Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Grogor

Jak placic mniej za prad?

Recommended Posts

Jakis czas temu u mnie w domu pojawil się temat rachunkow za prad. Wiadomo, ze każdy placi tyle ile zuzyje, ale czytałem ze tak czy inaczej można oszczedzic? Ja co miesiąc za mnie, żone i jedno dziecko płacę średnio po 170 zł miesięcznie. W skali roku robi się już niezlasumka.. Zmienialiscie kiedyś sprzedawcę pradu? Trudno to zrobić? 

 

Edytowano przez Grogor (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gawel

Posiadam 14 letnie doświadczenie w ogrzewaniu prądem domu jednorodzinnego, chętnie doradzę ale napisz coś więcej. Tzn jakiego masz dostawcę i OSD z jakiej taryfy korzystasz oraz co masz w domu na prąd.

 

Obecny wpis bez doprecyzowania może być wynikiem idealnym dla domu wyposażonego w PC oraz energooszczędne urządzenia i dostawcę np Fortum lub Eniga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to w Internecie można znaleźć dużo poradników. Na początek sugeruję zakup żarówek energooszczędnych, odłączać z gniazdka urządzenia w trybie czuwania i skręcić nieco temperaturę w lodówce (w sensie podwyższyć np. o 1 stopień). W końcu lodówka zużywa najwięcej prądu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję umiejętnie zarządzać poborem energii w domu. TV, tuner kablówki, laptop. Samo oświetlenie tyle prądu nie pobiera.

Dodatkowo - ogrzewanie elektryczne z termostatem. Dostawcy prądu nie zmieniałem ale nad wyborem taryfy zastanawiałem się bardzo długo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszyłem grzałkę w bojlerze z 70'C  ( II taryfa i w automacie ) na 40'C non stop - rachunek 100zł mniejszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O właśnie - termostat w zasobniku czy też w podgrzewaczu - ważna sprawa i skuteczny sposób jak widać. A wracając do sprzętu RTV i kablówki. Nawet nie zdajecie sobie sprawy ile pobiera tuner UPC prądu w czasie pracy/nagrywania i na postoju. To już nie tuner a komputer. Można się zdziwić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Nawet nie zdajecie sobie sprawy

No więc oświeć nas...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za wygodę i luksus trzeba płacić.

Obecnie w erze pilotów i stand-by posiadanie dzieci nie jest istotne - bo pilot nie odpowie nie chce mi się, tylko pstryk i bez gadania i ociągania masz to co chcesz.

Pewnie można wyłączać z gniazdka (albo wył. listwę) ale np. różnej maści dekodery w trybie bezczynności uaktualniają się, pobierają dane o programach itp.

18 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

na stand-by bez odpowiedniego ustawienia ograniczeń nawet 10-15 W

dodaj, że to dotyczy starych urządzeń - nowe to około 1W, a często mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedna uwaga.

Ani internet, ani telefon (jeśli jest) nie są w stanie czuwania, tylko cały czas działają (w trybie ECO nie).

Jak sprawdzisz na mierniku, to przekonasz się, że w trybie pracy ten/taki dekoder pobiera niewiele więcej energii jak w trybie czuwania - bo to co wyżej. 

 

W zasadzie można zaryzykować twierdzenie, że dekoder w trybie czuwania, to tak jak komputer z wyłączonym ekranem - odcina tylko sygnał do odbiornika TV - reszta działa "w tle".

 

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.06.2018 o 14:42, Draagon napisał:

Zmniejszyłem grzałkę w bojlerze z 70'C  ( II taryfa i w automacie ) na 40'C non stop - rachunek 100zł mniejszy

Dla mnie szok.  Jesteś pewien że wcześniej działało to w automacie ?

Widocznie inne żródła prądu mocno obciążały Ci I taryfę.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jestem pewny. Tylko przy 40'C się problem zrobił - bakterie się rozwinęły i woda waliła niemożebnie. Więc okresowo sobie zagotowywuję do 65'.

