Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Witam,

Jako ze jest to mój pierwszy post, chcialem się przywitac i pogratulowac profesjonalnego forum. Mam pokoj do remontu, sciany pomalowane od ponad 10 lat rozpuszczalnikowa farba classidur. Pare dni temu, przed przystapieniem do remontu, sciany i sufit posiadaly liczne pekniecia a farba odchodzila platami, jak się okazalo w niektórych  miejscach farba trzyma (ale odchodzi malymi platkami pod naciskiem packi). Po pierwszym dniu remontu farba z sufitu zszedla duzymi platami, miejscami do golego tynku lub gladzi. Jedna sciana naprzeciwko okna (najdalej od niego ustytuowana, chyba dlatego nie peka) nie posiadala sladow pekniec i zostala przeszlifowana szlifierka mimosrodowa, dajac bardzo gladka powierzchnie (nie wiem czy nie za gladka na grunt i farbe). Obecnie sufit jest zdezelowany i wymaga odpylenia, usuniecia resztek farby, gladzi, potem grunt i tynk, co o tym myslicie? Nastepna sprawa czy oszlifowanie farby ze scian ma sens skoro raczej nie ma gwarancji ze nie odpadnie? Do szlifowania uzyto papieru sciernego 80, może dac gruboziarnisty i zdzierac cala farba, tylko nie wiem czy Bosch PEX 400 AE da rade. Jeżeli chodzi o tynk na sufit i sciane to jaki polecacie? Czy w miejscach gdzie sa ubytki farby da rade wyrownac to tynkiem gipsowym, ewentualnie potem oszlifowac? Nie chce gladzi uzywac bo ten szajs jak się okazuje lubi z czasem pekac. Macie jakies pomysly jak się za to zabrac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Jak farba odpada to trzeba ją usunąć "do żywego tynku"

2. Gładź nie pęka jeśli jest prawidłowo nałożona (grubości poszczególnych warstw).

3. Dokładnie czytać instrukcje zastosowania i sposób użycia  materiałów (gruntów, gładzi szpachlowych, farb).

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

1. Jak farba odpada to trzeba ją usunąć "do żywego tynku"

Z podkreśleniem "żywego", czyli przylegającego do ściany. Bo jeśli również tynk odpada to należy mu pomóc odpaść całkowicie i załatać to miejsce nowym tynkiem.

 

Szlifowanie gładzi papierem 80 to porażka. Jest zbyt gruby. Poza tym, by szlifować boschem, trzeba mieć do tego dużą wprawę by nie narobić Karpat na ścianie, a Ty jej nie masz. Dlatego proponuję szlifowanie gładzi ręczne. Trwa ono znacznie dłużej, wiem, ale szybciej załapiesz o co chodzi.

  • Dziękuję 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie,
podstawą jest odpowiednie przygotowanie podłoża. Trzeba usnąć wszystkie „luźne” fragmenty farb i tynków. Przed przystąpieniem do prac wykończeniowych sufit oraz ściany należy również dokładnie odpylić. Do gruntowania rekomenduję grunt ACRYL-PUTZ® GU40, który ustabilizuje podłoże i sprawi, że będzie ono miało zwiększoną przyczepność. Stosowanie gładzi jest dobrym rozwiązaniem – nie pęka ona pod warunkiem zastosowania wysokiej jakości produktu oraz właściwej metody aplikacji – zawsze warto zapoznać się z kartą techniczną wyrobu. Rekomenduję użycie gładzi ACRYL-PUTZ® ST10 START. Jest to produkt typu start + finish. Gładź jest łatwa w aplikacji, nie pęka nawet przy grubszych warstwach, łatwo się szlifuje oraz tworzy efekt idealnie gładkiej powierzchni.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • oooo nie nie nie nie yaco181 te bombeczki musze miec dla moich corek :p 1. Wróbelek Elemelek – 110zl 2. Sowa "Mądra głowa" - 110 zl  
    • Zainteresowała mnie fotografia w tekście pokazująca "profile z otworami ułatwiającymi prowadzenie przewodów i rur". Jakie by te profile nie były, to w procesie produkcji nikt nie szlifuje krawędzi ich otworów, wiec elektryka, który przeciąga przez nie przewód tak jak to pokazano na fotografii, należałoby wygonić z budowy. Uszkodzenia izolacji przewodów murowane, co wychodzi podczas pomiarów przed oddaniem instalacji elektrycznej do eksploatacji. Potem jest szukanie gdzie i jak to się stało, kiedy stelaże obszyte są płytami, wszystko pomalowane, wykończone... a tu trzeba ściany pruć.
    • 1. Możesz kupić pokojowe sterowniki Autaon, podłączyć je do siłowników i będzie to jakoś działało. 2. Możesz kupić sterownik j.w. Auratona lub ciekawe rozwiązania Bero i sterować kotłem no/off i też jakoś będzie działało.    Pierwsze rozwiązanie jest proste, niezależne od tego co teraz masz, ale jak nagrzejesz salon a w jakimś pokoju będzie zimno, to kocioł nie będzie o tym wiedział i nie włączy się.   Drugie rozwiązanie jest o tyle lepsze, że centralnie sterujesz wszystkimi siłownikami i kotłem na zasadzie on/off. Ale ma jedną wadę, masz kocioł De Dietrich MCR3 Plus, do niego pewnie dedykowany sterownik komunikujący się z kotłem po OpenTherm. Na tym sterowniku możesz sporo podglądać i ustawiać. Sterując on/off musiał byś zrezygnować z tego dedykowanego sterownika.   Jak chcesz mieć full wypas zgodny z OpenTherm, to musisz poszukać czegoś, co z tym współpracuje, szukaj pod hasłem "sterowanie strefowe opentherm".  Być może system BeSmart od Beretty, może coś Honeywella. Temat jest szeroki i kłopotliwy o tyle, że niby OpenTherm to otwarty protokół z którego korzysta wielu producentów, ale nie wszyscy producenci postępują wg. tych samych zasad i nie wszystkie urządzenia ze sobą współpracują. Zdaje się, że akurat z De Dietrich jest akurat całkiem nieźle.     Instalatorzy kotłów i instalacji CO raczej Ci w tym nie pomogą poza podsunięciem dedykowanego albo uniwersalnego sterownika. Mój serwisant od kotła jak go zapytałem o czujnik pogodowy, to powiedział, że to tylko problemy robi. Jak ktoś się tym nie interesuje i nie lubi nowości, to woli to co zna i rozumie.    
    • Skoro Tobie nie chce się nawet napisać treści zadania, mnie się nie chce na to spojrzeć. 
    • Zamontuj na zasilaniu z pieca na bajpasie pompkę c.o. i będzie git   I zasilająca grzejniki rurka musi być powyżej górnej krawędzi grzejnika.
  • Popularne tematy

×