Skocz do zawartości

Izolacja pozioma w warstwie izolacji na wysokości cokołu - czy wymagana?


Recommended Posts

Dzień dobry wszystkim, :-)
Przede mną ocieplenie budynku i mam wątpliwość odnośnie zachowania ciągłości izolacji poziomej, która jest między ścianą fundamentową a ścianą nośną.

 

Poniższy rysunek ilustruje aktualny stan.

5aac29636d985_izolacjaciany-stanaktualny.thumb.jpg.fdf56aec57ee29ac619dc50628fad759.jpg

 

A tutaj to co chcę zrobić.

5aac2991c2e9d_izolacjaciany-stanoczekiwany.thumb.jpg.8215b4fb55bbea60c501d5e469e4bd03.jpg

 

Zastanawiam się:
1) Czy izolacja (zaznaczona kolorem czerwonym) jest wymagana?
2) Czy ta izolacja może zostać wykonana z folii izolacyjnej  o grubości 0,3 mm? Jeśli nie to z jakiego materiału?
3) Czy ta izolacja powinna zachodzić na ścianę? Jeśli tak to ile?

 

Jak Wy byście wykonali taką izolację?
Ewentualnie jak wykonać takie ocieplenie?

Jakie są Wasze opinie i doświadczenia?

Dziękuję i czekam na Waszą pomoc.

 

Link do komentarza

No tak, tylko że ja chcę zrezygnować z listwy startowej.
Z dwóch powodów:

1) Listwa startowa jest dla mnie jakimś medium, które podczas zimy przenosi niską temperaturę bezpośrednio na mur, ponieważ jest wyprodukowana z aluminium albo jakiejś innej stali. ( A dodatkowo kosztuje nie mało ;-)  )

2) Jestem w stanie sobie bardzo dokładnie wyprofilować w poziomie izolację fundamentu (styropian aqua o grubości 15 cm) i ta izolacja będzie taką "listwą startową". Już kilka metrów styropianu na moim budynku mam wypoziomowane.

Dlatego pojawiło mojej głowie pytanie, czy trzeba "odcinać" poziomo wodę/wilgoć, która mogłaby sobie "podchodzić" po murze fundamentowym na ścianę nośną?
Co Pan powie na takie moje rozumowanie?

 

pzdr

 

Link do komentarza
13 godzin temu, JohnBlack napisał:

No tak, tylko że ja chcę zrezygnować z listwy startowej.
Z dwóch powodów:

1) Listwa startowa jest dla mnie jakimś medium, które podczas zimy przenosi niską temperaturę bezpośrednio na mur, ponieważ jest wyprodukowana z aluminium albo jakiejś innej stali. ( A dodatkowo kosztuje nie mało ;-)  )

2) Jestem w stanie sobie bardzo dokładnie wyprofilować w poziomie izolację fundamentu (styropian aqua o grubości 15 cm) i ta izolacja będzie taką "listwą startową". Już kilka metrów styropianu na moim budynku mam wypoziomowane.

Dlatego pojawiło mojej głowie pytanie, czy trzeba "odcinać" poziomo wodę/wilgoć, która mogłaby sobie "podchodzić" po murze fundamentowym na ścianę nośną?
Co Pan powie na takie moje rozumowanie?

 

pzdr

 

To jest argument - aluminium lub inny....metal (jeśli mowa o tym wieeeeeeeeeeeeelkim zagrożeniu  :))

A teraz tak na logikę.

Jak ta wilgoć ma sobie chodzić po murze skoro będziesz miał izolację poziomą? A poza tym na dole masz styropian, na górze masz wełnę - a na tym będzie tynk. Ja się pytam - którędy ta wilgoć ma Ci wejść w ten mur? Czy Ty się boisz, że Ci "napada" na styku styropianu i wełny??

Link do komentarza

Taaa tośmy się pośmiali ......

OK, a tak poważnie to dlatego pytam bo zastanawiam się nad różnymi "błędami budowlanymi" i wolę zapytać niż udawać że wszystko wiem a później zastanawiać się dlaczego znowu coś jest spieprzone przez "fachowców"

Generalnie z Waszych wypowiedzi rozumiem, że nie potrzebuję żadnego dodatkowego zabezpieczenia izolacji poziomej w warstwie izolacji zewnętrznej? Tak?

 

pzdr

 

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Szanowny Panie,
Jeżeli fundament jest w prawidłowy sposób ocieplony, to po wykonaniu izolacji ścian będzie zachowana jej ciągłość. Warto postawić na dobrej jakości materiały izolacyjne oraz kompleksowy system ocieplenia, np. Foveo-Tech W3 z tynkiem silikonowym TN30. Dzięki zastosowaniu systemu, fasada będzie nie tylko estetyczna, ale także odporna na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych, w tym deszczu

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik Foveo Tech

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Hydroizolację ściany fundamentowej należy wyprowadzić min. 30 cm powyżej poziomu gruntu czy opaski żwirowej (min. 50 cm przy opasce betonowej) i powinna być ona połączona z izolacją poziomą ściany. Celem wykonania hydroizolacji nie jest zabezpieczenie materiału termoizolacyjnego, a konstrukcji. Tynki stosowane do aplikacji na wełnę mineralną stanowią odpowiednie zabezpieczenie przed opadami atmosferycznymi.

 

Na rysunku nie została zaznaczona izolacja ściany fundamentowej od wewnątrz budynku.  Izolacja pionowa powinna być wykonana z obu stron ściany fundamentowej, tak jak na rysunku pod linkiem https://www.izohan.pl/pl/systemy-hydroizolacji/fundamenty/system-dyspersyjny-izolacja-przeciwwilgociowa. Brak izolacji wewnątrz budynku skutkuje podciąganiem kapilarnym wody do pomieszczenia i niszczeniem materiału, z którego wykonana jest ściana.

 

Nie została również zaznaczona izolacja posadzki na gruncie. Aby izolacja była właściwie wykonana, należy zachować jej ciągłość. Dlatego pionowa i pozioma izolacja ścian, a także izolacja posadzki na gruncie, powinny być połączone.

 

Uwaga: powłoka z IZOHAN DYSPERBIT nie stanowi izolacji przeciwwodnej, a jedynie przeciwwilgociową. Tam, gdzie występują grunty spoiste lub zwierciadło wody gruntowej jest wysokie, należy zastosować masy bitumiczne grubopowłokowe, takie jak IZOHAN WM/WM 2K.

 

Więcej informacji znajdzie Pan na naszej stronie internetowej https://www.izohan.pl/pl/.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...