Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Witam,

Jako ze jest to mój pierwszy post, chcialem się przywitac i pogratulowac profesjonalnego forum. Mam pokoj do remontu, sciany pomalowane od ponad 10 lat rozpuszczalnikowa farba classidur. Pare dni temu, przed przystapieniem do remontu, sciany i sufit posiadaly liczne pekniecia a farba odchodzila platami, jak się okazalo w niektórych  miejscach farba trzyma (ale odchodzi malymi platkami pod naciskiem packi). Po pierwszym dniu remontu farba z sufitu zszedla duzymi platami, miejscami do golego tynku lub gladzi. Jedna sciana naprzeciwko okna (najdalej od niego ustytuowana, chyba dlatego nie peka) nie posiadala sladow pekniec i zostala przeszlifowana szlifierka mimosrodowa, dajac bardzo gladka powierzchnie (nie wiem czy nie za gladka na grunt i farbe). Obecnie sufit jest zdezelowany i wymaga odpylenia, usuniecia resztek farby, gladzi, potem grunt i tynk, co o tym myslicie? Nastepna sprawa czy oszlifowanie farby ze scian ma sens skoro raczej nie ma gwarancji ze nie odpadnie? Do szlifowania uzyto papieru sciernego 80, może dac gruboziarnisty i zdzierac cala farba, tylko nie wiem czy Bosch PEX 400 AE da rade. Jeżeli chodzi o tynk na sufit i sciane to jaki polecacie? Czy w miejscach gdzie sa ubytki farby da rade wyrownac to tynkiem gipsowym, ewentualnie potem oszlifowac? Nie chce gladzi uzywac bo ten szajs jak się okazuje lubi z czasem pekac. Macie jakies pomysly jak się za to zabrac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Jak farba odpada to trzeba ją usunąć "do żywego tynku"

2. Gładź nie pęka jeśli jest prawidłowo nałożona (grubości poszczególnych warstw).

3. Dokładnie czytać instrukcje zastosowania i sposób użycia  materiałów (gruntów, gładzi szpachlowych, farb).

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

1. Jak farba odpada to trzeba ją usunąć "do żywego tynku"

Z podkreśleniem "żywego", czyli przylegającego do ściany. Bo jeśli również tynk odpada to należy mu pomóc odpaść całkowicie i załatać to miejsce nowym tynkiem.

 

Szlifowanie gładzi papierem 80 to porażka. Jest zbyt gruby. Poza tym, by szlifować boschem, trzeba mieć do tego dużą wprawę by nie narobić Karpat na ścianie, a Ty jej nie masz. Dlatego proponuję szlifowanie gładzi ręczne. Trwa ono znacznie dłużej, wiem, ale szybciej załapiesz o co chodzi.

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,
podstawą jest odpowiednie przygotowanie podłoża. Trzeba usnąć wszystkie „luźne” fragmenty farb i tynków. Przed przystąpieniem do prac wykończeniowych sufit oraz ściany należy również dokładnie odpylić. Do gruntowania rekomenduję grunt ACRYL-PUTZ® GU40, który ustabilizuje podłoże i sprawi, że będzie ono miało zwiększoną przyczepność. Stosowanie gładzi jest dobrym rozwiązaniem – nie pęka ona pod warunkiem zastosowania wysokiej jakości produktu oraz właściwej metody aplikacji – zawsze warto zapoznać się z kartą techniczną wyrobu. Rekomenduję użycie gładzi ACRYL-PUTZ® ST10 START. Jest to produkt typu start + finish. Gładź jest łatwa w aplikacji, nie pęka nawet przy grubszych warstwach, łatwo się szlifuje oraz tworzy efekt idealnie gładkiej powierzchni.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję, to świetnie, mogę jechać na zakupy   Myślałem o tablicówce, bo dawała mi spokój, że plama nie wyjdzie i na pewno dobrze pokryje. Natomiast ze względów ekonomicznych zrezygnuję - mam poprzednią farbę, którą malowana była kuchnia, więc jej użyję po prostu na farbę na plamy. Pewnie będzie to widoczne, no, ale - bez większego remontu, nie spodziewam się idealnych efektów.
    • Stąd tez nurtuje mnie pytanie. Bo budując piwnice oczekiwałem również że będzie to chłodne miejsce latem. Czy ocieplając we właściwy sposób z użyciem termobloczkow, unikając wszelkich mostków w kontakcie z gruntem uzyskam chłodną piwnice czy miejsce o podobnym mikroklimacie jak parter? Oraz czy chcąc uniknąć utraty ciepła z kotłowni która znajduje się w piwnicy (w przypadku gdybym jednak nie chciał ogrzewać wszystkich pomieszczeń bądź w ogóle grzewać piwnicy) musiałbym ocieplić całe pomieszczenie kotłowni od wewnątrz?    W kwestii izolacji czy w tym miejscu w przejściu wystarczy xps na posadzkę czy tu się też daje termobloczka?   
    • Firma Clipper posiada w swojej ofercie szeroki asortyment kontenerów na budowę w celu stworzenia zaplecza dla ekip technicznych, budowlanych. Chodzi o stworzenie im odpowiednich warunków do pracy, odpoczynku czy przeglądania i analizowania dokumentacji technicznej. W ofercie znajduje się kilka wariantów podzielonych ze względu na wyposażenie. Ich specyfikacja dostępna jest pod niniejszym linkiem: https://clipper.pl/wynajem-kontenerow/
    • Tak nasączony (a raczej opity) styropian jaki ostatnio wyrzucałem, to sam nie mogłem uwierzyć że taki może być. Wręcz w nim woda chlupotała, a ważył jak betonowy bloczek. Dlatego zmieniłem zdanie o nasiąkliwości styropianu.
    • Trafne, bardzo trafne określenie Tylko smutne jest to że autor tematu założył temat i tyle my go widzieliśmy a tak bardzo mu niby zależało na szybkim rozwiązaniu problemu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...