I tak wolę grzać tak wodę - koszt instalacji 130 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.03.2019 o 15:01, Draagon napisał:

Tak jestem pewny. Tylko przy 40'C się problem zrobił - bakterie się rozwinęły i woda waliła niemożebnie. Więc okresowo sobie zagotowywuję do 65'.

I tak wolę grzać tak wodę - koszt instalacji 130 zł.

Jak wykryles te bakterie :O? i skad wode ciagniesz? z jakiejs rzeki czy wlasnej studni?

 

 

 

Edytowano przez zFerajny (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, zFerajny napisał:

Jak wykryles te bakterie :O?

 

Dnia 6.03.2019 o 15:01, Draagon napisał:

Tylko przy 40'C się problem zrobił - bakterie się rozwinęły i woda waliła niemożebnie.

Wykrył to po zapachu ciepłej wody a odpowiada za to nie tyle co temperatura (choć też gdy jest za niska) co rzadkie korzystanie z cieplej wody przez to woda w bojlerze sie "kisi" i ma zapach gnojówki mniej lub bardziej.

15 godzin temu, zFerajny napisał:

i skad wode ciagniesz? z jakiejs rzeki czy wlasnej studni?

To nie mas znaczenia w tym przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, gawel napisał:

Co ma wspólnego temat wątku o płaceniu za prąd do śmierdzącej nieodżelażonej wody z bojlera?

Jak to co? Chciał mniej płacić za prąd, obniżył temperaturę i zgnoił wodę... bakterii nie wytłukła wysoka temperatura i zaczęły rozmnażać się niekontrolowanie...

 

A skąd te

2 godziny temu, gawel napisał:

nieodżelażone

 

wody?

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wraz z żelazem w wodzie znajduje się mangan i warunkach beztlenowych towarzyszy to wydzielaniu się siarkowodoru mam taką wodę w studni technicznej ale po pogrzaniu śmierdzi jajkami albo gównem  O.o, dlatego używam jej do podlewania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Strasznie mnie denerwują te ciągłe podwyżki, wszystko drożeje i skąd na to wszystko brać? Tak jak powyżej, nawet szukając oszczędności możemy sobie narobić jakichś innych strat, czy minusów, więc nie jest to wszystko takie proste. Chyba czas szukać lepiej płatnej roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.12.2019 o 21:10, uroboros napisał:

Jak to co? Chciał mniej płacić za prąd, obniżył temperaturę i zgnoił wodę... bakterii nie wytłukła wysoka temperatura i zaczęły rozmnażać się niekontrolowanie...

 

A skąd te

wody?

Występowanie bakterii Legionella

Chorobę wywołują bakterie Gram-ujemne z rodzaju Legionella. Początkowo bakterie te opisywano jako chorobotwórcze dla ameb, dopiero w 1977 opisano je jako czynnik chorobotwórczy także dla człowieka. Legionella występują na całym świecie i są szeroko rozpowszechnione w przyrodzie.

 

Występują w:

zbiornikach wodnych naturalnych (jeziorach, rzekach, strumieniach) i sztucznych (stawy, baseny, oczka wodne) - szczególnie zwierających muł lub osad denny,

w gorących źródłach, 

wilgotnej glebie.

W środowisku naturalnym stanowią one mniej niż 1% ogólnej populacji bakterii i nie stanowią zagrożenia higienicznego, mogą jednak z łatwością kolonizować:

sieci wodociągowe,

urządzenia klimatyzacyjne,

instalacje kąpielowe (np. wanny z hydromasażem, natryski), 

fontanny,

myjnie,

chłodnie kominowe domowe i przemysłowe,

narzędzia chłodzone wodą (obrabiarki, wiertarki, ale również urządzenia dentystyczne),

zraszacze ogrodowe itd.

