29 minut temu, animus napisał:

Może byś ten przybytek zadaszył, sporo problemów z wilgocią zejdzie na margines.  

Byłoby najlepiej - ale zadaszenie konstrukcyjnie musiałoby być bardzo, bardzo mocne.

A tego nie zrobię teraz. Trzeba było kiedyś pomyśleć, ale niestety.

Zasada że jesteśmy zawsze mądrzejsi po - sprawdza się

Link do komentarza
1 godzinę temu, bobiczek napisał:

Podest_sosnowy_Blooma_400_x_400_x_28_mm_ Kupiłem identyczne. Nadarzyła się okazja więc pomyślałem że wezmę i położę zamiast glazury

Mój nie na gruncie. stoi na słupach żelbetowych :)

Czyli patrzysz na rysunek i startujesz od płyty betonowej ale musisz skuć wszystkie warstwy a potem wyrównać te "góry i doliny" czymś co ma znamiona warstwy samopoziomującej. Na rysunku mamy płytę wylewaną czyli z założeniem spadku i odpowiednich "poziomów" a Ty zobaczysz po wykonaniu skucia nawierzchnię do wyrównania a raczej do wypoziomowania. A ten styropian czy inna izolacja termiczna ma rację bytu ale nad pomieszczeniem ogrzewanym.

 

Te "deski" do dobry pomysł - musisz odizolować drewno od płyty betonowej, które wcześniej musisz nadać spadek/spadki.

Link do komentarza
11 minut temu, animus napisał:

Balustradę trzeba wyciąć i zamontować od boków lub d spodu.

Balustrady wykręcone (były na kołkach)

Muszę coś pomyśleć ale mam na to jeszcze czas.

Podpowiedzcie.

Do dobrego zaciągnięcia i wypoziomowania.

Myślałem najpierw o profilach wtopionych.

Ale widziałem też taki sposób żeby rozłożyć pasek tej zaprawy naprawczej , ładnie docisnąć łatą poziomicą, boczki szpachelką odciąć i jak wyschnie - to ciągnąć potem poziom według tych pasków.

Sprawdzi się?

Zwiążą te paski potem solidnie z resztą rozprowadzaną?

25 minut temu, animus napisał:

Balustradę trzeba wyciąć i zamontować od boków lub d spodu.

tak to było - jak jeszcze byłozdjecie.jpg

Link do komentarza
56 minut temu, bobiczek napisał:

Balustrady wykręcone (były na kołkach)

Muszę coś pomyśleć ale mam na to jeszcze czas.

Podpowiedzcie.

Do dobrego zaciągnięcia i wypoziomowania.

Myślałem najpierw o profilach wtopionych.

Ale widziałem też taki sposób żeby rozłożyć pasek tej zaprawy naprawczej , ładnie docisnąć łatą poziomicą, boczki szpachelką odciąć i jak wyschnie - to ciągnąć potem poziom według tych pasków.

Sprawdzi się?

Zwiążą te paski potem solidnie z resztą rozprowadzaną?

tak to było - jak jeszcze byłozdjecie.jpg

Teraz jest piękny nasyp i A1 ;)

Link do komentarza
16 godzin temu, bobiczek napisał:

Uroboros-ie. Nie do końca jest tak. To wina glazurnika i jego pomysłu na wyrównanie płyty żelbetowej. Zrobił to wklejając na płytę kawałki płyty gipsowej, dachówki i jakieś dziwne inne kawałki. Dlatego to wszystko woda rozpirzyła.

Teraz muszę to naprawić dobrym impregnatem i dobrą zaprawą naprawczą. Wyrównać i nałożyć izolację przeciwwodną

 

Odnośnie kafli piszę przecież że zaplanowałem drewniane podesty na gotową naprawioną powierzchnię. nie będę już kładł kafli.

A ja zapodam Ci :

1/ "kamienny dywan"

Zrobiłem 3 lata temu na schodach wej. do budynku - super się trzyma 

 

albo

2/ Sikafloor - też mam na schodach nie zadaszonych 

 

A wygląda to tak :

 

WP_20150924_18_39_03_Pro.thumb.jpg.7cbdd0eb578454edeaa26812d49e264e.jpg

 

 

WP_20151106_15_40_45_Pro.thumb.jpg.4833d055edc347cc207cd316de8f5fe9.jpg

 

I masz  święty spokój do końca żywota Twojego i Twoich dzieci , a może i wnucząt.

