Skocz do zawartości

folia parozolacyjna aluminowana a dylatacja od GK


Recommended Posts

Kupiłem folię paroizlacyjną alumiowaną ML 90 AL

Już to gdzieś pisałem...

 

378ML_AL.jpg.6ec9279539e3fd552c0a1a0be49dddd3.jpg

 

Pytanie mam następujące.

 

Czy warto zostawiać przerwę pomiędzy folią (tą folią) a płytami GK.

Chodzi o płyty na suficie.

Czy przykręcać bezpośrednio na folię?

 

Przeczytałem kiedyś, że nie zostawianie tej przerwy to częsty błąd.

Chętnie dowiem się co o tym sądzicie, bo za parę dni zabieram się za sufity...

 

Link do komentarza

W funkcji tylko folii paroizolacyjnej - nie.

Ale jeśli chcesz uzyskać dodatkowy ekran odbijający promieniowanie cieplne (niech ta folia pracuje lepiej za te pieniądze :icon_wink:) to jak najbardziej - tak.

Tym bardziej że dystans/pustka powietrzna potrzebna żeby izolacja refleksyjna zadziałała to 20mm +.

Ruszt krzyżowy/dwupoziomowy to 27-30mm, więc do dzieła.
@bajbaga eksploatował osobiście izolację refleksyjną jako jedyną izolacje termiczną, i z tego co pamiętam sprawdziła się.

U Ciebie będzie to wspomaganie "tradycyjnej' izolacji termicznej, więc praktycznie niczym nie ryzykujesz... no może poza ekranowaniem sygnału GSM.

Ale też podsłuch tego co wyrabiasz na w sypialni przez satelity szpiegowskie także będzie utrudniony :icon_mrgreen:

Link do komentarza

Efekt odbicia promieniowania cieplnego zmniejsza się wraz ze wzrostem odległości miedzy ciałami - w tym przypadku spód płyty - folia refleksyjna. Z drugiej strony grubsza szczelina powietrzna to lepsza w pewnym zakresie izolacja przez przewodnictwo. W praktyce optymalny odstęp od folii do płyty to 1,5 - 3 cm. Najczęściej do rusztu mocuje się dystansowe paski płyty g-k.

Link do komentarza
8 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Efekt odbicia promieniowania cieplnego zmniejsza się wraz ze wzrostem odległości miedzy ciałami - w tym przypadku spód płyty - folia refleksyjna. Z drugiej strony grubsza szczelina powietrzna to lepsza w pewnym zakresie izolacja przez przewodnictwo. W praktyce optymalny odstęp od folii do płyty to 1,5 - 3 cm. Najczęściej do rusztu mocuje się dystansowe paski płyty g-k.

No nie wiem. TB by od razu zrobiłby wykład powołując się na wyniki własnych badań,

ale ja skromnie się powołam na opracowanie naukowe Instytutu Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej które stwierdza:

 

"Otrzymane wyniki wykazują, że optymalna szerokość szczeliny gazowej szyby zespolonej wypełnionej powietrzem wyniosła 21 mm,

argonem 19 mm, kryptonem 12 mm, a ksenonem 9 mm."

 

Sprawa dotyczy całosezonowych strat ciepła na wskutek przenikania, i chyba dlatego producenci izolacji refleksyjnych zalecają dystans do przegrody ciepłej 20mm +.

 

@MrTomo, fakt że szyba to nie gruba warstwa wełny, która sama jest skutecznym izolatorem, ale zmniejszenie szczeliny prawie dwukrotnie do 12mm to...

 

 

to jak nie można inaczej musi być dobrze :D

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Na całej długości profilu będzie wygodniej przy mocowaniu płyt.

Tak byś musiał wszystko dokładnie rozmierzać.

Drewienku raczej nic być nie powinno - przecież zabudowa GK zakłada także ruszt drewniany.

Ewentualnie, ponieważ znajdować się będzie po "drugiej" stronie folii, obleć je impregnatem.

Ale ja bym pozostał przy GK. Taniej będzie i na pewno nie będzie się wypaczać, co w przypadku drewna jest w jakimś stopniu możliwe.
Bo przecież klejonki nie będziesz dawał.
 

Ale poczekaj jeszcze na zdanie innych - będzie odpowiedzialność zbiorowa :D

Link do komentarza
30 minut temu, Jani_63 napisał:

Ale poczekaj jeszcze na zdanie innych - będzie odpowiedzialność zbiorowa :D

Nie ma czasu.

Jutro kupuję GK.

 

Będzie na Ciebie :D

 

ps

na dystanse kupuję zwykłe, białe. Chyba nie muszę zielonych, co?

Daje 12mm, bo ani cieńszych ani grubszych w okolicy nie mają a 24mm dawać nie będę...

Majster jak mu powiedziałem o technologii t a k ie coś :icon_eek:O.o:icon_confused: zrobił .. :icon_mrgreen:

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...