Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Historia edycji

Samborska

Samborska

5 godzin temu, uroboros napisał:

Dopóki nie zrobisz porządku wyżej - odpuść sobie jakiekolwiek działa nie w tych podcieniach - SZKODA KASY I PRACY!!!

 

Sprawdź w złączeniu ściany z płytą wyższego tarasu, czy nie podcieka tam woda, jak wygląda ocieplenie ścian ponad tarasem, jak wygląda obróbka blacharska tarasu, nachylenie powierzchni tarasu? Może jakieś zdjęcia?

Można by te płytki z wyższego tarasu - pod warunkiem, że nie odspajają się, położyć ciężką hydroizolację, np. WODER DUO Atlasa (dokładnie według zaleceń z karty technicznej) - stworzy się równocześnie warstwa sczepna i na to położyć nowe płytki. Jeśli jest to taras narażony na dużą ekspozycję słońca - nie dawaj ciemnych płytek.

 

https://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2306_20170629_151055.pdf

Dziekuję:)

Górny taras jest większy niż dolny kosztem pomieszczeń na piętrze - takie wcięcie w głąb domu. Tak że górny taras łączy się ze ścianą domu nad salonem i tu nic nie cieknie. Zresztą ta część górnego tarasu jest pod dachem [jaskółka] i jak pada deszcz lub śnieg to tam płytki sa suche. Musiałoby mocno wiać z południa by te płytki były mokre. Cały dom jest ocieplony styropianem grafitowym 10. Przed ociepleniem nie widziałam by działo sie cos złego przy ścianach, teraz tez nie widać. Obróbka blacharska tarasu jest ok, taras jest orynnowany. Spad kiepski, czasem po deszczu widzę jak stoją kałuże na trasie i myślę, ze to tego wina i płytek.  Myślałam o czym takim:https://sklep.amp.szczecin.pl/produkt/dachy-uszczelniacze/uszczelnienie-i-izolacja-tarasu-lub-balkonu-dacfill-hz/ .  Z położeniem drugiej warstwy płytek jest taki problem, ze sięgną one do  polowy dolnej framugi okna balkonowego.

 

Co zrobić potem po naprawieniu tarasu?. Po wyremontowaniu tarasu, przecież w tych ścianach/kolumnach nadal będzie wilgoć, zresztą to jest na zewnątrz i narażone na wilgoć nie tylko od strony górnego tarasu. Czym to wykończyć? Czy muszę skuwać tynk?

 

 

 

Samborska

Samborska

3 godziny temu, uroboros napisał:

Dopóki nie zrobisz porządku wyżej - odpuść sobie jakiekolwiek działa nie w tych podcieniach - SZKODA KASY I PRACY!!!

 

Sprawdź w złączeniu ściany z płytą wyższego tarasu, czy nie podcieka tam woda, jak wygląda ocieplenie ścian ponad tarasem, jak wygląda obróbka blacharska tarasu, nachylenie powierzchni tarasu? Może jakieś zdjęcia?

Można by te płytki z wyższego tarasu - pod warunkiem, że nie odspajają się, położyć ciężką hydroizolację, np. WODER DUO Atlasa (dokładnie według zaleceń z karty technicznej) - stworzy się równocześnie warstwa sczepna i na to położyć nowe płytki. Jeśli jest to taras narażony na dużą ekspozycję słońca - nie dawaj ciemnych płytek.

 

https://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2306_20170629_151055.pdf

Dziekuję:)

Górny taras jest większy niż dolny kosztem pomieszczeń na piętrze - takie wcięcie w głąb domu. Tak że górny taras łączy się ze ścianą domu nad salonem i tu nic nie cieknie. Zresztą ta część górnego tarasu jest pod dachem [jaskółka] i jak pada deszcz lub śnieg to tam płytki sa suche. Musiałoby mocno wiać z południa by te płytki były mokre. Cały dom jest ocieplony styropianem grafitowym 10. Przed ociepleniem nie widziałam by działo sie cos złego przy ścianach, teraz tez nie widać. Obróbka blacharska tarasu jest ok, taras jest orynnowany. Spad kiepski, czasem po deszczu widzę jak stoją kałuże na trasie i myślę, ze to tego wina i płytek.  Myślałam o czym takim:https://sklep.amp.szczecin.pl/produkt/dachy-uszczelniacze/uszczelnienie-i-izolacja-tarasu-lub-balkonu-dacfill-hz/ .  Z położeniem drugiej warstwy płytek jest taki problem, ze sięgną one do  polowy dolnej framugi okna balkonowego.

 

Ponawiam pytanie o ściany w podcieniach. Po wyremontowaniu tarasu, przecież w tych ścianach/kolumnach nadal będzie wilgoć, zresztą to jest na zewnątrz i narażone na wilgoć nie tylko od strony górnego tarasu. Czym to wykończyć? Czy muszę skuwać tynk?

 

 

 

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tynk TERMONIUM to obok styropianu o tej samej nazwie, najbardziej zaawansowany technologicznie tynk silikonowy na elewację w ofercie firmy Termo Organika.. Optymalny skład wyselekcjonowanych frakcji kruszywa, mikrowłókna zwiększające wytrzymałość i trwałość tynku oraz zmodyfikowana mieszanka nowoczesnych spoiw, w tym żywicy silikonowej, zapewnia najlepsze właściwości użytkowe elewacji. Hydrofobowa powierzchnia pozwala dłużej utrzymać czystość i odporność na zabrudzenia. Parametry robocze tynku, szczególnie ważne dla ekip wykonawczych podczas aplikacji, zostały starannie dopracowane. Ważne, by przy zakupie materiałów na ocieplenie domu, wszystkie składniki  były jednym kompletnym systemem ociepleń: styropian, kleje, grunty, siatka, tynk.
    • Dlaczego akurat warto zastosować tynk Termonium? 
    • Jeżeli zapewnisz sobie w pomieszczeniach dostateczną temperaturę, czemu nie? Co zmieni, że zalejesz teraz? Masz podłogówkę i rozprowadzone centralne i źródło ciepła? Jeśli nie i się boisz o "przymrozki" nocne, poczekaj do wiosny.
    • Cytuję ze źródła https://www.okpol.pl/wylaz-dachowy-kiedy-jest-wymagany-i-jak-poprawnie-go-zamontowac/: " Odpowiedzi na to pytanie należy szukać w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Jak stanowi przepis § 308 wejścia na dach: 1. W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. 2. W budynkach wysokich (W) i wysokościowych (WW) wyjścia, o których mowa w ust. 1, należy zapewnić z każdej klatki schodowej. 3. Jako wyjście z klatki schodowej na dach należy stosować drzwi o szerokości 0,8 m i wysokości co najmniej 1,9 m lub klapy wyłazowe o wymiarze 0,8 × 0,8 m w świetle, do których dostęp powinien odpowiadać warunkom określonym w § 101. 4. Na dachu o spadku ponad 25% oraz na dachu pokrytym materiałami łamliwymi (tłukącymi) należy wykonać stałe dojścia do kominów, urządzeń technicznych oraz anten radiowych i telewizyjnych. 5. Dojścia, o których mowa w ust. 4, na odcinkach o nachyleniu ponad 25% powinny mieć zabezpieczenia przed poślizgiem. 6. Na dachu o spadku ponad 100% powinny być zamocowane stałe uchwyty dla lin bezpieczeństwa lub bariery ochronne nad dolną krawędzią dachu."
    • Nie myl listopada z końcem grudnia. Nawet na początku grudnia bywają mrozy i śnieg. Ale święta jakoś od wielu lat są na plusie. I w dzień, i w nocy.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...