Na tym Twoim starym betonowym tarasie nie wiele wymyślisz , musisz zrobić "nową strukturę z dobrą hydroizolacją" na tym co jest konstrukcyjnie w miarę stabilne ,  po wywaleniu wspomnianych  śmieci , styropianów, pap itp

A te drewniane palety to Ci pewnie bokiem wyjdą za parę lat

 

Pozdr

Wojtek

Edytowano przez wojciech_pi (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Jeżeli i tak od góry ma być drewno to do przemyślenia jest stara, bardzo prosta metoda wykończenia tarasów i balkonów.

Zrywasz wszystko aż do płyty betonowej (wylewka, styropian).

Wyrównujesz ew. większe ubytki.

Czy płyta jest zrobiona ze spadkiem czy poziomo? jeżeli poziomo to trzeba zrobić warstwę spadkową.

Pokrywasz płytę lub warstwę spadkową dwoma warstwami papy.

Na tym układasz te drewniane paletki. Ich dolne deseczki musza być równolegle do spadku. żeby woda się nie zatrzymywała.

Paletki możesz po obwodzie tarasu spiąć ze sobą przykręcanymi z boku płaskownikami. Wtedy się nie rozjadą.

Słupki balustrady faktycznie najlepiej umocować do czoła płyty tarasowej.

 

 

Rysunek podobnego rozwiązania. Tu jednak był to taras nad pomieszczeniem, stąd ta izolacja cieplna i parę innych elementów nieco inaczej.

Zamiast desek na legarach/palet w takiej konstrukcji b. dobrze sprawdzają się płyty betonowe (50 × 50 × 7 cm). Na papie się nie przesuwają. Cena rzędu 40zł/m2. Da się to zrobić samemu, ale są ciężkie. Skoro jednak drewno już jest, to płyty są najwyżej opcją na przyszłość. 

taras01.jpg

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dzień dobry,

 

konstrukcja balkonów i tarasów powinna być zaprojektowana i wykonana w sposób:

- pozwalający na przeniesienie oddziałujących na nią obciążeń,

- zapobiegający wnikaniu wilgoci oraz wody w konstrukcję,

- pozwalający na bezpieczne użytkowanie balkonów i tarasów.

 

Zachęcam do obejrzenia rysunku przekrojowego, z pokazaniem warstw oraz wyszczególnieniem produktów, które polecamy zastosować do tego typu prac:

https://www.netweber.pl/weber-technologia-deitermann/systemy/hydroizolacja-balkonow-i-tarasow.html

 

W załączeniu przesyłam również plik PDF.

 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu.

 

Pozdrawiamy serdecznie

www.pl.weber

Weber-Hydroizolacje 2018-06.pdf

Link do komentarza

Mam pytanie.

Zaprawa naprawcza z Mapei którą użyłem na górę, szybko schnie.

Czy trzeba polewać ją wodą?

Czytam w różnych miejscach że to niedopuszczalne, w innych podlewają.

Na opakowaniu pisze że wiąże już po 5 godzinach, więc może to prawidłowa reakcja

Z drugiej strony boję się że cieniutka warstwa nie sczepi się solidnie i będzie się kruszyć i pękać.

Jak myślicie?

Link do komentarza
2 minuty temu, bobiczek napisał:

Mam pytanie.

Zaprawa naprawcza z Mapei którą użyłem na górę, szybko schnie.

Czy trzeba polewać ją wodą?

Czytam w różnych miejscach że to niedopuszczalne, w innych podlewają.

Na opakowaniu pisze że wiąże już po 5 godzinach, więc może to prawidłowa reakcja

Z drugiej strony boję się że cieniutka warstwa nie sczepi się solidnie i będzie się kruszyć i pękać.

Jak myślicie?

Daj numer zaprawy, sprawdzimy w karcie. Zależy jakie ma modyfikatory. Pewno trzeba uważać na temperaturę otoczenia i odliczać :) 5, 4, 3....l. gotowe.

Dnia 30.05.2018 o 11:54, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

taras01.jpg

Jarku, ten rysunek to z jakiegoś "Białego kruka". Takich źródeł już mało w biblioteczkach.

