Skocz do zawartości

podmurowanie ściany kolankowej przy murłacie


Recommended Posts

Mam pytanie co do murłaty muszę ja troszkę obmurować czyli podwyższyć ściankę kolankową pod murłatą mam izolację mógłbym zastosować tam małe bloczki z gazobetonu o szerokości 5 cm ładnie by się zrównały ze ścianą i na to tradycyjny tynk ale czy jak ten bloczek będzie dotykał do tej murłaty a to jest drewno które może jakoś pracować to nie popęka kiedyś na tym tynk ?? czy może trochę węższy bloczek powinien być i miedzy nim jakaś izolacja ?

Jak to wykonać poprawnie?

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Dnia 27.02.2018 o 12:06, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Szczelina oczywiście pusta.

bloczek stojący na wieńcu ściany kolankowej będzie szerokości tylko 4 cm i postawię go ba jakąś zaprawę szczelina od murłaty wtedy wyjdzie 1 cm z zewnątrz dam siatkę wzmacniającą na to tynk cementowo-wapienny czy nie będzie to zbyt słabe ? do tego ma dojść skos sufitu z płyty GK 

A może macie jakiś inny patent jak to zrobić ?

 

Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...
mam jeszcze pytanie co do tego podmurowania ścianki jakiej zaprawy najlepiej użyć aby połączyło mocno bloczek z betonowym wieńcem ? 
Ja ostatnio podmurowywałem murłatę 16cm wysoką, kupiłem bloczki o grubości 6cm i docinałem je na ten wymiar. Tynkarz i kartongipsiarz polecili wymurować właśnie do wysokości murłaty. Między belką a murkiem jest szczelina ok 1.5cm, może dam tam piankę niskoprężną. Murowałem na klej - naprawde mocno trzyma.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
Jaki klej? A dawałweś między belkę a bloczek izolację bo chyba tak dam u siebie i szczelinę zrobie mniejszą

Wysłane z mojego DRIVE przy użyciu Tapatalka


Zwykła biała cienkowarstwowa zaprawa klejąca do betonu komórkowego (pustaków h+h na przykład), jak się weżre czy w beton czy pustaka to naprawdę mocno trzymie aa miałem jeszcze matę/folię pod murłata to jej nie ucinałem tylko zawinąłem na belkę i przybilem takerem do niej. W szczelinę pomiedzy pustakiem a belką dam piankę. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Podmurowałem sobie bloczkami teraz zastanawiam się jak to wzmocnić na wszelki wypadek przed tynkami CW aby nie okazało się że coś pęknie.

Czy do wzmocnienia użyć siatki takiej jak na styropian i czy jest sens nakładać klej  czy może wtopić tą siatkę muszą tynkarze prosto w tynk

Proszę o podpowiedzi jak to prawidłowo powinno być wykonane

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...