Skocz do zawartości

Komin systemowy - czy tak powinna być rozpatrzona reklamacja


Recommended Posts

Witam, drodzy Państwo niestety spotkał mnie przykry temat z kominem systemowym jak w tytule. Producenta i sprzedawcy nie będę wymieniał. Kiedy kupowałem komin sprzedawca opisywał go jako komin ceramiczny z 30 letnią gwarancją, sprzedający to również firma działająca od wielu lat i był to dla mnie główny powód tego wyboru. Sprawa jest tego typu, niedawno zauważyłem w trójniku niedaleko gdzie podłączony jest piec pionowe pęknięcie (rysa). Sprzedający występuje pomiędzy mną czyli kupującym a producentem w charakterze pośrednika. Sprzedający kazał zrobić dokumentację fotograficzną, wykonać opis a oni prześlą go do producenta. Po około dwóch tygodniach dostałem informację, że oczywiście reklamacja nie może być uznana. Oceniając zdjęcia, wyciągnięto wnioski w których mowa o tym, że naprawiany był już trójnik ( jest tam widoczne ciemniejsze miejsce na łączeniu poziomej rury z pionową ) co jest absolutni nieprawdą. Poza tym zarzuca się braku dylatacji z jednej strony pomiędzy poziomą rurą a pustakiem keramzytowym. Piec jest podłączony z ceramicznym wkładem poprzez metalową rurę owiniętą sznurem, wydaje mi się że tak to powinno być wykonane.

 

Przypomnę, że rozpatrzenie gwarancji odbyło się tylko i wyłącznie na podstawie zdjęć. Niestety nikt osobiście się nie pofatygował się od producenta lub sprzedawcy aby dokładnie się przyjrzeć stanowi faktycznemu. Czy dać wiarę producentowi i jego tłumaczeniom dotyczącym niewystarczającej dylatacji ?


Czy to nie jest tak, że klient jest w takiej sytuacji bezradny ponieważ producent jako gwarant może z każdego praktycznie powodu odmówić uznania gwarancji ?

Nie przypominam sobie aby do zakupionego komina dołączona była instrukcja tak szczegółowego montażu.

 

Proszę o jakieś opinie na ten temat.

 

Pozdrawiam.

Link do komentarza

Proszę zażądać na piśmie przeprowadzenia oględzin przez przedstawiciela producenta i sporządzenia z nich protokołu. W oczywisty sposób na podstawie samych zdjęć i opisu sytuacji pochodzącego od użytkownika, który przecież nie jest fachowcem w tej dziedzinie, trudno wyrokować o zasadności reklamacji. Choćby to ciemniejsze miejsce na kominie wcale nie musi być śladem po jego naprawianiu (i pisze Pan, że nie jest).

Jeżeli producent będzie dalej twierdził, że komin został wadliwie zmontowany, to niech wskaże gdzie w instrukcji montażu lub innej dokumentacji zawarł te wymogi. Jeżeli tego nie zrobił to i nie ma prawa stawiać takich żądań.

Jeżeli firma odmówi przeprowadzenia oględzin lub będzie stawiać nieuzasadnione zarzuty, pozostaje zlecić przeprowadzenie ekspertyzy rzeczoznawcy budowlanemu. Jej kopię proszę przesłać firmie odmawiającej uznania roszczeń gwarancyjnych. To często świetnie wpływa na jej nastawienie. Jeżeli to nie pomoże, pozostanie zwrócić się do rzecznika praw konsumenta i ew. wkroczyć na drogę prawną.

Link do komentarza

Witam, dziękuję za poradę. Myślę, że to dobry kierunek. Proszę mi powiedzieć czy jest jakiś "paragraf" na to, że producent osobiście powinien dokonać oględzin ? Czy mógłbym się powołać na jakiś art. prawa konsumenckiego ? Czy to po prostu na zasadzie zdrowego rozsądku producent powinien osobiście się zjawić i osobiście sprawdzić co się wydarzyło.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...