Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam
Niedługo będę na etapie izolacji fundamentów w piwnicy i mam do Was pytanie.
Jak położyć ocieplenie fundamentów w piasku gliniastym, wilgoć będzie ale woda nie stoi.

Zamierzam zrobić tak:
Bloczek / dysperbit / papa termo / styropian / klej siatka / folia 

A znajomi budowlańcy proponują mi taką kolejność:
Bloczek / dysperbit / styropian / klej siatka / papa samoprzylepna / folia 

Proszę Was o opinie lub może inne propozycje.

Pozdrawiam Sebastian 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można się domyślać, że chodzi o izolacje ścian piwnicy? Proponowany układ warstw zupełnie bez sensu. Izolacja typu średniego to:

  • Wyrównana (wyrapowana) powierzchnia muru
  • gruntowanie dysperbitem
  • Papa zgrzewalna/samoprzylepna
  • styropian - lepiej XPS
  • osłona z folii kubełkowej.

Niezwykle ważne będzie zachowanie ciągłości izolacji - ściana, ława, podłoga, ze szczelnym łączeniem ich na zakładkę.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Tak, jak pisałem w pierwszym poście chodzi o fundamenty piwnicy czyli izolacje piwnicy.
Pomiędzy ławą a ścianą fundamentową mam papę na zakład i wychodzi z obu stron można zachować ciągłość.

Tylko czy dysperbit nie będzie zatrzymywał wodę/wilgoć w spoinie bloczku co może w przyszłości uszkodzić mróz (zdjęcie, zalącznik).?
Czy nie lepiej dać izolację z papy po styropianie przed folią?
 

Pozdrawiam Sebastian :)

asdf.jpg

Edytowano przez Seba5120 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na fotografii ściana jest nad ziemią a spoiny pewnie nie zdążyły związać lub użyto niewłaściwej zaprawy np. wapiennej. Przy spoinach cementowych ich nasiąkalność jest taka sama jak bloczka i nie ocieplenie a mur musi być chroniony przed zawilgoceniem.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Seba5120 napisał:

Dziękuję bardzo za wytłumaczenie, a jaka jest różnica przyklejenia papy na ścianę fundamentową przed styropianem a po styropianie, czyli na niego?
Czy na coś oddziaływuje?

Mniej więcej taka sama jak założenie skarpetki na buty, a nie butów na skarpetki 😜

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Sławomir napisał:

Mniej więcej taka sama jak założenie skarpetki na buty, a nie butów na skarpetki 😜

Nie bardzo przekonuje mnie taka odpowiedź. ;D

Po prostu jakie oddziaływanie ma na te dwie różnice woda/wilgoć? 

Jak w tym a jak w tamtym przypadku? 

 

Pozdrawiam Sebastian 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Dnia 25.05.2018 o 15:07, Seba5120 napisał:

Dziękuję bardzo za wytłumaczenie, a jaka jest różnica przyklejenia papy na ścianę fundamentową przed styropianem a po styropianie, czyli na niego?
Czy na coś oddziaływuje?

chronisz fundament przed wodą a przy okazji go ocieplasz a nie ocieplasz fundament i przy okazji chronisz przed wodą.

Przeczytaj cytat  Eksperta Cezarego

"Przy spoinach cementowych ich nasiąkalność jest taka sama jak bloczka i nie ocieplenie a mur musi być chroniony przed zawilgoceniem."

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fundament należy przede wszystkim chronić przed zawilgoceniem, dlatego pierwszą warstwą patrząc od strony fundamentu powinna być papa. Termoizolacja w postaci styropianu nie tylko chroni przed stratami ciepła, lecz także pełni funkcję ochronną dla warstwy hydroizolacji. Prawidłowy układ warstw można zobaczyć na tym schemacie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dołóż do tego 800 kg mokrego śniegu. Na metr kwadratowy. Tak jak wspomniałem, nie twierdzę, że to się od razu zawali. Ale trzeba uwzględniać takie obciążenia i mieć na uwadze, że spadek jest minimalny, a powierzchni brak gładkości. Wiec o zsuwaniu się śniegu nie ma mowy. Musi roztajać. Ale wszystko można zaplanować. 
    • Temu zapytałem z czego toto będzie ....Po roku będzie mógł PeZet posadzić dodatkowo na środku tego dachu kaczeńce.
    • Takie rzeczy planuje się  przez budową konstrukcji, zielone dachy "zaczynają" swój ciężar od 50kg/m2 a po kilku latach mogą już ważyć dwa razy więcej ich ciężar ciągle może się zwiększać nawet powyżej 130kg/m2   Co do opadów to nawet deszcz, czy podlewanie skutecznie zwiększa ciężar, odśnieżanie jest trudne, ale możliwe, trzeba jednak ciągle mieć to na uwadze, drewno  na dachu domu jest osłonięte od czynników atmosferycznych, zadaszone nad tarasem  już nie, wilgotność drewna będzie rosła w okresie jesienno-zimowym wraz ze wzrostem obciążenia dachu, degradacja drewna również.     
    • W tym, że przed lotem do Smoleńska też nikt nie widział w niczym problemu.
    • Warstwy dachu zielonego ekstensywnego - idąc od dołu w górę:   1. Hydroizolacja o parametrach antykorzennych. Jeśli taka nie jest, to..   1a Inna bariera korzeniowa (folia przeciwkorzenna, papa wzmocniona przeciwkorzenna) 2. Geowłóknina chłonno-ochronna - zakład 10 cm 3. Mata drenażowa - zakład kilka cm 4. Włóknina fitracyjna - zakład 10 cm 5. Substrat ekstensywny na dach zielony (ma spełniać wymagania wytycznych dla dachów zielonych FLL) - kupowany w workach, rozgrabić na grubość 6 - 8 cm. 6. Roślinność: rozrzucić albo posadzić pędy rozchodników, albo to i to, albo rozłożyć prekultywowaną matę rozchodnikową.   Podlewać przez pierwsze 3 tygodnie, potem tylko w czasie przeciągającej się suszy.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...