Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
LucaO

Odprowadzenie oparów w kuchni

Recommended Posts

Witam 
Remontuję pomieszczenie pod kuchnię w starszym domu jednorodzinnym z lat 70 
W pomieszczeniu nie ma żadnego kanału wentylacyjnego ,jedynie przez ścianę idzie komin ale on już jest zajęty .
Szukam więc alternatywy min dla podłączenia okapu kuchennego 
Jedynym chyba sensownym wyjściem zrobienia odprowadzenia oparów z okapu to odprowadzenie poprzez wykucie dziury w ścianie i poprowadzenie tamtędy przewodów odprowadzających parę 

Doczytałem się też coś na temat systemu MARLEY duo System Wywiewno-nawiewny ------>>>> http://www.marley.pl/pl/produkty/systemy_wentylacyjne/przewody_wentylacyjne_o_przekrojach_okraglych_i_prostokatnych/duo_system_doprowadzania_swiezego_iodprowadzania_zuzytego_powietrza/index.htm

czy ktoś może wypowiedezieć się czy warto taki system instalować? Czy lepiej zrobić to " po swojemu" 
Jeśłi chodzi o zrobienie "samemu" wentylacji do okapu to jakich materiałów użyć do tego ?

Również potrzebuje doradztwa odnosnie zrobienia wentylacji w kuchni i salonie obok gdyż na chwilę obecną nie ma tam nic 
a w salonie zbierała sięwilgoć , co oprócz zamontowania wywietrzników w oknach jeszcze zastosować ?
Kratki montowane w ścianach ? 
Dom nie ocieplony - w tym roku na jesień planowane jest ocieplenie 


 

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie w kuchni musi być wentylacja. Co do okapu można dać pochłaniacz i też spełni swoją rolę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie będę instalował napowietrznik oraz kratkę wnetylacyjna wywiewną w tym pomieszczeniu , nie mam możliwości technicznie bardziej wentylacji rozwinąć gdyz są jeszcze inni użytkownicy domu którzy na chwilę obecną nie zgadzają się na rozwinięcie systemu wentylacji ,więc sam za wszystko nie zapłacę ,dlatego szukam alternatywny , jeśli chodzi o sam pochłaniacz to nie jestem do tego typu sprzętu przekonany miałem dwa i się zraziłem ,temu chce typowy okap 

 

 

Zastanawiam się jeszcze nad rozwiązaniem wentylacji w pokoju gdzie ma być umieszczony piec wolnostojący 

Czy doprowadzenie do niego świeżego powietrza z zewnątrz może kończyć się ok 1,5m od kozy i 2,4m wysoko ? 

Jest to koza na nodze ,więc w posadzce montowanie kanału odpada 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...