Kolonizację ułatwia osad i rdza w rurach oraz zbiornikach z wodą. Bakterie te są odporne na działanie chloru i na wysokie temperatury (do 60°C). Optymalne warunki wzrostu dla Legionella występują w zbiornikach wodnych o temperaturze wody 20-50°C.

 

https://www.medme.pl/choroby/legionelloza,203.html

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instalacja jest z przełomu lat 50-60 a rysunek przedstawia to co jest tj. tyle pionów istnieje. Sądzę że kiedyś była tylko grawitacyjna instalacja obecnie równolegle na powrocie jest pompka. Wszystkie piony schodzą do piwnicy Mi zależy na zastosowaniu rurek PP
    • To środkowy garaż. Po lewej i prawej stronie mam sąsiednie garaże. A ten uszczelniacz dekarski Wet-R-Dri Roof Cement mógłby teraz położyć? Boje się, że nie zdążę tego uszczelnić i będę musiał podstawić pod blokiem mieszkalnym nowy samochód.
    • Gość Masakra
      Artykuł ściema i tyle! Antyreklama, brak wiedzy i głupie przykłady.
    • Czy ten garaż jest narożny/pierwszy w szeregu?   Na takim dachu może się okazać, że nieszczelność może być parę metrów dalej i woda podcieka pomiędzy warstwami papy i znalazła ujście akurat u Ciebie...   Papę powinien położyć ktoś, kto będzie umiał zrobić fachowe odcięcie warstw na granicy Twojego kawałka dachu i dopiero wtedy położyć nową warstwę. Nie jest wykluczone, że należałoby wymienić też deski na dachu. U mnie dogadałem się z sąsiadami i zrobiliśmy razem dach na pięciu kolejnych garażach. To zapewnia szczelność na parę lat!
    • Witam. Podpisałem kilka dni temu umowę przedwstępną na zakup garażu o powierzchni 19m2. Niestety garaż jest w złym stanie i muszą go we własnym zakresie wyremontować.   1. DACH W pierwszej kolejności chcę naprawić przeciekający dach. W tym celu chcę zakupić 5-6 rolek papy termozgrzewalnej 5,2 MM. Mojego kolegi ojciec mi to położy, ale trzeba by było poczekać na nieco bardziej słoneczne dni/dzień. Dlatego pomyślałem, żeby już teraz w jakiś sposób zabezpieczyć dach przed przeciekaniem. Poczytałem na forum, że można zastosować masę uszczelniającą gardner - uszczelniacz dekarski Wet-R-Dri Roof Cement może być stosowany w każdych warunkach atmosferycznych, zarówno na suchym dachu, jak i podczas opadów deszczu i śniegu - czyli idealny na aktualną pogodę. 5 litrów powinno starczyć na pokrycie łączeń przez które dostaje się woda do wnętrza garażu. Na to jakaś folia i myślę, że przetrwa do końca marca gdy pogoda może będzie lepsza i wtedy położy się papę.    2. BRAMA GARAŻOWA Chciałbym wymienić stare drzwi garażowe. Są wykonane z drewna które jest już wypaczone. Myślę aby zamontować bramę na pilot - czy są jakieś przeciwwskazania aby montować to w tym okresie?   3. PĘKNIĘTA ŚCIANA W jaki sposób wypełnić ubytek/pęknięcie w ścianie i czym? Jak w ogóle można wzmocnić taką ścianę?   Gdy już te trzy punkty zrobię to chciałbym osuszyć wnętrze. Kontaktowałem się z firmą która twierdzi, że można osuszyć garaż w 3 dni. Nagrzewnica 2kw i osuszacz o wydajności 40l to koszt 50 zł doba. Gdy już będzie osuszone to zeskrobię nalot który jest na suficie. Następnie wyozonuje wnętrze ozonatorem co ma wydajność 10g/h. Co jeszcze można zrobić aby można było pod koniec marca/początku kwietnia parkować nowy samochód z salonu ;)    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...