Skocz do zawartości

naprawa pociętego styropianu


Recommended Posts

Witam

Mam pytanie odnośnie sposobu naprawy uszkodzonego styropianu. Styropian o grubości 8 cm umieszczony na ścianie mojego domu ( dom jest stary) został pocięty (przecięto również siatkę ułożoną na styropianie i tynk). Długość cięcia to 16,5 metra, głębokość szczeliny to 3 cm a jej szerokość to 3,5 mm. Cięcia są nieprecyzyjne. Jeden fachowiec zaproponował naprawę poprzez usunięcie pociętych płyt styropianowych i wymianę ich na nowe, nałożenie siatki i tynku, natomiast drugi fachowiec zaproponował jedynie uzupełnienie bruzd poprzez wykonanie niskociśnieniowej iniekcji wyciskaczem tubowym przy wykorzystaniu kleju do styropianu marki Tytan.

Zależy mi na jak najlepszej naprawie uszkodzonego styropianu a nie na wykonaniu prac najtańszym kosztem.

Chciałabym się zapytać czy metoda z wykorzystaniem kleju jest w ogóle stosowana i czy jest zgodna z praktyką budowlaną? Mam obawy co do tej metody i czy ten klej po kilku latach się nie wykruszy? Zastanawiam się jeszcze czy naprawa samym klejem nie spowoduje pogorszenia  właściwości termicznych wykonanego ocieplenia (np. czy nie powstaną mostki cieplne)?

Z góry dziękuję za odpowiedź i poradę :)

Link do komentarza
3 godziny temu, Sławomir napisał:

A co tam naprawiać? Taka szpara to tylko wada estetyczna - wystarczy zaszpachlować i pomalować.

Ja nie uważam tego za wadę estetyczną. Nie jest to coś co po prostu brzydko wygląda, ale pocięta mechanicznie na długości ponad 16 metrów warstwa styropianu wraz z siatką. Ponadto od szczeliny zaczynają powstawać i rozprzestrzeniać się pęknięcia, których jeszcze rok temu nie było. 

Link do komentarza

Skąd to nacięcie? Czyn jakiegoś wandala, czy uszkodzenie np zderzakiem samochodu (takie uszkodzenia widziałem)?

 

Najlepiej dodać jeszcze warstwę 10 cm styropianu, zakołkować, zatynkować - przestanie on pełnić tylko funkcję estetyczną i naprawdę dociepli dom. A przy okazji zakryje się nacięcie...

Link do komentarza
9 minut temu, uroboros napisał:

Skąd to nacięcie? Czyn jakiegoś wandala, czy uszkodzenie np zderzakiem samochodu (takie uszkodzenia widziałem)?

 

Najlepiej dodać jeszcze warstwę 10 cm styropianu, zakołkować, zatynkować - przestanie on pełnić tylko funkcję estetyczną i naprawdę dociepli dom. A przy okazji zakryje się nacięcie...

Nacięcie zrobił sąsiad. Sąsiad kilka lat temu zezwolił na ocieplenie ściany jednak po kilku latach je pociął. Zastosowałam najcieńszy styropian z uwagi na usytuowanie ściany domu, która znajduje się przy granicy. 

Zależy mi na wybraniu jak najlepszego sposobu naprawy, gdyż zapewne nigdy więcej nie będę miała możliwości naprawy tej ściany. 

Link do komentarza

No, ładnie...:zalamka:

Teraz jak naprawisz ścianę, to nie odbije mu znów???

Zamiast wymiany całych płyt wystarczyłoby wyciąć równoległy pas np. 20, czy 30 cm i w to miejsc wpasować nowy, nową warstwę (na zakładkę) siatki, i zatynkować...

Ale faktycznie, najprościej uzupełnić pianką, wyrównać, pas siatki i tynk...

Link do komentarza
22 godziny temu, Renia1910 napisał:

Witam

Mam pytanie odnośnie sposobu naprawy uszkodzonego styropianu. (...) Długość cięcia to 16,5 metra, głębokość szczeliny to 3 cm a jej szerokość to 3,5 mm.

 

Kup piankę pistoletową niskoprężną dowolnej firmy - nie musi być to klej do styropianu. Wg mnie zużyjesz ze 4 kartacze. Wpsikaj piankę w szczeliny. Jak już zaschnie, obetnij nożykiem na równo ze ścianą. Potem z pomocą kogoś albo sama zaklej te nacięcia pasami siatki elewacyjnej: kładziesz klej, na to kładziesz pasy siatki szerokie na uczciwe 30cm. Siatkę zaciągasz znowu klejem. Zużyjesz jakiś jeden worek kleju do siatki  i ze 6 m siatki. Kolejne paski siatki muszą na siebie zachodzić na minimum 10cm. 

Szczeliny warto zasłonić, bo ci jesienią ptactwo zrobić może kipisz.

Cała reszta czyli farba i tynk to osobna pieśń, którą nie musisz się zbytnio martwić.

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Najlepszą metodą usunięcia powstałego uszkodzenia będzie wypełnienie szczeliny pianą montażową, może to być Termo Organika lub inna piana przeznaczona do systemów ociepleń. Po wyschnięciu piankę należy wyrównać (obciąć naddatek ostrym nożem) i zabezpieczyć izolację przez wykonanie warstwy zbrojonej - zatopienie siatki zbrojącej w kleju np. https://termoorganika.pl/uniwersalny-klej-do-styropianu-i-siatki-ku

W celu uzyskania estetycznego wyglądu naprawianej ściany trzeba by wykonać warstwę zbrojoną na całej powierzchni ściany, następnie zagruntować gruntem sczepnym i nałożyć tynk cienkowarstwowy.

Link do komentarza
Dnia 9.03.2018 o 16:53, Eksperci Termo Organika napisał:

Najlepszą metodą usunięcia powstałego uszkodzenia będzie wypełnienie szczeliny pianą montażową, może to być Termo Organika lub inna piana przeznaczona do systemów ociepleń. Po wyschnięciu piankę należy wyrównać (obciąć naddatek ostrym nożem) i zabezpieczyć izolację przez wykonanie warstwy zbrojonej - zatopienie siatki zbrojącej w kleju np. https://termoorganika.pl/uniwersalny-klej-do-styropianu-i-siatki-ku

W celu uzyskania estetycznego wyglądu naprawianej ściany trzeba by wykonać warstwę zbrojoną na całej powierzchni ściany, następnie zagruntować gruntem sczepnym i nałożyć tynk cienkowarstwowy.

Dziękuję za odpowiedź :) Chciałam się jeszcze zapytać jak długo taka pianka powinna schnąć? (Czy ma ona tylko trochę przeschnąć czy całkowicie wyschnąć? )

Dnia 14.03.2018 o 09:11, Eksperci Knauf napisał:

Nie zaleca się uzupełniania takiego uszkodzenia materiałami wypełniającymi, gdyż mają one gorsze właściwości niż płyty. Najlepiej by było wymienić pocięte płyty styropianowe i położyć nową siatkę.

Dziękuję za odpowiedź :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...