Skocz do zawartości

Recommended Posts

Liczysz na jakieś specjalne dostawy światła słonecznego w zimie, kiedy trzeba ostro grzać, a tu dni najkrótsze i jeszcze śnieg zasypuje panele...?

Wydaje mi się, że ocenić musisz zużycie energii w okresie grzewczym, a nie średnio rocznym

Link do komentarza
1 godzinę temu, Elfir napisał:

 czysty zysk roczny[...] - 180 zł. 

No to chyba dobrze :icon_rolleyes: - nie ma straty, jest wygoda i bezobsługowość, przynajmniej na razie...

 

Tylko co on zasila tymi panelami?

Link do komentarza
18 godzin temu, uroboros napisał:

No to chyba dobrze :icon_rolleyes: - nie ma straty, jest wygoda i bezobsługowość, przynajmniej na razie...

 

Tylko co on zasila tymi panelami?

Normalny dom. Po prostu te rzekome miliony, które zarabia się na fotowoltaice to mit. 

Po 7 latach kończy się gwarancja. Na dodatek co roku spada wydajność paneli o kilka procent. I teraz trzeba odkładac te 180 zł zysku na naprawy.

 

W 2016 lub 2015 roku jeden z prosumentów pod Poznaniem musiał zapłacić karę, bo zadeklarował wyprodukowanie więcej energii (na podstawie reklamy sprzedawcy FV) niż w rzeczywistości wyprodukował.

Mam informacje z pierwszej ręki - od osoby, która ich rozlicza. 

Kiedy do nas firmy dzwonią z ofertą reklamy montażu FV i mąż informuje "jestem pracownikiem Enea", od razu się rozłączają.

 

Teraz jestem ciekawa wyników za 2017 rok, który praktycznie był cały pochmurny i deszczowy. 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Witam

 

Jak rozumiem dysponuje Pan już ogrzewaniem podłogowym wodnym zasilanym z kotłowni gazowej
i pragnie Pan do celów grzewczych wykorzystać zamiast gazu prąd elektryczny. Ograniczając się tylko
do Pana pytania o ilość paneli dla zużycia 3200kWh (bardzo niskie?!) to szacuję ich moc na 3,5-4kW
czyli ok. 20m2 powierzchni na dachu. Bez dofinansowania daje to koszt instalacji fotowoltaicznej,
dobrej klasy, na poziomie 30tys. PLN. Szacując koszty ogrzewania gazem na poziomie 1000zł rocznie,
koszt paneli zwróci się po ok 30 latach (czyli po zakładanym okresie żywotności tego typu instalacji).
Oczywiście w okresie grzewczym będzie Pan i tak korzystał przez większą ilość czasu z prądu, z sieci.
Pana zysk to sprzedaż energii do sieci w okresie letnim;).

 

Pozdrawiam

D. Zapiórkowski

LUXBUD
 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...