Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Witam.
Przymierzam się do wykonania bramy na działce, więc wersja budżetowa i zrób to sam.
Proszę o znających się na rzeczy o opinie na temat mojego projektu

Kątowniki z blachy czarnej 3mm, ewentualnie zamiana na listwy drewniane?
Chciałbym raczej to skręcać niż spawać

Brama_01.jpg

zawias.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamiast kątownika zdecydowanie profil zamknięty żeby konstrukcja nie była wiotka.

No i pospawać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w obu przypadkach lepiej pospawać a w szczególności z profili bo poskręcać trudniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

Jak na projekt w opcji budżetowej zrób to sam - wygląda bardzo profesjonalnie:)

No tak łatwiej później się ogarnąć, a nie na żywca i zawsze czegoś brakuje.

Trochę tylko może być problem z pospawaniem tego, chyba że dołożyć np takie trójkąciki w miejscu łączenia kątowników, które będą zapobiegać przesuwaniu się kątowników? I wtedy na śrubach poskręcać? Z zaginaniem blach nie ma problemu, ale nie bede miał na misjcu z dostępem do spawarki, dlatego ciężko z profila zamkniętego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, czy jakbyś nie poszedł całkowicie w drewno nie wyszłoby to lepiej. No i odpada spawanie. Trochę szersza, poprzeczna belka będzie raczej odpowiednio sztywna. Kiedyś tylko takie mieli i to działało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ pojawiły się pewne komplikacje, okazało się, że jeden słupek jest jakby to powiedzieć pozbawiony fundamentu, więc chyba będę zmuszony go rozebrać i wymurować od nowa, i tu pojawia się pytanie jaką głębokość ten fundament powinien mieć? 

Kolejna rzecz jeżeli z drewna jakie przekroje powinny mieć el. konstrukcyjne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może dać wyższe słupki i cięgna, które będą trzymać skrzydło w 2/3. I dodatkowo jeden zawias w środku słupka.

Nie wiem ile będzie ważyło skrzydło ale mam wrażenie, że w końcu się opuści bez dodatkowego "wsparcia".

 

I ta słuszna uwaga Cezarego o możliwości wypaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze chyba warto zastanowić się nad możliwością montażu napędu w przyszłości. Albo nad tym, aby bramę można było na tyle ulepszyć, by taki siłownik można było zamontować po paru modyfikacjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję bardzo za link i pomoc:)
    • Szczerze mówiąc - nie rozumiem, o co ci chodzi. Ale spróbuję: 1. Nie pisałem, że wentylacja nie pomaga w usuwaniu wilgoci. Oczywiście pomaga. 2. I nie jest to sprzeczne z przyjmowaniem wilgoci i oddawaniem przez ścianę  -  na zewnątrz i do wewnątrz - żeby było jasne!   To właśnie napisałem wyżej. 1. Wolnozmienny, ale stały. 2. I ma wpływ na wentylację taki - że reguluję, stabilizuje poziom wilgoci wnętrza. Można dodać, że takim mocnym stabilizatorem - prznajmniej według producentów - jest tynk gipsowy.   Wentylacja zapewnia wymianę powietrza - nie zapewnia stabilizacji stopnia wilgotności powietrza. Wchodzi takie powietrze, jakie jest na zewnątrz. Np. w lecie, jesieni przy deszczowej dłuższej pogodzie będzie mocno wilgotne. Wtedy te "oddychające" ściany łagodzą ten stan, ale oczywiście do pewnego czasu, przyjmując wilgoć z powietrza. Potem ją oddadzą przy napływie suchego powietrza.  A jak te zdolności są zbyt małe w stosunku do potrzeb - to trzeba przepalić w domu.   Oczywiście przy klimie tych problemów nie ma - za to są inne!   
    • Panowie - dziękuję za wszelkie rady. Wiecie, jak to jest kiedy samemu chce sie zrobić taki remont ;). Człowiek uczy się na błędach, a tym bardziej samouk bez doświadczenia, w pierwszym generalnym remoncie. Gdybym wiedział o istnieniu farby Sigma to pewnie bym ją zakupił, bo cenowo wyszło podobnie z Magnatem i śmieszną farbą Śnieżki. Myślałem, że takie produkty jak owy Magnat czy Beckers to są te z wyższej półki, ale jak widać - niekoniecznie.  Dochodzę do podobnego wniosku. W każdym razie - Śnieżka Grunt to kupa, którą swoja nazwą wprowadza w błąd mniej zaawansowanych budowlańców. Tak swoją drogą - jakiego gruntu używasz pod farby?    Acryl Putz GP-41. Pod płyty był ekstra, nie narzekałem na siłę szczepną, ale obawiam sie zeszklenia gk pod farbę :(. Wtedy to będzie kosmos dopiero...    No właśnie Magnat zaleca tylko primer, a do mocno chłonnych podłoży - odpowiedni grunt Acryl Putz. To takie betonowe koło ratunkowe z ich strony.    Co do samego problemu sufitu i krycia w malowaniu - postanowiłem położyć piątą  i zarazem ostatnią warstwę farby, bo już mnie nerwy trzepią. Z racji tego, że kupiłem dziś wspomnianego wcześniej Magnata ultra mat 5L to postanowiłem to wykorzystać. Z wałka się wręcz lało. Malowałem tym razem bez kija, z drabiny. Nakładem obficie i rozprowadzałem tylko na tyle, żeby nie porobić zacieków. Po skończonym "zalewaniu" sufitu farbą, wygląda to dosyć obiecująco. Jutro z rana podrzucę fotki, niech to sobie wyschnie na spokojnie.
    • Sam jesteś Bzdura ! Pisze jak byk że ma grzejniki, czytać nie umiesz ?   Nikt nic nie będzie wiedział o co chodzi z tym termostatem i korektą, pewnie ty sam też tego nie wiesz. A o krzywej grzewczej pisałem.
    • No niestety ale pękły 3.
      Uderzenie w róg i poszedł pajączek

      Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

  • Popularne tematy

×