Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

Jako ze jest to mój pierwszy post, chcialem się przywitac i pogratulowac profesjonalnego forum. Mam pokoj do remontu, sciany pomalowane od ponad 10 lat rozpuszczalnikowa farba classidur. Pare dni temu, przed przystapieniem do remontu, sciany i sufit posiadaly liczne pekniecia a farba odchodzila platami, jak się okazalo w niektórych  miejscach farba trzyma (ale odchodzi malymi platkami pod naciskiem packi). Po pierwszym dniu remontu farba z sufitu zszedla duzymi platami, miejscami do golego tynku lub gladzi. Jedna sciana naprzeciwko okna (najdalej od niego ustytuowana, chyba dlatego nie peka) nie posiadala sladow pekniec i zostala przeszlifowana szlifierka mimosrodowa, dajac bardzo gladka powierzchnie (nie wiem czy nie za gladka na grunt i farbe). Obecnie sufit jest zdezelowany i wymaga odpylenia, usuniecia resztek farby, gladzi, potem grunt i tynk, co o tym myslicie? Nastepna sprawa czy oszlifowanie farby ze scian ma sens skoro raczej nie ma gwarancji ze nie odpadnie? Do szlifowania uzyto papieru sciernego 80, może dac gruboziarnisty i zdzierac cala farba, tylko nie wiem czy Bosch PEX 400 AE da rade. Jeżeli chodzi o tynk na sufit i sciane to jaki polecacie? Czy w miejscach gdzie sa ubytki farby da rade wyrownac to tynkiem gipsowym, ewentualnie potem oszlifowac? Nie chce gladzi uzywac bo ten szajs jak się okazuje lubi z czasem pekac. Macie jakies pomysly jak się za to zabrac?

Link do komentarza
22 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

1. Jak farba odpada to trzeba ją usunąć "do żywego tynku"

Z podkreśleniem "żywego", czyli przylegającego do ściany. Bo jeśli również tynk odpada to należy mu pomóc odpaść całkowicie i załatać to miejsce nowym tynkiem.

 

Szlifowanie gładzi papierem 80 to porażka. Jest zbyt gruby. Poza tym, by szlifować boschem, trzeba mieć do tego dużą wprawę by nie narobić Karpat na ścianie, a Ty jej nie masz. Dlatego proponuję szlifowanie gładzi ręczne. Trwa ono znacznie dłużej, wiem, ale szybciej załapiesz o co chodzi.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Szanowny Panie,
podstawą jest odpowiednie przygotowanie podłoża. Trzeba usnąć wszystkie „luźne” fragmenty farb i tynków. Przed przystąpieniem do prac wykończeniowych sufit oraz ściany należy również dokładnie odpylić. Do gruntowania rekomenduję grunt ACRYL-PUTZ® GU40, który ustabilizuje podłoże i sprawi, że będzie ono miało zwiększoną przyczepność. Stosowanie gładzi jest dobrym rozwiązaniem – nie pęka ona pod warunkiem zastosowania wysokiej jakości produktu oraz właściwej metody aplikacji – zawsze warto zapoznać się z kartą techniczną wyrobu. Rekomenduję użycie gładzi ACRYL-PUTZ® ST10 START. Jest to produkt typu start + finish. Gładź jest łatwa w aplikacji, nie pęka nawet przy grubszych warstwach, łatwo się szlifuje oraz tworzy efekt idealnie gładkiej powierzchni.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...