Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
sithrm

Obudowanie drzwi pokoju od wewnątrz

Recommended Posts

Witam. Mam problem w pokoju który jest przeze mnie użytkowany jako miejsce pracy. 

 

Drzwi do pokoju znajdują się zaraz obok drzwi wejściowych do domu, na dodatek naprzeciw moich drzwi (jakieś 2-2.5 metra) są drzwi do łazienki oraz kuchni.

 

Problem w tym, że bardzo mocno słyszę domowników robiących różne rzeczy czy zwyczajnie rozmawiających. Nawet drzwi wejściowe robią sporo hałasu. Oni zresztą też mnie słyszą, co przeszkadza podczas rozmów telefonicznych.

Drzwi są drewniane (chyba wiórowe) w dodatku przeszklone na większości powierzchni. (stare drzwi, na oko mają ze 30 lat) 

 

Na piętrze, dokładnie nad moim pokojem jest kolejny pokój, rzadko użytkowany, jednak słychać bardzo dobrze co się tam dzieje  (rozmowy itp). Niestety jest tak w całym domu, zostało to skopane podczas budowy.

 

Obrazek, aby pomóc w wizualizacji:

 

8atg9QE.jpg

MOJE PYTANIE:

Zastanawiałem się nad obudowaniem drzwi od wewnątrz i dodaniem drugich. Jak na obrazku niżej:

boPCkCs.jpg

 

Chodzi o zrobienie takiej "budki" wokół starych drzwi wewnątrz pokoju.

Dla testu "zatkałem" drzwi z obu stron grubym materacem i różnica była, dużo mniej słyszałem z zewnątrz. 

 

Chciałem zrobić szkielet z belek 10x10 (czyli w kształcie kwadratu), obudować z obu stron deskami a w środku wypełnić np. wełną mineralną. Same dodatkowe drzwi zapewniłyby mi trochę ciszy i intymności w pracy.


Czy ma to jakikolwiek sens i czy zmniejszy ilość dźwięków wychodzących z pomieszczania oraz tych wpadających z zewnątrz? Czy lepiej nie marnować pieniędzy i czasu? Drzwi oryginalnych wymienić nie mogę na ten moment.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, sithrm napisał:

Drzwi oryginalnych wymienić nie mogę na ten moment.

1. daj uszczelki do drzwi - takie jak do okien

2 . daj kotary po obu stronach drzwi - ta od pokoju może być odsunięta (bo jest miejsce) od drzwi jakieś 10cm. Kotary muszą szczelnie przylegać do ścian i być z cięższego grubego materiału.

3. Możesz wyłożyć drzwi wykładziną - są takie skóropodobne np. marketach

 

Ale - i tak, dźwięk który pójdzie po scianie i stropie - dalej będzie słychać.

Z górą niestety gorzej - wytłumienie stropu to grubsza robota - ale możliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.04.2018 o 10:34, Sławomir napisał:

Równie dobrze zadziała gruba kotara i obłożenie starych drzwi np. pianką materacową.

 

Zależy mi na rozwiązaniu permanentnym. Nie chcę się bawić z kotarą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sithrm napisał:

Zależy mi na rozwiązaniu permanentnym. Nie chcę się bawić z kotarą. 

pernamentnie wg słownika znaczy  taki, który trwa nieprzerwanie, bez przerwy

 

a drzwi takie nie są. 

Ale jeśli upierasz się przy swego rodzaju śluzie z podwójnymi drzwiami - to oczywiście możesz to zrobić.

Konstrukcję, jaką pokazałeś, powinieneś oddzielić od ścian pianką wygłuszającą lub filcem (z 5 mm), a wkręty osadzić też w kołkach gumowych. Scianki mogą być z płyty gipsowej, do środka wełna min. - najlepiej z przerwą-szczeliną powietrza parę cm.

Oboje drzwi wyłożyć pianką wytłumiającą i uszczelnić uszczelkami. 

W ogóle ważna jest szczelność przegrody.

 

to tyle, jeśli idzie o drzwi. Pozostałe odgłosy przez ściany i sufit bez ich wytłumienia będą słyszalne.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dach jest symetryczny. Moim zdaniem zgodny z MPZP.
    • Dzień dobry, Na terenie, gdzie projektuję (Powiat Pruszkowski) ta sytuacja jest częsta. Warto, przed zakupem działki zapoznać się z planem zagospodarowania terenu. W nim zaznaczone są tereny zmeliorowane. Jeśli teren działki jest zmeliorowany można liczyć się koniecznością załatwienia dodatkowych formalności. Przed wykonaniem projektu można złożyć wniosek do Wód Polskich z prośbą o informację czy na terenie działki znajdują się sączki. Dobrze poprosić również o udostępnienie mapy, aby znać ich dokładniejszą lokalizację. W przypadku istnienia sączków, są dwie opcje - są czynne (do przebudowy) lub nieczynne (do likwidacji). Wody Polskie mogą nakazać inwentaryzację tych urządzeń. W przypadku czynnych sączków trzeba wykonać projekt przebudowy. Generalnie sączki = problem dla inwestora. Jeśli nie ma planu sprawa jest trudniejsza, bo skąd inwestor ma wiedzieć o zagrożeniach. Warto pytać w urzędzie na etapie składania wniosku o WZ. W lokalnych urzędach osoby są zwykle dobrze poinformowane. Jak ktoś wyżej pisał na działkach porolniczych, z gruntem nieprzepuszczalnym można liczyć się z istnieniem drenów.
    • jakby determinowało i odnosiło się do bezwładności instalacji - to mnie rozśmieszyło. Dlaczego wykasować?   Tutaj jest cytat z tego linku: https://www.pieniadzepodkontrola.pl/czy-warto-wylaczac-ogrzewanie-na-noc-ile-mozna-zaoszczedzic-na-okresowym-wylaczaniu-ogrzewania/   "jeżeli temperatura dzienna to 22 stopnie, a w nocy to np. 20 stopni, to w czasie nocy straty energii z naszego mieszkania są mniejsze, proporcjonalnie do różnicy tych temperatur (2 stopnie). Wracając do początku tego artykułu wiemy, że jednostkowa utrata ciepła (q), mówi nam o tym ile ciepła ucieka na każdy 1 stopień różnicy temperatur. Stąd bierze się nasza oszczędność. Obniżenie temperatury na noc o 2 stopnie, oznacza że w tym czasie będziemy tracili o 2 * q mniej ciepła."   Od razu to odpowiedź dla @gawel:   Autor tych obliczeń poza innymi nieścisłościami nie bierze pod uwagę tego, że w nocy zwykle temperatura na zewnątrz jest o wiele niższa niż w dzień. Jeśli tak - to jeśli mamy w srodku tą samą temperaturę, co w dzień - np. 22 st - to ta różnica w nocy jest o wiele wyższa.     To teraz przyjmijcie sobie ile wynosi ta "jednostkowa utrata ciepła (q),która mówi nam o tym ile ciepła ucieka na każdy 1 stopień różnicy temperatur' Odezwał się Redaktor-edytor. A co w temacie?
    • Gość Elfir
      Szkoda, że w przypadku okładzin ściennych skończyło się na opisie głównie płytek. Zabrakło fornirów kamiennych, mat typu siba, kamienia, laminatów, drewna. Z wyszczególnieniem orientacyjnych cen za poszczególne rodzaje okładzin.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...