Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
zenga

dzialka z domkiem gospodarczym bez papierow

Recommended Posts

Witam serdecznie moja Mama jest na kupnie dzialki budowlanej  na ktorej znajduje sie domek wygladajacy na letniskowy  i tak tez sluzyl obecnemu jeszcze wlascicielowi ktory uzytkuje go od lat jest to murowany domek o lacznej pow zabudowy19m2  niestety budynku nie ma na mapkach informacji przestrennej oraz geo portalu starostwa powiatowego  wlasciciel twierdzi ze nigdy nie bylo potrzeby zglaszania  budynkow do 35m2  i kazdy mogl sobie wybudowac taki domek .. dowiedzialem sie jednak w wydziale geodezji ze  istnieje mapka ewidencyjna  na ktorej jest zarys budynku ale budowa jest uznana za rozpoczeta  i tyle  ze po jej zakonczeniu nalezy  zrobic inwentaryzacje itd 

 

Pytanie moje brzmi czy czasem  nie zostala moja Mama  wprowadzony w blad przez wlasciciela i i czy to mozliwe zeby nie wiedzial ze budowa trwa ( wczoraj uaktualnil mi i potwierdzil ze nabyl dzialke z budynkiem w stanie surowym i sam sbie go wykonczyl  zglosil tylko ze nic sie nie zmienilo pod wzgledem podastkow w urzedzie i placi podatek od budynku gospodarczego  ...... wiec nie mam pojecia czy budynek legalnie stoi na dzialce i czy nie bedzie nieprzyjemnosci i problemow po zakupie  takiej dzialki .typu rozbiorka lub wyski koszt adaptacji itd legalizacji      prosze o pomoc jesli ktos sie orientuje w temacie

 

Edytowano przez zenga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje serdecznie za odpowiedz  

czy istnieje szansa na wglad w dokumentacje budowy   zakladam ze obecny wlasciciek tak owej nie prowadzil bowiem  nawet nie wie o tym ze istnieje mapka ewidencyjna z tym  budynkiem  i ze budowa byla rozpoczeta  sam twierdzi ze nie bylo zadnej potrzeby nikogo informowac i mozna bylo samodzielnie sobie taki budynek wykonac  dodam ze w chwili powstawania  budynku tzn w chwili zakupu przez obecnego wlasciciela dzialka byla dzialka rolna .

i jeszcze jedno pytanie jesli okaze sie ze domek gospodarczy  nie jest dokonca legalnie na dzialce w tej chwili  to czy mozna uznac to za wade prawna  i zrezygnowac z zakupu i poprosic o zwrot zadatku? z gory dziekuje za pomoc

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ten budynek wybudował, na zgłoszenie, rolnik.

Wszystko wskazuje na to, że jest legalny, ale zabrakło zgłoszenia do zmiany w ewidencji gruntów - w gminie są odpowiednie wnioski.

 

Bardziej istotne jest to, czy ta działka jest z prawem do zabudowy mieszkaniowej dla "nierolnika".

Jeśli w MPZP ten teren/działka nie jest pod zabudowę, to działka przed kupnem musi mieć WZiZT .

jeśli ta działka posiada klasę ziemi I - III -zapomnieć o kupnie (jeśli nie jest spełniony warunek aktualnego MPZP.

 

 

Ps. Jaka jest wielkość tej działki ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz ! dzialka zostala przeksztalcona i zgodnie z MPZP przewidziana pod zabudowe jednorodzinna i siedliskowa  ma pow 1089m2  z czego 1/3 moze byc zabudowana .

 

 

 

wyglada na to wiec ze rolnik  wybudowal na zgloszenie budowa dalej trwa (  nie jest konieczny odbior takiego budynku pod wzgledem zgodnosci z zalozeniami we wniosku przy zgloszeniu?  mowimy tu o  rozpoczeciu budowy ok 10 lat temu ...czy jest mozliwosc zlecania sprawdzenie  calej tej sytuacji w starostwie ?