Link do komentarza

Nivoplan Plus z Mapei. Chyba jakaś 15-ka (cycóś) :)

Czytam na stronie http://www.mapei.com/public/PL/products/kt-nivoplan-plus.pdf

Nivoplan Plus

można nanosić na wilgotne powierzchnie, ale należy pamiętać że na powierzchniach o zmniejszonej chłonności wydłuży się

nieznacznie czas jego utwardzania. Silnie chłonne podłoże (cegła, gazobeton itp.)należy przed aplikacją zwilżyć wodą (szczególnie przed aplikacją warstwo małej grubości), w taki sposób aby po jej wchłonięciu pozostało ono matowo-wilgotne.

Przy silnych upałach, suchym wietrze lub bezpośrednim działaniu promieni słonecznych, należy chronić naniesioną warstwę zaprawy przed zbyt szybkim wysychaniem. W tym celu w zależności od panujących warunków należy zwilżać jej powierzchnię przy użyciu wody i/lub

przykryć folią.

 

Link do komentarza

Pojawia się również problem okapników.

Przy wykończeniu płytkami sprawa jest prosta. Natomiast zgodnie z moim pomysłem, rodzi się kłopot.

Zastanawiam się czy nie powinienem wtopić ich w warstwę naprawczą, aby móc później to wszystko ładnie pokryć hydroizolacją.

Sprawdzałem i nie widzę specjalnie jakiegoś , rozwiązania.

Link do komentarza

Coś takiego znalazłem, ale strasznie drogie

Chyba można by to wtopić ładnie, a póżniej pokryć od góry warstwą wodoszczelną

 

 

https://suez.com.pl/userdata/gfx/7f47973758740a7bf1bb337e6c0203fa.jpg

 

47 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Balustrady możesz przykręcić - o ile mają stopki a miejsce mocowania "obsmarować" dedykowaną hydroizolacją.

Balustrady zostawiam na później (chyba)

Ale na razie myślę o okapnikach

 

A może nabyć takie - niedrogie, nawiercić na jednej długości otwory - i zatopić to w górnej warstwie.

 

Kątownik Cezar 30 x 30 x 2mm aluminium naturalne.

 

Katownik_Cezar_30_x_30_x_2_mm_1_m_alumin

 

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Dnia 28.05.2018 o 11:50, bobiczek napisał:

 

Będzie grzecznie jeśli trochę podsumuję własny temat.

A więc tak.

WIN_20180526_10_51_19_Pro.jpg

WIN_20180526_10_51_49_Pro.jpg

WIN_20180526_10_52_35_Pro.jpg

WIN_20180526_10_52_24_Pro.jpg

 

Zabiegowe schody dostały podest i zmieniły całkowicie wygląd jak i samą komunikację którą zapewniają.

 

Dnia 28.05.2018 o 22:20, bobiczek napisał:

WIN_20180528_20_47_28_Pro.jpg

WIN_20180528_13_37_51_Pro.jpg

 

Taras skuty, naprawiony, solidnie izolowany

Dnia 29.05.2018 o 10:36, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Te "deski" do dobry pomysł - musisz odizolować drewno od płyty betonowej, które wcześniej musisz nadać spadek/spadki.

Tak się stało.

Trochę deski kompozytowej a do środka wspomniane podesty.

każdy z nich rozebrany i ponownie składany w specjalnie przygotowanym do tego celu wzorniku.

Jest jeszcze kilka drobiazgów do skończenia, solidne zaimpregnowanie "na gotowo" i powinno jakiś czas posłużyć.

 

68375416_603402856852461_8373410958302773248_n.jpg

68446329_527499517992715_6567865591066001408_n.jpg

68508023_761444640938089_6948806757607014400_n.jpg

68779187_2321296404754410_4817810526983684096_n.jpg

68940898_678430702631177_7080031228409151488_n.jpg

69106957_413660619270921_1318487756518719488_n.jpg

69131065_956973791334175_5031795216533684224_n.jpg

69166490_1380490078796035_146954749869031424_n.jpg

69207358_2540558539490506_4171050553138216960_n.jpg

69303139_1143676842507448_6027705760614449152_n.jpg

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...