Edytowano przez zenga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Budując na zgłoszenie, nie trzeba nigdzie zgłaszać zakończenia.

Jest na mapie ewidencyjnej - pokazana jako budowa.

Jest też zgłoszone zakończenie w gminie, bo naliczają podatek od tego budynku.

Teraz inwentaryzacja (geodezyjna) i zgłoszenie do ewidencji - na stronie gminy pewnie wiszą  gotowe wnioski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje serdecznie i pozdrawiam

 

Bardzo dziekuje wszystkim za pomoc !

poinformuje o wynikach  i finale sprawy  jeszcze raz wszystkiego dobrego !

Edytowano przez zenga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Mam taki dylemat , w jaki sposób połączyć skos poddasza z GK z ścianką kolankową z GK  ? Chodzi mi o to czy ta płyta od skosu poddasza ma zachodzić na tą od ścianki kolankowej (Wersja 2). Czy mogą stykać się tylko krawędziami i wtedy fazuje je i robie łączenie , wersja 1 ? Czy to nie będzie pękać? Poniżej rysunek     
    • Gość Joanna_1990
      Bardzo fajny i przydatny artykuł przed zakupem bramy garażowej. Ja jednak zakupiłam z mężem bramę garażową otwieraną „na klucz”. Po czasie stwierdziliśmy, że jest to bardzo niepraktyczne. Wysiadanie z auta, otwieranie bramy w deszczu. Zaczęliśmy szukać automatyki do bram garażowych i także trafiliśmy na świetną stronę https://automatykado-bram.pl/ . Zarówno bram jak i automatyki jest tyle rodzajów, że warto przed zakupem usiąść i poświęcić czas na przejrzenie stron w Internecie.
    • Rodzina poruszająca się samochodami na co dzień częściej używa bramy garażowej, niż drzwi wejściowych. Warto zatem dobrać wrota garażowe pod względem wielkości, termoizolacyjności, zabezpieczenia przed włamaniem i sposobu otwierania. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/okna-i-drzwi/baza-wiedzy/bramy/15143-wybor-bramy-garazowej
    • Gość Joanna_1990
      Kupując panel ogrodzeniowy nie możemy kierować się tylko jego ceną. Niedawno ogradzałam swój dom i rzeczywiście wybór jest ogromny a ceny zróżnicowane. Panel ogrodzeniowy drewniany, metalowy, panel 2d, panel 3d. Długo szukałam strony gdzie znajdę opis wszystkich paneli w jednym miejscu, żeby sama nie pogubić się w tym wszystkim. Znalazłam https://panelogrodzeniowy.pl/ i polecam ją każdemu, kto poszukuje informacji o panelach nie skakając po kolejnych stronach. Mi ułatwiło to wybór odpowiednich paneli i jestem bardzo zadowolona z ogrodzenia.
    • Gość Baartek
      Sam zabieram sie za budowę w systemie szkieletowym. Znam wiele osób które o[posiadają takie domy. Część naszego społeczeństwa nie ma przekonania do takich domów jednak jest duża grupa która nie ma problemów z tą technologią. Inną kwestą jest to że zakup 2 mieszkań za sprzedany dom jest bardzo zastanawiające. Ceny mieszkań w warszawie sąbardzo wysokie a dzielnice o których Pani pisze to na dzień dzisiejszy prawie centrum miasta wiec nie ma sie co dziwić że jest mało realnym takie rozwiązanie, Do tego pisze Pani że od roku nie może sprzedać domu. Znam przypadki gdzie ludzie sprzedają murowane domy już po 4-5 lat za nie wygórowana cenę i nie mogą ich sprzedać wiec wydaje mi sie że wcale nie jest to kwestia technologi. Dochodzą do tego jeszcze kwestie rozwiązań technicznych takich jak ogrzewanie, wentylacja, przyłącza.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...